SebaR Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Cześć! Chciałbym przerobić swój rower crossowy na pseudo gravela z barankiem. W obecnej konfiguracji posiadam podstawowe hamulce hydrauliczne Tektro HDC 300 i chciałbym je w jakiś sposób pożenić z klamkomanetkami szosowymi Claris R2000 (napęd 8 biegowy). Clarisy oczywiście działają na linkach, ale może ktoś z was ma jakieś doświadczenia z taką przeróbką linkowo-hydrauliczną? Może jest na rynku jakiś produkt, który można do tego wykorzystać? Wiem, że istnieją gotowe rozwiązania takie jak Sram Apex czy Shimano 105, ale są one dla mnie zbyt drogie i chciałbym wykorzystać maksymalnie to co mam (hamulce i napęd). Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i rady! Odnośnik do komentarza
elmapeto Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Chyba się nie da zrobić z czegoś takiego. W każdym razie nie widziałem czegoś takiego do tej pory. Odnośnik do komentarza
IOO Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Hamulce tarczowe TRP HY/RD To powino być to. 1 1 Odnośnik do komentarza
SebaR Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Dzięki za sugestie! Nie byłem świadomy, że coś takiego istnieje. Pare dni temu widziałem ciekawy system w rowerze szosowym Giant (GIANT Conduct SL Disc), gdzie linki prowadzone były do specjalnego elementu z rezerwuarem olejowym przykręconym do mostka. Z niego, odchodziły już przewody hydrauliczne - rozwiązanie trochę jak w samochodzie, ale wyglądało całkiem zgrabnie. Tutaj jest filmik dla ciekawych: https://www.youtube.com/watch?v=Et21Eb-99qc Wracam do rowerów po dłuższej przerwie i nadrabiam zaległości ;-). Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, będę wdzięczny, choć już widzę, że moja zachcianka będzie kosztowna i skończy się na zamianie zacisków na mechaniczne... Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Tak, talki hamulec będzie droższy niż mechaniczny i porównywalny z pełnym hydraulicznym. Patent ciekawy ale ja już lepiej albo trp spyre C albo już SLX Odnośnik do komentarza
Puncu Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Hope V-Twin 1 Odnośnik do komentarza
SebaR Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Dzięki Puncu, właśnie o coś takiego mi chodziło - niestety zestaw kosztuje więcej niż mój obecny rower jest wart haha ;-) 3:0 dla mechanicznych hamulców w takim razie... Odnośnik do komentarza
elmapeto Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Pojęcia nie miałem,że istnieją takie hybrydy. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 A no są, ale moim zdaniem tylko takie rozwiązanie dobre przy szosach na tarczowych. Ja ostatnio oświeciłem swoją głupotę że były/są amortyzatory sprężynowe z asystą powietrzną. Odnośnik do komentarza
elmapeto Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Człowiek uczy się całe życie jak to mówią...;-) Dlatego forum się przydaje. Odnośnik do komentarza
Semper Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Mam ten wynalazek w swoim rowerze. Póki co działa bez problemów. Mam jednak pytanie, tak bardziej z ciekawości, ale może przyda się na przyszłość gdybym chciał wymienić na pełną hydraulikę. Jaki może być mniej więcej koszt wymiany? Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Klamkomanetka 105 hydrauliczna razem z zaciskiem. https://allegro.pl/oferta/shimano-105-hydr-tarcz-st-r7020-br-r7070-7738504938 Odnośnik do komentarza
Semper Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Taniej wyszłoby RS405 - poziom Tiagry. Rozumiem, że kupno samych klamkomanetek nic nie da, bo nie są kompatybilne z zaciskami od Gianta? Musi być komplet? Odnośnik do komentarza
SebaR Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 @Semper Klamkomanetki działać pewnie jakoś będą, ale pewnie nie idalnie bo tłoki projektowane były pod kątem ciągniętej wewnątrz linki. Poza tym trzeba będzie wymienić okablowanie na nowe - oliwki, mocowanie do zacisku, itp. Wydaje mi się, że lepiej wyjdziesz, jak sprzedaż swój zestaw Gianta (ze względu na małą popularność może być troche wart, ale z drugiej strony będzie na niego ograniczony rynek) i osobno same klamkomanetki i kupisz komplet hydrauliki np. Tiagry tak jak radził kolega. Ja osobiście zaniechałem przeróbek i zamówiłem hamulce mechaniczne TRP Spire C. Ścigać się nie będe na tym rowerze, więc myśle że w zupełności wystarczą. 1 Odnośnik do komentarza
Semper Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 SebaR Dzięki za odpowiedź. Ze względu na dobre doświadczenia z hydraulikami z poprzedniego roweru, skłaniałbym się do zmiany na właśnie hydro Tiagry, ale z drugiej strony jeśli koszt ma być zbyt wysoki to zostanę przy obecnym wynalazku, ewentualnie tak jak piszesz zostaje przejście na hamulce mechaniczne. W każdym razie nie jest to palący problem, na razie jeżdżę na tym co mam A temat będę obserwował. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Jak chodzi o wymianę hamulców w klamko-manetkach to jest od razu związane ze prawdopodobną zmianą napędu, chyba że się ma od 9 lub 10 rzędów w górę, bo jak się nie mylę, dopiero są klamko-manetki pod hydrauliczne hamulce. Odnośnik do komentarza
Semper Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Kruk mam napęd 10 rzędowy. Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Aa no to Tiagra podejdzie. To klamkomanetki Tiagry pod hydraulikę to koszt około 1300 złotych z robocizną chyba że gdzieś kupisz komplet już zmontowany i zalany. Przykładowo: Zaciski: https://www.rowertour.com/p/154728/shimano-br-rs405-tiagra-zacisk-hamulca-hydraulicznego-tyl?gclid=Cj0KCQjwsZ3kBRCnARIsAIuAV_TNjUc0sOHJBy_PMLs73j-e77Ko-lcgDIO17aXEROkwPcWlGGiAH_0aAoipEALw_wcB I kłamkomanetki: https://www.rowertour.com/p/154730/shimano-st-rs405-tiagra-manetki-dzwignie-hamulca-hydraulicznego-2x10rz?gclid=Cj0KCQjwsZ3kBRCnARIsAIuAV_QSTGlNN_qPKcgJUeWdvZuLd7b6JCNqMgpsbRaEGNIg0a6YthbMYREaAsEFEALw_wcB Odnośnik do komentarza
Semper Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 1300 minus to ile wziąłbym za Conducta i obecne klamkomanetki Tiagry. Koszt może będzie akceptowalny. I poważnie zastanowię się nad zmianą w przyszłym roku. Swoją szosą w porównaniu do mechanicznych trochę bułowate te klamkomanetki hydrauliczne Tiagry Odnośnik do komentarza
Kruk Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Mi też się nie podobają tiagrowe, wolałbym 105 ale ona jest już 11 rzędowa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się