Skocz do zawartości

Huragan - Mój gravel/cx szosa...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam to moj jeden z pierwszych postów na forum tak więcWypadalo by się przedstawic ;) Ale to może w innym poście.. 

A teraz do rzeczy.

Kilka lat jezdziłem na szosie giant peloton. oraz na rowerze górskim i dojazdowo komuterze zrobionym na ramie rometa..Ale przyszedł czas na złożenie czegos uniwersalniejszego. Zamieniłem się z ojcem za pelotona a na Huraganie z lat70tych postanowiłem zrobic coś na wzór gravela Rama pomalowana proszkowo przez poprzedniego wlasciciela. W rower wrzuciłem klamkomanetki 7rz shimano tourney tryb-wolnobieg santoura przerzytke tylną sora z lat 90tych. kola trekingowe które dają mi możliwosc montażu gum od 25-38(aktualnie 28c) dorzyciłem błotniki (jako że nie lubie mieć zachlapanego tyłka jak jerzdzę w deszczu) oraz bagażnik sztycowy. baranek montowany fabrycznie w rowerach giant w latach  90 peloton 7200 z przodu siedzi korba sachs z lat 90tych oraz zawodnicza przerzutka przednia również firmy sachs hamulce tektro. odtworzone naklejki olaz prysniety napis huragan  Jezdzi się bardzo fajnie rower śweitnie sprawuje się na szosie oraz na szutrach i leśnych drogach dzisiaj traska 45km w wietrzną mokra pogodę z trasą 50szosa/50 drogi gruntowe i szutry.  Rower prezentuje się tak zdjecia poniżej :)  co o nim sadzicie??

18199310_1423948237666384_6124363819740191311_n.jpg 18199334_1423947957666412_2743311874597122876_n.jpg 18199357_1423947514333123_6809373116104374810_n.jpg 18199440_1423948070999734_3795316813506822979_n.jpg 18199449_1423947700999771_38754913791779518_n.jpg 18222111_1423948214333053_8586276481851495881_n.jpg 18222250_1423947960999745_1508106666309523974_n.jpg 18222663_1423947830999758_5199109109755440013_n.jpg 18268443_1423947340999807_7732781676217440892_n.jpg 18268647_1423947694333105_8774581149183180152_n.jpg 18274798_1423948027666405_2421049414079496619_n.jpg 18274891_1423947337666474_2916359980144025372_n.jpg 18275100_1423947520999789_46076169336067857_n.jpg 18301004_1423947517666456_8099545798164766019_n.jpg 18341724_1423948060999735_7840308887512038861_n.jpg

Edytowane przez sajmon
  • Pomógł 4
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W chwili obecnej zdjałem  błotniki oraz 28mm opony. wsadziłem 38mm ogumienie kendy z klockami. przłęja jak znalazł być moze niedługo uda mi sie jakieś fotki wrzucić :) nabrał zdecydowanie sportowego charakteru.

Opublikowano (edytowane)

Fajnie że z tak wiekowym rowerem coś robisz aby go unowocześnić i ulepszyć za to leci plusik.

Nie obraź się jednak, ale przełaj z niego żaden ;)  Nie ta rama, nie ta geometria nie ta waga, nie te przełożenia wymieniać można naprawdę długo.

Wiadomo że możesz jeździć po bezdrożach i szutrach bo czemu nie. Dawniej zanim pojawiły się Przełaje, MTB i inne rowery; były tylko "składaki" i jeździło się na nich dosłownie wszędzie.

Ale pamiętaj, że Twój rower nie będzie tak zwinny i szybki jak typowy Przełaj , będziesz miał też problemy na podjazdach leśnych i zjazdach. A wnoszenie takiego ciężkiego roweru na górkę, który nie jest do tego przystosowany szybko okaże się dla Ciebie mordęgą . Pomimo iż założyłeś szersze opony będziesz na nim bardzo odczuwać prace barków, rąk a szczególnie nadgarstków. Wiem że na typowym przełaju na karbonowym widelcu po 2-3h jazdy w terenie ręce mają dość. Tutaj sobie tego nie wyobrażam. Pamiętaj też że ramy przełajowe są projektowane z myślą o pracy w terenie, tak aby przenosić olbrzymie przeciążenia i naprężenia są zatem wytrzymalsze od ram szosowych. Na hamulcach szosowych jazda w terenie może dostarczyć nowych doznań niekoniecznie przyjemnych w sytuacji gdy w szczęki lub na opone dostanie się trochę piachu, ściółki leśnej, liści czy błota :);)

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Fajnie zrobiony rowerek, faktycznie bardziej gravel, ale jak zwał tak zwał:) W sumie chyba, nawet nie ma możliwości zamontować innych hamulców (no chyba, że tarcze przez adapter A2Z) 

Myślę, ze kolega nie ma zamiaru startować w zawodach, ale na pewno rowerek dostarczy mu wiele "przełajowych" wrażeń. Szosą już go nazwać nie może więc o nazwnictwo bym się nie przywalał.
Sajmon, przez takich jak Ty choruję na budowę turystycznego Gravela - wszędołaza, na oldshcoolowej ramce. :D

Edytowane przez Rolo
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Świetna robota. Sam mam szosę z lat osiemdziesiątych lub siedemdziesiątych, ale sporo w niej jest do wymiany... Wolnobieg i korba do wyrzucenia, ewentualnie na wystawę do muzeum:D

 

Opublikowano (edytowane)

Waga roweru nie jest taka duża jak by się Tobie wydawało rower wazy nie spełna 10kg :) wiadomo do nowoczesnych przelajów mu daleko bo to nie ta sama konstrukcja ale prawda jest taka że solidnoscią porażą np stalowa rama co  według mnie jest ogromnym plusem, duzo solidniejsza niz obecne cienionawe rurki ktore od byle pukniecia sie wgniataja. :) co do champli  reaguja bardzo dobrze nawet na mokrym i na błocie sprawdozne juz ajakis czas temu wiadomo nie bedą działały az tak dobrze jak tarcze ale dają rade :) Jest to alternatywa dla przełaja " zrobiona własciwie 0 kosztem" tak wiec poporstu  jestem ciekaw czy mi to przypasuje jak powinno byc moze za jakiś czas kupie sobie typowego cx'a ale narazie myślę ze zostanę przy tym chociazby w wersji kommuter szosa, ew cx do jazdy w terenie mam  górala  kellys oxygen a ten zlozony jest poprostu jako bardziej miejsko turysatczny przełaj :) co bedzie dalej zobaczymy narazie wsadizłem grubsze gumy ponieważ 28c nie sprawdzaly sie zbytnio w terenie chodz na szosie niosły jak miło ;)

 

 

Sokół54 wolnobieg mozna dorwac np 7rzd suntour'a za 30-40zł 11-28z mi to w zupełnosci starcza korby tej samej firmy za 120zł kupisz nowe :) linki i pancerze jak dobrze poszukasz dorwiesz za ok 40zł :)

 

Rolo co do szosy swobodnie wystarczy zmienic gumy na 23-25c  zdjac błotniki o bagaznik... i jest typowa szosa :) rower bardzo wszechstronny.  W orginale była to szosówka przecież pozniej tylko lekko zmodrenizowany profesjonalnie kształt ramy ( poszerzony trójkąt żeby pasowały nowocześniejsze koła o szerszym rozstawie osi)  wybór oponek mam dowolny od 23-25 po 38 które juz przy tych szczekach są na styk niestety ze wzgledu na sprezyne.. Jesli jednak wymienil bym tektro na cos innego o wiekszym przeswicie sądze ze 40mm gumy swobodnie by weszły jeszcze :)

Co ciekawe rama jak na tak wiekową jest bardzo sztywna dzieki temu ze ma sportową geometrie jak na owe czasy. Prowadzi się go bardzo dobrze czy to w terenie czy na szosie. Co ciekawe wytrzedzenie widelca jest w sam raz  rama jest krótka do tego stopnia że  butami można obcierac o koło przednie. Rozmiar ramy to jakies 55. czyli przy moim wzroscie 173cm w sam raz

 

Edytowane przez sajmon
Opublikowano
3 godziny temu, sajmon napisał:

Waga roweru nie jest taka duża jak by się Tobie wydawało rower wazy nie spełna 10kg :) wiadomo do nowoczesnych przelajów mu daleko bo to nie ta sama konstrukcja ale prawda jest taka że solidnoscią porażą np stalowa rama co  według mnie jest ogromnym plusem, duzo solidniejsza niz obecne cienionawe rurki ktore od byle pukniecia sie wgniataja. :) 

Hej

Fajnie, że masz pasję jeździć na takich rowerach. Co do ram to też mam takie wrażenie że one były bardziej pancerne i lepiej wykonane niż te obecne. Na moim Jaguarku miałem koziołkowanie i nic mu się nie stało. Schauffem też miałem spotkanie z autem i zaliczone koziołkowanie i nic też mu się nie stało. Powiem tak ramy z Reynoldsa są naprawdę pancerne i mogą wiele znieść. Życzę powodzenia w rozwijaniu i usprawnianiu roweru.

 

Opublikowano

Trochę dziwnie wygląda takie połączenie ramy retro z częściowo nowszym osprzętem, ale jak się Tobie sprawdza, to najważniejsze ;) 

  • Pomógł 1
Opublikowano
5 godzin temu, sajmon napisał:

Sokół54 wolnobieg mozna dorwac np 7rzd suntour'a za 30-40zł 11-28z mi to w zupełnosci starcza korby tej samej firmy za 120zł kupisz nowe :) linki i pancerze jak dobrze poszukasz dorwiesz za ok 40zł :)

Zgadza się. Jednak miałem teraz trochę wydatków i niestety, ale wszystkich pieniędzy w 2 tygodnie nie wydam :D Jadnak wszystko po kolei, coś się sklepie z tego mojego muzealnego majątku :D 

Opublikowano

Pit 35 -zgadzam sie  są to bardzo mocne ramy jak na tamte czasy. co prawda w romecie mistralu pekła mi górna rura dawno temu ale rower był z lichych rurek zrobiony co sie opzniej okazało i po ponad 30latach miało prawo peknać :(

De Willas - najważniejsze że dobrze się na tym jezdzi :)

A tak wygląda z oponami 700x38c produkcji Kenda. Bez błotników, prześwity na styk  w niektórych miejsach ale nie na tyle żeby było to problematyczne nawet przy maksymalnie napompowanym kole. :) 

IMG_5418.JPG IMG_5419.JPG IMG_5420.JPG IMG_5421.JPG IMG_5424.JPG IMG_5425.JPG IMG_5426.JPG
  • Pomógł 1
Opublikowano
8 minut temu, sajmon napisał:

Pit 35 -zgadzam sie  są to bardzo mocne ramy jak na tamte czasy. co prawda w romecie mistralu pekła mi górna rura dawno temu ale rower był z lichych rurek zrobiony co sie opzniej okazało i po ponad 30latach miało prawo peknać :(

De Willas - najważniejsze że dobrze się na tym jezdzi :)

A tak wygląda z oponami 700x38c produkcji Kenda. Bez błotników, prześwity na styk  w niektórych miejsach ale nie na tyle żeby było to problematyczne nawet przy maksymalnie napompowanym kole. :) 

IMG_5418.JPG IMG_5419.JPG IMG_5420.JPG IMG_5421.JPG IMG_5424.JPG IMG_5425.JPG IMG_5426.JPG

No wszystko fajnie, ale jak wjedziesz w jakieś błoto to będziesz na hamulcach miał syfu co nie miara. 

A się tak też przy okazji zapytam z ciekawości- jak duże są różnice między obwodem(czy średnicą koła z oponą) na oponach 700x25C, 700x28C i 700x32C? Chodzi mi o rzeczywiste różnice. Znalazłem na necie rozpiskę jaka opona jaki ma obwód, ale coś nie wierzę tym danym. Dlaczego? Pomiędzy 25 a 28 jest duża różnica w obwodzie(bodajże 5 cm), a następne rozmiary różnią się o 1 cm. Takie to dziwne. 

Opublikowano

Sokół54 mam porównanie miedzy25 a 28 róznica jest już spora. Jelsli chodzi 28 a 38 które mam jest jeszcze wieksza jak widac na zdjeciach 28c wchodzą bez problemu z błotnikami i jest jeszcze miejsce 38c wchodzą juz na styk bez blotników.. miałem kiedyś w mistralu gumy 32c   róznica miedzy 28 a 32 nieznaczna własciwie nie zaówazalna jesli chodzi i slicki bo takich uzywalem.   DOkładnie rzecz ujmując miedzy 25a 28 jest dosć widoczna  osobiscie ku bardziej (dużo bardziej ) komfortowej jezdzie bez ogromnej roznicy na predkosci skłaniam sie ku 28 ze wzgledu na komfort:) 

  • Pomógł 1
Opublikowano
Dnia 20.05.2017 o 22:39, sajmon napisał:

Sokół54 mam porównanie miedzy25 a 28 róznica jest już spora. Jelsli chodzi 28 a 38 które mam jest jeszcze wieksza jak widac na zdjeciach 28c wchodzą bez problemu z błotnikami i jest jeszcze miejsce 38c wchodzą juz na styk bez blotników.. miałem kiedyś w mistralu gumy 32c   róznica miedzy 28 a 32 nieznaczna własciwie nie zaówazalna jesli chodzi i slicki bo takich uzywalem.   DOkładnie rzecz ujmując miedzy 25a 28 jest dosć widoczna  osobiscie ku bardziej (dużo bardziej ) komfortowej jezdzie bez ogromnej roznicy na predkosci skłaniam sie ku 28 ze wzgledu na komfort:) 

ehhh... No cóż, jak zajeżdżę obecne opony to zamówię x28 lub x32. Jak nie wejdą do szosy to wrzucę jedną na tył starej kolarzówki :D Dzięki za pomoc, łap plusika ;)

  • Pomógł 1
Opublikowano

28c powinny wejsc do wiekszosci obecnych szos zmiescisz jeszcze 28mm oponki :)

  • Pomógł 1
Opublikowano

Z przodu na pewno zmieszczą się 28, bo jest duży prześwit. Martwi mnie tył, gdzie między oponą a rurą podsiodłową jest niewielka odległość.... Ale co ma być to będzie- na 25 się źle nie jeździ, żeby bezwzględnie wymieniać(ale lepsza przyczepność by się przydała :D) 

Opublikowano

ja w pelotonie 7200 miałem mały przeswit z tyłu a 28 upchnałem bez problemu.

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Szkoda oryginału:/, ale jak już jest tak pokombinowany to działaj.:D Daje radość to podstawa.:P

Opublikowano

Z orginału miałem tylko rae i widelec oraz fajke.. ;)

 

  • Pomógł 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

A tak wyglada w chwili obecnej załozone gumy 37c oraz z racji tego ze szyje  róznego rodzaju rzeczy zabrałem sie za produkcje bikepackingowych rzeczy.. tutaj czesc z nich  widoczna na rowerze :)

 

IMG_20170813_104134.jpg
Opublikowano (edytowane)

Też niedawno posiadałem retro szoskę. Jeśli chcesz to mogę pokazać jak wyglądał przez sprzedażą:)

Edytowane przez maciek1986pl
Opublikowano

Retro szosy mają swój klimat ja zamieniłem się za giganta pelotona7200i trochę zmodernizowaliśmy właśnie huragana.. rzeczy sprzedaje poprzez napisanie na PW bądź przez wiadomość na fb najlepiej poprstu tam najczęściej wchodzę mogę tam też podesłać więcej zdjęć :) jestem w trakcie robienia strony :)

Dobrze widzę przerzutka tył claris klamki tourney pewnie 8rzd?:) Znajdź mnie na fb wrzuciłem link do profilu gdybyś chciał.wiecej jakiś fotek tego co ostatnio robiłem  ofertę cały czas poszerzamy w chwili obecnej torby na ramię duze i małe na gorna rure .podsiodlowki  oraz torby wraz z workami przeprawowy mi szyje. Chodz nie zamykam się na inne rzeczy :)

IMG_20170831_231128_DRO.jpg IMG_20170831_230637_DRO.jpg IMG_20170831_225720_DRO.jpg IMG_20170831_225655_DRO.jpg IMG_20170831_225831_DRO.jpg IMG_20170831_231247_DRO.jpg

Więcej dokładnych zdjęć przez Facebooka bądź maila :)

Na fb można mnie znaleźć AdamSimoni zdjęcie przedstawia mnie celujacego z pistoletu jestem w zielonym polarze na zielonym tle :)

Opublikowano

Myślałem ze clarisy są tylko 8rzedowe :) dizała to bez problemu???

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...