MrTofu Napisano 4 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2019 Witam serdecznie Stoję przed wyborem pierwszych pedałów SPD Krótkie pytanie. Czy warto dopłacić 70 PLN do M8000 czy brać tańsze m540? Jakie łożyska są w M8000? Nadal kulkowe czy maszynowe? Słyszałem, że m8000 mają większą powierzchnie podparcia. Czy jest to zaleta, która przemawia za dopłatą? A może szukać czegoś ze zintegrowaną platformą (jak PD-M8020)? Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 4 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2019 Łożyska i w M8000 i M540 są te same czyli kuleczki i konusy, maszynówek tam nie oświadczysz nawet w XTR m9000. Dlatego ja wycofałem się z Shimano na rzecz Look'ów gdzie są maszynówki. Jesteś na świeżo z SPD także myślę że spokojnie możesz wziąć M540 bez platformy, ona jest teoretycznie dla trialowców i cięższych zastosowań, nie mniej jak kupisz z platformą to nic się nie stanie Ja Shimano bardzo lubię, pedała mają okej nie mniej serwisu ich nie lubię bo to konusy i trzeba mieć wyczucie jak złożyć aby nie pracowały za luźno albo za twardo. Odnośnik do komentarza
wgi Napisano 4 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2019 W standardzie spd masz jeszcze takie coś: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/pedały-rowerowe/bontrager-comp-mtb-pedal-set/p/22370/?colorCode=black Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 4 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2019 Jak za swoją cenę wyglądają tandetnie jak odlew. Odnośnik do komentarza
Łza Włóczynutka Napisano 4 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2019 9 godzin temu, MrTofu napisał: Czy warto dopłacić 70 PLN do M8000 czy brać tańsze m540? Różnią się narzędziem używanym do przykręcania i masą. Jeśli kilkanaście gram jest dla Ciebie istotne to M8000, w przeciwnym wypadku M540. M8000 przykręca się tylko imbusem. M540 jest na klucz płaski, ale z tego co pamiętam imbusa też ma, tylko małego, mniejszego niż M8000. Nie wiem czy samym imbusem da się go odkręcić. Chyba nie za bardzo. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 4 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 4 Marzec 2019 W cenie M540 wybrałbym Force MTB, a nie XT. Odnośnik do komentarza
eathan Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 10 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał: M540 jest na klucz płaski, ale z tego co pamiętam imbusa też ma, tylko małego, mniejszego niż M8000. Nie wiem czy samym imbusem da się go odkręcić. Chyba nie za bardzo. Płaski klucz + IMBUS. Nie wiem czy jest mniejszy niż w M8000, ale swoje 540 bez problemu przykręcam/odkręcam wyłącznie imbusem. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 A czy to ważne jak się przykręca pedały? Najważniejsze jak pracują, jak są łożyska uszczelnione, jak pracuje system wpinania, no i jak są wykonane a to jak się je wkręca to banał Odnośnik do komentarza
specialized34 Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 A czy to ważne jak się przykręca pedały? Najważniejsze jak pracują, jak są łożyska uszczelnione, jak pracuje system wpinania, no i jak są wykonane a to jak się je wkręca to banał @kruk mam pytanko który model posiadasz pytam bo chcę przejść na look i jak się mają do podparcia stopy w stosunku do xt lub xtr. Mam nowe xtr ale raczej chciał bym zmienić że względu na łożyska.Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 Look En rage jak chodzi o model, a jak chodzi o podparcie to podobne jak w XT m8020 lub XTR m9020, i racja nie wiem czemu od tylu lat konusy są w pedałach Shimano nawet w piastach są , dopiero teraz od piast M9100 są już łożyska maszynowe. Nie widzę potrzeby stosowania konusów w rowerach MTB, maszyny są prostsze w serwisie, w razie W można dokupić łożysko, lepiej są uszczelniane. Ja miałem Shimanowskie SPD i szlag mnie trafiał z konusami, albo za słabo albo za mocno, albo luz albo ścisk. pierniczę wolę maszynki pedała nie mają takiego obrotu by potrzeba było luzu i płynności pracy, choć moje Look'i płynnie chodzą Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 Nie no błagam wada SPD Shimano to konusy? Przecież tego się nie serwisuje... Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 O_O jak to nie serwisuje? ja ze swoich m530 po 2 latach to syfu wyciągnąłem że ja pierdziele i ja w deszczy ani błocie nie jeżdżę. Po to są klucze specjalne do pedałów shimano aby je serwisować. Odnośnik do komentarza
Ares Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 Rozumiem tylko to nie jest kwestia ile tam jest syfu. Moje nie w liczbie pojedynczej mają już po setki godzin kręcenia i po prostu ciekawi mnie czy komuś się udało którekolwiek zajechać. Tylko skręcone fabrycznie a nie po serwisie. Bez zaglądania tak po prostu. Ja nadal próbuje "zabić" kowadlaste odpowiedniki M505 i nie daję rady. Mam je od 2008 roku bez jakiegokolwiek serwisu z minimalnym luzem. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 Moje M530 po 2 latach złapały za duży luz bo nie zwracałem ne nie uwagi i nie serwisowałem ich miały około 2/3 mm luzu gór dół. Jak to się licz to ja takie zajechałem. CO ciekawe potem kupiłem te same M530 i już po 30km miały leciutki luz góra dół. Nie lubię tego, próbowałem po dokręcać leciutko konusy ale nic nie dało. Po tym je sprzedałem i przeniosłem się na Look'i, mnie strasznie irytował luz na Shimano nie mniej działały oczywiście i to luźno. Odnośnik do komentarza
RadS Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 @Kruk, luz góra/dół, czyli czujesz luz np przy podciąganiu pedałów? Pytam się, bo w moich M540 jest wyraźnie zauważalny luz przy zmianie z naciskania pedału na podciąganie. Nie pamiętam, czy tak było fabrycznie, czy od niedawna i zastanawiam się czy to zużycie, czy normalne. O ile to istotne, bloki były wymieniane późną jesienią, jakieś ~1500km temu. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 5 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2019 Ja jak je miałem to odczuwałem tylko luz na góra-dół ale przy pociąganiu nie. Nie powinno takich luzów być, ale to z mojej winy bo serwis przegapiłem. Spróbuj rozebrać i prze serwisować, czasami wystarczy dociągnąć konusy a czasami już jest wyrobiona komora w pedale. Odnośnik do komentarza
eathan Napisano 6 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2019 Moje 540 mają grubo ponad 7000 km i zero luzów. Już w drugim rowerze je katuje i nic. Zero przeglądów, smarowania, etc. Obrywają myjką ciśnieniową i nadal pracują idealnie. Jedyne co mnie wkurzało to był moment kiedy skrzypiały sprężyny. Posmarowałem je oliwką. Problem zniknął na kilka dni i wrócił. Dodatkowo nazbierało się sporo brudu. Więc wyczyściłem pędzelkiem i benzyną sprężyny i już nic nie piszczy i jest czysto ;). Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 6 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2019 To dobra Twoja jak bez luzów i serwisów tyle hulasz Ja miałem pecha że po około ~3000 km się rozklekotały, fakt nie serwisowałem, tylko czyściłem z wierzchu ale jednak. Jak już Shimano to tylko M540 w górę bo tam jest lepsze uszczelnienie ośki, w M520-M530 jest gumowy oring który za słabo przylega do osi i wpuszcza piach a i wypuszcza smar z pedału. Odnośnik do komentarza
RadS Napisano 6 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2019 To myślicie, że po około 15-20k kilometrów wypadałoby je rozebrać? W zeszłym roku tylko wcisnąłem świeży smar, tak żeby wypchnął brudny. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 6 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2019 Hehehe 15-20 tysięcy km ? nieźle. Serwis na pewno potrzebny. Ale to już wiadome że pedała M520 (klasyka rocka) lub jakiś jej podobny "brat" to choćby klekotały jak bociany na wiosnę to i tak będą się kręcić Odnośnik do komentarza
Łza Włóczynutka Napisano 7 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 7 Marzec 2019 Ja nie serwisuje pedałów, po prostu mi się nie chce. Cena jest na tyle niewygórowana, że raz na kilka lat mogę kupić nowe. Przez ostatnie 18 lat (tyle czasu już jeżdżę w spd..) zajechałem jeden komplet M520. Jeden z pedałów się zatarł na ośce, przestał się obracać wokół własnej osi. Parę lat / kilkanście tysięcy km w terenie mu to zajęło. Sprawny pedał sprzedałem, kupiłem nowy komplet, który mam do dziś, z tym że rower z racji starości zdegradował się do "dziada na dojazdy do pracy" I w tym "dziadzie" te M520, które mają już z 10 lat nadal pracują bez zastrzeżeń i bez żadnego serwisu. Jakiś tam luz mają, ale nie dokuczliwy. Jeden z pedałów ma tylko ten luz. Dystans które przejechały to kilkanaście tyś. km - ja jeżdżę mało, 1500-2000km rocznie - ale 80% to teren: góry, jura więc lekko nie miały. Nawet do pracy część trasy jadę szutrówką. Do nowego roweru szarpnłęm się na M8000, większej różnicy nie ma. Tylko niższa masa, która chyba wynika tylko z tego, że oś pedału jest częściowo pusta wewnątrz i nie ma sześciokątu na klucz płaski. Więc na oście te kilkanaście gram stali odchudzili i tyle. Co do łożysk to sam nie wiem czemu shimano stosuje takie a nie inne. Może chodzi o obniżenie masy, pewnie maszynowe są cięższe, bo mają więcej stali. Wytrzymałość shimanowskich pedałów i tak wydaje mi się przyzwoita, skoro potrafią bez serwisu, w błocie i piachu pracować niezawodnie przez wiele lat i wiele tyś. km. W dniu 5.03.2019 o 10:42, Kruk napisał: A czy to ważne jak się przykręca pedały? przykręca to nie, ale odkręca.. po paru latach naprawdę nie jest łatwo takiego gada odkręcić. Płaski klucz jednak jest nieco solidniejszy, jest w stanie przenieść większy moment niż imbus. Dałęm ten śmieszny biały smar przeciw zapiekaniu, ale i tak obawiam się, że za parę lat trzeba będzie zmienić korbę razem z pedałami, bo samym imbusem nie odkręcę. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 7 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 7 Marzec 2019 Tak, przez parę lat to nie ma szans 1-2 na sezon wypadałoby odkręcić i przykręcić na nowo pedała bo tak na pewno się zapieką. Ja tak robię od zawsze. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 8 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 8 Marzec 2019 22 godziny temu, Kruk napisał: Tak, przez parę lat to nie ma szans 1-2 na sezon wypadałoby odkręcić i przykręcić na nowo pedała bo tak na pewno się zapieką. Ja tak robię od zawsze. Pedały - to są pedały, a nie pedała. 22 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał: przykręca to nie, ale odkręca.. po paru latach naprawdę nie jest łatwo takiego gada odkręcić. Płaski klucz jednak jest nieco solidniejszy, jest w stanie przenieść większy moment niż imbus. Dałęm ten śmieszny biały smar przeciw zapiekaniu, ale i tak obawiam się, że za parę lat trzeba będzie zmienić korbę razem z pedałami, bo samym imbusem nie odkręcę. Ja na gwint pedałów daję trochę smaru do łożysk. Dużo łatwiej się potem je odkręca. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 9 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 9 Marzec 2019 Okey Sziva , masz racje Ogólnie smarowanie gwintów pedałów i ich sprawdzanie co jakiś czas to podstawa, raz mi się już zapiekł pedał w korbie. Odnośnik do komentarza
Łza Włóczynutka Napisano 12 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 12 Marzec 2019 (edytowane) W dniu 8.03.2019 o 21:52, Sziva napisał: Pedały - to są pedały, a nie pedała. Ja na gwint pedałów daję trochę smaru do łożysk. Dużo łatwiej się potem je odkręca. Rok temu budowałem rower i nawet zaopatrzyłem się w specjalny smar, który do tego zaprojektowano Zaaplikowałem go w kilku miejscach, w tym na pedalskie gwinty. Jeszcze nic nie musiałem odkręcać więc nie wiem czy skuteczny. Liczę na to, że tak Edytowane 12 Marzec 2019 przez Łza Włóczynutka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się