Skocz do zawartości

Wytrzymała kaseta do napędu sram X01 11rz XD


marcin_ridley

Rekomendowane odpowiedzi

marcin_ridley

Cześć,

szukam szukam i znaleźć nie mogę dlatego zakładam nowy temat. Być może jak ja niektórzy tutaj mają dylematy co zrobić, by jeździć taniej :)

Posiadam obecnie napęd Sram X01 11 rzędowy, swoją drogą kupiony bardzo okazyjnie na mantel bo za ok 1600 zł (kaseta, przerzutka, łańcuch i twister). Po ok 3300 km przejechanych (pilnowałem przymiarem łańcucha) założyłem nowy łańcuch i póki co po jednej jeździe ale chyba kaseta będzie do wymiany, 2 razy przeskoczyła na jednej z koronek. 

Przyznam, że jestem przerażony kosztami eksploatacji tego napędu. Może ktoś podzieli się doświadczeniami z kasetami 11 rzędowymi na bębenek XD?

W momencie kupna jak mniemałem bardzo dobrego napędu przypuszczałem, że będę pilnował łańcucha i kaseta będzie na 2 lata - rocznie obecnie robię ok 5000 km na mtb oraz ścigam się ok 10 - 15 razu w roku a to głównie maratony mtb.

Liczę na porady w tej kwestii, obecnie rozważam:

  • zmiana kasety - 900 zł
  • zmiana napędu na gx eagle - 1270 zł (na mantel)
  • zmiana kasety na e thirteen - 900 zł (przyszłościowo można kupić część zębatek stalowych z mniejszym zakresem)
  • dojechać kasetę ile się da - 0 zł :)

Dziękuję z góry za dyskusję, a administratorów mam nadzieję nie drażnię kolejnym wątkiem.

IMG_20190223_123307.jpg Edytowane przez marcin_ridley
dodanie zdjęcia
Odnośnik do komentarza

-Łańcuch się zmienia nie po 2 latach tylko wtedy gdy przymiar pokazujewymiana niezależnie ile się jeździło, przebimbasz ten moment to wtedy kaseta i/lub blaty do wymiany w korbie

-Napędy GX,X01 i Eagle są bardzo drogie i drogie w eksploatacji.

-Kasety GX, X01 Eagle itp. Srama są na jednym pająku przez co wymiana poszczególnej koronki jest  nie możliwa.

Napędy fajnie i ładne ale jak chodzi o kasety araczej konkretne koronki i wymiana to lipa po całości, pod tym względem Shimano ma lepiej.

Odnośnik do komentarza
Franz Mauer

Używasz oryginalnego łańcucha?

Upewnij się najpierw czy rzeczywiście kaseta nadaje się do wymiany. Jeśli masz w okolicy jakiś solidny serwis to podejdź rowerem i niech przymiarem sprawdzą zębatki kasety. 

Ostatecznie możesz wziąć pod uwagę nową kasetę Sram z niższej półki np. 1150 lub 1175 😉

Odnośnik do komentarza
marcin_ridley

@Kruk bardziej chodzi mi o doświadczenia z trwałością. Pilnowałem przymiarem łańcucha jak wspominam i myślę, że wymieniłem na czas. Jestem po prostu zawiedziony tym, że kaseta tylna na jakiejś koronce poddaje się po 3300 km. Spodziewałbym się więcej po napędzie z górnej półki.

Zapytuję, gdyż zastanawiam się co dalej. Sram urzeka precyzją i działaniem a twister doceni każdy ścigający się, niemniej rozważam nawet i zmianę, bo wymiana dużej części napędu co roku to już zbyt wiele (przynajmniej w tej cenie).

Wspominasz Shimano ma lepiej, tak zastanawiam się nad XT. Jestem też skłony do eksperymentów z mieszaniem grup.

Czy da się zjeść ciastko i mieć ciastko w tym przypadku?

@Franz Mauer tak teraz założyłem oryginalny xx1, prędzej taki był w zestawie. Cała kaseta nie jest zużyta, tylko jakaś dolna koronka - zobacz zdjęcie na górze (3 i 4 od dołu).

Niestety jestem zdany na siebie, bo nic konkretnego nie mam na miejscu. Póki co i tak będę jeździł ale jak kaseta zacznie przeskakiwać przyjdzie czas na decyzje.

Ja po prostu szukam trwałego napędu, który będzie miał dobry stosunek cena jakość. Wybór poprzednio padł na X01 i jestem po części zadowolony a teraz zastanawiam się nad opcjami.

Najwyżej jak wspominasz pójdzie XG-1150, w takiej cenie to można co sezon zmieniać kasetę :)

Odnośnik do komentarza

Ludzie zachwalają Srama od GX w górę, nie twierdzę że to nie prawda tylko właśnie że kaseta Srama jest w całości nie da się dokupić koronki a SHimano ma taką możliwość.

Jakbyś chciał wymienić kasetę na XT m8000 to jeszcze bębenek do zmiany w najgorszym wypadku piasta.Jeśli nie masz w piaście wymiennego bębenka to albo zmiana piasty i na kasetę Shimano albo dalej pozostań przy Sramie możetym razem weź GX.

Odnośnik do komentarza

Kolego każdą kasetę zajedziesz nawet XTR'a jak idzie o najmniejsze koronki. Fizyki się nie da oszukać i nie zrobi tego nawet Sram za kosmiczne pieniądze. Jak już co wymusza zmianę piasty kupuje się kasety Sunrace. Tylko po co jak ona też do tanich nie należy. Ale by Cię pocieszyć zejście z grup na kasecie niżej robi masa ludzi. Po prostu bardzo drogie kasety nie idą w parze z zwiększoną ilością zrobionych km. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
marcin_ridley

@Ares a ja właśnie liczyłem, że wraz ze wzrostem ceny idzie też większa wytrzymałość - jaki byłem naiwny.

@Kruk zobaczymy co będzie jak już przyjdzie czas na decyzje. Pamiętam jeszcze jak wchodził Eagle i Sram wspominał o zwiększonej wytrzymałości.

Reasumując albo zjadę z kasetą na niższą grupę, albo bębenek Shimano i kaseta XT. Dziękuję za opinie.

Swoją drogą, jest wątek na forum z licznikiem przejechanych km na komponentach? Pamiętam taki z forum foto, gdzie podawano przebiegi migawki.

Odnośnik do komentarza
specialized34

Ja mam rocznego epica 1x11gx i po 2 tygodniach i około 600k wyrwaly się dwa zęby z kasety a po 1000k na nowym łańcuchu przeskakiwal na kasecie. Więc do tej pory jeżdżę na starym napędzie, razem z przednia zębatka,nic nie skacze oczywiście przymiar 0.75 wpada z luzem i wymienię dopiero jak zacznie przeskakiwac a jest przejechane około 4500k. A co do kasety to mi się udało kupić GX 11kasete za 340zl nową

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
marcin_ridley

@specialized34 nawet po gx spodziewałbym się więcej, mój X01 nieraz zmielił jakieś małe gałązki i zęby są nienaruszone (tylko wytarte). Jak rozumiem dojeżdżasz napęd do końca i później wymiana - to tez jest sposób.

W tych całych moich rozważaniach chodzi o to, aby znaleźć jakiś złoty środek pomiędzy dobrymi właściwościami  napędu a jego trwałością. Kruk (nie chcę wołać bez potrzeby) dobrze prawi o tym Shimano, przyznam że nie miałem pojęcia że to takie dobre rozwiązanie.

Przyjedzie czas będzie rada, póki co zmieniony łańcuch i zębatka na przodzie. 

Dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza

Kiedyś pod filmem Szaja naszego zapytałem go czy jak się wytrą jakieś ząbki w XX1 Eaglowej kasecie to wymiana kasety, co oczywiste napisał że tak. Moim zdaniem jest to faktycznie napęd nie dla amatorów tylko dla zawodowców, czy to XX1 czy X01 Eagle, dlaczego? Bo wymiana kasety całej po zjechaniu 2 koronek kasety jest na serio nie opłacalne.

 

Shimano zaś robi odwrotnie, w XTR m9000 są pakiety po 2/3 koronki czy pojedyncze najmniejsze, po to aby wymienić tylko koronki najczęściej męczące a nie całe kasety, to jest podejście PRO do klienta amatora który chce mieć dobry osprzęt. Oczywiście niżej też takie systemy znajdziemy czy to w XT czy SLX czy Deore ale chyba dopiero od SLX mamy możliwość szerszej wymiany poszczególnych koronek. 

 

Reasumując, Shimano w tym że robi kasety na "tribletach" wcale nie robi błędu moim zdaniem, a ładnie podaje rękę klientom zwłaszcza amatorom którzy się liczą z pieniędzmi.Napęd Eagla X01 i XX1 są super ale ich eksploatacja jest za droga dla normalnego rowerzysty moim zdaniem oczywiście, bazuje się tylko na obserwacjach, zdaniem znajomych kolarzy czy serwisantów zaprzyjaźnionych.  Jakby ktoś by mi się zapytał czy XTR czy XX1 to od ręki bierz XX1 ale jak nie masz dużej kwoty na serwis czy super zarobków to lepiej XTR czy XT.

Odnośnik do komentarza
Franz Mauer

Pojeździj trochę się na nowym łańcuchu może się ułoży. Ważna jest też precyzja samego przymiaru. Tanie często obarczone są dużym błędem. SRAM w swoich manualach powołuje się na narzędzia PARK TOOL'a. Sam posiadam przymiar CC 3.2 z podziałką 0,5 i 0,75. Jak wskazuje sam park tool dla napędów 8-10 granica do wymiany to 0,75,dla 11,12 już 0,5. Zatem warto tego pilnować, bo oszczędzamy kasetę i zębatki korby. Dodatkowo zachowujemy precyzję działania napędu. Mam napędy 1x11 obu firm w dwóch rowerach i proces wyciągania łańcucha jest podobny. Jednak znaczenie ma tutaj rodzaj materiału z jakiego zbudowana jest kaseta, a także zębatki korby. W necie i w różnych poradnikach można wyczytać też, że dla zębatek stalowych można przyjść graniczne 0,75,dla Alu 0,5. W napędach mieszanych bezpieczniej jest przyjąć 0,5,czyli dopasować się do najsłabszego ogniwa - Alu. 

 

Złoty środek... częściej wymieniać łańcuch. To chyba najczęściej pojawiająca się rada, której nie można puścić mimo uszu. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...