Skocz do zawartości

Kross Vento CX - opinie.


adg

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał okazję przymierzyć się do Vento CX? Podoba mi się wersja 4.0, ale nie mogę jej znaleźć do przymiarki. Jest dostępna wysyłkowo, ale trochę boję się wydać takie pieniądze bez przymiarki.

Jak Wasze wrażenia? Jak spisują się hamulce od Srama?

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, adg napisał:

 

Czy ktoś miał okazję przymierzyć się do Vento CX? Podoba mi się wersja 4.0, ale nie mogę jej znaleźć do przymiarki. Jest dostępna wysyłkowo, ale trochę boję się wydać takie pieniądze bez przymiarki.

Jak Wasze wrażenia? Jak spisują się hamulce od Srama?

 

Zastanawiałbym się w ogóle nad tym czy zostały chociaż jakieś modele "sklepowe" wyprodukowane :)

Odnośnik do komentarza

Nie znam roweru, nie widziałem, nie czytałem. Jeździłem natomiast wiele razy na rowerach szosowych z hamulcami SRAM nawet tymi z najwyższej półki i zawsze był to średnio udany element roweru. Jestem fanem osprzętu SRAMa ale uważam, że nie potrafią zrobić naprawdę dobrych hamulcy. W mojej opinii hamulce od 105 Shimano biją na głowę topowe SRAMy. Oczywiście nie ma co się martwić jakoś szczególnie. Swoje zadanie wykonują. Nie zabijesz się. Ale Japończycy robią to akurat lepiej i tyle.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, GrochowaMTB napisał:

Nie znam roweru, nie widziałem, nie czytałem. Jeździłem natomiast wiele razy na rowerach szosowych z hamulcami SRAM nawet tymi z najwyższej półki i zawsze był to średnio udany element roweru. Jestem fanem osprzętu SRAMa ale uważam, że nie potrafią zrobić naprawdę dobrych hamulcy. W mojej opinii hamulce od 105 Shimano biją na głowę topowe SRAMy. Oczywiście nie ma co się martwić jakoś szczególnie. Swoje zadanie wykonują. Nie zabijesz się. Ale Japończycy robią to akurat lepiej i tyle.

Według Ciebie to kwestia klamek czy zacisków, mam klamki Srama niestety ciężko porównać mi do innych bo są to moje pierwsze klamkomanetki ever...

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Dreamin napisał:

Według Ciebie to kwestia klamek czy zacisków, mam klamki Srama niestety ciężko porównać mi do innych bo są to moje pierwsze klamkomanetki ever...

Klamki są ok, bardzo wygodne. Skuteczność hamowania jest niższa. Ale umówmy się, to nie jest coś co dyskwalifikuje rower czy nawet hamulce. Osprzęt SRAMa świetnie działa. Po prostu Japończycy lepiej potrafią zrobić hamulce i tyle. To nie jest jakaś przepaść.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, GrochowaMTB napisał:

Nie znam roweru, nie widziałem, nie czytałem. Jeździłem natomiast wiele razy na rowerach szosowych z hamulcami SRAM nawet tymi z najwyższej półki i zawsze był to średnio udany element roweru. Jestem fanem osprzętu SRAMa ale uważam, że nie potrafią zrobić naprawdę dobrych hamulcy. W mojej opinii hamulce od 105 Shimano biją na głowę topowe SRAMy. Oczywiście nie ma co się martwić jakoś szczególnie. Swoje zadanie wykonują. Nie zabijesz się. Ale Japończycy robią to akurat lepiej i tyle.

He mam dokładnie takie same odczucia. Fakt hamulce SRAMa są sporo lżejsze ale jeżeli chodzi o siłę hamowania to ustępują shimano (od 105 w górę). Podobnie zresztą jak Speedstopy Bontragera czy jeszcze lżejsze KCNC C7. Miałem okazje wszystkie testować.W weekend będę wymieniał osprzęt w szosie na SRAMa..ale hamulce jako jedyne będą shimano.

Odnośnik do komentarza
W dniu 5.04.2019 o 10:07, Nemrod napisał:

He mam dokładnie takie same odczucia. Fakt hamulce SRAMa są sporo lżejsze ale jeżeli chodzi o siłę hamowania to ustępują shimano (od 105 w górę). Podobnie zresztą jak Speedstopy Bontragera czy jeszcze lżejsze KCNC C7. Miałem okazje wszystkie testować.W weekend będę wymieniał osprzęt w szosie na SRAMa..ale hamulce jako jedyne będą shimano.

Jak chcesz spiąć osprzęt w szosie SRAMA z hamulcem Shimano?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, GrochowaMTB napisał:

Skoro rozmawiamy o skutecznych hamulcach to rozumiem, że chodziło o hydrauliki :) 

Akurat w szosie między tarczami a dobrymi dualpivotami z swissstopami różnica jest malutka. Jedne i drugie są w stanie zerwać przyczepność zarówno przedniej jak i tylnej opony.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Nemrod napisał:

Akurat w szosie między tarczami a dobrymi dualpivotami z swissstopami różnica jest malutka. Jedne i drugie są w stanie zerwać przyczepność zarówno przedniej jak i tylnej opony.

Ja już w głowie mam zafiksowane, że wszystko jest na tarczach :)

A dopytuję bo zastanawiam się czy dziewczynie nie założyć setu do gravelówki na jedną tarczę. Hamulce są ok - TRP. Do wymiany były by klamki na SRAMowskie. Tylko jeśli chodzi o APEXa to wszedzie widzę chydraulikę i zastanawiam się czy oni w ogóle robili klamki mechaniczne do tej grupy.

 

Odnośnik do komentarza

Wiem...ale nie ma innego układu w 11 rzędowych apexach. He,  patrząc, że komplet kosztuje 1/3 tego co DA także stosunek cena/masa i tak robi wrażenie.

Zresztą jak ktoś chce 2 blaty z przodu to ma i tak dużo tańszego od DA i lżejszego Force'a.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Nemrod napisał:

Wiem...ale nie ma innego układu w 11 rzędowych apexach. He,  patrząc, że komplet kosztuje 1/3 tego co DA także stosunek cena/masa i tak robi wrażenie.

Zresztą jak ktoś chce 2 blaty z przodu to ma i tak dużo tańszego od DA i lżejszego Force'a.

Też prawda 😆

Może kiedyś się na SRAM przerzucę. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...