ludojad Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) Korzystając z taniego funta, niskiego VATu w Szwajcarii (8%) oraz licznych okazji cenowych brytyjskich sklepów postanowiłem złożyć sobie połykacza kilometrów. Założenia projektu: Rama karbonowa lub cieniowane Alu mieszcząca 28c Aero kola z potencjałem tubeless 11 rzędowa grupa Budżet ~5kPLN Hamulce dual pivot, a nie tarcze Tak więc wczoraj przyszedł cały szpej w postaci: Ramy Planet X Maratona, grupy SRAM Rival 22, kół Fulcrum Racing Quattro oraz reszty. Niestety oponki ze względów budżetowych to 25c na dętce, ale po jakimś czasie będzie można to zmienić. Edytowane 14 Maja 2017 przez ludojad 1 Odnośnik do komentarza
scarecrow Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 No no, to ja tu zaglądam, żeby nic nie przeoczyć, wrzucaj relację ze składania Odnośnik do komentarza
Pitt35 Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 2 godziny temu, ludojad napisał: Korzystając z taniego funta, niskiego VATu w Szwajcarii (8%) oraz licznych okazji cenowych brytyjskich sklepów postanowiłem złożyć sobie połykacza kilometrów. Założenia projektu: Hamulce dual pivot, a nie tarcze Fajny projekt. Plus za pivoty Jakoś tarczówki w szosówkach do mnie nie przemawiają. Odnośnik do komentarza
maron126 Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Jakby nie było problemu rozpisz całe koszta. Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) Dnia 11.05.2017 o 17:14, maron126 napisał: Jakby nie było problemu rozpisz całe koszta. Proszę bardzo, ceny netto w funcie brytyjskim, na dole podliczenie. Frameset: Planet X Maratona (Mitsubishi HM carbon fibre blend) 291.66 Mostek: Planet X superlight team 16.66 Sztyca: Planet X 6061 Alloy Seatpost 12.49 Siodełko: San Marco Ponza 8.33 Zacisk sztycy: Planet X 6061T6 Forged Alloy 4.16 Obejma do direct mount: Front Mech Band on Clamp 8.33 Owijka: Planet X Bar Tape black 3.33 Dystanse: Planet X 10,10,10,5 2.49 Expander: Selcof MK2 8.33 Dętki: NoName unboxed 1.66 Dostawa: DHL 24.99 Kierownica: Deda RHM 01 12.49 Koła: Fulcrum Racing Quattro LG 199.99 Opony: Shawlbe Durano folding 25C 31.25 Grupa (pełna): SRAM Rival 22 277.49 Headset: Ribble R872 16.66 Dostawa: Parcelforce 17.50 Suma netto: 937,81 Suma netto + Vat 8%, opłata celna x2 = 1012.83 GBP + 38 CHF Suma w PLN po kursach z mojej kk: 5256.28 PLN Trochę te dwie stówy przebiłem budżet, ale przez to, że nie ogarnąłem zakupów z Planet X w marcu kiedy rama stała po około 250 GBP... potem zrobili dwie podwyżki (lub niższą przecenę jak kto woli ) Waga bez pedałów ~8kg (+/-0.2) Pozdrower! Edytowane 12 Maja 2017 przez ludojad 2 Odnośnik do komentarza
maron126 Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Obowiązkowo foto z drogi ,cenowo super ten rower ci wyszedł . Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Na pewno będzie sesja i może mała recenzja. Powodzenie projektu też od Was forumowiczów zależy: Co do cen, no to jak na wyposażenie też myślę, że korzystnie. W podobnej cenie i trochę gorszym osprzęcie (tiagra + tańsze koła) rozważałem też Lappiere Sensium 300 (2016) za 5700 PLN. 2 miesiące szperałem po sieci, a mój excel z konfiguracją ma już 5 czy 6 wersji 1 Odnośnik do komentarza
blitzer Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Ja również apeluję o recenzję tej szosówki! Od jakiegoś czasu obserwuję ofertę tego sklepu i ciągle się waham przed zakupem czekając na jakieś konkretne recenzje ich sprzętu. Sam jestem zainteresowany opcją Build Your Own Bike bo ceny takich puzzli wychodzą bardzo korzystnie. Szkoda tylko, że nie mają aktualnie jakiegoś Maratona do złożenia. Temacik leci do Obserwowanych Odnośnik do komentarza
scarecrow Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Ciekawą mają w tym PlanetX ramę MTB Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Niczym Trek Stashe albo Salsa Woodsmoke Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Maratona złożona Jak tylko wyjadę w plener wrzucę jak to wyszło, póki co parę fot w makro Edytowane 12 Maja 2017 przez ludojad 3 Odnośnik do komentarza
artfal Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Ciekawy sprzęt, udanej zabawy życzę Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 (edytowane) TL;DR No... ogólnie to rower idzie jak świnia w pomidory ------------------------------------------------------------------------------------- Pierwsze spostrzeżenia: Rama jak na swój rozmiar jest dość spora. Rozmiar wyżej miałbym już problem. Ta jest akurat. Wykonanie jest świetne, z dużą dbałością o detale (wypukłe niektóre napisy, wewnętrzne prowadzenie linek, wszystkie mniejsze gwinty wtopione w ramę bardzo równo). Okolice supportu wyraźnie bogatsze w materiał, a taperowana główka ramy tworzy niemal jedność z widelcem. Waga ramy to 1095g w rozmiarze 54(L), widelca 365g. Powłoka lakiernicza sprawia wrażenie trwałej. Gwarancja na ramę jest chyba sześcioletnia. Precyzja grupy SRAM Rival na prawdę mnie zaskoczyła, zmiana jest twarda i trwa chwilkę. DualTap, 5 minut i już kumasz o co chodzi. Fajnie to działa z przodu jak masz dwa blaty. Po prostu wciskasz i zmienia się stan na przeciwny (duża albo mała zębatka). Całą kasetę z dołu do góry można przejść w trzy wciśnięcia klamki. Coś tam na środku kasety dłużej się zastanawia przy jednym z biegów, ale myślę, że to kwestia parudziesięciu kilometrów. Hamulce jak to w szosie ... działają, choć na minus to, że po pierwszej jeździe znacznie ubrudziły obręcz. Co do łap to muszę dłużej pojeździć. Mam lekkie drętwienia, ale to chyba kwestia tego, że to pierwsze jazdy. Koła są bardzo sztywne, przy mojej wadze i mocniejszym przyciśnięciu w stójce po prostu jest dzida. Jeździłem dużo na fitnessbike'u, ale to jest inna liga. Nie brałem, kół aero by być aero, ale te trochę więcej materiału daje mi poczucie większego marginesu bezpieczeństwa. No i wysoki profil wygląda cool Bębenek kasety mógłby być głośniejszy, choć wydaje mi się, że po wyjęciu z pudełka był mniej donośny niż jest teraz. Szprychy tak płaskie, że można by nimi blendować warzywa. Fajny patent z osłoną łożysk odkręcaną na imbus. Nie trzeba niczego odginać śrubokrętem jak w Shimano gdzie z czasem ta izolacja nie jest już tak szczelna. O oponach ciężko coś powiedzieć, ale z Schwalbe zawsze miałem dobre doświadczenia (i w tańszych i w droższych modelach). Co bym zrobił inaczej przy składaniu/ jakie wady? Prowadzenie pancerza pod owijką przy kierownicy (trochę mi wadzi). Nie wiem też czy prowadzenie linek zrobiłem po bożemu... Na logikę bardziej. Mogłem też dołożyć parę funtów do lżejszej sztycy.. ta może służyć do samoobrony. W kierownicy źle namalowali mi znacznik i w zacisku mostkowym jest info o wymiarach a kalibrator z drugiej strony Może też zainwestował w stojak (chwytak?) serwisowy. Mniej by było kombinowania czasem. @blitzer Nie wiem w co dokładnie celujesz, ale parę dni temu wyszedł promocyjny BuildKit. Za jakieś 2600 z przesyłką masz 80% roweru z ładną ramą, na nowej Tiagra oraz kołami "do zatrenowania". http://www.planetx.co.uk/i/q/FBPXRTFBBK/planet-x-rt-58-tiagra-special-build-bike-kit Foto całości: Edytowane 14 Maja 2017 przez ludojad 3 Odnośnik do komentarza
Yan Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Dobra robota. Wygląda super! Odnośnik do komentarza
blitzer Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 1 godzinę temu, ludojad napisał: @blitzer Nie wiem w co dokładnie celujesz, ale parę dni temu wyszedł promocyjny BuildKit. Za jakieś 2600 z przesyłką masz 80% roweru z ładną ramą, na nowej Tiagra oraz kołami "do zatrenowania". http://www.planetx.co.uk/i/q/FBPXRTFBBK/planet-x-rt-58-tiagra-special-build-bike-kit Widziałem. Jednak poszedłbym w coś karbonowego. Teraz mam aluminiowego Tribana na Sorze, więc jak bym przeskakiwał na coś nowego to raczej wyżej niż aluminiowa Tiagra. Dzięki za recenzję. Liczę, że kiedyś PlanetX wypuści maratonowe puzzle, które będę mógł poskładać Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Rower ma przejechane ponad 400km i tylko doregulowałem tylną przerzutkę. Dogadaliśmy się też jeśli chodzi o pozycję. Na zjazdach bardzo stabilnie na podjazdach nic nie skrzypi. SRAM rival to bajka z tym dual tap. Jednak łapy nie są dla mnie super wygodne i będę jeździł z tego względu w rękawiczkach. Myślę, że tu moje owijanie i poprowadzenie pancerzy mogło zaszkodzić. Podsumowując to jestem mega zadowolony Edytowane 8 Czerwca 2017 przez ludojad Odnośnik do komentarza
ludojad Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Jak ten czas leci! Weszło parę upgrade'ów 😉 Qrings Sztyca PRO (poprzednia się wygięła) Opony Shwalbe Durano Pro Owijka Fizik Garmin 25 Rama spisuje się świetnie i dzielnie wozi mój ciężki tyłek 😁 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się