Skocz do zawartości

Kross Esker 6.0 - czy kupić i jaki wybrać rozmiar.


Adam->

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
41 minut temu, Chrismel napisał:

To są tzw. lakiery ekologiczne. W sumie ogólnie znana rzecz dotycząca wielu branż, nie tylko rowerowej.

Dobrze w takim razie, że mtb mam sprzed ery ekologicznej… cos czuje, ze po 7 sezonach bedzie wygladal lepiej niz Esker po 1 ;)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Mam 16 letni rower który przeszedł naprawdę dużo. Podejrzewam że nowym który teraz kupiłem przejadę się pary po krzakach i na jesieni będzie miał lakier w podobnym stanie. O tym jak będzie wyglądał po całym sezonie wolę nawet nie myśleć :)

Opublikowano

Eskera się ramą nie opiera, bo nawet krzaki potrafią ślad zostawić. Na pocieszenie napisze, że nowy spec mtb ma tę samą przypadłość. Tamten też mat.
Speca obkleiłem folią samoregenerującą się noso. Tania niestety nie jest, ale wydaje się solidna. W Eskerze problem może stanowić "garbik" i może wystąpić potrzeba podcięcia folii, aby się odpowiednio ułożyła.

  • Lubię to! 2
  • Pomógł 1
Opublikowano
17 minut temu, Zigfir napisał:

Eskera się ramą nie opiera, bo nawet krzaki potrafią ślad zostawić. Na pocieszenie napisze, że nowy spec mtb ma tę samą przypadłość. Tamten też mat.
Speca obkleiłem folią samoregenerującą się noso. Tania niestety nie jest, ale wydaje się solidna. W Eskerze problem może stanowić "garbik" i może wystąpić potrzeba podcięcia folii, aby się odpowiednio ułożyła.

Dzieki. Poszukam tej folii i okleje. Teraz przykleilam na szybko folia Trail. Klej slabo wulkanizuje wiec rower jest aktualnie tak brzydki, ze az rysy nie widac 😂

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, folia wydaje się fajnym rozwiązaniem. Czy wszystko wygląda tak prosto jak na filmie czy miałeś jednak jakieś problemy przy oklejaniu ?

Edytowane przez Chrismel
Opublikowano
19 godzin temu, Chrismel napisał:

 Czy wszystko wygląda tak prosto jak na filmie czy miałeś jednak jakieś problemy przy oklejaniu ?

Na prostych rurkach tak z grubsza jest. Drobne problemy zaczynają się na jakiś wybrzuszeniach, ale tam pomaga suszarka jeszcze na mokrym.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 21.06.2021 o 13:58, Jach0 napisał:

Witam, kupiłem tylni bagażnik marki Crosso ale kiedy go zamontowałem to jest krzywo osadzony względem koła. Pytanie czy to jest normalne?

Z góry dziękuje za info.

 

IMG_20210621_133834.jpg

Część, dałeś radę to jakoś ogarnąć, o co chodziło?

Opublikowano

Jaki rodzaj stopki najlepiej kupić do tego roweru? Czy jest tu jakiś specyficzny sposób mocowania?

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 18.07.2021 o 09:33, LukeFronIT_ napisał:

Część, dałeś radę to jakoś ogarnąć, o co chodziło?

Crosso wymieniło mi na drugi ale dalej wizualnie nie jest prosto. Wg mnie w niczym to nie przeszkadza, śmiga się bez żadnych problemów.

Opublikowano

Cześć, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Eskera 6.0 w rozmiarze M.

Mam kilka pytań do właścicieli.

1. Czy udało się Wam ustawić przednią przerzutkę, tak aby nie obcierała i nie trzeba było wrzucać półbiegów przy ustawieniu przedniej na dużym blacie, a tylnej na koronkach od najmniejszej do średniej (mam GRX 810)?

2. Co warto wymienić aby odciążyć rower, bo konkurencja jest co najmniej o 0,5kg lżejsza? Czy warto zmienić sztycę na karbonową i tym samym poprawić komfort? Czy usunięcie dętek poprawi komfort jazdy rowerem, bo wydaje się dosyć twardy/sztywny?

Opublikowano
W dniu 26.06.2021 o 22:44, Krzycho S napisał:

Witam serdecznie😀. Jest to mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość. Stałem się dziś posiadaczem Eskera 6 w rozmiarze M. Oczywiście rower kupiony bez mierzenia ze strony Krosa. Mam 176cm wzrostu i jestem po pierwszych przejechanych kilometrach. Według specyfikacji jaką podaje producent powinno być ok jednak mam wątpliwości czy ramą nie jest trochę za mała.. Przy skręcaniu przednie koło zahacza o buty które są wpięte do pedałow SPD. Nie wiem czy warto się myśleć o wymianie na L? , może jest ktoś o podobnym wzroście kto użytkuje Eskera? Z góry dziękuję za każdą pomoc I Pozdrawiam 

mam 173 wzrostu i ramę rozm. M. Wg mnie jestem w dolnej granicy rozmiaru ramy, rama jest dobrze dobrana. Również butem zawadzam o koło i błotnik w spd. Zawadzanie ma tylko miejsce przy ostrym zakresie i nogach na godzinie 3 i 9. jest to inny typ roweru i trzeba się przyzwyczaić do jazdy jak na kolarce skręcaniu nogi bliżej godziny 6 i 12

W dniu 10.06.2021 o 14:53, jimiasty napisał:

Yeti czyli rower o którym wielu słyszało a nikt w sklepie nie widział, czyli Esker 6.0, o kórym to jest ten wątek, ma jedną specyfikację: 2 blaty z przodu i 11 z tyłu.

Rozmiar M widziałem w Końskich ulica Starowarszawska. (przy rondzie)

Opublikowano
W dniu 27.07.2021 o 23:09, buble_corp napisał:

Cześć, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Eskera 6.0 w rozmiarze M.

Mam kilka pytań do właścicieli.

1. Czy udało się Wam ustawić przednią przerzutkę, tak aby nie obcierała i nie trzeba było wrzucać półbiegów przy ustawieniu przedniej na dużym blacie, a tylnej na koronkach od najmniejszej do średniej (mam GRX 810)?

2. Co warto wymienić aby odciążyć rower, bo konkurencja jest co najmniej o 0,5kg lżejsza? Czy warto zmienić sztycę na karbonową i tym samym poprawić komfort? Czy usunięcie dętek poprawi komfort jazdy rowerem, bo wydaje się dosyć twardy/sztywny?

Hej,

Co do punktu 1 to nie pomogę bo mam rocznik 2019 na 105 i napęd chodzi idealnie :)

Jeżeli chodzi o punkt 2 to w pierwszej kolejności polecam zmianę opon i dętek (albo zalanie mlekiem jak ktoś woli ale ja mam złe doświadczenia i wróciłem do dętek). U mnie rower śmiga na Panaracer Gravelking (gładkich) 35mm i na dętkach z decathlon 28-32mm. Moje opony ważą każda ok 340g a dętka 110g. Czyli na oponie masz ok 200g różnicy w stosunku do drutowych WTB a na dętce ok 80g co daje Ci właśnie nieco ponad 0,5kg. Z takim zestawem powineneś zejść w okolice 10kg w ramie M. Koszt modyfikacji to ok 2x190zł za opony + 2x15zł za dętki.

U mnie od tego sezonu są jeszcze nowe koła DT Swiss ER1600 i całość z pedałami (Deore XT) waży dokładnie 9,5kg (ale od konfiguracji fabrycznej jest jeszcze zmieniona korba na 105 50/34, tarcze Ultegra i lżejszy mostek 100mm. Też mam rozmiar M.

Mój Esker ma już ponad 5000km przebiegu i dla mnie to genialny rower, strzał w dzisiątkę. Mam jeszcze szose aero i fulla MTB, ale to na Eskerze najczęściej śmigam i biorę go zawsze ze sobą w Polskę :) 

Pozdrowienia

Opublikowano

Hej,

Czy ktoś wymieniał tylną oś na taką z szybkozłączką, aby przy zdejmowaniu koła nie trzeba było używać żadnego klucza?

Pozdrawiam,

Jacek

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Podpinam sie pod przedmowce. Chetnie wrzucilabym ten rower w trenazer na zime, ale z ta oska nie da rady w ten, ktory mam.

Opublikowano
W dniu 27.07.2021 o 23:09, buble_corp napisał:

Cześć, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Eskera 6.0 w rozmiarze M.

Mam kilka pytań do właścicieli.

1. Czy udało się Wam ustawić przednią przerzutkę, tak aby nie obcierała i nie trzeba było wrzucać półbiegów przy ustawieniu przedniej na dużym blacie, a tylnej na koronkach od najmniejszej do średniej (mam GRX 810)?

Nie wiem dokłądnie o co Ci chodzi, ale po to są właśnie "półbiegi" czy tam "trim", żeby na każdym z blatów obsłużyć cały zakres kasety. Ustaw zgodnie z instrukcją:

https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/pl/dm/GAFD001/DM-GAFD001-01-POL.pdf

 

Opublikowano

Dzięki za linka. Znalazłem ciekawe filmy odnośnie montażu i ustawienia GRX810:

 

 

Opublikowano

Witam serdecznie, stałem się szczęśliwym posiadaczem esker 6.0. Powoli idzie jesień. Czy może ktoś z was polecić jakieś fajne pełne błotniki. Zależy mi na tym aby jak najmniej wydawały dźwięków przy nierównościach i dobrze chroniły przed wodą i błotem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi

Opublikowano

Dzięki wielkie, a masz może zdjęcie, żeby zobaczyć jak esker wygląda z takimi blotnikamki? 

Opublikowano
W dniu 30.07.2021 o 14:26, mikolo999 napisał:

Hej,

Co do punktu 1 to nie pomogę bo mam rocznik 2019 na 105 i napęd chodzi idealnie :)

Jeżeli chodzi o punkt 2 to w pierwszej kolejności polecam zmianę opon i dętek (albo zalanie mlekiem jak ktoś woli ale ja mam złe doświadczenia i wróciłem do dętek). U mnie rower śmiga na Panaracer Gravelking (gładkich) 35mm i na dętkach z decathlon 28-32mm. Moje opony ważą każda ok 340g a dętka 110g. Czyli na oponie masz ok 200g różnicy w stosunku do drutowych WTB a na dętce ok 80g co daje Ci właśnie nieco ponad 0,5kg. Z takim zestawem powineneś zejść w okolice 10kg w ramie M. Koszt modyfikacji to ok 2x190zł za opony + 2x15zł za dętki.

U mnie od tego sezonu są jeszcze nowe koła DT Swiss ER1600 i całość z pedałami (Deore XT) waży dokładnie 9,5kg (ale od konfiguracji fabrycznej jest jeszcze zmieniona korba na 105 50/34, tarcze Ultegra i lżejszy mostek 100mm. Też mam rozmiar M.

Mój Esker ma już ponad 5000km przebiegu i dla mnie to genialny rower, strzał w dzisiątkę. Mam jeszcze szose aero i fulla MTB, ale to na Eskerze najczęściej śmigam i biorę go zawsze ze sobą w Polskę :) 

Pozdrowienia

Hej, mam prośbę możesz wrzucić link do tych opon ? 

Opublikowano
W dniu 20.07.2021 o 03:25, Majestic12 napisał:

Jaki rodzaj stopki najlepiej kupić do tego roweru? Czy jest tu jakiś specyficzny sposób mocowania?

 

W dniu 20.07.2021 o 03:25, Majestic12 napisał:

Jaki rodzaj stopki najlepiej kupić do tego roweru? Czy jest tu jakiś specyficzny sposób mocowania?

Nie ma direct mount'a. Trzeba tradycyjne.

Ja założyłem Kross Crane 2, ale widziałem, że Kross Heron III też pasuje. 

Swoją musiałem dociąć i pokombinować, żeby nie haczyc piętą. W garażu ok, w terenie mało stabilna (zbyt pionowa pozycja). 

IMG_20210811_194415.jpg
Opublikowano
W dniu 16.06.2021 o 22:44, Raszi94 napisał:

Witam, stoję przed zakupem eskera 6.0 lub 7.0 i przy moim wzroście 186cm i przekroku 88/89cm kross odpisał, żeby celować w rozmiar XL ale nie jestem przekonany. Osobiście myślałem o L. Coś doradzacie? Całe życie na mtb jeździłem wiec nie ogarniam rozmiarówek graveli a tym bardziej tych u krossa :P

Przy 187 cm i przekroku 90 mam L i ramą jest ok. Możliwe źe jedynie wymienię mostek na cut dłuższy bo w krótkim chwycie jestem zbyt wyprostowany a w dolnym trochę przykurczony. Jazda na łapach jest za to idealna. Na razie pokombinuję z podkładkami.

W dniu 16.07.2021 o 19:24, Agga napisał:

Cześć, temat pewnie poruszany ale nie moge znaleźć watku. Od wczoraj jestem posiadaczka Eskera. Jeździ jak zloto, ale… o co chodzi z tym lakierem? Myślałam ze to rower do szargania a tu coś takiego od postawienia przy słupku…

czy to ogolnie znana rzecz czy ja mam jakiegos pecha? Nie żebym byla estetka, rower jest do jazdy, ale mam wrazenie ze Esker nadaje sie do stania w pokoju w folii…

a propos folii: polecicie jakas do oklejenia poki calego nie porysuje? Tylko nie trail bo to porazka jakas…

38BCFE02-C5C8-46EB-A02B-AE577D3FF772.jpeg

Lakier jest delikatny jak masło. U mnie linka, która stykała się z główką po 20 km jazdy zrobiła 2 głębokie szramy. Musiałem ją odsunąć i połapać z innymi zipem aby nie ocierała

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...