Yossarian Napisano 1 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 1 Kwiecień 2019 Witam Nie spotkałem się do tej pory z funkcjonowaniem w kraju autoryzowanych serwisów producentów napędów wymienionych w tytule. Wszystkie naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne wykonywane są za pośrednictwem autoryzowanych sklepów, które z tego co wiem odsyłają napędy do producenta. Sklepy twierdzą że napędy nie wymagają żadnego serwisowania. Często oferowane w internecie są rowery z nowymi napędami wymienionymi na gwarancji. Jeśli ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenia z reklamacjami lub naprawami pogwarancyjnymi poszczególnych marek, będę wdzięczny za informacje na ten temat. Odnośnik do komentarza
Bemx2k Napisano 12 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 12 Listopad 2019 W naszym kochanym zaściankowym kraju jeszcze wiele rzeczy odbiega od chociażby Czeskiej Republiki ,jeszcze jedno pokolenie musi umrzeć żeby było w miarę normalnie. Chętnie poczytam odpowiedzi na zadane przez : Yossarian pytanie. Odnośnik do komentarza
Bemx2k Napisano 13 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopad 2019 Ares , źle trafiłeś bo Ja akurat mieszkam na granicy ze Słowacją a do trój styku granic mam kilka km . Znam temat bo kilka naście razy w roku jestem na Słowacji kilka w Czechach , więc proszę oszczędź sobie takich usprawiedliwień. Brak pewnych rzeczy w Polsce wywodzi się z krętactwa ,łapówkarska i tego typu zepsucia. To ludzie wynoszą z rodzin które w głównej mierze były skrzywione przez komunę . Potrzeba wielu lat żeby to wyplenić. podam przykład ze Szczyrku gdzie przez wiele lat nasi kochani zaściankowi rodacy nie potrafili nic zrobić Weszli Słowacy wydzierżawili na wiele lat stok narciarski , zrobili nowe trasy nowe wyciągi i górskie trasy dla rowerów mtb. Reasumując w 2 lata Słowacy zrobili więcej niż nasi patroni w 15 lat , oni potrafią bo oni myślą inaczej nie pod siebie tylko z przyszłością . przez wiele lat nasze '' patrony z kupionymi dyplomami'' nie zrobiły nic tylko się wadzili co spotkanie a biznes podupadał z roku na rok. Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 14 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 14 Listopad 2019 @Bemx2k ty piszesz o innym czynniku ja o innym. U nas do dziś są krętacze co obsługują najważniejszych graczy na rynku rowerowym. Bycie krętaczem nie wyklucza założenia firmy serwisującej omawiany temat. Tylko jak to zrobisz jak do niedawana mogłeś mieć mało klientów nie wspominam o wiedzy. Słowacy weszli do Szczyrku za zgodą środowisk ekologicznych a w gruncie rzeczy jednej i za zgodą polityczną naszego Pastwa. Chyba nie sądzisz, że było inaczej. Dlatego brak protestów, taki rozmach, dewastacja rejonu Skrzycznego, ...taka szybka budowa. Trasy rowerowe to też polityka bo spróbuj zrobić to samo w Beskidach to zaraz Nadleśnictwo postawi Cię do pionu. Kolejna sprawa to kasa. Taka korporacja ma jej w bród bo inwestują nawet w Alpejskie lodowce. Kto ma u nas wyłożyć setki mln euro jak milioner Rusinek z Grupy Pingwina ma zablokowany na przykład Czarny Groń. My Polacy dużo możemy ale ktoś to wszystko torpeduje. Słowacy mieli rozłożony dywan gdzie Rusinkowi się go zwija. Więc przy takiej władzy może wymrzeć i kilka pokoleń a nic to nie zmieni. Odnośnik do komentarza
cepelia Napisano 15 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopad 2019 9 godzin temu, unknow01 napisał: Polska się odradza, nie jest łatwo , kogo stać żeby wywalić 25-30tyś na elektryka ??? ile takich SPECÓW LEVO sprzedali 10-20 ???? czepiać się Polaków ? jeszcze czego, Niemic ma pensję 4500Euro, a my jak się posramy 4000zł. i tak trzeba zapiepszać na kredyty opłąty zusy i srusy... A świstak siedzi i zawija... w koszulce z PW... Odnośnik do komentarza
Bemx2k Napisano 16 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 16 Listopad 2019 Biedny Polski biznes nic się nie udaje , szkoda mi tych biznesmenów co bez wałkowania ludności biznesu nie potrafią utrzymać. Winni są ''szydzi'' i nie dobre państwo winna jest pogoda i w ogóle winny jest sąsiad że jemu wychodzi a nam nie koniecznie. To jest właśnie Polska myśl small biznesu. Odnośnik do komentarza
Grzegorz_Macko Napisano 17 Listopad 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopad 2019 Bo walkowanie to choroba narodowa. U mojego syna w przedszkolu co drugie dziecko jest z orzeczeniem o lekkim autyzmie, bo za przedszkole prywatne płaci się 300, a nie tysiąc złotych i dziecko ma dodatkowe zajęcia i nauczycielki.Żyć, nie umierać. 1 Odnośnik do komentarza
pxl666 Napisano 4 Grudzień 2019 Udostępnij Napisano 4 Grudzień 2019 Ale wy to o rowerach czy geopolityce ? Odnośnik do komentarza
lubelaczek Napisano 24 Grudzień 2019 Udostępnij Napisano 24 Grudzień 2019 To może ktoś jest ktoś kto potrafi odpowiedzieć na pytanie, które zadał Yossarian? Sam jestem ciekaw. Mam na oku rower z shimano steps (kross level boost 1.0) oraz focus jariffa z silnikiem impulse evo rs. Ten impuls evo rs znacznie mniej popularny od shimano... i nie wiem, czy się tego obawiać, czy nie. Odnośnik do komentarza
Yossarian Napisano 11 Marzec 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Marzec 2020 (edytowane) No opiszę moje doświadczenia z serwisem, mam Haibika z Yamahą. Ponieważ kończyła się gwarancja, zgłosiłem sprzedawcy reklamację napędu. Dotyczący zmiany charakterystyki pracy zębatki. Kompletny drobiazg który zauważyłem po ok. pół roku, teraz wiem że to cecha tego napędu, która wystąpiła już w moim trzecim rowerze z tym napędem nie powodując żadnych innych skutków, niemniej była to niezgodność z pierwotną charakterystyką pracy. 1. Nie ma żadnego oficjalnego serwisu Yamahy w Polsce, ani chyba nawet w Europie. Reklamacjami zajmuje się producent roweru. Wszystkie reklamacje załatwia się u sprzedawcy, on pośredniczy we wszystkim, sam nie zagląda do wnętrza silnika. Co ważne, przynajmniej w przypadku Haibika wcale nie musisz iść tam gdzie kupiłeś, może być dowolny autoryzowany sklep marki roweru, nie silnika. Aby reklamować w dowolnym serwisie musisz jednak sprawić, aby sklep w którym kupiłeś przesłał tobie lub sklepowi gdzie reklamujesz kopię jego faktury zakupu twojego roweru. Musi być ta faktura, aby udowodnić że rower pochodzi z oficjalnej dystrybucji. 2. Wstępna weryfikacja przez producenta roweru (w moim wypadku Haibike) odbywa się w taki sposób że sklep opisuje wadę i nakręca film ze wskazaniem wady, numerem ramy i przebiegu. Na tej podstawie jest podejmowana decyzja. U mnie na tej podstawie ustalono że silnik jest do wymiany. W rozmowie ze sprzedawcą dowiedziałem się że u Haibika wszelkie uznane reklamacje załatwiane są najczęściej bezproblemowo w ten sposób i prawie zawsze silniki wymieniane są na nowe. 3. Reklamacje złożyłem w początkiem sierpnia, decyzja była po ok. 10 dniach, myślę spoko. Ale tu zaczęły się schody. Pierwsza informacja silników nie ma stanie muszę czekać do końca września. Luz mam inne rowery. Później informacja nadal brak, połowa listopada. W Listopadzie - połowa stycznia. Gdy w połowie stycznia okazało się że nadal brak spowodowany tym że nie nadążają z dostawami do nowych rowerów wysyłam bezpośrednio do Winory maila że właśnie wyjeżdżam na 2 tygodnie i na ich koszt będę wynajmował rower w trakcie wyjazdu. Na drugi dzień mail z informacją że wymienią mi rower na nowy z kolekcji 2020. Ponieważ wszystkie obecne modele tej samej klasy mają już baterie zabudowane w ramie, co mi nie odpowiada, odpisałem że nie zgadzam się. W tym samym dniu miałem odpowiedź że został wysłany nowy silnik. Trwało pół roku. Reasumując, z doświadczeń moich rozmów z dealerem Haibika wynika, że nie ma żadnych serwisów napędów e-bików. Dobrą wiadomością jest to, że według niego napędy Yamahy i Boscha są dopracowane i nie występują żadne usterki. Nie ma też żadnych procedur serwisowych, są bezobsługowe. Edytowane 11 Marzec 2020 przez Yossarian Dodanie treści Odnośnik do komentarza
kolec80 Napisano 23 Marzec 2020 Udostępnij Napisano 23 Marzec 2020 W dniu 14.11.2019 o 20:42, unknow01 napisał: Ares dobrze prawi, !!! polać mu herbatki. Problem polega faktycznie na utrudnieniach dla legalnie działających firm, ponieważ w naszym kraju co już po woli się ukraca , jak widać co tydzień CBA likwiduje mafie które obracją setkami milionów , wyłudzjąc VAT czy robiąc inne wały, taka mafia mega mafia ma swoich pionków którzy piorą kasę w różnych biznesach, tak się tworzy warstwa biznesu który niszczy legalnie działające firmy bo oni zawsze sprzedadzą towar nawet legalny taniej ponieważ oni tylko piorą kasę a nie zarabiają, to po pierwsze. PO 2 . nasz kraj był 150 lat pod zaborami, Niemcy wymordowali 8mln polskich obywateli, wyrżnęli inteligencję, po co ? żeby zrobić kraj ROBOTNICZY, brak kultury, brak szacunku, tylko wóda, i ubóstwo , Polacy mieli być tanią siłą roboczą dla Niemców, ale nie wyszło.. Polska się odradza, nie jest łatwo , kogo stać żeby wywalić 25-30tyś na elektryka ??? ile takich SPECÓW LEVO sprzedali 10-20 ???? czepiać się Polaków ? jeszcze czego, Niemic ma pensję 4500Euro, a my jak się posramy 4000zł. i tak trzeba zapiepszać na kredyty opłąty zusy i srusy... Niemcy w czasie wojny zrównali Warszawę z zniemią, rozmontowali fabryki, ukradli dzieła sztuki, wymordowali 8 mln ludności i nam się nie należą reparację ?? Powinni tyko oddać to co ukradli i każdebo byłoby stać na elektryka i nowego mercedsa, . Polecam filmik, niemca DR.Ratha o niemieckim podboju świata i ich nowej metodzie używania patentów do nowego podboju świata,. od razu do tych co powiedzą, że nie parwda, wiecie że największe niemieckie koncerny jak BAYER : prowadził eksperymenty na dzieciach , mordowli ludzi medykamentami SIEMENS: budował piece krematoryjne BASF/IG FARBEN : produkował Zyklon-b do uśmiercania ludzi, BMW: produkowało rakiety i pociski dla Hitlera tak wyglądały początki wielkich wspaniałych firm.. poniżej film o niemickich kartelach farmaceutycznych , truci ludzi i robieniu na tym najwspanialszego biznesu : ps. mówię jak jest Proszę moderatora aby nie usuwał ewentualnie przeniósł, bo to ważny temat: Jeżeli chodzi o silniki BOSH, BROSE, IMPULSE to chyba konstrukcje niemieckie, Shimano, Yamaha Japan, ja chyba wybiorę Japan, dużo filmików z wadliwymi silnikami Specialized : Ogólnie sam chce kupić TURBO LEVO COMP, ale coś mi mówi, niemiecka technologia, po doświdczeniach z niemieckimi autami mam pewne obiekcje.. aczkolwiek wygląd the best, nie wiem czy jednak nie zdecyduję się GIANTA Z YAMaHĄ, Ja w to wierzę bo mam problemz nowym przereklamowanym FOXEM, który piszczy, mlaska i stuka ! I silniki Bosh: No i Yamaha , brak filmików z szumami 🙂 Giant, Na koniec ciekawe porównanie różnych napędów : PS: ODNOŚNIE SPECIALIZEDA : MOŻE BYĆ TAK, ŻE ROWERY Z SZUMAMI TO ZAKATOWANE SZTUKI , TO TYLKO FILMIKI, OGLĄDASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, PRZED OGLĄDNIECIEM SKONTAKTUJ SIĘ Z DEKARZEM LUB KOSMONAUTĄ. Ja wlasnie kupilem haibike z silnikiem yamahy. Tez mial byc najpierw bosch ale wszyscy mi odradzali. Shimano tez bo za krotkie doswiadczenie z sil elekt. Zostalem przy yamasze. Wczoraj sam zaczipowalem na sb2. Wiem wiem straciłem gwarancje. Ponoc nikt jeszcze nie widzial rozsypanej yamahy. Na to licze. W dniu 24.12.2019 o 12:36, lubelaczek napisał: To może ktoś jest ktoś kto potrafi odpowiedzieć na pytanie, które zadał Yossarian? Sam jestem ciekaw. Mam na oku rower z shimano steps (kross level boost 1.0) oraz focus jariffa z silnikiem impulse evo rs. Ten impuls evo rs znacznie mniej popularny od shimano... i nie wiem, czy się tego obawiać, czy nie. Hej. Wprawdzie ja mam yamahe. Ale czy jak na postoju krecisz pedalami do tylu to slyszysz takie lekkie tarcie? Czy tylko to cykanie? Bo ja nie patrzylem czy pierwszego dnia to mialem. Zauwazylem to tarcie tydzien temu. Jak tak ma byc to spoko. Gorzej jak nie bylo od poczatku.... Odnośnik do komentarza
malymr Napisano 29 Grudzień 2020 Udostępnij Napisano 29 Grudzień 2020 Witam kolegów. zajmuję się naprawami rowerów od ok 30 lat nie prowadzę oficjalnie serwisu , fajnie że poruszyliście temat jaki silnik do roweru wybrać. Mam trochę doświadczenie z silnikami Boscha fajnie to pracuje i jest w miarę bezawaryjne - problem to oprogramowanie diagnostyczne którego bosch nie udostępnia .Dostęp do części dobry. Nowe napędy mają przypisane wyświetlacze do silnika i nie można ich podmieniać tak jak w starszych odmianach, tylko serwis. Brose dość awaryjne napędy, części mało. Shimano dobre napędy części dostępne ,diagnostyka udostępniona przez shimano (smartfon , urządzenie diagnostyczne ) w mojej ocenie warto z tą jednostką napędową kupić rower. Ymaha drogie części trudna w diagnostyce Odnośnik do komentarza
Grz_Bo Napisano 7 Luty 2021 Udostępnij Napisano 7 Luty 2021 Hej,Mam pytanie:Mam silnik steps e8000. Dziś chciałem pojeździć rowerem w górach. Przewoziłem go w temperaturze 8*C poniżej zera na platformie.Po dojechaniu na miejsce rower nie chciał włączyć zasilania. Po naciśnięciu przycisku power zaświecał się na 1s i gasł.Po powrocie i zagrzaniu baterii rower odpalał normalnie.W zeszłym roku jeździłem w podobnych warunkach i wszystko było ok.Czy ktoś się spotkał z podobnym problem?Pozdrawiam,GB Odnośnik do komentarza
Tonystark Napisano 23 Marzec 2021 Udostępnij Napisano 23 Marzec 2021 (edytowane) Z tego co pytałem w kilku sklepach rowerowych sytuacja nadal wygląda tak samo - producenci twierdzą, że silniki są nierozbieralne i wszyscy, w razie problemów, wysyłają je do producentów i najczęściej są one po prostu wymieniane na nowe. Są w Polsce firmy, które zajmują się naprawa silników (także wysyłkowo). Mam doświadczenie z silnikami Bosch (generacja druga i trzecia) - silniki zazwyczaj ulegają uszkodzeniom mechanicznym - padają łożyska główne przekładni oraz łożyska mechanizmu korbowego. Usterki najczęściej spowodowane są zawilgoceniem łożysk. Wymiana łożysk przywraca pełną sprawność silnika. Oczywiście Bosch twierdzi, że silniki są przeznaczone na tysiące kilometrów bezobsługowej pracy - jednak często usterki pojawiają się nawet po 1kkm. Edytowane 23 Marzec 2021 przez Tonystark Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się