Skocz do zawartości

Rozszczelnienie bezdętki i co dalej


Rekomendowane odpowiedzi

Po rozszczelnieniu rozbieracie i wszystko czyścicie czy spróbować dolać i się uszczelni. Zaczęło puszczać po ok.6 miechach.Brak oznak przebicia.

Edytowane przez lysyaa
Odnośnik do komentarza

A w którym miejscu zauważyłeś rozszczelnienie:

1. Rant między oponą a obręczą?

2. Okolice wentyla?

3. Okolice nypli?

4. Poci CI się opona?

 

Edytowane przez Franz Mauer
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, lysyaa napisał:

Właśnie że nic,a powietrze uszło.A teraz najlepsze, dwa dni temu dopompowałem na maksa i trzyma.Poczekamy.

W przypadku opon nie dedykowanych do systemu bezdętkowego podczas użytkowania może uchodzić delikatnie powietrze, ponieważ ścianki opony mogą potrzebować więcej mleczka i czasu, aby się w pełni uszczelnić. Mi również się to kilkakrotnie zdarzyło, a teraz jest w porządku. Teraz przy uszczelnianiu opon po wlaniu mleka pompuję oponę z wyczuciem do granic wskazanych przez producenta (tak, aby nie wyskoczyła z rantu i majtam ją, aby mleko wszędzie się rozeszło. Na początek zwykle wlewam nieco więcej mleka niż zaleca producent.

  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza
karpierzonbike

Cześć szajbajkowicze!

Mam pytanie co do systemów bezdętkowych. W moim rowerze oryginalnie jest zamontowany system bezdętkowy i nigdy z nim nie robiłem. Przejeździłem na nim ponad 7tys km. Mój rower jest przystosowany do tego systemu i nigdy nie miałem żadnego rozszczelnienia. Teraz chciałbym wymienić sobie opony na nowe. I teraz pytanie, jak prawidłowo krok po kroku wymienić oponę w takim systemie? Miałem się do tego zabierać, ale ja spuściłem powietrze z opony to opona bardzo mocno trzymała się obręczy i z niedoświadczenia zrezygnowałem. Nie chcę tego systemu zniszczy więc bardzo bym prosił o wskazówki.

Obręcze: Stan`s Crest NO TUBES, Alloy 29", 32H

Obecne opony: Shwalbe Racing Ralph Evo, TL-Ready, Folding, 29"x2,1 Lightweight

Opony które chcę założyć: MAXXIS TREAD LITE 29x2.10 TR Dual 120TPI 

Z góry bardzo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Rozumiem... Czy jak oderwę ostrożnie oponę od taśmy, to będę musiał zmienić również taśmę czy mogę ją zostawić i zamontować nowe opony? Chciałbym się również zapytać czy jak zdejmę już starą oponę z obręczy. To obręcz mam odtłuścić czy lepiej ją tylko przetrzeć i zamontować nową oponę?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Dnia 20.05.2017 o 23:06, Red napisał:

Czasami tak się zdarza że opona przyklei się od taśmy. Bez obaw można śmiało ściągnąć, uważając aby nie odkleić także taśmy. 

W systemie UST nie ma taśmy obręcz jest bez otworów na niple. Może sama opona się mocno zacisnęła na rancie obręczy trzeba z wyczucie smarując wodom z mydłem docisnąć łyżką do opon i powinno się odkleić.

Odnośnik do komentarza

Jak kolega wyżej pyta czy nie odklei przypadkiem taśmy to znaczy że się tam ona znajduje bo ma a ) zwykłą obręcz która dała się uszczelnić, b ) obręcz tubless ready, c ) nie ma (przykładowo) Mavic'a EX 823 Disc UST.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...