Michu00522 Napisano 13 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 13 Kwiecień 2019 Witam. Dzisiaj będąc w sklepie rowerowym w poszukiwaniu swojego pierwszego roweru szosowego usłyszałem od sprzedawcy takie słowa: "Nigdy nie kupuj rowerów marki Kross, B'twin itp., bo po prostu jest to chińskie dziadostwo i po roku jazdy będziesz musiał wszystko wymieniać". Czy to prawda odnośnie tego Krossa? Miałem wrażenie, że to porządna firma. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Pozdrawiam. EDIT PrzeLuka Słowo na "g" blokuje automat. Skladnia, interpunkcja i nieprecyzyjny temat nie sugerujacy czego doczyczy wpis. Zwracaj na to uwage w przyszłości. Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Co ma producent danego roweru do trwałości komponentów w nim użytych? Napęd przykładowo Shimano 105 w Krossie zużyje się szybciej niż w np w Treku? Oczywiście za ramę, czasem sztycę, mostek, kierownicę i koła odpowiada producent roweru. Czasem wystarczy trochę ruszyć głową żeby sobie samemu odpowiedzieć Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Red Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Jak pamietam jedyne rzeczy jakie wymieniłem w Kross'ie nie pochodziły od niego. A co ciekawe to te same komponenty wymieniam także w Giant'ach, Merida'ch czy GT a są to linki, sporty, stery. Innymi słowy wszystko na czym producenci tną koszty. Olej sprzedawcę bo prawdopodobnie nie zna realiów. Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Jak się na czymś nie zna a sprzedawca to wyczuje to potem sprzedaje takie a nie inne bajki. Z obecnej perspektywy rynku raczej głównie powinno się zwracać uwagę na obsługę klienta w tym gwarancyjną. Co by nie pisać tutaj jednak Kross a B'twin stoją po przeciwnych stronach barykady. Odnośnik do komentarza
IOO Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Kross i btwin są rowerami wartym swojej ceny, z tym że btwin ma najlepsza politykę gwarancyjna na rynku Odnośnik do komentarza
maszkara72 Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 18 godzin temu, Michu00522 napisał: Witam. Dzisiaj będąc w sklepie rowerowym w poszukiwaniu swojego pierwszego roweru szosowego usłyszałem od sprzedawcy takie słowa: "Nigdy nie kupuj rowerów marki Kross, B'twin itp., bo po prostu jest to chińskie dziadostwo i po roku jazdy będziesz musiał wszystko wymieniać". Czy to prawda odnośnie tego Krossa? Miałem wrażenie, że to porządna firma. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Pozdrawiam. EDIT PrzeLuka Słowo na "g" blokuje automat. Skladnia, interpunkcja i nieprecyzyjny temat nie sugerujacy czego doczyczy wpis. Zwracaj na to uwage w przyszłości. A jaki model krossa chcesz kupić?Ja jeżdżę na vento 4.Na razie zrobiłem na nim około 3 tysięcy km i wszystko smiga super.Żadnych problemów. Odnośnik do komentarza
Miszel Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 2 godziny temu, pawel2208 napisał: Co ma producent danego roweru do trwałości komponentów w nim użytych? Napęd przykładowo Shimano 105 w Krossie zużyje się szybciej niż w np w Treku? Oczywiście za ramę, czasem sztycę, mostek, kierownicę i koła odpowiada producent roweru. Czasem wystarczy trochę ruszyć głową żeby sobie samemu odpowiedzieć Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Należałoby zapytać czy takie Shimano nie ma specjalnych serii produktów pod konkretne zamówienia ? Może robią serię 105 z tańszych materiałów specjalnie pod zamawiającego ? Nie wiem, po prostu zastanawiam się, bo w dzisiejszych czasach takie boś by specjalnie człowieka nie zdziwiło. Odnośnik do komentarza
Michu00522 Napisano 14 Kwiecień 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Godzinę temu, maszkara72 napisał: A jaki model krossa chcesz kupić?Ja jeżdżę na vento 4.Na razie zrobiłem na nim około 3 tysięcy km i wszystko smiga super.Żadnych problemów. Chodzi mi o Vento 3.0 2019 Odnośnik do komentarza
KonradTrek800 Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Ten sprzedawca tak bezpośrednio krytykujący konkurencję powinien pomyśleć o zmianie zawodu na taki bez kontaktu z klientem. Prawda jest taka, że wszystkie budżetowe rowery, czyli do ok. 1000euro są składane na takich samych podzespołach i chińskich ramach. Niektóre marki mają montowanie w Europie wschodniej. Polska, Czechy, Słowacja. Inne w Azji. Shimano i SRAM też tam produkują podzespoły. Najważniejsze jest to jak złożony jest dany rower i jak wygląda serwis gwarancyjny i tu wszyscy powinni się uczyć od DECATHLON. Każdą masówkę najlepiej rozkręcić i poskładać samemu lub z ogarniętym kolegą mechanikiem. 1 Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 14 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2019 Czy ktoś mi wyjaśni tylko szczegółowo co to znaczy "Chińskie ramy". Robione w Chinach, jakiejś konkretnej prowincji, zakładzie, chodzi o Daleki Wschód czy cześć Chin zwaną Tajwanem? 2 godziny temu, Miszel napisał: Należałoby zapytać czy takie Shimano nie ma specjalnych serii produktów pod konkretne zamówienia ? Może robią serię 105 z tańszych materiałów specjalnie pod zamawiającego ? Nie wiem, po prostu zastanawiam się, bo w dzisiejszych czasach takie boś by specjalnie człowieka nie zdziwiło. Musieli by mieć osobne linie produkcyjne a to już zbyt i skomplikowane i kosztowne. Do tego zabójcze dla kontrahenta, którego często jedynym autem jest powiedzmy "ten dobry napęd". Zresztą najtańsze grupy i tak są robione z gównolitu. Odnośnik do komentarza
Bartosh Napisano 15 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2019 W dniu 13.04.2019 o 20:42, Michu00522 napisał: Witam. Dzisiaj będąc w sklepie rowerowym w poszukiwaniu swojego pierwszego roweru szosowego usłyszałem od sprzedawcy takie słowa: "Nigdy nie kupuj rowerów marki Kross, B'twin itp., bo po prostu jest to chińskie dziadostwo i po roku jazdy będziesz musiał wszystko wymieniać". Czy to prawda odnośnie tego Krossa? Miałem wrażenie, że to porządna firma. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Pozdrawiam. EDIT PrzeLuka Słowo na "g" blokuje automat. Skladnia, interpunkcja i nieprecyzyjny temat nie sugerujacy czego doczyczy wpis. Zwracaj na to uwage w przyszłości. Przejechałem na Krossie (nie szosowym) 15k kilometrów i jedyne co w nim wymieniłem (poza zużywającym się napędem oczywiście) to tylną obręcz, która po 13k kilometrów pękła. Odnośnik do komentarza
kaido2 Napisano 17 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwiecień 2019 W dniu 14.04.2019 o 16:56, Miszel napisał: Należałoby zapytać czy takie Shimano nie ma specjalnych serii produktów pod konkretne zamówienia ? Może robią serię 105 z tańszych materiałów specjalnie pod zamawiającego ? Nie ma czegoś takiego jak z materiałów specjalnie pod zamawiającego. Jest model klamki produkowany w/g norm i koniec, druga rzecz, że producent osprzętu nie może sobie pozwolić na coś takiego, bo to są wtopy i ucieczka klientów od niego, trzecia rzecz, ze to się po prostu nie opłaca. Co innego wtopy danej serii bo ktos gdzieś przysnął.Załatwia się to tak, że sprzedaje się to w wersji OEM i im więcej tego bierzesz i sam sobie po to przyjedziesz tym wychodzi to duużo taniej. W dniu 14.04.2019 o 20:02, Ares napisał: Zresztą najtańsze grupy i tak są robione z gównolitu. Łańcuchy obecnie do 8s tak, bo nie ma potrzeby dla pani Zosi, czy pana Heńka robić łańcucha z jakiejś super stali, bo ten rower miejski, czy "górski" sam "zardzewieje" jak łąńcuch zdoła się przez x lat zużyć. Natomiast do reszty np ja nie mam się o co przyczepić, co je różni od wyższych grup to tylko to iż są cięższe, bo produkowane z cięższych tańszych ale równie wytzrymałych materiałów i co przede wszystkim nie jest to cieniowane, a więc koszty produkcji tańsze. Kross ramy, bo tu tylko w tym kontekście można dyskutować produkoane są w Chinach, tak jak i rodzimy Accent i sęk tkwi nie w kraju pochodzenia, a w kontroli jakości. B`Twin szosy to Europa, wszystko co miałem łacznie z kołami b`twin sport to made in Italy, natomiast przez pewien okres ramy były robione tanich Tribanów w Rumunii ( najprawdopodobniej zakłady należace do grupy Solomon), droższe do rowerów np Ultra we Francji. Modele budżetowe MTB i reszta ( miejskie, dziecięce) to z tego co się nie mylę Tajwan, jednak tak jak wspomniałem kraj pochodzenia nie ma nic do rzeczy. Jeżdżę na chińskim osprzęcie i ramach, że sama nazwa kraju pochodzenia odstrasza. Wychoodzę z założenia, że nie ma co przepłacać. Zasada jest prosta, trzeba wiedzieć co można, a czego unikać. Odnośnik do komentarza
Red Napisano 17 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwiecień 2019 W dniu 14.04.2019 o 16:56, Miszel napisał: Należałoby zapytać czy takie Shimano nie ma specjalnych serii produktów pod konkretne zamówienia ? Może robią serię 105 z tańszych materiałów specjalnie pod zamawiającego ? To się po prostu nie opłaca. Ale Shimano miało swoje wspadki bo często pierwszy wypust nowej serii miał liczne wady techniczne. Ale taki osprzęt trafiał zarówno do Kross'a, B'Twin'a, czy Spec'a jak i do sklepów. Odnośnik do komentarza
marektbg Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 Ja mam w domu 4 Krossy i 1 Kellys'a (w tym dwa moje). Miesiąc temu kupowałem szosę i bardzo chciałem Tribana RC520, ale udało mi się wyrwać tegoroczne Vento 4.0 za 3300 więc los chciał że znowu Kross. Evado 5.0 katuje 3 rok i mimo 100kg wagi jest niezniszczalny i bezawaryjny. Wymiany eksploatacyjne i serwis w każdej marce jest tak samo podobny. Odnośnik do komentarza
pawel2208 Napisano 18 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 18 Kwiecień 2019 Oceniając rower danego producenta możemy tak naprawdę zjechać lub chwalić go za jakość wykonania ramy, montaż i ewentualnie części, na których ma swoje logo. Pozostałe komponenty są najprawdopodobniej identyczne u innych producentów i w sklepach.Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się