kielbtomcl7 Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Witam, Tak jak w temacie mam dylemat pomiedzy tymi dwoma rowerami TCR vs Supersix. Mam mozliwosc nabycia TCR Advanced 1 z 2016 z pelna ultegra za GBP1,069.00 albo tez Cannondale supersix 2016 z tiagra za GBP 680.00. Jesli wybor padnie na Cannondale to wtedy zostaje troche kasy, ktora zostalaby przeznaczona na lepszej jakosci kola. Testowalem obydwa rowery w lokalnym sklepie i jesli chodzi o sama jazde to wrazenia byly super z obu;) To co dla mnie przemawia bardziej za supersixem to stylistyka tego roweru, na zdjeciach ten rower nie wyglada za dobrze ale na zywo bardzo mi sie podoba wizualnie. Prosilbym o pomoc ktora opcje wybralibyscie na moim miejscu i dlaczego? Ponizej fotki rowerow: Odnośnik do komentarza
Adam Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Ja bym brał TCR aWysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
lukeuszlfc Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Giant - lepsza rama (jedyny minus to aluminiowa rura sterowa widelca), zintegrowany zacisk sztycy, wpływana na estetykę, wewnętrzne prowadzenie linek (mamy XXI wiek... nie mówcie, że to utrudnia życie, mamy profesjonalne serwisy, które biorą drobne za wymianę linek), lepszy osprzęt, karbonowa sztyca.. Pewnie wymienisz siodełko, kierownicę i mostek Cannondale - podobno dobra obsługa pozakupowa, jakby (odpukać) coś się stało z ramą, może być problem ze znalezieniem dobrej sztycy w rozmiarze 25,4, no i linki na zewnątrz, potem sobie pomyślisz, "mogłem mieć linki w środku ramy, wyglądałby estetyczniej" Nie wiem ile masz wzrostu, ale uważaj z wyborem rozmiaru w Giancie. Tam rozmiar M/L (57cm górna rura) jest sugerowany dla 178-183cm. Ja miałem 182cm i wymieniałem rame na mniejszą. Poszperałem w internecie i przed 2015 rokiem, dla takich samych parametrów ( długości każdej rury, każdego kąta w danych rozmiarach) Giant sugerował M/L dla 182-188cm, a M-kę do 183cm. Brałbym Gianta, nie wiem co rozumiesz pod pojęciem, lepsze koła. Ale możesz złożyć fajne koła na obręczach DT460, lekkie do 1450g, do około 1000zł. Sprzedasz Gianta, wraz z oponami jako nowe i robisz koła nowe, ponadto na system tubeless. Odnośnik do komentarza
lukeuszlfc Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 2 godziny temu, Robercik napisał: Jeździłem na obydwu i trudno wybrać, S6 będzie bardziej uniwersalny, jest bardziej endurance i bardziej aero od TCR, wygląda też lepiej. Osprzęt ma lepszy GIANT ale to na pierwszy rzut oka. Kierownica to typowy jechacz nadgarstków, owijka marna, to jest wszystko do wymiany w zasadzie. Cannondale ma dużo lepsze te parametry. Teraz o osprzęcie, różnica w działaniu między Ultegrą a nową Tiagrą jest marginalna, w zasadzie największą różnicą jest lepszy wygląd i waga. To mocowanie sztycy TCR też sprawia problemy, lepsze jest klasyczne. Ja kupiłem Gianta i to był błąd, chociaż w moim wypadku rywalem był Caad10/12, i karbon mnie skusił. Ty masz widze lepszą cenę na super sixa. Za te 300GBP kupisz lepsze siodło/koła/pomiar mocy/koszulki itp. W skrócie: Super Six. Modelem Endurance jest Synapse u Cannondale'a. Akurat TCR ma geometrię bardziej uniwersalną i jest bardziej aerodynamiczny. Kierownica w obu rowerach jest warta jakieś 50zł. "Jechacz nadgarstków" - jak się ma źle ustawioną kierownicę to pojawiają się bóle. Owijka - przejeździłeś na tej z Canonndale'a, że wiesz, jaka jest? Owijka kosztuje 50-80zł. Drobiazgi. W jaki sposób mocowanie Gianta sprawia problemy? W czym klasyczne jest lepsze? Że uwali się od błota, piasku i deszczu? Nie mam już rowera Gianta, poprzedni miał klasyczny zacisk, obecny rower Focusa ma klasyczne i ostatnią rzeczą jaka chce robić, to czyścić tamte miejsca z piasku. Osprzęt - W Super Sixie jest FATALNA korba, miękka, szybko się zużywająca i z badziewnym lakierem. Do Ultegry dostępność części będzie dużo lepsza, zawsze można mieszać ze 105 lub w górę lub ze SRAMem. Kolejna Tiagra ma pójść śladem Campy Potenza, która stała się grupą 11-rzędową. Pomiar mocy? W Tiagrze? RLY?! Odnośnik do komentarza
lukeuszlfc Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 13 minut temu, Robercik napisał: Co ma osprzęt do pomiaru mocy? Co do uniwersalności, to S6 jest bardziej uniwersalna od TCR, co do tego że Synapse to endurance to racja ale mi chodziło o pokazanie różnicy w geometrii, i geometria Super 6 jest bardziej "endurance" od TCR. PS co do części nie każdy na starcie chce wymieniać pół roweru i tracić gwarancję. I ta kierownica cieniutka w Giancie razem z ich zajebistą owijką, tak wiem można wymienić ale po co, wolę kompletny rower. Nie chcę tu jechać po firmie bo propel mimo tej samej klasy ma już dobre komponenty. Powiem tak takie coś w rowerze za 6 klocków nie wypada. Gdzie traci gwarancje? dealer może postawić pieczątkę, że zrobił w autoryzowanym serwisie wymianę części i jest zgodne z warunkami gwarancji "kliencie, nie wymieniaj owijki bo stracisz gwarancje, kup nowy rower jak musisz wymienić owijkę" WTF? Cienka kierownica - masz na myśli to, że ma cienkie rurki, czy że jest słaba? Ja mam do dzisiaj Gianta Contenta, który mi pozostał z przekładki. Sens inwestowania w pomiar mocy przy tak niskim osprzęcie mija się z celem. Mówisz, że szkoda owijkę wymienić, ale już pomiar mocy za ponad 2k jest okej? TCR M/SUPERSIX 54cm Główka ramy: 14,5/14cm Górna rura: 55/54,5cm stack: 54,4cm w obu reach: 38,3/38,4cm. Wychodzi na to, że bardziej TCR ma goemetrię mniej wyścigową, a co za tym idzie mniej wymagającą :* Chyba, że koledze doradzasz wziąć za duży rower, czyli wyrzucenie pieniędzy w błoto Odnośnik do komentarza
lukeuszlfc Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 56 minut temu, Robercik napisał: Górna rurka w TCR M nie ma 55 jeśli mowa o c-c, ledwo tam 53 jest. Zresztą ja mam porównanie bezpośrednie i pozycja na SuperSix albo Caad10 była bardziej relaksacyjna niż na TCR, wynika to pewnie z geometrii rowerów. Sens inwestowania w pomiar mocy przy tak niskim osprzęcie mija się z celem. Mówisz, że szkoda owijkę wymienić, ale już pomiar mocy za ponad 2k jest okej? Mówiłem o kierownicy i owijce. Co ma osprzęt od pomiaru mocy? Jeśli ktoś potrzebuje trenować i potrzebuje pomiar mocy to co ma osprzęt albo rama do tego? Pomijam fakt że stagesa można sobie przenieśćna lepszy rower. Wiesz co to sloping i efektywny wymiar ramy? Bo mi się wydaje, że nie. Nawet jakby, to podałem wymiary stack i reack, które uwzględniają kąty nachylenia rur i ich długości. Czyli argument inwalida. To, że Ty tak czułeś, to nie znaczy, że kolega wyżej będzie (tak naprawdę, to szacun, że wyczułeś, bo przy poprawnym ustawieniu roweru nie powinno się czuć). Jak sam wspominał, na obu mu się dobrze jeździło podczas prób. Stagesa można przeniesc na lepszy rower... Stages jest od Ultegry w zwyż. Więc nijak ma się Twoja sugestia do tego aby wybrał SuperSix i kupił pomiar mocy, jak ma zamontowaną resztę Tiagry. Odnośnik do komentarza
kielbtomcl7 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 dzieki za sugestie, wybor padl na supersixa:) do tego kupilem rowniez bezdetkowe kola ultegra 6800, no i pewnie do wymiany beda rowniez hamulce i moze korba, Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się