Skocz do zawartości

Gravel - czym się kierować podczas zakupu.

koras

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o technikalia w świecie graveli/szos, a mam parę wątpliwości to pytam. Planuję zakup pierwszego tego typu roweru i jeszcze przed zakupem chciałbym  wiedzieć na czym bym stał. 

1 Pytanie to czy na zdjęciu poniżej klamkomanetki sora odsługując tylko przerzutki i żeby zahamować muszę użyć tych przy mostku ? Czy żeby mieć wszystko w klamkomanetce musiał bym kupić nowszy model np. Sory ? Czy jak to działa ? Hamulce to mechaniczne Tektro Lyra taerczowe czy były by kompatybilne ? 

2. pytanie to czy chcąc zmienić 2 rzędową korbę na 3 rzędową ( pagórkowaty teren ) np na korbę z grupy sora, to klamkomanetka która aktualnie jest założona,, Sora 2 rzędowa ,,( nie wiem jaki dokładnie model) obsłuży też 3 rzędową korbę czy musiał bym też ją wymienić ? 

Na razie  chyba tylko tyle pytani.

Pozdrawiam 

rower-szosowy-przelajowy-boardman-cx-comp-gravel-szosowe-lodz-492144408.jpg

Opublikowano

1. Nie.
To są po prostu dodatkowe klamki, jak byś jechał w tym chwycie i awaryjnie mógł hamować.
Choć jak dla mnie zbędny "bajer"

2. Zmieniając korbe na 3 blaty musisz zmienić też lewa klamkę.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

• Pomógł 2
Opublikowano

ad. 1. Nie, to jest klamka dodatkowa do hamowania w tym chwycie.

Druga sprawa to takie klamki dodatkowe stosowane są w przełajówkach, to nie jest wbrew pozorom to samo co Gravel...

ad. 2. Jak @maniol wspomniał, klamkomanetka do wymiany w takim wypadku, w szosowych klamkomanetkach nie stosowane jest rozwiązanie z przełącznikiem jak w manetkach mtb.

Opublikowano

Ad 2. Zamiast korby proponuję zmienić kasete na np 11-32 lub 34. Wyjdzie taniej, a jak zrobisz nogę to sobie wrócisz do np. 11-28. Tylko sprawdz model przerzutki i jaki zakres obejmuje.

Opublikowano