Skocz do zawartości

MIO Cyclo 105


Troy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zauważyłem, że parę osób z tego forum korzysta z tego sprzętu, więc mam nadzieję, że uzyskam pomoc. :) Wybór licznika to trudne zadanie, zastanawiałem się nad Sigmą Rox, Brytonem 310 i MIO. Zdecydowałem się w końcu na MIO Cyclo 105, ale muszę jeszcze o coś zapytać.  

1. Mam Treka Emondę SL8 koloru białego i chodzi mi o estetykę. Te dwa czarne czujniki z kabelkiem na widelcu chyba by mnie denerwowały.Myślę żeby kupić MIO Cyclo 105 bez czujników i dokupić czujniki Bontragera. Będzie to działało?

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-rowerowe/liczniki-rowerowe/czujnik-cyfrowy-bontrager-duotrap-s/p/12319/

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-rowerowe/liczniki-rowerowe/pasek-do-pomiaru-tętna-ant/ble-softstrap-bontrager/p/14602/

 

2. Czy w przyszłości jak zdecyduję się na przesiadkę na Garmina, te czujniki Bontragera będą z Garminem współpracować?

 

3. Jak działa GPS w MIO? Mogę sobie na kompie wybrać np. 150 km trasę do Krakowa, wgrać do nawigacji i nawigacja będzie mnie po tej trasie prowadziła? Czy MIO wybierze swoją trasę i nie można tego zmienić?

Edytowane przez Troy
Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź.

1. Jeszcze dopytam, bo Duo trap S też jest niby scalony i instaluje się go na tylnym dolnym trójkącie (od wewnątrz, jest tam specjalne miejsce zabezpieczone zaślepką) i ma opaskę pomiaru kadencji instalowaną na korbie i magnes do prędkości montowany na tylnym kole. Niewierny Tomasz ze mnie, na pewno nie będzie działać? ;)

2. W jakich sklepach najczęściej można liczyć na promocje? Bo przeglądałem na szybko oferty sklepów i najtaniej wersja HC byłaby za 700 zł.

3. Cóż, jeśli chodzi o nawigację, to na razie taka mi wystarczy. Jak to dokładnie wygląda? Jest tylko kreska i moja pozycja? Pokazuje ile dystansu pozostało do skrzyżowania, itp.?

Odnośnik do komentarza

Licznik dzisiaj odebrałem i pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Mam pytanie odnośnie montażu licznika, bo na zdjęciach widziałem, że MIO można montować na mostku. Albo jestem tępy, albo na firmowym uchwycie się nie da. ;) Bo jak przypnę trytytkami licznik do mostka, to mam go obróconego o 90 stopni w prawo.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Troy napisał:

Licznik dzisiaj odebrałem i pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Mam pytanie odnośnie montażu licznika, bo na zdjęciach widziałem, że MIO można montować na mostku. Albo jestem tępy, albo na firmowym uchwycie się nie da. ;) Bo jak przypnę trytytkami licznik do mostka, to mam go obróconego o 90 stopni w prawo.

Najpierw wepnij komputer w uchwyt. Potem wsadź odpowiednio trytki w uchwyt. Powinny się krzyżować. Potem wypnij ruchem o 90 st w lewo komputer i przypnij trytkami uchwyt. Uchwyt ma jedną wadę - może nie pasować do mostków o kanciastych kształtach, natomiast świetnie spisuje się przy okrągłych, owalnych itp. Ja umieściłem go na kierownicy tuż przy mostku. Leży jak ulał.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

A próbowałeś też zainstalować na mostku? Bo u mnie się chyba nie da. Jeśli przymocuję trytkami do mostku, to mam komputer odwrócony albo o 90 stopni w prawo, albo w lewo. Innej możliwości chyba nie ma. Dziwne, bo według fotek na necie niby można zainstalować na mostku. Ale chyba sobie odpuszczę i zainstaluję na kierownicy, bo tam problemów nie mam. ;)

 

 

mio.jpg
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Posiadam od kilkunastu dni licznik MIO 105 HC  niestety mam problem z prawidłowym odczytam dystansu. Licznik zsynchronizowany z pred/kad w ustawieniach rower wyścigowy rozmiar koła 700C pomyłka w dystansie na 100km to około 6% po ustawieni na wymiar koła niestandardowy i ręczne wpisanie rzeczywistego rozmiaru koła 2133mm  różnica jeszcze większa bo prawie 10% próbowałem jeszcze ustawienia rozmiaru koła na auto różnica około 6,5% ( po przejechani rozmiar koła ustawił się automatycznie na 2048 ) Sprawdziłem i przejechany  dystans zgadze się przy ustawieniu rozmiaru koła na 1925mm problem w tym że wtedy podaje zaniżoną prędkość o około 10% czyli około 3km/h przy prędkości 30km/h . Czy spotkał sie ktoś z takim problemem i czy macie jakis pomysł co z tym zrobić.

Edytowane przez Aquapond
Odnośnik do komentarza
Dnia 9.05.2017 o 09:29, Troy napisał:

Dzięki za odpowiedź.

2. W jakich sklepach najczęściej można liczyć na promocje? Bo przeglądałem na szybko oferty sklepów i najtaniej wersja HC byłaby za 700 zł.

3. Cóż, jeśli chodzi o nawigację, to na razie taka mi wystarczy. Jak to dokładnie wygląda? Jest tylko kreska i moja pozycja? Pokazuje ile dystansu pozostało do skrzyżowania, itp.?

Mi udało się 105HC trafić za 319zł na ibood.pl Ale ogólnie trzeba mieć trochę szczęścia.

Co do nawgacji -  w oryginalnym MIO 105 nie ma możliwości wgrywania tras i nawigacji po śladzie. Taka możliwość pojawia się po wgraniu do MIO firmware od bliźniaczego licznika Globalsat GB-580P. Ogólnie na tym oprogramowaniu MIO działa lepiej, u mnie skończyły się problemy z zanikającym sygnałem czujników. Oprogramowanie Globalsat jest moim zdaniem również ciekawiej zrobione, jest np. możliwość zdefiniowania kilku rowerów i przełączenia się miedzy nimi. Tracimy jednak język polski w menu i możliwość synchronizacji przez MioShare - trzeba ręcznie zgrywać treningi i wrzucać na endo/stravę.

 

Dnia 9.05.2017 o 10:06, Kufir napisał:

Tak jak pisałem nawigacja jest aby być, nie korzystam z niej bo jest nieczytelna i bardzo słabo się przy jej użyciu nawiguje. Dla mnie to zbędny dodatek które w ogóle się nie sprawdza. Pokazuje jedynie ślad i informacje gdy z niego zjedziemy. Nie nastawiaj się że przy użyciu tego "nawigowania" dojedziesz gdziekolwiek.

Tu się nie zgodzę. Przede wszystkim jak pisałem wyżej - na oryginalnym mio nie da się nawigować więc nie ma się jak sprawdzać.

Po wgraniu firmware z globalsata, nawigacja wygląda następująco: przygotowujesz sobie trasę na jakimś portalu (gpsies, bikemap.net itp), zgrywasz w postaci pliku GPX, wgrywasz przy pomocy programu Globalsat TrainingGymPro do licznika. Potem odpalasz nawigację, na ekranie trasa jest zaznaczona przy pomocy kreski, twoja pozycja w postaci strzałki. Dopóki strzałka jest na kresce, jesteś na trasie. W miejscach gdzie trasa skręca są punkty nawigacyjne, na ekranie masz również odległość do kolejnego punktu i strzałkę go wskazującą. Zbliżanie się do punktu jest sygnalizowane piknięciem.
Ogólnie nawiguje się całkiem sprawnie. Problem jest jeśli zboczymy z wyznaczonej trasy - wtedy zostajemy bez śladu. Czasem jak są dwie drogi rozchodzące się pod niewielkim kątem - zdarza mi się skręcić z złą, widać to po kilkudziesięciu metrach i trzeba się wrócić. Wiadomo, że nie jest to nawigacja jak na urządzeniach z wgranymi mapami, ale również poziom cenowy zupełnie nie ten.

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Dnia 16.05.2017 o 11:13, Kufir napisał:

Jeśli ktoś ma problem z wgrywaniem treningów z MIO przez Cyclo Agenta na Strave czy Endomondo może się do mnie zwrócić z pomocą (przez prywatną wiadomość).

Udostępnię program do wczytywania treningów, oraz najnowsze oprogramowanie (Firmware) producenta w języku Polskim oznaczone numerem: Mio Cyclo 105 FW 2.0.2 PL

Cześć! Mam problem, jak wgrać ślad do mio cyclo 105 hc z kompa na samo urządzenie? Czy nie można? Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza

Sorka, nie przeczytałem. Może poda ktoś linka do tego programu global sata no nigdzie nie mogę go znaleźć.

Dnia 5.08.2017 o 23:40, Nurek_ napisał:

Mi udało się 105HC trafić za 319zł na ibood.pl Ale ogólnie trzeba mieć trochę szczęścia.

Co do nawgacji -  w oryginalnym MIO 105 nie ma możliwości wgrywania tras i nawigacji po śladzie. Taka możliwość pojawia się po wgraniu do MIO firmware od bliźniaczego licznika Globalsat GB-580P. Ogólnie na tym oprogramowaniu MIO działa lepiej, u mnie skończyły się problemy z zanikającym sygnałem czujników. Oprogramowanie Globalsat jest moim zdaniem również ciekawiej zrobione, jest np. możliwość zdefiniowania kilku rowerów i przełączenia się miedzy nimi. Tracimy jednak język polski w menu i możliwość synchronizacji przez MioShare - trzeba ręcznie zgrywać treningi i wrzucać na endo/stravę.

 

Tu się nie zgodzę. Przede wszystkim jak pisałem wyżej - na oryginalnym mio nie da się nawigować więc nie ma się jak sprawdzać.

Po wgraniu firmware z globalsata, nawigacja wygląda następująco: przygotowujesz sobie trasę na jakimś portalu (gpsies, bikemap.net itp), zgrywasz w postaci pliku GPX, wgrywasz przy pomocy programu Globalsat TrainingGymPro do licznika. Potem odpalasz nawigację, na ekranie trasa jest zaznaczona przy pomocy kreski, twoja pozycja w postaci strzałki. Dopóki strzałka jest na kresce, jesteś na trasie. W miejscach gdzie trasa skręca są punkty nawigacyjne, na ekranie masz również odległość do kolejnego punktu i strzałkę go wskazującą. Zbliżanie się do punktu jest sygnalizowane piknięciem.
Ogólnie nawiguje się całkiem sprawnie. Problem jest jeśli zboczymy z wyznaczonej trasy - wtedy zostajemy bez śladu. Czasem jak są dwie drogi rozchodzące się pod niewielkim kątem - zdarza mi się skręcić z złą, widać to po kilkudziesięciu metrach i trzeba się wrócić. Wiadomo, że nie jest to nawigacja jak na urządzeniach z wgranymi mapami, ale również poziom cenowy zupełnie nie ten.

 

Okej, a jak wgrać  firmware do mio od global sata? 

 

Odnośnik do komentarza

Potrzebne pliki masz tu:

http://www.globalsat.com.tw/style/frame/m5/features.asp?content_set=color_2&lang=2&customer_id=909&name_id=10580

oraz tu https://www.magellancyclo.com/pl/landing

Mniej więcej: ściągasz program Magellan PC Tool (drugi link), instalujesz go,  podłączasz urządzenie, uruchamiasz program, aktualizujesz firmware (drugi plik w pierwszym linku).

Na forum szosa.org jest cały długi wątek dotyczący tego licznika, możesz poczytać http://szosa.org/topic/21184-mio-cyclo/
Masz tam wszystko to co tu napisze i jeszcze więcej.

Zanim zaktualizujesz firmware zdaj sobie sprawę z tego co tracisz i co zyskujesz w przypadku przejścia na oprogramowanie globalsata:

- tracisz język polski w liczniku, program do obsługi tez jest po angielsku,
- tracisz możliwość synchronizacji przez MIO Share, wrzucanie na internet wygląda tak, że ściągasz z licznika plik gpx, zapisujesz na kompie, a potem wczytujesz do endo lub stravy - to może być upierdliwe jak masz dużo krótkich treningów
+ nawigacja po śladzie
+ moim zdaniem dużo bardziej przejrzyste i funkcjonalne menu
+ trochę nowych, drobnych funkcjonalności, których nie znalazłem w oryginalnym mio: kilka rowerów do konfiguracji, możliwość włączenia podświetlenia na stałe itp.
+ u mnie - większa stabilność licznika (przestał tracić połączenie z pulsometrem)
+ nie pamiętam czy było to w oryginale, ale u globalsata masz możliwość łatwej konfiguracji ekranów licznika - masz cztery ekrany na których umieszczasz dane jakie  chcesz i przełączasz się w czasie jazdy.

Tu masz test licznika globalsata http://wrower.pl/sprzet/test-komputer-rowerowy-globalsat-gb-580p,6047.html , po upgrade firmware mio będzie działało dokładnie tak samo.

Oczywiście w każdej chwili możesz wrócić do oryginalnego firmware, ściągasz firmware ze strony MIO http://service.mio.com/M0100/FileReader_110077_Rest of Europe_English.html  a potem wgrywasz tak jak firmware globalsata.

 

 

Edytowane przez Nurek_
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
Dnia 16.05.2017 o 11:13, Kufir napisał:

Jeśli ktoś ma problem z wgrywaniem treningów z MIO przez Cyclo Agenta na Strave czy Endomondo może się do mnie zwrócić z pomocą (przez prywatną wiadomość).

Udostępnię program do wczytywania treningów, oraz najnowsze oprogramowanie (Firmware) producenta w języku Polskim oznaczone numerem: Mio Cyclo 105 FW 2.0.2 PL

Witam wiesz moze  co zrobic jak mio 105 nie pokazuje mi z kim jechalem na stravie . Dziękuje i Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza

Ponieważ dostaje pytania na PW odnośnie wcześniejszych wpisów - odpowiem tutaj, może się komuś przyda.
Jak przygotować mapkę i ściągnąć trening ze zaktualizowanego urządzenia:

Mapkę przygotowujemy sobie na jakimś portalu (ja używam bikemap.net). Zapisujemy w postaci pliku kml, potem w programie GS Sport Training Gym Pro robimy Files>Open i wskazujemy plik. Potem Data Transmision>Routes>Upload to device. Wszystko oczywiście przy podłączonym liczniku. W liczniku trasa będzie widoczna w menu Navigation> PC routes

Ściągamy trening następująco: Data transmision>Track points>Download from device. Potem Files>Save, zapisujemy jako gpx i w endo Dodaj trening> Importuj z pliku.

Jeszcze jedno: w czasie jazdy mapka się skaluje w zależności  od naszej prędkości. Im wyższa prędkość, tym większy obszar mapki będzie widoczny na ekraniku. Działa to jednak tylko wtedy, kiedy do licznika jest podłączony zewnętrzny czujnik prędkości. Jeśli takiego czujnika nie będziemy mieli, to skala mapki będzie stała - 20m, co nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Dlatego, aby komfortowo używać nawigacji, dobrze mieć zewnętrzny czujnik prędkości lub prędkości i kadencji. Z Mio 105 powinny działać wszystkie czujniki ANT+. Ja mam oryginalny prędkość/kadencja Mio i prędkość Sigmy i działają bez problemu. Z tego co wiem czujniki z decathlonu też współpracują bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Właśnie się uszczęśliwiłem Mio Cyclo 105 i mam problem z synchronizacją. Udało mi się spokojnie połączyć licznik z CycloAgent, dostaję info o przesłaniu danych na ekranie licznika, CycloAgent pokazuje że wszystko jest zsynchronizowane a w MioShare ani śladu. Jakieś porady, wskazówki?

Nim zacznę aktualizować firmware na podane tutaj alternatywy wolałbym sprawdzić najpierw ścieżkę standardową ;-)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...