Skocz do zawartości

Sram Level TL ciekną?


manquegriot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 🙂

Posiadam hample Sram Level TL. Pojeździłem na nich może 100 km i zaczęły piszczeć. Wymieniłem okładziny na nowe (kevlary), wszystko dokładnie oczyściłem i nie zdążyłem nawet ich dobrze dotrzeć a tu znowu piski. Żaden z portów do odpowietrzania nie cieknie, sprawdzałem. Tak samo kabel przy zacisku.... jedyny pomysł jaki mam to to, że tłoczki się pocą. Sprawdzałem to i w domu nic - żadnych kropel ani niczego takiego, jednak jak widać w czasie jazdy od razu mam piski. Do tego przejechałem dzisiaj na nowych okładzinach z 25km i jest na nich tłuszcz.... raczej nie wjechałem w żadną "brudną" Kałużę ani nic takiego. Co z tym fantem zrobić? Wie ktoś jak sprawdzić stan uszczelek w tłoczkach? Lub czy powód tego brudu może być jeszcze inny?

Edytowane przez manquegriot
Odnośnik do komentarza

By sprawdzić stan uszczelek musiał byś rozpołowić zacisk na pół i wtedy wcisnoł byś tłoczki, pozwoliło by to zweryfikować jak wyglądają uszczelnienia
Proponuję
Zdejmij zacisk
Wyjmij klocki
Ciepła woda z płynem do naczyń umyj to ładnie i opłukaj(zacisk i tarczę)
Poczekaj do wyschnięcia, potem poskładaj i posmigaj, gdy się powtórzy że będzie piszczeć
Wyjmij klocki z zacisku i dobrze ogkadnij czy przy tloczkach jest sucho czy mokro
Wtedy będziesz miał pewność lub podejrzany obiekt w którym możesz szukać przyczyny wycieku

Odnośnik do komentarza

Już tak robiłem. Przy tłoczkach był brud, razem z tłuszczem, ale to tak samo jak w całym zacisku. 
Macie może instrukcję krok po kroku, jak sprawdzić stan uszczelek? :P

Odnośnik do komentarza

Mają jakieś 3 miesiące. Nie kupiłem w sklepie, lecz nowe od gościa z Allegro (podobno były wymontowane z nowego roweru - tak tez wyglądały. Nie miały absolutnie żadnych śladów zużycia). 
Obie moje tarcze są kompatybilne z metalicznymi klockami. 

Odnośnik do komentarza

Wiesz co zrób zdjęcie ze zdjętymi klockami i pokaż gdzie znajduje się tłuszcz z brudem na zacisku. bo może to uszczelki a może to coś innego. Nie mniej DOT to żrący płyn i guma zwykła jest zżerana przez ten płyn to też SRAM musi używać specjalnych uszczelek. 

Ja już kiedyś się zastanawiałem co by było jakby zalać SRAMowskie heble olejem od Shimano... bo ten nie żre gumy jak DOT.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Dwie godziny temu zabrałem się za ponowne czyszczenie całego układu hamującego. Wszystko wypucowałem do połysku i zabrałem się za odtłuszczanie tarcz.... i teraz temat który mnie rozwalił - tarcze czyszczę regularnie, po każdej jeździe. Ale nigdy nie wpadłem na pomysł, żeby czyścić dziurki powywiercane na tarczy. Mam tarcze Clouda, o takie:

 

44fad6114f4687b336ac2a596e21
A więc dziurek mam bardzo dużo, każda średnicy <5mm.... i okazało się, że każda z osobna jest uwalona jakimś tłuszczem. Zdjąłem tarcze,  wsadziłem je do kąpieli z odtłuszczaczem, wyczyściłem nową czystą szczoteczką, ale niewiele pomogło. Więc teraz siedzę i walczę od godziny i do każdej dziurki osobno wpycham małą ilość papieru toaletowego i czyszczę. Nie wiem czy uda się to wyczyścić idealnie ale może to pomoże. 

W życiu bym nie pomyślał że to może być od tego więc sytuacja tak mnie zdziwiła, że aż się chwalę tutaj. :P Jak przetestuje jak teraz z hamowaniem to dam znać. 🙂

Odnośnik do komentarza

Najlepiej rozpuszczalnikiem a potem alkoholem izopropylowym i tarcza nie będzie mieć nawet bakterii :D 

Co do klocków to raczej śmietnik, wypalanie w piekarniku to wiesz gdzie sobie można włożyć :)

Odnośnik do komentarza

Wiesz co trzymałem tak średnio 25 sekund z jednej i drugiej strony
Aż się zadymiło
Kiedyś coś robiłem i zalałem tarcze hamulcowe razem z zaciskiem
Myślałem już ze będę musiał kupować nowe klocki do hampli ZEE
Jednak trafiłem na filmik na YouTube i umysłem zwykłym płynem do naczyń zacisk, tarcze i klocki
Później je wypalilem i jest igła
Obeszło się bez benzyny ekstracynej i alkoholu izpopropylowego

Odnośnik do komentarza

Nooo jak Piter czymś zapaskudziłeś klocki to benzyna ani alkohol nie pomoże to pewne. Jeśli Ci wypalanie pomogło to dobra Twoja :) Ja tego nie zalecam ogólnie bo tłuszcz/olej/smar i tak jest wewnątrz wykładziny nawet metalicznej w mikro kanalikach co może pogarszać pracę z czasem.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie to kicha bo mam teraz dwa komplety okładzin i oba są zatłuszczone. A nie chce kupować znowu nowych bo jeszcze się okaże że jednak te klocki ciekną i znowu będą do wywalenia... jedne mam żywiczne a drugie kevlarowe. Próbował ktoś kevlary wypalać? 

 

Ogólnie to na początku myłem je na różne sposoby i bez skutku, prawie godzinna kąpiel w odtłuszczaczu i wytarcie też nic. Czyszczenie szczotką też nic. To jedyne co uznałem za sensowne to czyszczenie dziur osobno, czyściłem je nie tylko odtłuszczaczem ale i acetonem i z tego co widzę to chyba nadal nie jest idealnie... 0.0

Edytowane przez manquegriot
Odnośnik do komentarza

Myłeś jak pisałem?
Ciepła czysta woda płyn do naczyń, gąbką
Odkrec zacis od ramy
Umyj porządnie tarcze i zacisk
Wraz z klockami
Opłukać wodą czystą
Wypal klocki
Weź papier ścierny może być 200 i potrzyj na czym płaskim
Miałem ten sam problem, mylem czym się tylko dało
Jednak gdy umysłem obficie woda z płynem i zrobiłem z klockami tak jak trzeba mam święty spokój
A nigdy po jeździe nie czyszczę tarcz ani klocków(benzyna czy inne jakieś takie wynalazki)
Poprostu nawet na myjce myje woda nie pod ciśnieniem bo karcher gdy nie naciska sz klamki sam z siebie daje wodę, tylko płucze cały rower

Odnośnik do komentarza

Jeżeli by się pocił zacisk na tłoczkach, to po wyjęciu okładzin zauważyłbyś ich mokre plecy, które do nich przylegają. Jak są suche to raczej wycieku nie ma.

Edytowane przez pawel2208
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Dobra, temat zlokalizowany na 100%. Tu chodzi tylko o zanieczyszczone tarcze. Mianowicie tak jak pisałem wcześniej o dziurki na powierzchni hamującej. Widać to po okładzinach które mają ślad brudu idealnie taki jak te dziurki przebiegają. 
Nie ma zanieczyszczeń z tyłu więc jednak to nie tłoczki. 🙂
Myłem gąbką wodą z płynem do naczyń. Nie pomogło. Moczyłem w rozpuszczalniku! Nie pomogło! Moczyłem w acetonie! Nic! 
I dont have any ideas….

O takie cuś chodzi:

56883527_655582814892943_5986278357208137728_n.jpg 56781092_844866319183213_7060071265549156352_n.jpg Edytowane przez manquegriot
Dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza

Ten brud w otworach i tak będziesz miał ponownie, bo pył z okładzin tam się będzie zbierał. Chyba, że czymś ją zatłuściłeś. Jak myłeś tarcze w rozpuszczalniku, nie ma wycieków z zacisku to chyba czeka Cię wymiana okładzin. Może jeszcze zacisk jest źle ustawiony/ pracuje tylko jeden tłoczek i przegina tarczę w jedną stronę. Może to powodować wibracje tarczy podczas hamowania, piski itp.

Edytowane przez pawel2208
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Dobra, zadziałałem najbardziej skuteczną metodą z możliwych. Kupiłem nie tylko nowe okładziny, ale też nowe tarcze. Tarcz nie mogłem w żaden sposób wyczyścić a nie chciałem znowu zatłuścić nowych okładzin. To byłyby już trzecie. 
Teraz już wszystko działa jak należy. :P
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc!! :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...