Agga Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 41 minut temu, Chrismel napisał: To są tzw. lakiery ekologiczne. W sumie ogólnie znana rzecz dotycząca wielu branż, nie tylko rowerowej. Dobrze w takim razie, że mtb mam sprzed ery ekologicznej… cos czuje, ze po 7 sezonach bedzie wygladal lepiej niz Esker po 1 1
Chrismel Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 Mam 16 letni rower który przeszedł naprawdę dużo. Podejrzewam że nowym który teraz kupiłem przejadę się pary po krzakach i na jesieni będzie miał lakier w podobnym stanie. O tym jak będzie wyglądał po całym sezonie wolę nawet nie myśleć
Zigfir Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 Eskera się ramą nie opiera, bo nawet krzaki potrafią ślad zostawić. Na pocieszenie napisze, że nowy spec mtb ma tę samą przypadłość. Tamten też mat. Speca obkleiłem folią samoregenerującą się noso. Tania niestety nie jest, ale wydaje się solidna. W Eskerze problem może stanowić "garbik" i może wystąpić potrzeba podcięcia folii, aby się odpowiednio ułożyła. 2 1
Agga Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 17 minut temu, Zigfir napisał: Eskera się ramą nie opiera, bo nawet krzaki potrafią ślad zostawić. Na pocieszenie napisze, że nowy spec mtb ma tę samą przypadłość. Tamten też mat. Speca obkleiłem folią samoregenerującą się noso. Tania niestety nie jest, ale wydaje się solidna. W Eskerze problem może stanowić "garbik" i może wystąpić potrzeba podcięcia folii, aby się odpowiednio ułożyła. Dzieki. Poszukam tej folii i okleje. Teraz przykleilam na szybko folia Trail. Klej slabo wulkanizuje wiec rower jest aktualnie tak brzydki, ze az rysy nie widac 😂
Chrismel Opublikowano 16 Lipca 2021 Opublikowano 16 Lipca 2021 (edytowane) Dzięki, folia wydaje się fajnym rozwiązaniem. Czy wszystko wygląda tak prosto jak na filmie czy miałeś jednak jakieś problemy przy oklejaniu ? Edytowane 16 Lipca 2021 przez Chrismel
Zigfir Opublikowano 17 Lipca 2021 Opublikowano 17 Lipca 2021 19 godzin temu, Chrismel napisał: Czy wszystko wygląda tak prosto jak na filmie czy miałeś jednak jakieś problemy przy oklejaniu ? Na prostych rurkach tak z grubsza jest. Drobne problemy zaczynają się na jakiś wybrzuszeniach, ale tam pomaga suszarka jeszcze na mokrym. 1
LukeFronIT_ Opublikowano 18 Lipca 2021 Opublikowano 18 Lipca 2021 W dniu 21.06.2021 o 13:58, Jach0 napisał: Witam, kupiłem tylni bagażnik marki Crosso ale kiedy go zamontowałem to jest krzywo osadzony względem koła. Pytanie czy to jest normalne? Z góry dziękuje za info. Część, dałeś radę to jakoś ogarnąć, o co chodziło?
Majestic12 Opublikowano 20 Lipca 2021 Opublikowano 20 Lipca 2021 Jaki rodzaj stopki najlepiej kupić do tego roweru? Czy jest tu jakiś specyficzny sposób mocowania? 1
Jach0 Opublikowano 26 Lipca 2021 Opublikowano 26 Lipca 2021 W dniu 18.07.2021 o 09:33, LukeFronIT_ napisał: Część, dałeś radę to jakoś ogarnąć, o co chodziło? Crosso wymieniło mi na drugi ale dalej wizualnie nie jest prosto. Wg mnie w niczym to nie przeszkadza, śmiga się bez żadnych problemów.
buble_corp Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Cześć, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Eskera 6.0 w rozmiarze M. Mam kilka pytań do właścicieli. 1. Czy udało się Wam ustawić przednią przerzutkę, tak aby nie obcierała i nie trzeba było wrzucać półbiegów przy ustawieniu przedniej na dużym blacie, a tylnej na koronkach od najmniejszej do średniej (mam GRX 810)? 2. Co warto wymienić aby odciążyć rower, bo konkurencja jest co najmniej o 0,5kg lżejsza? Czy warto zmienić sztycę na karbonową i tym samym poprawić komfort? Czy usunięcie dętek poprawi komfort jazdy rowerem, bo wydaje się dosyć twardy/sztywny?
zbychuk Opublikowano 29 Lipca 2021 Opublikowano 29 Lipca 2021 W dniu 26.06.2021 o 22:44, Krzycho S napisał: Witam serdecznie😀. Jest to mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość. Stałem się dziś posiadaczem Eskera 6 w rozmiarze M. Oczywiście rower kupiony bez mierzenia ze strony Krosa. Mam 176cm wzrostu i jestem po pierwszych przejechanych kilometrach. Według specyfikacji jaką podaje producent powinno być ok jednak mam wątpliwości czy ramą nie jest trochę za mała.. Przy skręcaniu przednie koło zahacza o buty które są wpięte do pedałow SPD. Nie wiem czy warto się myśleć o wymianie na L? , może jest ktoś o podobnym wzroście kto użytkuje Eskera? Z góry dziękuję za każdą pomoc I Pozdrawiam mam 173 wzrostu i ramę rozm. M. Wg mnie jestem w dolnej granicy rozmiaru ramy, rama jest dobrze dobrana. Również butem zawadzam o koło i błotnik w spd. Zawadzanie ma tylko miejsce przy ostrym zakresie i nogach na godzinie 3 i 9. jest to inny typ roweru i trzeba się przyzwyczaić do jazdy jak na kolarce skręcaniu nogi bliżej godziny 6 i 12 W dniu 10.06.2021 o 14:53, jimiasty napisał: Yeti czyli rower o którym wielu słyszało a nikt w sklepie nie widział, czyli Esker 6.0, o kórym to jest ten wątek, ma jedną specyfikację: 2 blaty z przodu i 11 z tyłu. Rozmiar M widziałem w Końskich ulica Starowarszawska. (przy rondzie)
mikolo999 Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 W dniu 27.07.2021 o 23:09, buble_corp napisał: Cześć, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Eskera 6.0 w rozmiarze M. Mam kilka pytań do właścicieli. 1. Czy udało się Wam ustawić przednią przerzutkę, tak aby nie obcierała i nie trzeba było wrzucać półbiegów przy ustawieniu przedniej na dużym blacie, a tylnej na koronkach od najmniejszej do średniej (mam GRX 810)? 2. Co warto wymienić aby odciążyć rower, bo konkurencja jest co najmniej o 0,5kg lżejsza? Czy warto zmienić sztycę na karbonową i tym samym poprawić komfort? Czy usunięcie dętek poprawi komfort jazdy rowerem, bo wydaje się dosyć twardy/sztywny? Hej, Co do punktu 1 to nie pomogę bo mam rocznik 2019 na 105 i napęd chodzi idealnie Jeżeli chodzi o punkt 2 to w pierwszej kolejności polecam zmianę opon i dętek (albo zalanie mlekiem jak ktoś woli ale ja mam złe doświadczenia i wróciłem do dętek). U mnie rower śmiga na Panaracer Gravelking (gładkich) 35mm i na dętkach z decathlon 28-32mm. Moje opony ważą każda ok 340g a dętka 110g. Czyli na oponie masz ok 200g różnicy w stosunku do drutowych WTB a na dętce ok 80g co daje Ci właśnie nieco ponad 0,5kg. Z takim zestawem powineneś zejść w okolice 10kg w ramie M. Koszt modyfikacji to ok 2x190zł za opony + 2x15zł za dętki. U mnie od tego sezonu są jeszcze nowe koła DT Swiss ER1600 i całość z pedałami (Deore XT) waży dokładnie 9,5kg (ale od konfiguracji fabrycznej jest jeszcze zmieniona korba na 105 50/34, tarcze Ultegra i lżejszy mostek 100mm. Też mam rozmiar M. Mój Esker ma już ponad 5000km przebiegu i dla mnie to genialny rower, strzał w dzisiątkę. Mam jeszcze szose aero i fulla MTB, ale to na Eskerze najczęściej śmigam i biorę go zawsze ze sobą w Polskę Pozdrowienia
jacekbomba Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Hej, Czy ktoś wymieniał tylną oś na taką z szybkozłączką, aby przy zdejmowaniu koła nie trzeba było używać żadnego klucza? Pozdrawiam, Jacek 1
Agga Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Podpinam sie pod przedmowce. Chetnie wrzucilabym ten rower w trenazer na zime, ale z ta oska nie da rady w ten, ktory mam.
jimiasty Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 W dniu 27.07.2021 o 23:09, buble_corp napisał: Cześć, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Eskera 6.0 w rozmiarze M. Mam kilka pytań do właścicieli. 1. Czy udało się Wam ustawić przednią przerzutkę, tak aby nie obcierała i nie trzeba było wrzucać półbiegów przy ustawieniu przedniej na dużym blacie, a tylnej na koronkach od najmniejszej do średniej (mam GRX 810)? Nie wiem dokłądnie o co Ci chodzi, ale po to są właśnie "półbiegi" czy tam "trim", żeby na każdym z blatów obsłużyć cały zakres kasety. Ustaw zgodnie z instrukcją: https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/pl/dm/GAFD001/DM-GAFD001-01-POL.pdf
buble_corp Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Dzięki za linka. Znalazłem ciekawe filmy odnośnie montażu i ustawienia GRX810:
Koczko Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Witam serdecznie, stałem się szczęśliwym posiadaczem esker 6.0. Powoli idzie jesień. Czy może ktoś z was polecić jakieś fajne pełne błotniki. Zależy mi na tym aby jak najmniej wydawały dźwięków przy nierównościach i dobrze chroniły przed wodą i błotem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi
Koczko Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Dzięki wielkie, a masz może zdjęcie, żeby zobaczyć jak esker wygląda z takimi blotnikamki?
Krzycho S Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Opublikowano 12 Sierpnia 2021 W dniu 30.07.2021 o 14:26, mikolo999 napisał: Hej, Co do punktu 1 to nie pomogę bo mam rocznik 2019 na 105 i napęd chodzi idealnie Jeżeli chodzi o punkt 2 to w pierwszej kolejności polecam zmianę opon i dętek (albo zalanie mlekiem jak ktoś woli ale ja mam złe doświadczenia i wróciłem do dętek). U mnie rower śmiga na Panaracer Gravelking (gładkich) 35mm i na dętkach z decathlon 28-32mm. Moje opony ważą każda ok 340g a dętka 110g. Czyli na oponie masz ok 200g różnicy w stosunku do drutowych WTB a na dętce ok 80g co daje Ci właśnie nieco ponad 0,5kg. Z takim zestawem powineneś zejść w okolice 10kg w ramie M. Koszt modyfikacji to ok 2x190zł za opony + 2x15zł za dętki. U mnie od tego sezonu są jeszcze nowe koła DT Swiss ER1600 i całość z pedałami (Deore XT) waży dokładnie 9,5kg (ale od konfiguracji fabrycznej jest jeszcze zmieniona korba na 105 50/34, tarcze Ultegra i lżejszy mostek 100mm. Też mam rozmiar M. Mój Esker ma już ponad 5000km przebiegu i dla mnie to genialny rower, strzał w dzisiątkę. Mam jeszcze szose aero i fulla MTB, ale to na Eskerze najczęściej śmigam i biorę go zawsze ze sobą w Polskę Pozdrowienia Hej, mam prośbę możesz wrzucić link do tych opon ?
mikolo999 Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Opublikowano 12 Sierpnia 2021 4 godziny temu, Krzycho S napisał: Hej, mam prośbę możesz wrzucić link do tych opon ? Hej, Dokładnie te co w tej aukcji https://allegro.pl/oferta/opona-panaracer-gravelking-700x35c-slick-czarna-10728314788 To jest ten model https://panaracer.com/en/products/gravel_en/gravelking_en/gravelking-plus-3/ Pozdrawiam,
Krzycho S Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Opublikowano 14 Sierpnia 2021 6 godzin temu, mikolo999 napisał: Hej, Dokładnie te co w tej aukcji https://allegro.pl/oferta/opona-panaracer-gravelking-700x35c-slick-czarna-10728314788 To jest ten model https://panaracer.com/en/products/gravel_en/gravelking_en/gravelking-plus-3/ Pozdrawiam, Dzięki bardzo
djfender Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Opublikowano 14 Sierpnia 2021 W dniu 20.07.2021 o 03:25, Majestic12 napisał: Jaki rodzaj stopki najlepiej kupić do tego roweru? Czy jest tu jakiś specyficzny sposób mocowania? W dniu 20.07.2021 o 03:25, Majestic12 napisał: Jaki rodzaj stopki najlepiej kupić do tego roweru? Czy jest tu jakiś specyficzny sposób mocowania? Nie ma direct mount'a. Trzeba tradycyjne. Ja założyłem Kross Crane 2, ale widziałem, że Kross Heron III też pasuje. Swoją musiałem dociąć i pokombinować, żeby nie haczyc piętą. W garażu ok, w terenie mało stabilna (zbyt pionowa pozycja).
Paweł69 Opublikowano 15 Sierpnia 2021 Opublikowano 15 Sierpnia 2021 W dniu 16.06.2021 o 22:44, Raszi94 napisał: Witam, stoję przed zakupem eskera 6.0 lub 7.0 i przy moim wzroście 186cm i przekroku 88/89cm kross odpisał, żeby celować w rozmiar XL ale nie jestem przekonany. Osobiście myślałem o L. Coś doradzacie? Całe życie na mtb jeździłem wiec nie ogarniam rozmiarówek graveli a tym bardziej tych u krossa Przy 187 cm i przekroku 90 mam L i ramą jest ok. Możliwe źe jedynie wymienię mostek na cut dłuższy bo w krótkim chwycie jestem zbyt wyprostowany a w dolnym trochę przykurczony. Jazda na łapach jest za to idealna. Na razie pokombinuję z podkładkami. W dniu 16.07.2021 o 19:24, Agga napisał: Cześć, temat pewnie poruszany ale nie moge znaleźć watku. Od wczoraj jestem posiadaczka Eskera. Jeździ jak zloto, ale… o co chodzi z tym lakierem? Myślałam ze to rower do szargania a tu coś takiego od postawienia przy słupku… czy to ogolnie znana rzecz czy ja mam jakiegos pecha? Nie żebym byla estetka, rower jest do jazdy, ale mam wrazenie ze Esker nadaje sie do stania w pokoju w folii… a propos folii: polecicie jakas do oklejenia poki calego nie porysuje? Tylko nie trail bo to porazka jakas… Lakier jest delikatny jak masło. U mnie linka, która stykała się z główką po 20 km jazdy zrobiła 2 głębokie szramy. Musiałem ją odsunąć i połapać z innymi zipem aby nie ocierała
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się