ArekGd Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 SpinOff, dzięki. Tak więc w przyszłym tygodniu pojawi się L'ka 😃 W sieci niestety pełno jest przeliczników opartych tylko na przekroku. W moim przypadku byłoby 90x0,66 (dla szosy) / 2,54. Czyli 23,3 cala rama powinna mieć 😬 A z innej beczki, czy warto zmienić sztycę na karbonową na dzień dobry? Może lepiej sprzedać nową z eskera niż po kilku miesiącach używania.... Jeśli tak, możecie polecić jakiś model?
j4rzyn Opublikowano 16 Maja 2021 Opublikowano 16 Maja 2021 Warto wejść na stronę Krossa i ustawić powiadomienie o dostępności. Mi w tym tygodniu udało się kupić S i L. Na razie pojawiają się pojedyncze sztuki. Dzwoniąc na infolinie lub pytając się na czacie/facebooku mówią, że produkcja ma ruszyć 20 maja.
ArekGd Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 (edytowane) Dziś przymierzyłem się do Eskera w rozmiarze L, nawet zrobiłem nim 12 km. I powiem tak, już wiem skąd zachwyt tym rowerem! Na rowerze z barankiem nie siedziałem odkąd skończyłem podstawówkę w latach 90tych , więc obawiałem się, że po pierwszym zakręcie zaliczę glebę. A tu, po 3 minutach czułem się na nim jakbyśmy znali się od dawna, a po kolejnych 10 opanowałem GRXa zarówno przerzutki (jeżdżę na co dzień na SRAMie EAGLE 1x12) jak i hamulce. Jedynie mało pewne czułem się pedałując na dolnych chwycie. Pierwsze wrażenie - lekkość jazdy , tak generalnie , już wiem, że można nim śmigać turystycznie długie dystanse. Teraz rozmiar. Naczytałem się tego i owego (widać w postach powyżej) , nawet go pomierzyłem miarką, no i co? Faktycznie efektywna długość górnej ramy to nie 55 cm, a nawet bym powiedział 53,5 (od środka kapsla do środka sztycy) , ale teraz zupełnie mnie to nie interesuje. Na Lce po prostu dobrze mi się jechało i nie zamierzam nawet przymierzać się do XL. (mam 183,5 przekrok ostatecznie 89-90, sztyca wyciągnięta na 20 cm) Fajny rower p.s. a polecicie też jakieś opony do mleka, lżejsze i z lepszą trakcją ? (asfalt 40%, las 30% szutry, piach 30%) Z wątku wiem o Panaracer GravelKing 700x38 , ale na różnych stronach waga waha się od 400 do 460 gram, czyli podobnie do WTB ? pzdr Arek Edytowane 17 Maja 2021 przez ArekGd
SpinOff Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 @ArekGd Jeśli większość jeździsz poza asfaltem to walnij tam jakieś szersze gumy. Twoje nadgarstki Ci podziękują.
ArekGd Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 No myślę o Panaracer GravelKing 700x38 , bo kilka osób już je miało i nawet ktoś pisał 20 stron wcześniej, że w rzeczywistości są szersze, ok 40. Szczególnie na mleku, gdy ciśnienie mniejsze. Z drugiej strony muszę się z tym przespać, tzn ile będzie % szosy , bo w sumie do lasu mam XC500, może się okazać , że te 40% asfaltu przejdzie w 60%. Przeczytałem raz jeszcze wątek szukając wszystkiego o oponach.... i mam nowy pomysł - zostawić fabryczne, skoro kolega @Zigfir potrafi wycisnąć z nich na asfalcie średnią 35 km . I nie szukać kompromisów tylko kupić jakieś szosowe koła (może Vision Team 35 Comp SL Disc CL) i opony (polecane GP5000 32/28?) bez bieżnika i wymieniać zgodnie z przeznaczeniem? Fabryczne do zabawy i szwędania się , a szosowe na treningi .
MichuB Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 W dniu 2.05.2021 o 23:53, SpinOff napisał: Przy twoim przekroku M-ka jest dobra na wysokość bo nie zahaczasz o górną rurę przy zsiadaniu, ale na długość ten rower w fabrycznej konfiguracji powinien być dla ciebie za krótki. Jeśli Ci się dobrze jeździ to super, ale pewnie po założeniu dłuższego mostka będzie jeszcze lepiej. Odwrócenie mostka na plus w twoim przypadku też jest zastanawiające. W gravelach główka ramy i tak jest położona wysoko, więc nawet z mostkiem na minus powinieneś mieć dosyć zrelaksowaną pozycję. Zgaduję że obecnie kierownicę masz wyżej niż siodełko. W dalszym ciągu siodło mam wyżej od kierownicy, długość mostka nie stanowi żadnego problemu, bo pozycja w każdym chwycie mega komfortowa, zarówno na łapach, w dolnym chwycie jak i na wąsko. Siodło przesunięte na maxa w przód. Gdy mostek był w negatywie (czyli fabrycznie zainstalowany) to czułem, że pozycja jest zbyt agresywna (szczególnie w dolnym chwycie byłem za nisko). Na pozytywie (+7) nie mogę na nic narzekać jeśli chodzi o pozycję podczas jazdy. Chyba pierwszy raz w swoim dorosłym życiu 😀 A przeżywałem bóle pleców na Herkulesie Jump i problemy z za wysoką ramą w Giancie Talon. W obu przypadkach rower był, patrząc z perspektywy czasu, za duży. Jump był za długi, albo siodło miałem źle ustawione (i tak już nie sprawdzę, bo mi go ukradziono), Talon ewidentnie był za wysoki, szybki zeskok groził zmiażdżeniem cojones w terenie (w mieście był bardziej przewidywalny). Mamy plan z partnerką podróży (dostawaliśmy S ramę też) wybrać się na bikefitting to okaże się co moglibyśmy zmienić.Ja póki co nie mam żadnych zastrzeżeń poza tym że mi lewa korba po 150 km odpadła w trakcie jazdy... Wcześniej generując dźwięk jakby się suport psuł. Wygląda na to, że ją źle skręcili w fabryce. Nakrętka kontrująca straciła połowę gwintu.
Zigfir Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 (edytowane) 21 godzin temu, ArekGd napisał: No myślę o Panaracer GravelKing 700x38 , bo kilka osób już je miało i nawet ktoś pisał 20 stron wcześniej, że w rzeczywistości są szersze, ok 40. Szczególnie na mleku, gdy ciśnienie mniejsze. Z drugiej strony muszę się z tym przespać, tzn ile będzie % szosy , bo w sumie do lasu mam XC500, może się okazać , że te 40% asfaltu przejdzie w 60%. Przeczytałem raz jeszcze wątek szukając wszystkiego o oponach.... i mam nowy pomysł - zostawić fabryczne, skoro kolega @Zigfir potrafi wycisnąć z nich na asfalcie średnią 35 km . I nie szukać kompromisów tylko kupić jakieś szosowe koła (może Vision Team 35 Comp SL Disc CL) i opony (polecane GP5000 32/28?) bez bieżnika i wymieniać zgodnie z przeznaczeniem? Fabryczne do zabawy i szwędania się , a szosowe na treningi . Zasadniczo, to średnia to była 34.6km/h 😎. Wyżej to raczej na gumach i kołach szosowych. Drugie koła to zdecydowanie rozsądne podejście. Byle nie okazało się potem tak jak u mnie, że Esker robi w 99% za szosę 😉. Bież od razu 28 mm. Trochę szybciej się zużywają, ale przy wyższych prędkościach nieco lżej się toczą. Edytowane 18 Maja 2021 przez Zigfir
ArekGd Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 Jak szukałem informacji o wielkości ramy to nie przewidziałem jednego więcej parametru - wielkości buta i geometrii Eskera. Cywilny rozmiar to 44 cm ale Shimano M089 mam 46 , wiadomo, przez zaniżoną rozmiarówkę. Nie jestem przyzwyczajony (MTB / XC,) że w ciasnych zakrętach koło przy pedałowaniu ociera but , to nie jest problem 2-3 mm, a raczej 1,5-2 cm. Nie wiem co z tym zrobić, poza nie pedałowaniem gdy ciasno trzeba skręcić , ale jak się przyzwyczaić gdy raz jeździsz XC raz gravel
SpinOff Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 @ArekGd Źle ustawiony blok? Ja mam 45 i w L-ce nic nie obciera.
ArekGd Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 No tak... muszę poprawić bloki w M089, one mają bardzo długą regulację, i coś poszło nie tak przy ustawianiu. Ubrałem swoje stare Northwave'y rozmiar 45 i one na styk, ale mieszczą się.
luk_mic Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 @ArekGd Ustawienie bloków zależy od kształtu stopy i rozłożenia siły nacisku. Chyba nie powinno się "przysuwać/oddalać" bloków przez koło, przynajmniej może to prowadzić do dyskomfortu, nieefektywnego wykorzystania siły lub nieoczekiwanych ruchów stopy. Chyba w większości graveli oraz szos będzie występował problem ocierania stopą o przednie koło przy mocnym skręcie. W celu weryfikacji tezy można obejrzeć kolarzy na Giro z profilu W filmiku znajdziesz krótkie wyjaśnienie i obejście problemu od kogoś z większym doświadczeniem.
uttergot Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 Jezeli bedzie troche glupich pytan to z gory przepraszam. Nie wiem jakim cudem, ale udało mi się własnie upolowac Esker'a 6.0, paczka z rowerem ma przyjsc w przeciagu kilku dni. Jako, że to moj pierwszy taki "lepszy" rower chcialem zapytać co polecacie na poczatek, zeby uniknac jakis glupich błedów. Do tej pory nabijałem km na wysłuzonym już Kross Level A4, wiec swiat graveli jest dla mnie całkiem nowy. 1) 810 vs 812 - z tego co widze na forum to koniecznie trzeba sprawdzic tylna przerzutke i w razie czego od razu reklamowac do Kross'a/dystrybutora. Czy jest jeszcze cos na co szczegolnie warto zwrocic uwage? 2) Nie mialem mozliwosci odbioru osobistego, wiec rower idzie w paczce - czy warto skrecac samemu czy moze jednak lepiej zdac sie na profesjonalistow? Jezeli opcja #2 to czy polecacie jakis dobry serwis w Warszawie? 3) Jezeli dobrze rozumiem to rower nie ma w komplecie pedałów - co polecacie? Nie mialem niestety jeszcze stycznosci z SPD - czy w takim rowerze nie-SPD maja w ogole sens?
liftlodz Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 Owszem pedały platformowe zawsze mają sens, typ roweru nie jest ważny, ja mam platformy w trekkingu, szosie i gravelu.
Karol_Bogusz Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 Owszem pedały platformowe zawsze mają sens, typ roweru nie jest ważny, ja mam platformy w trekkingu, szosie i gravelu.Ja polecam jednak wziasc spd. Platformowe raczej się tutaj nie sprawdza. Polecam również zrobić sobie bikefitting. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Błyskawiczny Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Może ktoś gdzieś widział eskera 6 w rozmiarze S? Próbuje od jakiegoś czasu namierzyć.
jimiasty Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Cześć. Udało mi sie kupić tydzień temu tego Yeti w rozmiarze M Wszystko by było OK gdyby nie to, że nie jestem w stanie dobrze ustawić tylnej przerzutki. Próbowałem idealnie wg. manuala i na chłopski rozum i na fafdziesiąt sposobów. W rezultacie albo kaszani sią na niskich biegach (hałasuje i przeskakuje), albo łańcuch hałasuje podczas jazdy na 9 biegu delikatnie zahaczając o 10ty (3 najmniejsza koronka o 2 najmniejszą). Przerzutka jest OK tzn mam ten model 810. Co robić, jak żyć ?
Karol_Bogusz Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Cześć. Udało mi sie kupić tydzień temu tego Yeti w rozmiarze M Wszystko by było OK gdyby nie to, że nie jestem w stanie dobrze ustawić tylnej przerzutki. Próbowałem idealnie wg. manuala i na chłopski rozum i na fafdziesiąt sposobów. W rezultacie albo kaszani sią na niskich biegach (hałasuje i przeskakuje), albo łańcuch hałasuje podczas jazdy na 9 biegu delikatnie zahaczając o 10ty (3 najmniejsza koronka o 2 najmniejszą). Przerzutka jest OK tzn mam ten model 810. Co robić, jak żyć ?Z przodu ile masz blatów?Yeti? Toć to rowery enduro. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
jimiasty Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) 5 minut temu, Karol_Bogusz napisał: Z przodu ile masz blatów? Yeti? Toć to rowery enduro. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Yeti czyli rower o którym wielu słyszało a nikt w sklepie nie widział, czyli Esker 6.0, o kórym to jest ten wątek, ma jedną specyfikację: 2 blaty z przodu i 11 z tyłu. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez jimiasty 1
jimiasty Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 7 godzin temu, jimiasty napisał: Cześć. Udało mi sie kupić tydzień temu tego Yeti w rozmiarze M Wszystko by było OK gdyby nie to, że nie jestem w stanie dobrze ustawić tylnej przerzutki. Próbowałem idealnie wg. manuala i na chłopski rozum i na fafdziesiąt sposobów. W rezultacie albo kaszani sią na niskich biegach (hałasuje i przeskakuje), albo łańcuch hałasuje podczas jazdy na 9 biegu delikatnie zahaczając o 10ty (3 najmniejsza koronka o 2 najmniejszą). Przerzutka jest OK tzn mam ten model 810. Co robić, jak żyć ? Chyba po prostu musiało się to całe ustrojstwo dotrzeć i poukładać, dodatkowo pokręciłem sprzęgłem. Po kolejnej regulacji wygląda na to, że jest optymalnie w całym zakresie - cosi delikatnie hałasuje na miętkich biegach, ale za to twarde są cichutkie. Dla potomności dodam, że choć jestem zadowolony z zakupu, to jednak rower wygląda na składany naprędce. Kierownica owinięta na kolanie, tu ciasno, tam luźno i krzywo, manetki przykręcone niesymetrycznie, podgięte śrubki te które blokują tylna oś, niedocentrowane koło i pewnie coś jeszcze wyjdzie. Klęska urodzaju przerasta troche producenta.
mikolo999 Opublikowano 11 Czerwca 2021 Opublikowano 11 Czerwca 2021 13 godzin temu, jimiasty napisał: Chyba po prostu musiało się to całe ustrojstwo dotrzeć i poukładać, dodatkowo pokręciłem sprzęgłem. Po kolejnej regulacji wygląda na to, że jest optymalnie w całym zakresie - cosi delikatnie hałasuje na miętkich biegach, ale za to twarde są cichutkie. Dla potomności dodam, że choć jestem zadowolony z zakupu, to jednak rower wygląda na składany naprędce. Kierownica owinięta na kolanie, tu ciasno, tam luźno i krzywo, manetki przykręcone niesymetrycznie, podgięte śrubki te które blokują tylna oś, niedocentrowane koło i pewnie coś jeszcze wyjdzie. Klęska urodzaju przerasta troche producenta. Niestety nie dotyczy to tylko Kross'a. Kupiłem ostatnio koła DT Swiss ER1600 do mojego Esker'a, i to mój 5-ty komplet kół DT Swiss w historii. Po przejechaniu 150km zaczęły hałasować, coraz bardziej i bardziej. Dokładnie taki sam hałas jak na tym filmiku który jest z przed miesiąca. Także nawet tak niezniszczalnej i kultowej firmie w ostatnim czasie zdarzają się wpadki. Koła zareklamowałem, czekam na decyzje. Dobrze, że nie sprzedałem jeszcze starych bo bym nie miał na czym jeździć
Zigfir Opublikowano 11 Czerwca 2021 Opublikowano 11 Czerwca 2021 Problemy z dostępnością nie dotyczą tylko Eskerów, a generalnie teraz to chyba już wszystkich rowerów. Nawet te mniej ciekawe już ciężko dostać, chyba że się akurat trafi się na dostawę. Co sensowniejsze maszyny raczej tylko na zamówienia. @mikolo999 A w tych kółkach masz szprychy luźne, że tak dzwonią? 1
mikolo999 Opublikowano 11 Czerwca 2021 Opublikowano 11 Czerwca 2021 @Zigfir dzwięk dochodzi z piasty albo bębęnka. Wszystko sztywne, kaseta odpowiednio dokręcona. Dzwoniłem do sklepu czy mogę zdjąć bębenek i sam sprawdzić / nasmarować, ale dostałem odpowiedź, że mam odesłać koła i nie mogę sam serwisować, żeby nie stracić gwarancji (co ma sens bo jaka mają pewność, że nie rozwale bardziej). Filmik nie jest mój. Po prostu "googlowałem" czy ktoś ma ten sam problem i jak go ewentualnie rozwiązać. I tak trafiłem na ten film. Czekam na odpowiedź ze sklepu co dalej z tym kołami ale czas na rozpatrzenie gwarancji to ustawowo 30 dni więc.... Jakbym sprzedał stare Eskerowe kowadła to bym został z samą ramą teraz.... reasumując i z dostępnością słabo a jak już jest to loteria odnośnie jakości wykonania, bo zakładam, że nie wszystkie koła DT Swiss się nagle popsuły bo by było głośno w sieci
MichuB Opublikowano 12 Czerwca 2021 Opublikowano 12 Czerwca 2021 W dniu 5.06.2021 o 12:59, Błyskawiczny napisał: Może ktoś gdzieś widział eskera 6 w rozmiarze S? Próbuje od jakiegoś czasu namierzyć. Moja dziewczyna ma S, a dokładniej XS na ramie 47/51cm (M to 51/53). Zawiane przez stronę Krossa, warto się na listę oczekiwania zapisać. Jakbyś chciał się przymierzyć i chce Ci się do Poznania przyjechać to śmiało wpadaj.
prz3m3k Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Dzień dobry wszystkim! Jestem tutaj nowy choć udało mi się już przejrzeć cały wątek jak i pozostałe dostępne w internecie na temat marki Kross. Po długiej analizie jaki kupić następny rower padło właśnie na gravela - kross esker 4.0 Niestety jedyny dostępny w salonie blisko mnie okazał się model 6.0 w rozmiarze L i tutaj pojawia się mój problem na który liczę, że uda mi się znaleźć odpowiedź dzięki waszej podpowiedzi. Mój wzrost to 180 cm a noga około 81 cm. Wg tabelki wychodzi L'ka i teraz przymierzając ten rower przekrok był dosyć blisko ramy. Sprzedawca twierdzi, że w przypadku graveli ten przekrok nie liczy się tak bardzo jak gdybym kupował rower górski. Niestety nie ma nigdzie rozmiaru M abym mógł go przymierzyć i zobaczyć na którym będzie mi się lepiej jechało. Czy wśród szanownych forumowiczów ktoś miał podobny problem albo czy jesteście w stanie podpowiedzieć co zrobić i jaki rozmiar finalnie wybrać? Z góry dzięki za wszelkie uwagi i pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się