Skocz do zawartości

Hamulce tarczowe hybrydowe linka i olej


SebaR

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałbym przerobić swój rower crossowy na pseudo gravela z barankiem. W obecnej konfiguracji posiadam podstawowe hamulce hydrauliczne Tektro HDC 300 i chciałbym je w jakiś sposób pożenić z klamkomanetkami szosowymi Claris R2000 (napęd 8 biegowy). Clarisy oczywiście działają na linkach, ale może ktoś z was ma jakieś doświadczenia z taką przeróbką linkowo-hydrauliczną? Może jest na rynku jakiś produkt, który można do tego wykorzystać?

Wiem, że istnieją gotowe rozwiązania takie jak Sram Apex czy Shimano 105, ale są one dla mnie zbyt drogie i chciałbym wykorzystać maksymalnie to co mam (hamulce i napęd).

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i rady!

Odnośnik do komentarza

Dzięki za sugestie! Nie byłem świadomy, że coś takiego istnieje.

Pare dni temu widziałem ciekawy system w rowerze szosowym Giant (GIANT Conduct SL Disc), gdzie linki prowadzone były do specjalnego elementu z rezerwuarem olejowym przykręconym do mostka. Z niego, odchodziły już przewody hydrauliczne - rozwiązanie trochę jak w samochodzie, ale wyglądało całkiem zgrabnie. Tutaj jest filmik dla ciekawych:

https://www.youtube.com/watch?v=Et21Eb-99qc

Wracam do rowerów po dłuższej przerwie i nadrabiam zaległości ;-). Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, będę wdzięczny, choć już widzę, że moja zachcianka będzie kosztowna i skończy się na zamianie zacisków na mechaniczne...

Odnośnik do komentarza

Mam ten wynalazek w swoim rowerze. Póki co działa bez problemów. Mam jednak pytanie, tak bardziej z ciekawości, ale może przyda się na przyszłość gdybym chciał wymienić na pełną hydraulikę. Jaki może być mniej więcej koszt wymiany? 

Odnośnik do komentarza

@Semper 

Klamkomanetki działać pewnie jakoś będą, ale pewnie nie idalnie bo tłoki projektowane były pod kątem ciągniętej wewnątrz linki. Poza tym trzeba będzie wymienić okablowanie na nowe - oliwki, mocowanie do zacisku, itp. Wydaje mi się, że lepiej wyjdziesz, jak sprzedaż swój zestaw Gianta (ze względu na małą popularność może być troche wart, ale z drugiej strony będzie na niego ograniczony rynek) i osobno same klamkomanetki i kupisz komplet hydrauliki np. Tiagry tak jak radził kolega. 

Ja osobiście zaniechałem przeróbek i zamówiłem hamulce mechaniczne TRP Spire C. Ścigać się nie będe na tym rowerze, więc myśle że w zupełności wystarczą.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

SebaR

Dzięki za odpowiedź. Ze względu na dobre doświadczenia z hydraulikami z poprzedniego roweru, skłaniałbym się do zmiany na właśnie hydro Tiagry, ale z drugiej strony jeśli koszt ma być zbyt wysoki to zostanę przy obecnym wynalazku, ewentualnie tak jak piszesz zostaje przejście na hamulce mechaniczne. W każdym razie nie jest to palący problem, na razie jeżdżę na tym co mam :) A temat będę obserwował.

Odnośnik do komentarza

Jak chodzi o wymianę hamulców w klamko-manetkach to jest od razu związane ze prawdopodobną zmianą napędu, chyba że się ma od 9 lub 10 rzędów w górę, bo jak się nie mylę, dopiero są klamko-manetki pod hydrauliczne hamulce.

Odnośnik do komentarza

1300 minus to ile wziąłbym za Conducta i obecne klamkomanetki Tiagry. Koszt może będzie akceptowalny. I poważnie zastanowię się nad zmianą w przyszłym roku.

Swoją szosą w porównaniu do mechanicznych trochę bułowate te klamkomanetki hydrauliczne Tiagry ;)

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...