Skocz do zawartości

Kross Evado 7.0 2016 r. - opinie.


elektronicznypank

Rekomendowane odpowiedzi

elektronicznypank

Cześć wszystkim.

Nagrałem filmik, w którym prezentuję mój rower, zachęcam do obejrzenia.

https://youtu.be/RTVaXzGtzns

Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania, to zapraszam.

Dodam, że zepsuła mi się blokada amortyzatora... Przestała blokować tak jak na filmie. Będę musiał o tym wspomnieć podczas pierwszego przeglądu ;)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Witam. Długo myślałem nad wyborem akurat tego modelu roweru ale mój wybór w końca padł na coś innego.może w niedługim czasie pokażę co to , mam go dopiero od października 2016 więc też świeży można powiedzieć chociaż troszkę już zemną przejechał od tego czasu.

Co do mostka kierownicy u ciebie to proponuję na próbę odwrócić mostek i spróbuj czy będzie lepiej , chociaż może się zmienić sama geometria i prowadzenie roweru.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
elektronicznypank

Dzieki za radę, to o mostku było trochę na zbyt gorąco powiedziane - po przejechaniu już większej ilości kilometrów stwierdzam, że nie mam zamiaru go ruszać, nie będę kombinował właśnie z geometrią słabo się na tym znając, bo mogę niepotrzebnie ją zepsuć tylko ;)

Odnośnik do komentarza

Fajna maszyna:$ mój Unibike wiadomo jakąś klasę, dwie gorszy ale spełnia zadanie - daje frajdę z jazdy:D

PS
Witaj w klubie -podpórka musi byćB|

Edytowane przez PaweL_Unibike
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Dziwię się tylko że pedały jak na tą cenę takie sobie , mogły być lepsze a wiem że Kross ma fajne podzespoły. 

Ja jeszcze podpórki nie mam ale niedługo wstąpię do klubu. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
elektronicznypank

Tak, pedały mam zamiar wymienić na chociaż trochę lepsze, bo te są maksymalnie standardowe że tak powiem. Może ktoś jakieś poleci?

Jakiś strój też muszę skompletować, niedrogi a dobry :D

Odnośnik do komentarza
blackwaterpark

Jako że jest to mój debiut na Forum, witam Wszystkich. :)

Wpiszę się w ten temat gościnnie, a to dlatego, że też posiadam rower Kross Evado 7.0 (z tym, że jest to model 2015).
Cóż mogę powiedzieć: jest OK, przejechałem (jako niedzielny rowerzysta!) ok. 3,5 tysiąca kilometrów, na rower chucham i dmucham (tzn. staram się go szanować).
Kilka rzeczy mogę Ci doradzić:
- warto zaopatrzyć się w ''rogi'' (zwiększa to komfort jazdy na dłuższych odcinkach),
- zaopatrz się (koniecznie!!) w oświetlenie (sam posiadam: przód - latarka SolarForce L2B 970lm XM-L2 ext 3.0, tył - WALLe BPM-2SL Mactronic),
- stopką się nie przejmuj (ani tym plastikiem na tylnej kasecie) - nie słuchaj podszeptów innych, Tobie ma być wygodnie, bo Ty na tym sprzęcie jeździsz :P
- dbaj o właściwe ciśnienie w oponach (z początku ignorowałem ten temat, a dopiero po długim czasie kupiłem porządną pompkę stacjonarną i zrozumiałem wtedy, że długo błądziłem, kiedy to męczyłem się pompując opony ''w ciemno'' pompką ręczną bez manometru),
- zabezpiecz sobie tylni, poziomy aluminiowy wspornik trójkąta, bo łańcuch wkrótce Ci go ''ładnie'' poobija ;) (można coś poowijać, ja założyłem kilka ''trytytek'' w odstępach 1,5 centymetrowych i zdaje to egzamin),
- ściągnij sobie ze strony Shimano komplet instrukcji serwisowych do poszczególnych elementów roweru (są w plikach *.pdf), warto mieć to pod ręką na dysku,
- zakupiłem ostatnio taki fajny pojemnik narzędziowy (taki większy ''bidon'', 0,9 litra) ''Cagebox czarny SKS'' - polecam, świetna rzecz, sporo się mieści.

Miałem ostatnio przykrą przygodę: okazało się, że kiedyś zgubiłem tę plastikową śrubę zabezpieczającą, zamontowaną w lewej korbie (się jakoś wykręciła); byłem cwany i jakoś tak jeździłem bez niej. Przyszedł czas, że poluzowały mi się te dwie małe śrubki M6 w lewej korbie - i podczas jazdy - ryms! - zgubiłem lewą korbę (dobrze, że było to na ścieżce rowerowej i że miałem komplet kluczy, ażeby to poskładać do kupy). Ale już wszystko dokupiłem i poskładałem - i jest OK.

Pozdrower. ;)

  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza

Witam tez posiadam ten rower model z 2015 roku mam przejechane 5000 km w mokrym i pagórkowatym terenie 90% asfalt i 10% teren, po przejechaniu 600km oryginalny wkład suportu schimano rozsypał się,wiec wymieniłem go na firmy accent do dnia dzisiejszego śmiga bez zarzutów,opony wytrzymałe i w zasadzie nie do przebicia ale na mokrym asfalcie dość śliskie a nawet bardzo.Oczywiście pedały wymieniłem na spd, siodełko pod siebie,dołożyłem rogi.Poza tym sama przyjemność z jazdy.Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza

Blokadę można spróbować odblokować w następujący sposób:

ustaw blokadę na off/odblokowany, ugnij amortyzator najmocniej jak potrafisz (polecam usiąść bokiem na ramę) a następnie zablokuj amortyzator

Po zejściu z ramy blokada powinna powrócić. 

Odnośnik do komentarza

Witam serdecznie i wiosennie

Dzięki za ten filmik. Też się przymierzam do kupna tego modelu, z tym że za stówkę więcej. I taka analiza jest bardzo przydatna. 

Pozdrawiam i życzę miłego używania :)

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, elektronicznypank napisał:

Tak, pedały mam zamiar wymienić na chociaż trochę lepsze, bo te są maksymalnie standardowe że tak powiem. Może ktoś jakieś poleci?

 

A co Ci nie pasuje w tych pedałach? Zostawiłbym je aż się zużyją, no chyba, że chcesz przejść na SPD. Podajesz wagę - 13,7 kg. To waga tego egzemplarza z takim wyposażeniem jak na filmie, m.in. z podpórką? Ważyłeś może przednie koło - takie ściągnięte z roweru z tarczą i ogumieniem? 

Odnośnik do komentarza
elektronicznypank

blackwaterpark:

 

Oświetlenie już mam. Tył - kiedyś kupiłem do starego roweru jakiś zestaw w Lidlu i o ile przód to porażka, tak tył mi wystarcza. Na przód kupiłem Cateye Volt 300 i jak na razie spełnia moje oczekiwania w stu procentach. O rogach pomyślę, bo faktycznie fajnie by było zmieniać trochę położenie dłoni ;) Czy uda mi się kupić "normalne" i jakościowo dobre rogi do 100 zł za komplet? Na co zwracać uwagę przy zakupie?

 

Karol:

 

Np. zastanawiam się, czy te pedały nie poniszczą mi butów - jeżdżę w różnych, także w trampkach. Nie wiem szczerze mówiąc, jaką mam alternatywę i jaki wybór. Podaję całą specyfikację producenta - nie ważyłem roweru, nie wiem, czy producent podaje wagę z pedałami. Na pewno jest to waga bez podpórki.

 

nonz:

 

Dzięki, jutro wypróbuję Twój sposób :D

 

Chcę też zapytać o jedną rzecz, chociaż może być trudno na to pytanie odpowiedzieć bez oględzin.

Czy z kołami i oponami jest tak, że podczas kręcenia akceptowalne są odchylenia od osi? Nie mówię tu o scentrowaniu jakimś widocznym, gdy koło ociera o hamulce czy coś, ale np. jestem w stanie dostrzec, że wzorek na oponie albo bieżnik nie idzie po jednej linii, są jakieś milimetrowe odstępstwa. Czy to jest normalne czy również powinienem zgłosić to przy pierwszym przeglądzie?

Edytowane przez elektronicznypank
Odnośnik do komentarza
elektronicznypank

Przypadkiem nie jest trochę tak, że większość akcesoriów Krossa to dosyć tania chińszczyzna ze znaczkiem (z drugiej strony jak prawie wszystko)...? Niemniej sprawdzę i być może kupię, dzięki za radę ;)

Na razie jestem na etapie zakupu licznika - waham się między Sigmą 16.12 a 16.16. Wydaje mi się, że są podobne.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o te opony to jak najbardziej zdarza się, że opona nie leży idealnie na obręczy koła. Jeśli bardzo Ci to przeszkadza, spróbuj spuścić powietrze z opony i pompując spróbuj ją układać. Ale nie gwarantuje że to pomoże, wszystko zależy od opony, od konkretnego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...