Bjoernrider Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 Czołem Panowie. W zeszłym roku założyłem temat, ale niestety plan się posypał i musiałem odpuścić. Rozwaliłem sobie kolana, a kasa poszła na wyprawę po Stanach. Tak czy owak powracam do Was z tematem, bo się sporo w zeszłym roku dowiedziałem, za co serdeczne dzięki. Niestety wiedza nie skrzyżowana z praktyką, wiadomo, jak organ nieużywany idzie się w...wietrzyć. Przeleciałem od początku wątek, żeby odświeżyć temat, ale sporo się zmieniło na rynku jak widzę. Generalnie, szukam zabawki za najchętniej ok 10k która i podjeżdża porządnie i zjeżdża, ale bez szału jak w Red Bullu. Uparłem się na napęd 2x bo często po płaskim się ciśnie i nie chcę się snuć. Taki napęd jednak się zrobił rzadkością i nie wiem...może mnie przekonacie. Lubię podjeżdżać, generalnie jeżdżę w górach, są wertepy, ale z racji, że mieszkam na płaszczyznach, chciałbym żeby się sprzęt nadawał na lasy. Mam kilka typów po pobieżnym przewertowaniu internetów. Niestety wszystkie w cenie wyjściowej powyżej budżetu, ale powiedzmy, ze 12 obleci. Mój faworyt Neuron CF 9.0 szybuje już do 15 niestety... To po kolei, przypadkowy porządek 1. Canyon Neuron - CF 9.0 drożyzna, jakby kosztował 12, nie pytałbym tylko brał. Boję się trochę karbonowej ramy i nie wiem czy docenię jego zalety. Zbiera on jednak takie opinie, że włacza się myślenie...Wyposażenie na medal. https://www.canyon.com/pl-pl/mtb/neuron/2019/neuron-cf-9-0.html A tu wariant na rozsądek - AL 7.0 - https://www.canyon.com/pl-pl/mtb/neuron/2019/neuron-al-7-0.html 2. Klasyka rocka, Scott Spark 930 - https://www.das-radhaus.de/scott-spark-930-29-2018/ Nie wiem jakie są walety i zady TwinLocka i jakiej jakości ma koła, ale gdyby kosztował 10k pewnie bym wziął. Chociaż wyglądem mnie zniechęca na maksa. 3. Rozsądna opcja, Merida One Twenty XT - https://www.thebikeshop.de/epages/62303450.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62303450/Products/MEY8OT9XBLK/SubProducts/MEY8OT9XBLK-0002 Wyposażenie nie urywa, ale rower znany i lubiany. Ma też najbardziej zbliżoną do XC geometrię. Nie wiem jak działa RS Revelation, warto czy nie. 4. Kolejny klasyk - Trek Fuel EX 8 - https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-fuel-ex-8-29-xt-2018?gclid=EAIaIQobChMI3PyHmaSO4QIV1KiaCh0-pwvWEAAYAiAAEgIl9PD_BwE Wersja XT ma wszystko oprócz wyglądu. Może się czepiam ale jeśli się wyda tyle kasy to mogłoby się mieć też z tego radochę z patrzenia. Ma też chyba nadwagę. Jego braciszek na Sramie 1x12 jest czerwony i zajebisty, ale ten napęd 1x mnie trochę mrozi. 5. Focus Jam Evo - https://www.denfeld.de/onlineshop/mtb/fullsuspension/focus-jam-6-9-nine-aluminium-29-zoll-mtb-petrol-2019 Cena do zbicia. Niezłe koła, niestety napęd 1x. Była wersja 2x na XT ale wyparował. A szkoda, bo pomarańczowy wyglądał genialnie. Więcej pomysłów jakoś nie mam. Dodatkowe pytanie, jak ma się Fox 24 Rhythm do RS Revelation? Dzięki z góry Maciek
Gość Opublikowano 21 Marca 2019 Opublikowano 21 Marca 2019 Sprawdź stajnie Giant Regin mają bardzo fajne zawieszenie
Bjoernrider Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Opublikowano 21 Marca 2019 Chętnie, tylko, że to enduro.
Gość Opublikowano 21 Marca 2019 Opublikowano 21 Marca 2019 Przeglądałem twoje propozycje dość pobieżnie na szybko szukasz fulla skok 130 to taki maxCzyli rower trial lub XC też na pełnym zawieszeniu Tylko Focus ma napęd 1xA ty szukasz 2x fajnie że mają tylna kasetę 11_42 daje naprawdę duży zakres i nie będzie jakiegoś skoku między zmiana biegów
Andrzej Sawicki Opublikowano 21 Marca 2019 Opublikowano 21 Marca 2019 (edytowane) W dniu 20.03.2019 o 08:44, Bjoernrider napisał: Nie wiem jakie są walety i zady TwinLocka i jakiej jakości ma koła TwinLoc jest jednym z rozwiązań problemu: Wydajność pedałowania i jakość tłumienia wybojów (przyczepność i wygoda w terenie) to są przeciwstawne założenia w konstrukcji roweru. Scott i Cannondale stawiają na jak najlepiej działające zawieszenie i dodają przełącznik utwardzający. Płacisz za to dodatkową wagą i Cthulhu na kierownicy, no i masz kolejny element potencjalnie się psujący. Specialized daje Brain, czyli element automagicznie blokujący zawieszenie. To jest lżejsze niż u Scotta, ale też dodaje komplikację i nie możesz sobie ręcznie przełączać. Trek i większość innych używa silnego systemu anti-bob, tzn. zawieszenie ma trochę gorsze właściwości w terenie, ale dobrą wydajność pedałowania nawet przy otwartym damperze. Żadne podejście nie jest idealne. Jako użytkownik Sparka mogę powiedzieć, że blokada częściowa bardzo się przydaje. Czy jesteś w stanie znieść dodatkowe linki i ich możliwe stukanie, to już sprawa indywidualna. Koła są takie se. Na tym poziomie już nawet nie "made by DT Swiss", więc po prostu raczej ciężkie, ale trwałe. Bez wodotrysków. Edytowane 21 Marca 2019 przez Andrzej Sawicki
Bjoernrider Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Opublikowano 25 Marca 2019 (edytowane) A propos Scotta, jakkolwiek mam jak najlepsze wspomnienia po moim Scale'u, stwierdzam, że się z tą firmą porobiło coś dziwnego. W ubiegłym roku miałem bardzo dziwną reakcję na zapytanie. W ostatnią sobotę natomiast byłem w jednym ze szczecińskich sklepów. Zostałem tam poinformowany, że (uwaga, uwaga...) rower muszę kupić tam, gdzie mieszkam bo pierwszy przegląd muszę zrobić w miejscu zakupu. Inaczej stracę gwarancję. Ale to nie koniec, bomba wybuchła po chwili, kiedy drugi facet wypalił, że reklamację też muszę zgłosić w miejscu zakupu, jeśli taka potrzeba zajdzie. Feedback ze strony prawnika, w osobie mojej kobiety obecnej przy tym, że gadają brednie i to jest niezgodne z przepisami, w tym unijnymi, poskutkował stwierdzeniem, że centrala tak zdecydowała i jak się nie podoba to można kupić coś innego. Jeśli chodzi o zniechęcanie do zakupu, to mistrzostwo. Rzecz kolejna w temacie. Dostałem na jazdę Treka EX8. Podobał mi się. Zastanawiam się tylko nad 10mm w różnicy skoków zawieszeń Trek vs Scott. Czy w praktyce to jest dużo? Edytowane 25 Marca 2019 przez Bjoernrider
Andrzej Sawicki Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Scott próbuje dbać o salony podobnie jak producenci samochodów: Aby mieć więcej niż minimalną gwarancję wymaganą prawnie, przeglądy musisz robić w ich salonach (dowolnych; mój Spark przyszedł z Niemiec, a serwis jest w Zielonej Górze), a zgłoszenia wad w sklepie zakupu. Jeśli nie chcesz 3 lat gwarancji na wszystko i 5 lat na ramę, nie musisz się na to zgodzić. Szkoda, że pracownicy sklepu nie ogarniają tego rozróżnienia.
Bjoernrider Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Opublikowano 25 Marca 2019 W przypadku producentów samochodów, przeglądy mogę robić gdzie chcę byle w sieci, a i to nie do końca bo mogę i poza siecią a gwarancji nie tracę. Reklamacje zgłaszam w dowolnym serwisie byle w sieci autoryzowanej. Tutaj się chłopu totalnie coś pokiełbasiło, bo na pytanie gdzie mam zgłosić naprawę gwarancyjną będąc np. w Bieszczadach, powiedział, że muszę rower przywieźć do Szczecina. Otóż tak nie jest. Mogę to zrobić w każdym autoryzowanym punkcie Scott, a te są na stronie. Na szczęście do Berlina mam blisko, tam problemów nie robią. A przy okazji, zacząłem czytać o Geniusie na dużym kole, co o nim sądzisz Andrzeju? Ja w tej chwili mam XC HT ze skokiem 100mm, może nie warto robić małej zmiany tylko większą? Geometria oczywiście z innej bajki, ale czytam same zachwyty nad tym, jak on podjeżdża.
Andrzej Sawicki Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Przejedź się i pomyśl, czego potrzebujesz. Wiosna idzie, zaraz będą testy. Kiedy próbowałem poprzedniego Geniusa, nie pasował. Wyraźnie niewygodnie się pedałuje na płaskich odcinkach (inna pozycja niż na Sparku, a blokada tego nie zmienia). Nie bywam w tak poważnych górach, aby potrzebować więcej skoku. Po całym sezonie mogę powiedzieć, że Spark spokojnie ogarnia strome miejsca. 1
GrochowaMTB Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Z drogich fajnych rowerów jest jeszcze taki rower. Ni to XC ni to ścieżkowiec. Bardzo porządnie budowane rowery. Zgarniają masę nagród. Dużą wagę przykładają do nawet najdrobniejszych szczegółów w konstrukcji. https://www.whyte.pl/s120cr Cena wysoka, ale wolał bym to niż Canyona. Niestety, napęd 1x12 - chociaż ten ma taką rozpiętość jak 2x10 a nie ma kombinacji z przednią przerzutką. Szkoda, ze w tej cenie nie dali GXa.
Bjoernrider Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) Znam...Patrzyłem. Tylko nie pasuje mi aż tak plaski kąt główki bo musi porządnie podjeżdżać. Zawias i napęd w tej cenie to już moim zdaniem lekka kpina. Tu jest natomiast lepiej https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2120/sCategory/509 Edytowane 27 Marca 2019 przez Bjoernrider
GrochowaMTB Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Miałem styczność z tymi rowerami i wrażenia bardzo pozytywne. Co roku organizują jakieś pokazy. Można spróbować pełnego przekroju oferty. Tu jakiś test. https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17683/test_whyte_s_120_c_rs 23 minuty temu, Bjoernrider napisał: Znam...Patrzyłem. Tylko nie pasuje mi aż tak plaski kąt główki bo musi porządnie podjeżdżać. Zawias i napęd w tej cenie to juz moim zdaniem lekka kpina. Wrzuciłem przed chwilą test Ale coś się nie chce opublikować. Może nie można? NIe znam się na takich rowerach. Ale rower podobno podjeżdża. Za sprawą różnych czarów marów w geometrii a także widelcu z niestandardowym offsetem. Poszukaj na BIkeworld - mądrzejsi ode mnie pojeździli tym rowerem. No generalnie zawsze lepiej mieć w czym wybierać niż nie mieć.
Bjoernrider Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Opublikowano 27 Marca 2019 Oni chyba mają centrum testowe w Bielsku.
Bjoernrider Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Koledzy. Kończąc temat, chciałem Was prosić o pomoc w porównaniu Treka Fuel EX8 z Focusem Jam C Lite. Myślę, że to moja shortlista. Trek mi się podoba tak po prostu po ludzku. Mieści mi się w budżecie, jazda próbna OK. Focus natomiast jest według mnie okazją. Bo mogę go mieć za 2500K EUR. Jest, według mnie przynajmniej, lepiej wyposażony i ma karbonową ramę (nie upieram się, myślałem o alu, ale ma). Rzecz jednak w tym, że zastanawiam się nad sensownością wyboru roweru z ramą karbonową bo np. w wadze nie ma to odzwoierceidlenia. Trek 13,8 a Focus 14,1. Różnica żadna, ale w takim razie rodzi się pytanie gdzie te zalety leżą. Linki: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-8-29/p/23593/?colorCode=reddark https://www.bunnyhop.de/Bikes/Mountainbike/FOCUS-JAM-C-LITE-29-2018.htm?shop=bunnyhop_en&a=article&ProdNr=628013540MASTER&p=6 *Wygląd Focusa mi nie przeszkadza, mam dystans do siebie. Nie jest różowy więc why not...
Andrzej Sawicki Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 (edytowane) Rama z włókna węglowego w MTB ma sens wtedy, kiedy idzie w parze z lekkimi innymi częściami. Na MTB za amortyzację odpowiadają grube opony i zawieszenie, więc ten aspekt włókna węglowego (ważny np. na szosie) odpada. W Focusie dostajesz pewnie trochę cięższe elementy -- koła, kokpit i sztycę opuszczaną. Poza tym tylko przedni trójkąt wygląda na zrobiony z włókna węglowego, więc różnica na ramie nie będzie drastyczna. Gdybyś różnicę w cenie chciał od razu zainwestować w komplet pro kół, to wyjdzie lepiej niż Trek. Martwi mnie trochę, że w opisie i na zdjęciu jest zupełnie inny damper. Edytowane 15 Kwietnia 2019 przez Andrzej Sawicki
Bjoernrider Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Na zdjęciu cały zawias jest niewłaściwy bo to i damper inny i Yari zamiast Revelation. Sprawdziłem to i wyposażenie jest zgodne z opisem, nie ze zdjęciem.
Bjoernrider Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Dziękując Wam za wsparcie, oznajmiam, że ze świątecznych zakupów wróciłem z Trekiem EX 8😁 Akurat przejeżdżałem, akurat był i akurat miałem w bagażniku bagażnik na rowery. Rower jest super i nareszcie nie czarny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się