lvkasz Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinno być w kołach mających dętki w rowerze szosowym, dodam że mam wagę około 83 kg. To jest moja pierwsza szosa - Merida Reacto 500, więc dlatego pytam
noren Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Mieszczące się w granicach napisanych na oponie i pasujące Ci pod względem komfortu. Tu nie ma jednej reguły.
Gość Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) Z boku opony powinieneś mieć napisane min i max pressure. Do tego znalazłam taki wykres: Zwróć uwagę, że podane obciążenie dotyczy jednego koła, więc przy Twojej wadze 83kg na jedno koło wypada 41,5kg. W mm masz szerokość opony. Edytowane 11 Marca 2019 przez Gość
Kajgana Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 Zacznij od połowy zakresu dla Twojej opony... I metoda prób i błędów zwiększ, lub zmniejsz ciśnienie. Ja przy oponie 25c i wadze w okolicach 90kg najlepiej czuje się brzy 8 barach.
janek69 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 18 godzin temu, Sziva napisał: Z boku opony powinieneś mieć napisane min i max pressure. Do tego znalazłam taki wykres: Zwróć uwagę, że podane obciążenie dotyczy jednego koła, więc przy Twojej wadze 83kg na jedno koło wypada 41,5kg. W mm masz szerokość opony. Jaki jest szacowany rozkład masy kolarza na poszczególne koła ?
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 8 minut temu, janek69 napisał: Jaki jest szacowany rozkład masy kolarza na poszczególne koła ? Zależy jak się pochyli, ale coś mi się obiło o uszy, że 60% tył, a 40% przód. Wyjściowo można przyjąć 50/50, a potem sobie to już w boju doprecyzować. Przy założeniu jednak 40/60, to rozkład przy 83kg będzie 33,2kg przód i 49,8kg tył.
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 20 godzin temu, Sziva napisał: Do tego znalazłam taki wykres: Też to widziałem. I próbowałem wdrożyć. Nawet z zalecanym przez autora Franka Berto podziałem 45% na przednie koło i 55% na tylne. Ale ciągle mam wątpliwości. Bo: Przy mojej wadze 68 kg, dodając wagę roweru na okrągło z hakiem 9 kg, to wychodzi razem 77 kg. Jeśli dobrze ogarniam procenty, to na pierwsze koło przypada prawie 35 kg obciążenia, na tylne trochę ponad 42 kg. Co dawałoby mi wartości ciśnienia jakieś 65 psi dla przodu, i coś koło 80 psi na tył. Toż to 4,48 bara na przód i 5,52 na tył. Czyli w zaokrągleniu 4,5 i 5,5. No ni cholery. Jakoś nie mam odwagi z takim ciśnieniem wyskoczyć. Ech.
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Teraz, Łabędź napisał: Też to widziałem. I próbowałem wdrożyć. Nawet z zalecanym przez autora Franka Berto podziałem 45% na przednie koło i 55% na tylne. Ale ciągle mam wątpliwości. Bo: Przy mojej wadze 68 kg, dodając wagę roweru na okrągło z hakiem 9 kg, to wychodzi razem 77 kg. Jeśli dobrze ogarniam procenty, to na pierwsze koło przypada prawie 35 kg obciążenia, na tylne trochę ponad 42 kg. Co dawałoby mi wartości ciśnienia jakieś 65 psi dla przodu, i coś koło 80 psi na tył. Toż to 4,48 bara na przód i 5,52 na tył. Czyli w zaokrągleniu 4,5 i 5,5. No ni cholery. Jakoś nie mam odwagi z takim ciśnieniem wyskoczyć. Ech. Czyli co teoria, to historia
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 P.S.: jakby ktoś chciał, to tu jest fajny przelicznik barów na PSI. http://rowery.zbooy.pl/ciskal.html No ale zakładając, że te wyliczenia faktycznie dają optymalne wartości, to znalazłem jeszcze taki fajny kalkulator, który pozwala precyzyjniej to wyliczyć, niż jeżdżenie palcem po wykresach, trzeba tylko wagę przeliczyć na lbsy (funty) i wpisać przeliczoną: http://psicalculator.com
kaido2 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Są opony i kabany, są profile i mieszanki, a i sa konstrukcje. Producent wie co podaje na boku opony, aby ta miała optymalne parametry nie zależnie czy jest na przodzie , czy tyle. I nie ma co kombinować tyle tu a tyle tu, bo jak sobie staniesz w korbach na podjeździe takim już sztywniejszym to z marszu wylezie to całe filozofowanie.
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 11 minut temu, kaido2 napisał: Producent wie co podaje na boku opony, aby ta miała optymalne parametry nie zależnie czy jest na przodzie , czy tyle. No właśnie to mam na myśli. Gdybym wpompował to, co mi zaleca wykres, to nie mieściłbym się (ani przodem, ani nawet tyłem) w widełkach producenta, który zaleca minimum 90 psi. Jakoś ciężko mi uwierzyć, że nie łapałbym snejka co chwilę.
kaido2 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 To jest tylko kwestia opon. Nie wiem na czym jeździsz, ale np na schwalbe one 4,5 bar z detką jest nadal ok przy powiedzmy 74 kg gościa. Kapcia tak samo złapiesz jakbyś tam miał nabite 9 bar. Wiele zależy od konstrukcji i z jakich składników jest wykonana opona. Dlatego napisałem, że są opony i kabany, są.....
nctrns Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Na vittoriach rubino pro jeździłem testowo na 4 barach (minimum na oponie to chyba 4.5 albo 5), snejków nie było, ale miałem wrażenie że za bardzo kleją się do asfaltu. Tapatalk'd
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 39 minut temu, kaido2 napisał: Nie wiem na czym jeździsz Dokładnie na takich gumach jeżdżę póki co na razie: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/opony-rowerowe/opony-szosowe/opona-szosowa-bontrager-r3-hard-case-lite/p/09127/ 37 minut temu, nctrns napisał: 4.5 albo 5 Zalecane tutaj jest 6.2 do 8.6. Bałbym się chyba zaryzykować z ciśnieniem poniżej 6.0. Nawet jeśli miałbym wrażenie, że koło fajnie się klei.
kaido2 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Mam je, jeździć się da, nie jest najgorzej ale mimo to kabany, nie schodziłbym poniżej 5 bar. Za tą kasę można już kupić na prawdę sensowne gumy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się