Agatkabb

Bezsenność

Rekomendowane odpowiedzi

Agatkabb

Czy ktos tutaj równiez zmaga się z bezsennością? Czy macie jakieś podpowiedzi co jest na to skuteczne? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi_j1

Nie uwierzysz, ale rower :D wróć zmęczona zjedz coś na regenerację, weź prysznic i zaśniesz jak niemowlę ;) Zmęczona, dotleniona i szczęśliwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tadzikpl

Ja bym tylko dodał, że na sen to dobrze robi raczej przejażdżka o niezbyt dużej intensywności, co najwyżej długa. Interwały albo konkretny wyryp to wylew różniastych hormonów, gastrofaza i ze spania nici..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Jeśli Twój tryb zycia jest normalny tzn. Jesteś aktywna w ciągu dnia, a w nocy śpisz (bo są przypadki dokładnie odwrotne) oraz jeśli bezsennosć pojawiła się nagle, to poniżej kilka pomysłów:

- Zwróć uwagę na to co i kiedy przed snem zjesz. Nie kładź się spać nacczo, ale także unikaj wszystkich produktów, które podbijają cukier we krwi. Stawiałby tu bardziej na produkty białkowe,

- podobno przed snem nie należy spożywać napojów gazowanych oraz pić herbaty,bo ona również pobudza. Za to, jeśli nie ma przeciw wskazań, szklanka ciepłego mleka będzie ok.,

- Czasem na dobry sen pomaga zmęczenie fizyczne, a czasem może ono przeszkadzać, ponieważ organizm jest zbyt mocno pobudzony i przed snem potrzebuje dużo więcej czasu na wyciszenie. Wszystko zależy od konkretnej osoby,

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmzaj
Napisano (edytowane)

Ja do niedawna miałem.  https://sembella.pl/porady/meczacy-lekki-sen/ Jednak  zmiana niektórych nawyków sprawiła, że obecnie o wiele łatwiej zasypiam. Co polecam

ustabilizowanie sobie rytmu dnia, warto jest chodzić spać o jednej godzinie i wstawać o jednej bo organizm dzięki temu znacznie się przyzwyczaja

ograniczenie ogladania filmow i czytania informacji na smartfonie - światło ogranicza produkcję melaniny

nie objadanie się przed snem

oraz dobra książka

Mi osobisćie również pomogło kupienie sobie wygodnego materaca do spania. 

Edytowane przez mmzaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zellt

Chciałem właśnie napisać, że ostatnio pomaga mi zasnąć ....... książka. Kiedyś oglądałem film czy seriale do powiedzmy 23 i chciałem po oglądnieciu zasnąć. Nie dało się, teraz od 22 książka i ok 22:45-22:50 oczy się męczą i same chcą się zamknąć do snu. Oczywiście od 20 zero jedzenia, a wcześniej jakiś ruch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavello
3 godziny temu, Agatkabb napisał:

Czy ktos tutaj równiez zmaga się z bezsennością? Czy macie jakieś podpowiedzi co jest na to skuteczne? 

U mnie jest to wczesne wstawanie - wstając regularnie w okolicach szóstej rano wieczorami po prostu chce się spać. Dodatkowo czasem tabletka melantoniny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elmapeto

Polecam seans w saunie na bezsenność. Mi po saunie śpi się świetnie.

Poza tym wstaje codziennie koło 3:30. To mój lek na bezsenność:-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
carrera51
Napisano (edytowane)
W dniu 19.03.2019 o 10:32, Agatkabb napisał:

Czy ktos tutaj równiez zmaga się z bezsennością? Czy macie jakieś podpowiedzi co jest na to skuteczne? 

Miałem problem z zasypianiem przez ok 3 lata. I wpadłem w tabletki. Piekielne 3 lata. W tamtym roku wyszedłem. Bardzo ciężko po tym się wychodzi. Zdarzyło i zdarza się że zasypiam o 23 i wstaje o 4 i potem znowu ok 6-7 zasypiam i wstaje o 12. Ale ogólnie wracam do spokojnego snu. Teraz jeśli mam problem to raczej wina przetrenowania. Dlatego pilnuje treningów by były w miarę spokojne. No czasem nie są :D Odradzam wszelkie tabletki. Wszelkie!!!! Postaraj się wyciszyć parę godzin przed snem. Ja słucham audiobooków, muza jest również wskazana. Tylko nie Behemot no chyba że się przy niej wyciszasz :D Nie popijaj kawy popołudniu. Nie jedz ciężkiego jedzenia wieczorem. Weż ciepły prysznic. Trochę ćwiczeń rozciągający tylko bez szpagatów. Wywal wszystkie złe mysli. Wywietrz pokój i kładż się. Nie przejmuj się że kulasz się po łóżku.,wyluzuj, wycisz. Powalcz. I nie idż na skróty. Takiej drogi nie ma. 

Opera Zdjęcie_2019-03-20_150151_www.poradnikzdrowie.pl.jpg Edytowane przez carrera51
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek.K
20 godzin temu, carrera51 napisał:

Miałem problem z zasypianiem przez ok 3 lata. I wpadłem w tabletki. Piekielne 3 lata. W tamtym roku wyszedłem. Bardzo ciężko po tym się wychodzi. Zdarzyło i zdarza się że zasypiam o 23 i wstaje o 4 i potem znowu ok 6-7 zasypiam i wstaje o 12. Ale ogólnie wracam do spokojnego snu. Teraz jeśli mam problem to raczej wina przetrenowania. Dlatego pilnuje treningów by były w miarę spokojne. No czasem nie są :D Odradzam wszelkie tabletki. Wszelkie!!!! Postaraj się wyciszyć parę godzin przed snem. Ja słucham audiobooków, muza jest również wskazana. Tylko nie Behemot no chyba że się przy niej wyciszasz :D Nie popijaj kawy popołudniu. Nie jedz ciężkiego jedzenia wieczorem. Weź ciepły prysznic. Trochę ćwiczeń rozciągający tylko bez szpagatów. Wywal wszystkie złe myśli. Wywietrz pokój i kładź się. Nie przejmuj się że kulasz się po łóżku.,wyluzuj, wycisz. Powalcz. I nie idź na skróty. Takiej drogi nie ma. 

Opera Zdjęcie_2019-03-20_150151_www.poradnikzdrowie.pl.jpg

Nic dodać nic ująć...najważniejsze to się przed snem wyciszyć. Osobiście nie miałem i nie mam problemów z zasypianiem ale to chyba przez cechy charakteru...nie ukrywam że czasem mam problem z zaśnięciem ale to bardzo sporadyczne "wybryki" i na własne życzenie. ;) 

Zastosuj się do powyższych wskazówek @carrera51  i będzie dobrze. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
carrera51
19 minut temu, Zbyszek.K napisał:

Nic dodać nic ująć...najważniejsze to się przed snem wyciszyć. Osobiście nie miałem i nie mam problemów z zasypianiem ale to chyba przez cechy charakteru...nie ukrywam że czasem mam problem z zaśnięciem ale to bardzo sporadyczne "wybryki" i na własne życzenie. ;) 

Zastosuj się do powyższych wskazówek @carrera51  i będzie dobrze. :) 

@Zbyszek.K u mnie już luz. Tak jak pisałem , czasem śpię na raty. Biegające myśli :D 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tygr
W dniu 19.03.2019 o 11:32, Agatkabb napisał:

bezsennością


Mi pomaga dobry trening na siłowni.
W szybkim zasypiania pomaga też jakiś napój dla dorosłych w małej ilości (1 max 2 dawki) ale pogarsza jakość snu.
możesz też kupić melatoninę w aptece, ale to na krótką metę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek.K
11 godzin temu, carrera51 napisał:

@Zbyszek.K u mnie już luz. Tak jak pisałem , czasem śpię na raty. Biegające myśli :D 

@carrera51 super się cieszę, że już jest OK i tak trzymaj!!!!. Jednocześnie przepraszam nie zauważyłem, że nie wstawił mi się jeden cytat :( Czytając ze zrozumieniem doczytałem, że u Ciebie jest wszystko w porządku z bezsennością :)  

@carrera51 nie gniewaj się :) ...  

Miało być tak!!! :) 

W dniu 19.03.2019 o 23:04, carrera51 napisał:

Miałem problem z zasypianiem przez ok 3 lata. I wpadłem w tabletki. Piekielne 3 lata. W tamtym roku wyszedłem. Bardzo ciężko po tym się wychodzi. Zdarzyło i zdarza się że zasypiam o 23 i wstaje o 4 i potem znowu ok 6-7 zasypiam i wstaje o 12. Ale ogólnie wracam do spokojnego snu. Teraz jeśli mam problem to raczej wina przetrenowania. Dlatego pilnuje treningów by były w miarę spokojne. No czasem nie są :D Odradzam wszelkie tabletki. Wszelkie!!!! Postaraj się wyciszyć parę godzin przed snem. Ja słucham audiobooków, muza jest również wskazana. Tylko nie Behemot no chyba że się przy niej wyciszasz :D Nie popijaj kawy popołudniu. Nie jedz ciężkiego jedzenia wieczorem. Weż ciepły prysznic. Trochę ćwiczeń rozciągający tylko bez szpagatów. Wywal wszystkie złe mysli. Wywietrz pokój i kładż się. Nie przejmuj się że kulasz się po łóżku.,wyluzuj, wycisz. Powalcz. I nie idż na skróty. Takiej drogi nie ma. 

Opera Zdjęcie_2019-03-20_150151_www.poradnikzdrowie.pl.jpg

W dniu 19.03.2019 o 11:32, Agatkabb napisał:

Czy ktoś tutaj również zmaga się z bezsennością? Czy macie jakieś podpowiedzi co jest na to skuteczne? 

@AgatkabbZastosuj się do powyższych wskazówek @carrera51 i będzie dobrze.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
carrera51

@Zbyszek.K najważniejsze że śpimy :D 

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Medzamir

Makowin se zaparz :). A tak serio to szklanka melisy - ziółka prosto od matki natury a nie jakieś przetworzone tabletki. Oczywiście z umiarem i na krótką metę. Do tego mało fascynująca książka np. "Dzieła wybrane" Lenina. Zadbaj o odpowiednią temperaturę w sypialni - ponoć optymalna do dobrego snu to 15-17 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
carrera51
3 godziny temu, Medzamir napisał:

Makowin se zaparz :). A tak serio to szklanka melisy - ziółka prosto od matki natury a nie jakieś przetworzone tabletki. Oczywiście z umiarem i na krótką metę. Do tego mało fascynująca książka np. "Dzieła wybrane" Lenina. Zadbaj o odpowiednią temperaturę w sypialni - ponoć optymalna do dobrego snu to 15-17 stopni.

@Medzamir Lenin lepszy :D 

comment_WuhDpKoabTr8FwSB7vA4yZTJfCIV5hvs,w400.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panMarcin

Czytałem, że w jakiś badaniach naukowych udowodnili, że sok z wiśni jest dobry na bezsenność, tak samo jak migdały czy orzechy. Kiedyś na bezsenność jak się młodym było to mama ciepłe mleko podawała i sen jakoś sam przychodził. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.