Skocz do zawartości

SR Suntour XCM RL zmiana na SR Suntour Epicon 27,5'' 140mm - opinie.


NieWiemJakSięNazwać

Rekomendowane odpowiedzi

NieWiemJakSięNazwać
Opublikowano

Witam, obecnie posiadam amor Suntour XCM RL. W najbliższym czasie chciałbym go wymienić na jakiś wyższy model. W oko wpadł mi właśnie Epicon. Chcę się dowiedzieć, czy różnica w pracy amora będzie duża i czy w tej cenie lepiej kupić coś innego? 

 

Opublikowano

Z jakim skokiem masz aktualnie tego XCM i do jakiej ramy ma być przeznaczony nowy widelec? Oraz o jakiej cenie mówisz?

Opublikowano

Jeśli XCM zamienisz na np.  Epicon XC RL-RC 27.5 15QLC /  SF4-EP7-X-RLRC-0-W   będzie duża różnica na plus w sztywności kontroli trakcji i samej amortyzacji konieczna też jest zmiana piasty w przednim kole , sam nowy amor możesz kupić już w cenie 1050 zł

Amortyzator Epicon XC RL-RC 27.5 15QLC

Parametry:
średnica koła 27,5" 
średnica rury sterowej 1-1/8" 
długość rury sterowej 255 mm
materiał rury sterowej aluminium
korona aluminiowa
golenie magnesium 32mm
mocowanie hamulca tarczowego PM
tarcza zalecana jest o średnicy 160 mm /185 mm
skok amortyzatora 80/100/120/130mm
amortyzator przeznaczony pod oś 15 mm
Hydrauliczny system blokady-dźwignia na kierownicy
RC (tłumienie + regulacja kompresji)
Golenie wykonane z wysokiej jakości Magnesium 
co ma wpływ na wytrzymałość oraz wagę
Amortyzator nie posiada piwotów

0008.jpg

Opublikowano

nie przesadzasz z tym skokiem 140mm , zapewne w xcm masz 100mm , a to Ci zmieni geometrie i to mocno. Po za tym epicon ma sztywną os co wiąże się z wymiana tez przedniego koła . Pomyśl może o raidonie.

NieWiemJakSięNazwać
Opublikowano

Obecnie mam Krossa levela R3, a xcm  ma skok 100mm.

Opublikowano

Do tej ramy zdecydowanie 100mm. Więcej skoku to wcale nie lepiej.

Pytanie, czy masz kasę na wymianę piasty. Jeśli tak, bierz Epicona/Epixona na 15mm. Jeśli nie, rozglądaj się za Raidonem na 9mm. Różnice między tymi widelcami nie są duże, Raidon ma stalową sterówkę, a zawsze to jakieś 250zł w kieszeni.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Weź aby pod uwagę, czy masz prostą główkę ramy czy tapered. Ostatnio widziałem właśnie takie amorki ze sterówką tapered.

Opublikowano

Postaw sobie pytanie czy rower będzie dalej modyfikowany. Jeżeli tak to nie ma sensu pakować się w amor który nie będzie pasował do przyszłej ramy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...