Gronek31 Napisano 30 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 30 Marzec 2019 (edytowane) Witam. Posiadam MTB Scott Aspect 740 -> https://photos.app.goo.gl/APsPN6rGAaU3kCJb6. Wiem, że za dobrego osprzętu tam nie ma i mam zamiar kupić w końcu coś porządnego, a nawet nie kolejne MTB tylko porządną szosę bo trasy MTB już mi się znudziły. I z tego co się nasłuchałem czy naczytałem to będzie to lepszy wybór. Niestety w mojej miejscowości rok temu zakładali dopiero kanalizację i jak się okazało dopiero za 2 lata położą asfalt 😑 bo przecież to Polska i nie ma pieniędzy, żeby było wcześniej. Piach i żwir to jedyne po czym na razie przez 1.5 km jest mi dane jechać rowerem dlatego też plany co do szosy się przesunęły bo jaki sens prowadzić rower 1.5km żeby dopiero móc na niego wsiąść na asfalcie. W każdym razie to może nawet lepiej, odłożę jeszcze więcej kasy na coś pokroju carbon+ultegra. Zakupiłem właśnie rok temu nowe opony które widać na zdjęciu. A, że zielony jestem, głupi byłem bo wtedy nie było nawet planów co do szosy i bardziej jarałem się tym że kozacko opony wyglądają bo szerokie i wysokie. Tylko jak mi przyszło jechać to nagle przełożenia 2 i 7 stały się na prostej drodze jak 3 i 9. Ledwo się zmieściły, odstęp między oponą a przednią przerzutką to jakieś 2mm 😅. Pytanie kieruję więc odnośnie tego, jakie opony zakupić do tego roweru które nie będą mnie tak męczyć i które lepiej nadają się na asfalt ale też żebym mógł przejechać po jakimś lekkim piachu, żwirze? Edytowane 30 Marzec 2019 przez Gronek31 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 30 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 30 Marzec 2019 Ja mam Schwalbe Rocket Ron'y i są całkiem ciche na asfalcie i nie mają jakiś mega oporów na nim, w terenie dobrze się sprawują, tylko trochę papierowe są. Schwalbe Racing Ralph są też bardzo fajne Odnośnik do komentarza
peezett Napisano 31 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 31 Marzec 2019 Na lekki teren to optymalne będą Schwalbe Smart Sam lub Continental Race King Odnośnik do komentarza
Gronek31 Napisano 31 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 31 Marzec 2019 (edytowane) Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że ta obecna ma 2.4" szerokości. Poprzednia jaką miałem od nowości w rowerze to 2.25". Myślałem teraz nad 2.0", myślę że to będzie optymalna szerokość niżej już chyba nie ma sensu schodzić choć mógłbym jeszcze do 1.8" bo to max szerokość pod dętkę jaką mam. Myślałem też nad takimi: Schwalbe Marathon Almotion tylko tu nie wiem czy dałby radę na żwirze. Tak czy inaczej musiałby raczej szukać czegoś z niskim bieżnikiem. Continental Speed King, wygląda też ciekawie tylko nie wiem jak by się taki bieżnik zachowywał na drodze jednej i drugiej Zaś ten Continental Race King niby jest wersja 2.0" więc zapewne już będzie mniejszy opór niż na 2.4" tylko ten bieżnik w porównaniu do Continental Mountain King i tak za wysoki. Jeszcze jedna sprawa dotycząca tego jaką w sumie mogę oponę o szerokości max i min założyć bo odczytałem z obręczy to etrto 584x18 i nie mogę jakoś doszukać się na google odpowiedzi jaką max i min szerokość opony mogę założyć. Znalazłem takie tabelki ale czy dobrze je rozumiem -> https://www.bikester.pl/tabela-rozmiarow-opon.html Wychodzi na to że mogę założyć min 1.9 i max 2.5 cala. Tylko co oznacza ta wartość etrto 18 Ciekawa wydaję się też opona Continental Double Fighter III tylko, że jest dostępna tylko wersja drutowa. Edytowane 31 Marzec 2019 przez Gronek31 Odnośnik do komentarza
przeokrutny Napisano 5 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 5 Kwiecień 2019 Continental Vertical, 2,3 (zwijana albo drut) i jest dwukierunkowa. Dobre i tanie opony terenowe właśnie do takiej nawierzchni jak opisałeś (piach i żwir). Odnośnik do komentarza
Gronek31 Napisano 6 Kwiecień 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwiecień 2019 13 godzin temu, przeokrutny napisał: Continental Vertical, 2,3 (zwijana albo drut) i jest dwukierunkowa. Dobre i tanie opony terenowe właśnie do takiej nawierzchni jak opisałeś (piach i żwir). Tylko pisałem, że nie poszukuje opon na żwir i piach tylko na asfalt. Ten C. Vertical co podałeś jest praktycznie taki sam jak Mountain King. W końcu zdecydowałem się na C. Race King w wersji 2.0. Tu porównanie Race King 2.0 vs Mountain King 2.4 -> https://photos.app.goo.gl/J6WeaRJqsq8WeDnR9 Ogólnie sądziłem, że profil opony czyli wyskoki nie zmieni się w Race King ale jednak opona niższa o ładny centymetr, widać też różnice jak się spojrzy na odległość od przedniej przerzutki na Mountain(z 0,3 mm) i Race(1.5cm) Trochę smutno się zrobiło bo Mountain King wyglądały tak masywniej lepiej, już nie chodzi nawet o szerokość opony bo tego i tak nie widać jak się właśnie z boku patrzy. Zastanawiam się czy ma w ogóle to jakieś znaczenie w oponach, czy opona ma wyższy profil bądź niższy? Odnośnik do komentarza
Peter Napisano 8 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2019 Mam continental race king - na szutry najlepsze opony jakie miałem. Co do profilu opony wyższy w teorii daje większy komfort + możliwość nieco niższego ciśnienia bez obawy o obręcz. Odnośnik do komentarza
Madzik Napisano 9 Kwiecień 2019 Udostępnij Napisano 9 Kwiecień 2019 Czy mogę się podpiąć pod temat? Szukam do MTB'a opon o niższych oporach toczenia. Obecnie mam Maxxis Ardent 27.5 x 2.25. Potrzebuję ich na rajdy rowerowe na orientację, gdzie duża przyczepność Ardentów nie przydaje mi się. Czy pod tubeless wszystkie opony się nadają? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się