Malajonez Napisano 21 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 21 Marzec 2019 Witam, Jakis czas temu zakupiłem Romet Huragan 4. Jest to mój pierwszy rower szosowy (wcześniej jeździłem 2 sezony Tribanem 100, aby się przekonać do tego typu rowerów). Rower używam do weekendowych przejażdżek, przemieszczania się od czasu do czasu po miescie. Żadnych treningów, żadnych zawodów, po prostu dla przyjemności. Od razu zaznaczę. Mam 192cm i kupiłem 58. Wiem, ze dla niektórych pro będzie to niezrozumiałe, ale ja kupiłem po prostu największy jaki był z tego modelu. Przechodząc do meritum. Jeździ mi się fajnie, wszystko jest ok z wyjątkiem bólu pleców. Wczoraj zrobiłem prawie 50km (notabene drugi najdłuższy wynik w moim życiu, co potwierdza ze jestem amatorem) i pod koniec dolny odcinek pleców już nie wytrzymywał. Jaka może być tego przyczyna? Za mały rower? Złe ustawione siodełko? Za nisko kierownica? A może jestem za słabo rozciągnięty? W jakim kierunku iść, co kombinować, co zmieniac żeby to wyeliminować? Dodam, ze jeździłem Tribanem 100 w rozmiarze L, który był mniejszy niż ten mój nowy Romet i takich problemów nie miałem, wiec rozmiar roweru wydaje mi się ze jest Ok. Proszę o porady w którym kierunku iść;) Odnośnik do komentarza
nctrns Napisano 21 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 21 Marzec 2019 Jeśli dobrze czytam geometrię Rometa, to masz rower tak o dwa rozmiary za mały. Nie wiemy jak wygląda twoja pozycja na rowerze, ale najprawdopodobniej masz za nisko siodełko i za krótki mostek, co może powodować ból pleców i kolan. Odnośnik do komentarza
Zajop Napisano 21 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 21 Marzec 2019 Mi z kolei wydaje się że z powodzeniem mógłbyś mieć rower o rozmiar mniejszy. Ale zgadzam się z przedmówcą, że najpewniej masz za nisko siodło. Możesz mieć również za wysoko kierownicę, albo jakoś dziwnie ustawioną tą kierownicę (klamkomanetki). Zdjęcie z Tobą siedzącym na rowerze mogło by nam troszkę pomóc wydać jakiś osąd Odnośnik do komentarza