Skocz do zawartości

Przednia przerzutka - ocieranie o łańcuch, regulacja nie pomaga!

Grucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Wlasnie o to miejsce chodzi

Posiadam nowy rower z osprzętem shimano claris 2x9

Problem jest następujący - podczas zmiany z biegu pierwszego (który chodzi idealnie) na drugi rozpoczynając od przełożenia 2x6 (2x7,2x8,2x9) łancuch ociera o część prowadnicy wskazaną na obrazku śruba od regulacji jest już wykręcona na około 5mm do góry, miejsce z tyłu prowadnicy na około 2mm jest zaś ociera przód... Co powinienem zrobić?  Jestem początkującym kolarzem. serwis odpada wolę to zrobić sam ! ;) Liczę na pomoc, dziekuję i pozdrawiam!

Dodam że znajomy podciągnął linkę od przedniej przerzutki jakis czas temu, czy to może miec na to wpływ? 

Obejrzałem ten filmik kilka razy, nie pomaga :/ jak już jest dobrze po zredukowaniu na 1 bieg, po wrzuceniu na 2 problem się pojawia ponownie. Jest to delikatne ocieranie (dalej już nie mogę wykręcić śruby regulacji - tak tej odpowiedniej 😜 ) jednak chce je wyeliminować żeby śmigało tak jak na 1 biegu ;)

Edytowane przez Grucha
23 minuty temu, Sziva napisał:

A wózek przerzutki masz dobrze ustawiony? Może wystarczy delikatnie przesunąć przerzutkę na obejmie?

Zaraz to sprawdzę, w sumie jak go przysunę delikatnie palcem w swoja stronę to problem znika, jednak do pierwszej redukcji :/ potem na nowo 

Niestety nie posiadam obejmy, całość jest przytwierdzona dwoma śrubami do ramy

Edytowane przez Grucha

Czytam i widzę że regulowałes przerzutkę
Napisze ci jak robię to ja
Rozpinam linkę
Wkrecam baryłkę w manetke tak by max poluźnić linkę, po czym naprezam tak trzy obroty
Teraz przerzutka reguluje wychył górny naprężajac ręką potem wychył dolny (tutaj regulacja śrubami i ustawiam tak by nie obcierało o łańcuch)
Puszczam przerzutke, podpinam linkę naprężajac ją