b.piotrek Napisano 1 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 1 Marzec 2019 Witam Mój rower od dwóch dni leżał do góry kołami (prace porządkowe.. odrdzewianie, mycie etc), dzisiaj jak go odwróciłem uszczelka od kierownicy dosłownie wyszkoczyła.. i musiało się do środka sporo syfu dostać bo słychać przy skręcaniu.. przy próbie włożenie uszczelki z powrotem są luzy dołem przylega, na górze odstaje.. ktoś ma pomysł jaki jest powód tego ? i jak to ogarnąć ? Pozdrawiam zdjęcia poglądowe.. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 1 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 1 Marzec 2019 Odkręcić kapsel mostka, potem śruby boczne mostka. Ściągnij to. Potem po kolei ściągnij z rury sterowe wszystkie pierścienie wraz z łożyskami, ale tak abyś powtórnie tak samo je potem wsadził. Łożyska wyczyść z brudu, przesmaruj i dokładnie w tej samej kolejności wsadzić wszystkie pierścienie z powrotem. Następnie mostek i kapsel mostka, z tym że najpierw dokręcaj z wyczuciem kapsel, aż znikną luzy na sterach, a kierownica będzie płynnie skręca na boki. Jak jest ok to dopiero dokręć śruby boczne mostka. Jak nie wiesz jak to szyksj filmiku dotyczącego wymiany sterów ramy na YT. 1 Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 1 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marzec 2019 Rozkręciłem całość.. poukładałem wszystkie pierścienie tak, żebym później tak samo złożył.. i.. okazało się, że w górnym łożysku (obydwa to łożyska wiankowe - 22 kulki) są spore luzy, kulki same wypadają.. w dolnym żadna nie wypadła podczas czyszczenia, są dobrze osadzone, ale u góry jest kiepsko, z tego co widzę o chyba lekko przestarzały system.. bo cięzko nawet te łożyska znaleźć na allegro.. lepiej będzie kupić nowe, czy przesmarować na i smar złapać te lekko rozjechane łożysko ? a może zrezygnować całkiem z koszyczka i luzem powkładać kulki ? i pytanie za 100 pkt jak jest system z 22 elementami to chyba tylko z jedną średnicą kulek ? Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 1 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 1 Marzec 2019 pytanie to ja mam za 100punktów, czy jak złożysz wszystko w całość to nad sterami nad mostkiem pod kapslem ile masz różnicy wysokości rury sterowej a rantu mostka? powinno być około 3 mm mniej rury sterowej by to wszystko dobrze działało.Jak masz równo to musisz podkładkę dać lub rurę sterową dociąć trochę. 1 Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Weź wianek w garść i podejdź do pierwszego lepszego sklepu rowerowego lub z łożyskami i na pewno coś odbiorą. Jeszcze jest trochę czasu i że starymi bym nie kombinował. W ostateczności naładuj gęstego smaru i próbuj. Pamiętaj przy skręcaniu - wszystkie pierścienie i dekielki muszą przylegać do siebie bez luzów. 1 Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 2 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Kruk - właśnie gdzieś koło 3mm jest, może ciut więcej.. Franz mam w okolicy kilka rowerowych, więc podejdę po łożyska i od razu wezmę podkładkę, żeby nie latać 100 razy, dziś wszystko otwarte do 14-ej więc te części potrzebne na gwałt, bo mam cały pokój roz.bany częściami rowerowymi ; ) swoją drogą macie pomysł dlaczego tak się stało, skoro nic nie ruszałem, a śruby sterów i kapsel były mocno dokręcone ? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 (edytowane) Rzeczywiście, to dziwne. Na odległość trudno powiedzieć. Ale obstawiałbym wygięcie dekielka przykrywającego łożyska od góry. Rzuć okiem, bo może rzeczywiście coś z nim jest nie tak. Drugi typ związany jest z luzem na sterach wskutek zużycia kólek łożyska, które wypadły podczas obrócenia roweru do góry nogami. Edytowane 2 Marzec 2019 przez Franz Mauer 1 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Może nabrały z czasem luzu i wianek się rozszerzył. Wiesz, to jednak tylko wianek to podstawowe stery, wiesz jak to jest dzisiaj z tanimi rzeczami Jak będziesz miał trochę kasy kup sobie Accenta Hi na maszynówkach i wtedy masz problem z bani. 2 Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 2 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Zainwestuje w ten rower więcej, na razie zależy mi żeby go porządnie złożyć ; ) Więc Franz, może być tak jak piszesz, zakupiłem nowe łożysko, ale za cholerę nie mogę nabić na nie tej uszczelki, próbowałem również najpierw nałożyć łożysko na uszczelkę, ale się ześlizguję jakieś pomysły ? wysyłam zdjęcia poglądowe Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Spróbuj założyć całość i skręcać kapslem jeśli nie wejdą w siebie to znaczy że poprzednie łożysko miało mniejsze kulki . Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 2 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Nie da rady, opór przy dokręcaniu jest zbyt duży żeby to się powiodło, jeśli chodzi o średnicę kulek to sprawdzałem też na tych, które chcę wymienić, więc to nie może być kwestia średnicy, ostatecznie wyrzucę ten wianek i powciskam kulki indywidualnie : / Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Spróbuj w najgorszym razie polecisz w poniedziałek po nowe stery od razu weź maszynki. 1 Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Że zdjęcia wynika, że ten pierścień to górna bieżnia łożyska, więc nie wciśniesz go do końca. Wygląda też na to, że pomiędzy nim, a łożyskiem powinien być jeszcze jeden pierścień. 1 Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 2 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 (edytowane) Pięknie.. jednak metoda siłowa rzadko kiedy się sprawdza.. właśnie urwałem gwint w gwiazdce : ( I tak to jest ze mną.. chciałem tylko umyć rower, a skończy się na wymianie wszystkich podzespołów.. Ale do rzeczy, wstawiam elementy z moich sterów poniżej Od prawej bo nie wiem jak wszystkie się fachowo nazywają: Łożysko wiankowe Pierścień plastykowy (Franz prawdopodobnie o ten pierścieniu mówisz) Bieżnia Gumowa uszczelka do bieżni Pokrywka gumowej uszczelki Podkładki dystansowe Nic więcej nie mam i teraz wykonałem szereg różnych testów i oto moje spostrzeżenia Przy zamontowanym łożysku + bieżni do łożyska + pierścieniu między jednym i drugim (Franz, tak jak piszesz pierścień jest specjalnie wyprofilowany pod bieżnię), przerwa jest zbyt duża, aby nie wp.dolił się tam syf w postaci chociażby piasku Kiedy wyciągam całkiem łożyska górne, to bieżnia nachodzi idealnie na plastykowy pierścień i temat jest zamknięty Dwa pytania do Was Czy wymiana tej gwiazdki jest możliwa ? Po wymianie gwiazdki zrobie test na same kulki już bez tego wiankowatego badziewia, czy istnieje prawdopodobieństwo, że brak wianka spowoduje luzy w kierownicy ? Jeśli macie jakieś rady etc, chętnie wszystko przyjmę i dziękuję za pomoc W sumie jak teraz patrze.. to jedna niska podkładka dystansowa będzie potrzebna.. Kapsel ostatecznie doszedł już do końca.. Edytowane 2 Marzec 2019 przez b.piotrek Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Tak gwiazdkę uszkodzoną wybijesz na drugą stronę lub płaskoszczypami wyszarp z rury starą i nabij nową gwiazdkę. Jeśli dasz same kulki to musisz dać ich więcej z racji braku wianka. Jak nie wyjdzie to wymiana na nowe stery. Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 2 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Gwiazdką zajmę sie w poniedziałek ze względu na braku części.. ale już jutro sprawdzę jak stery działają bez wianka, w zasadzie gwiazdka do tego nie będzie mi potrzebna z ilością kulek nie ma problemu.. dziś zakupiłem jeden dodatkowy wianek, no i do sprawdzenia czy nie będzie luzów + czy wszystko ładnie się zamknie, dam znać jak mi poszło po zabiegu ! Dzięki za pomoc i pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 2 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2019 Daj znacz co i jak Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 3 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marzec 2019 I efekt jest taki sam.. Dokładnie umyłem i odtłuściłem wszystkie podzespoły sterów Organoleptycznie sprawdziłem każdy z nich, a przede wszystkim bieżnię górną i na wstępie wykluczam możliwość jej uszkodzenia, jest gładka wewnątrz, nie posiada zarysowań ani zaostrzonych krawędzi Wykluczam również możliwość innej szerokości kulek jako że do testu na łożysku górnym użyłem kulek z jednego zestawu (kupione łożysko zamontowałem na dole) W pełnym wymiarze weszło mi 28 kulek (we wianku miałem 22), testowałem na 28 / 27 a nawet na 14 i rezultat jest taki sam - szczelina jest mała Dociskając bieżnie (która powinna mi wycentrować ster) ręką do łożyska odnotowałem lekki luz w kierunku przód / tył - myślę, że po dociśnięciu całości kapslem i gwiazdką i przełożeniu rury przez bieżnię ten luz zniknie Wnioski mam takie z pewnością to nie jest kwestia wianka, czy jego braku, w końcu z wianka kulki i tak wystają po obydwu stronach nie jest to również problem z miskami łożysk ani bieżniami wg mnie szczelina, która powstała między bieżnią, a łożyskiem jest spowodowana oderwaniem się uszczelki pomiędzy nimi (pierścienia), otóż ma on nieco szerszą średnicę niż średnica ramy, po ściśnięciu jej powinien wywindować nieco w górę, widocznie musiał być mocno przyklejony, czyszcząc rower użyłem WD-40 i to pewnie poskutkowało jego odklejeniem W poniedziałek ciąg dalszy, a więc montaż nowej gwiazdki kupno na wszelki wypadek niskiej podkładki dystansowej + uszczelki pod bieżnię montaż sterów na wiankach dokręcanie kapsla ale z WYCZUCIEM ! Jeśli coś przeoczyłem, albo uważacie, że jestem w błędzie to piszcie ; ) będe wdzięczny za każdą sugestię i inny punkt widzenia Odnośnik do komentarza
Motke Napisano 3 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 3 Marzec 2019 34 minuty temu, b.piotrek napisał: Dociskając bieżnie (która powinna mi wycentrować ster) ręką do łożyska odnotowałem lekki luz w kierunku przód / tył - myślę, że po dociśnięciu całości kapslem i gwiazdką i przełożeniu rury przez bieżnię ten luz zniknie Za to aby nie latało na boki odpowiada na ogół element w postaci klina przeciętego na pół. Twojej historii ten element nie występuje. W tych sterach go nie było? Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 3 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marzec 2019 Na 100% nie - ten rower ma koło 10 lat, więc mimo, że Kross nadal jest sprzedawany w modelu 2.0 może mieć już nowszą (na czasie) technologię. Ostrożnie rozkręcałem widelec za pierwszym razem i po kolei wyjmowałem elementy w takiej kolejności i położeniu w jakiej występowały. To może z innej beczki ? Motke, czy istnieje możliwość przejścia na przeciętego klina ? Gdyby dało się łatwo spasować ze sobą, mógłbym spróbować ~~ Kross Evado 2.0 Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 3 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 3 Marzec 2019 Ja to bym serio już zmienił i dałbym takie: https://allegro.pl/oferta/stery-polzint-accent-hsi-air-zs44-czarne-maszyny-7878464202 Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 3 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marzec 2019 Kruk, wydaję mi się, że mam stery zintegrowane, więc te rozwiązanie odpada Kruk, jednak nie.. one nie są zintegrowane, wewnątrz ramy tak wyglądają ale na zewnątrz już nie.. Zaraziłeś mnie tą opcją ^^ wymiany sterów.. wolałem uniknąć kosztów jakichkolwiek, mam teraz masę wydatków, ale znowu temat się strasznie ciągnie.. Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 3 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 3 Marzec 2019 To są półzintegrowane Nie chcesz kupować nowych to próbuj ale obawiam się że koniec końców Cię to czeka 1 Odnośnik do komentarza
b.piotrek Napisano 30 Marzec 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Marzec 2019 Stery wymienione Okazało się, że bieżnia nie do końca pasowała no i uszczelka łożyska się zbytnio spłaszczyła.. dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza
Kruk Napisano 30 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 30 Marzec 2019 No widzisz, czasami lepiej wymienić niż nerwy tracić zwłaszcza jak to nie takie aż duże pieniądze Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się