Skocz do zawartości

Szosowy rower aero - ważniejsza rama czy osprzęt ?


MaciekKolarz

Rekomendowane odpowiedzi

MaciekKolarz

Witam kolarzy, jestem już naprawdę doświadczonym kolarzem, ścigam się już kilka dobrych lat, w zasadzie od dziecka, ale chciałbym znać Waszą opinię, na temat co jest ważniejsze według Was, w rowerze z bardzo drogą rama (np. Trek Madone) czy dobry osprzęt np.na poziomie Dura Ace lub eTap lub nowy AXS. Stoję przed zakupem kolejnego roweru startowego na sezon i za każdym razem mnie to pytanie nurtuje, tym razem nie dysponuję zbyt dużym budżetem, właśnie stąd moje pytanie do Was czy ważniejsza jest rama, osprzęt czy może lepiej zainwestować w dobre koła. Jak narazie celuje w Treka Madone SLR 6 DISC bo uważam, ze ten rower to dobry stosunek jakości do ceny, no chyba że polecacie coś innego z podobnej pułki cenowej (szukam tak max do 35 000zł) np. Cervelo s5, Giant Propel itp. Niestety nie mogę sobie pozwolić na zakup dobrej ramy i dobrego osprzętu ponieważ, w tym roku mój budżet jest ograniczony, bo dużo zaoszczędzonych pieniędzy zainwestowałem w rower MTB.  Z góry dzięki za odpowiedzi. :) Pozdrorower :) 

Odnośnik do komentarza

ja wychodziłbym z założenia, że osprzęt łatwiej wymienić niż ramę. Kupując Madone masz zaawansowaną węglową ramę, osprzęt - dla jednych Ultegra to marzenie a dla innych smutna konieczność :P Po roku możesz zrzucić np koła, odsprzedać, dołożyć i kupić coś co będzie Ci odpowiadało ale rama pozostanie jako baza 

Frameset też można kupić ale tutaj zawsze będzie więcej "ale" - co przełożyć ze starego, co będzie pasować itd

Odnośnik do komentarza
MaciekKolarz

trollu: super dzięki za podpowiedź i pewnie tak zrobię bo on oryginalne (katalogo) jest na mechanicznej Ultegrze ja akorat miałem w poprzednim rowerze Ultegre i jestem z niej naprawdę zadowolony chodź chciałem spróbować jeździć na czymś lepszym nie mechanicznym tylko elektrycznym ale tak jak mówisz kupię dobra ramę to ta baza jednak będzie a zmieniać w sumie zawsze można osprzęt lepsze koła karbonowe na szytke.Wiec teraz zaczynam szukać rowerów z dobrym framsetem a kupowanie samej ramy która kosztuje ok. 20 000zl do tego kierownica,sztyca, osprzęt raczej się w ten sposób przepłaca wiec raczej kupię rower katalogowy a później będę poprostu w niego inwestował koła, pomiar mocy itp. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam :) Cześć :)

trollu: super dzięki za podpowiedź i pewnie tak zrobię bo on oryginalne (katalogo) jest na mechanicznej Ultegrze ja akorat miałem w poprzednim rowerze Ultegre i jestem z niej naprawdę zadowolony chodź chciałem spróbować jeździć na czymś lepszym nie mechanicznym tylko elektrycznym ale tak jak mówisz kupię dobra ramę to ta baza jednak będzie a zmieniać w sumie zawsze można osprzęt lepsze koła karbonowe na szytke.Wiec teraz zaczynam szukać rowerów z dobrym framsetem a kupowanie samej ramy która kosztuje ok. 20 000zl do tego kierownica,sztyca, osprzęt raczej się w ten sposób przepłaca wiec raczej kupię rower katalogowy a później będę poprostu w niego inwestował koła, pomiar mocy itp. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam  Cześć 

Odnośnik do komentarza

Też jestem zdania, że jeśli dylemat polega na tym, czy lepiej zainwestować w lepszą ramę kosztem osprzętu, czy odwrotnie, to zdecydowanie lepiej stawiać na ramę. Ona dużo bardziej robi różnicę. 

Osobiście drabinkę priorytetów inwestycyjnych ustawiałbym tak:

  1. Frameset
  2. Koła
  3. Osprzęt 
Odnośnik do komentarza

Bardzo dużą robotę robią koła oraz odpowiednia pozycja za kierownicą. U nas za ok 26 tys można dostać rower na bardzo lekkiej, karbonowej ramie, która łączy niską wagę, sztywność, komfort i dobrą aerodynamikę z karbonowymi kołami wysokiej klasy na stożkach 38 lub 48 mm oraz SRAM ETAP AXS lub DURA ACE DI2. Waga ok 6.7 - 6.8 kg.  Do tego możliwość doboru komponentów pozwala przystosować rower pod siebie. Ten sam rower z kołami ZIPP 303 NSW kosztowałby ok 35 000 (możliwość wymiany w konfiguratorze).

https://www.rosebikes.pl/bikemodel/x-lite-six-disc/52 

j7809t.jpg

Edytowane przez Rosebikes
Odnośnik do komentarza
W dniu 6.03.2019 o 21:29, MaciekKolarz napisał:

kupowanie samej ramy która kosztuje ok. 20 000zl do tego kierownica,sztyca, osprzęt raczej się w ten sposób przepłaca

Niekoniecznie. Gdybyś znalazł ramę z 2018 roku (może się wcale wiele nie różnić od ramy z 2019r) i dodatkowo sprowadził ją sobie - zresztą jak resztę krytycznych komponentów -  spoza granic RP a następnie dał to wszystko komuś doświadczonemu do poskładania do kupy, mogło by mieć to sens. Szukania, sprawdzania, czekania mnóstwo ale może warto.

Pierwszy przykład z brzegu (tak, wiem że nie aero, wiem że tylko jeden kolor i rozmiar itd ale wrzucam jako przykład na to że mozna znależć dobre oferty) ale super rama z 2018r za około 13k pln.

https://www.evanscycles.com/en-ie/specialized-s-works-tarmac-sl6-2018-road-bike-frameset-EV306399

Do tego groupset koło 10k:

https://www.bike24.com/p2212230.html?q=dura+ace+groupset

koła koło 7k, dla przykładu takie (lekko zarysowane w transporcie i pojęcia nie mam czy działają z 12s (nie moja bajka te 12s ;-)) ale do 2k euro Zippy spokojnie da się znaleźć.

https://www.bike24.com/p2309103.html?q=zipp+wheelset

Balans pewnie starczyłby na resztę i poskładanie wszystkiego do kupy przez doświadczonego mechanika. Tak mi sie przynajmniej wydaje. 

 

Jak koniecznie chcesz dyski, będzie drożej ale też da się coś sensownego znaleźć.

 

Edytowane przez pokorak
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...