Skocz do zawartości

RST Aerial - schodząca anoda.


Szymekk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim amortyzatorem RST Aerial. 

Nie wiem dlaczego ale czarna powłoka amortyzatora ściera się i zmienia kolor na srebrny, już 2 dni po posmarowaniu robi się suchy... 

Odnośnik do odpowiedzi

Jak nic trzeba rozebrać, możliwe że dużo syfu się dostało i harata Ci lagi, albo brak smaru. Jak nic go rozbierz.

 

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do odpowiedzi

Pewnie, tutaj to podstawowy serwis, czyli zdjąć lagi dolne z goleni górnych i zobaczyć co się dzieje, jak obawiasz się to jak nic daj do serwisu mimo że to jest proste, Szaj ma odcinki o serwisie amorów. 

Odnośnik do odpowiedzi

Ojj tego nie wiem to zależy od producenta i amora czy powinien być olej czy nie RS'y mają w prawej goleni olej, niektóre suntoury nie to zależy. Najważniejsze to to jak ślizgi wyglądają, czy jest smar na nich i jak wyglądają uszczelki kurzowe od środka. 

Odnośnik do odpowiedzi

Uszczelnienia koniecznie nowe, skoro przepusciły juz taki syf to muszą być do wymiany, dodatkowo gąbeczki i będzie smigał lepiej niż wcześniej 👍

Daj znać jak skończyła się ta historia😉

Odnośnik do odpowiedzi
PedrosPosampas

Witam, mój RST Aerial 27.5 TnL (100 mm) po przejechaniu 150km stuka z prawej goleni. Stuknięcia (metaliczne) wydobywają się przy szybkim powrocie, odbiciu a przy ugięciu nigdy, najbardziej jest to odczuwalne przy przejeżdżaniu przez korzenie albo przy szybkiej jeździe po nierównym, kamienistym terenie gdy amortyzator odbija. Ten metaliczny stukot przenosi się na cały widelec i kierownice, gość w sklepie powiedział, że ,,to przez otwartą kąpiel olejową tłumik obija się o wnętrze lagi i to może tak być" ale przy moim drugim rowerze starszym mam RST sprężynowego również jakiegoś tańszego i ma aktualnie 7 lat i przechodził serwis 1 raz 3 lata temu i chodzi idealnie- nawet nie ma luzu po przejechaniu 5000km oczywiście nic w nim nie stuka. Dodam, że w Aerialu w czasie jazdy blokada  zawsze otwarta do końca, chociaż oznaczenie producenta jest mylące, bo pokrętło nie jest ,,on/off" tylko posiada 4 pozycje ustawienia( 4 kliknięcia od otwarcia do zamknięcia) i są narysowane jakieś kwadraciki od małego do dużego co wskazuje na wyskalowanie pokrętła-czyli na logikę, że się reguluje.  Ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie i czy odpowiedź sklepu nie wydaje się trochę nie profesjonalna?

Odnośnik do odpowiedzi
Kruk

Może śruba od dołu się poluzowała i przy powrocie tak trzaska? Albo sam tłumik się lekko odkręcił? Może też być coś w prawej goleni, amor musi mieć jakieś zabezpieczenie by przy nagłym powrocie nie rozleciał się w środku.

Może przykręć trochę tłumienie by tak szybko nie powracał?

Odnośnik do odpowiedzi
PedrosPosampas

On nie ma regulacji odbicia jak f1rst, chcialem uniknac rozkladania go teraz jak jest nowy, bo pewnie cos sie ze srodka wyleje itd. Sprobuje dokrecic te dolne sróby. Ciekaw jestem czy inni uzytkownicy Aeriala tez maja podobne objawy czyten faktycznie jest wadliwy i powinienem go reklamowac bardziej stanowczo.

Odnośnik do odpowiedzi
mariuszm

Mam Aeriala pod koło 26 i  przez 3 lata nastukałem nim blisko 14 tys km. Zero pukania czy luzów. Serwisowany raz na sezon.  Skoro rower jest nowy, odstawiłbym go do serwisu i niech dokładnie obejrzą amor. 

 

Edytowane przez mariuszm
  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
PedrosPosampas

Tak zrobię, szkoda rozkładać bo zostaną ślady na śrubach a jeśli tłumik jest uszkodzony to i tak nie naprawię. Dzięki za pomoc i szybką odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
PedrosPosampas

Witam zauważyłem jeszcze, że instrukcja do RST Aerial 27.5 TnL (100 mm) podaje, że ,,Używając pokrętła możliwe jest pełne i płynne regulowanie stopnia tłumienia kompresji jak i pełne zablokowanie widelca (przy obróceniu dźwigni do samego końca)'', gdzieś z kolei znalazłem wpis, że dźwignia powinna być albo całkiem otwarta albo całkiem zamknięta? Mariusz jak to jest u Ciebie?

Odnośnik do odpowiedzi

Ja mam blokadę amora w manetce na kierownicy. Do regulacji stopnia blokady używam baryłki przy manetce. Ustawiłem tak , że przy zablokowanym amorku ugina się ok 1cm, takie zabiezpieczenie jakbym na asfalcie w dziurę wpadł. Ale można ustawić blokadę na "twardo".

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...