Skocz do zawartości

Kross Esker 6.0 - czy kupić i jaki wybrać rozmiar.


Adam->

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, Błyskawiczny napisał:

Kupowałeś rower w sklepie stacjonarnym czy przez stronę krossa? Zastanawiam się czy aby na pewno jest to rocznik 2021. Pytanie czy da się namacalnie odróżnić te dwa modele. Może gdyby ustawić jeden przy drugim? Na stronie producenta widnieje info, że lakier jest lepszej jakości i rama już nie "lite" tylko "superlite". Może jakieś detale na ramie?

U mnie z długością linek nie ma problemu.

Nie wiem jak lakier, ale od 2019 te ramy były teoretycznie opisywane jako Superlite. Dziś 2020 na stronie krosa to już tylko lite. Ciekawe czy z tą jakością lakieru przypadkiem nie jest tak samo i nadal nie jest tak samo kiepska 😉.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Dziś, po przeglądnięciu forum, zamówiłem Esker 6.0 z 2021 z tylną przerzutką RX-810. Mam nadzieję na niezły fan z jazdy szosowo-szutrowej.

 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rower już w domu po pierwszych przejazdzkach. Śniegi topnieją więc do zobaczenia w drodze.

IMG_20210217_155738.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 8.01.2021 o 09:11, Remas94 napisał:

Ciekawe jest też to że kupując tego samego dnia z tej samej dostawy dwa eskery- jeden ma rx810 a drugi, mój, rx812. Z czego pierwszemu dodatkowo odpadła korba (jakaś chora podkładka między korba a miskami supportu). W tym przypadku bardziej bym obstawiał brak wiedzy ze strony monterów/ zakupowców krossa a samego wspomnianego "przycwaniakowania" dopatrywał się we wspomnianych już wcześniej długościach przewodów. Mój rower trapią tak krótkie przewody hamulcowe, że strach skręcać w prawą stronę przy niskich prędkościach- kierownica ma maksymalnie do 45-50 stopni zakresu ruchu (od osi podłużnej roweru)

Witam. 17 lutego kupiłem w sklepie stacjonsrnym esker 6.0 już z przerzutką rx810 z tyłu, oznaczenie widać od strony szprych. Linki bardzo krótkie ale wystarczają nawet po obróceniu mostka do góry i można kolo skręcić nawet o 90 stopni, oczywiście na postoju😁. Na ramię oznaczenia jak na zdjęciu.

IMG_20210219_192300.jpg
Opublikowano

Na eskera przesiadłem się z szosy i mtb i trochę tęsknię za dźwiękiem i uczuciem jazdy na szosie. Miałem Scotta na oponach 23c. Pomyślałem, że mógłbym mieć 2 komplety kół do Eskera, ale na początek kupiłbym po prostu szosową oponę i tutaj pytanie. Jakie opony szosowe kupiliście do swoich Eskerów? Jaki rozmiar, 28, 30, 32? 

Na ten sezon wpadają Panaracery Gravelkingi 38c więc chciałbym żeby szosowa opona nie była za 200zł/szt, bo łącznie wydałbym 800...

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Gucci napisał:

Na eskera przesiadłem się z szosy i mtb i trochę tęsknię za dźwiękiem i uczuciem jazdy na szosie. Miałem Scotta na oponach 23c. Pomyślałem, że mógłbym mieć 2 komplety kół do Eskera, ale na początek kupiłbym po prostu szosową oponę i tutaj pytanie. Jakie opony szosowe kupiliście do swoich Eskerów? Jaki rozmiar, 28, 30, 32? 

Na ten sezon wpadają Panaracery Gravelkingi 38c więc chciałbym żeby szosowa opona nie była za 200zł/szt, bo łącznie wydałbym 800...

Miałem u siebie w Eskerze 32c GP5000 i przeszedłem na 28c. Jeśli chodzi o sam asfalt to sprawdza się lepiej jeśli lubisz szybciej jeździć, bo przy niższych prędkościach (<35km/h) nie ma to aż takiego znaczenia. Poniżej 28C to już będzie trochę dziwnie wyglądać ten masywny widelec.
Jak chcesz nie mieć kompleksów przy innych szosach, to trzeba wrzucić jeszcze jakieś lekkie kółka, a i blat 50t się przydaje czasem.

Edytowane przez Zigfir
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Zigfir napisał:

Miałem u siebie w Eskerze 32c GP5000 i przeszedłem na 28c. Jeśli chodzi o sam asfalt to sprawdza się lepiej jeśli lubisz szybciej jeździć, bo przy niższych prędkościach (<35km/h) nie ma to aż takiego znaczenia. Poniżej 28C to już będzie trochę dziwnie wyglądać ten masywny widelec.
Jak chcesz nie mieć kompleksów przy innych szosach, to trzeba wrzucić jeszcze jakieś lekkie kółka, a i blat 50t się przydaje czasem.

Z tego co kojarzę to nieźle zasuwasz, ja na pewno nie jeżdżę z taką średnią, także chyba postawię na komfortowe 32c ;) 

Szukam opon w granicach 100zł/sztuka, 28, 30 lub 32. Raczej komfort>szybkość, wybór w tej cenie spory i nie wiem co wybrać. czy wszystkie opony wejdą na fabryczną obręcz Eskera 6.0? https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-rowerowe/28-cali/?attr[548]=44826,45819,44827&przeznaczenie[356]=szosowe

Podsumowując Panaracer Gravelking 38c na wyprawy rowerowe, na Wanoga Gravel Race, do zwykłych przejażdżek i szosowe opony żeby pojeździć po kaszubskich szosach.

Edytowane przez Gucci
Opublikowano

Cześć,

Czy ktoś się może orientuje, gdzie można kupić/zamówić rozmiar M?

Dzisiaj na stronie Krossa pojawiły się L-ki i szybko zniknęły... a dodzwonienie się na infolinie  graniczy z cudem.

Dzięki

Opublikowano
5 godzin temu, sfoti napisał:

Cześć,

Czy ktoś się może orientuje, gdzie można kupić/zamówić rozmiar M?

Dzisiaj na stronie Krossa pojawiły się L-ki i szybko zniknęły... a dodzwonienie się na infolinie  graniczy z cudem.

Dzięki

.

Somir-Bike Racibórz
ul. Bosacka 54
47-400 Racibórz

tel sklep: 666 144 122

17 lutego jak odbierałem L to na wystawie postawili M, ponoć mieli druga sztukę na magazynie.

Ruchu wielkiego nie było.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, swietan napisał:

.

Somir-Bike Racibórz
ul. Bosacka 54
47-400 Racibórz

tel sklep: 666 144 122

17 lutego jak odbierałem L to na wystawie postawili M, ponoć mieli druga sztukę na magazynie.

Ruchu wielkiego nie było.

Dzięki, dzisiaj znalazłem 1 sztukę w Gdyni epicentrum.co.

Pozdrawiam

Lukasz

Edytowane przez sfoti
Opublikowano (edytowane)

Wzrost: 184 cm, przekrok 89 cm. Jak myślicie L czy XL? Jeździłem na L i było spoko, tylko z dolnym chwytem nie czułem się dobrze, ale jest mój pierwszy Gravel - do tej pory MTB.

Edytowane przez przemas
Opublikowano

Ja mam 185, 85 noga i wziąłem L. Dla mnie jest OK ale pamiętaj, że to indywidualna sprawa. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Cześć. 

Polecacie jakieś fajne błotniki do eskera? Tak do max 300zl

Opublikowano

@przemas O XL nawet nie myśl. L-ka też będzie długawa, ale powinna być ok.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Witam, zakupiłem eskera 6 a dopiero teraz znalazłem watek o problemach z 810/812. Czy ktoś na podstawie zdjęcia powie mi czy mam 810 z tyłu ?

Screenshot_20210316-193137_Gallery(1).jpg
Opublikowano

Przerzutka jest opisana na korpusie od wewnętrznej strony. Wystarczy przeczytać oznaczenie i już wiesz co masz😁

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Nahor napisał:

Witam, zakupiłem eskera 6 a dopiero teraz znalazłem watek o problemach z 810/812. Czy ktoś na podstawie zdjęcia powie mi czy mam 810 z tyłu ?

Screenshot_20210316-193137_Gallery(1).jpg

Masz 812 czyli tą "złą".

Jak nowy to reklamuj, Kross nie robi problemów.

Edytowane przez Fraagles
Błąd
Opublikowano
3 minuty temu, Fraagles napisał:

Masz 812 czyli tą "złą".

Jak nowy to reklamuj, Kross nie robi problemów.

Haha to zabawne bo pisałem do krossa maila z numerem ramy i napisali mi " GRX Rear Derailleur 11-speed RX810 proszę dokładna nazwa i model przerzutki tylnej."

Opublikowano
Teraz, Nahor napisał:

Haha to zabawne bo pisałem do krossa maila z numerem ramy i napisali mi " GRX Rear Derailleur 11-speed RX810 proszę dokładna nazwa i model przerzutki tylnej."

To poczekaj, może ja coś źle widzę. Tutaj moja 810, zwróć uwagę na sprzęgło i wózek.

IMG_20210121_175309.jpg
Opublikowano

Przeczytaj oznaczenia z przerzutki jak pisałem i będziesz wiedział. Są tam gdzie strzałka na zdjęciu. Wystarczy choć odrobina ciekawości i obejrzebie przerzutki. Każda część Shimano ma gdzieś oznaczenie modelu.

IMG_20210316_201017__01.jpg
Opublikowano
20 minut temu, Chromikson napisał:

Przeczytaj oznaczenia z przerzutki jak pisałem i będziesz wiedział. Są tam gdzie strzałka na zdjęciu. Wystarczy choć odrobina ciekawości i obejrzebie przerzutki. Każda część Shimano ma gdzieś oznaczenie modelu.

IMG_20210316_201017__01.jpg

Uwierz że oglądałem ja na wszystkie strony i bez tej czerwonej strzałki w życiu bym nie znalazł. Niestety mam 812 :{ Śmieszne ze na podstawie ramy mowią ze 810

Opublikowano
11 minut temu, Nahor napisał:

Uwierz że oglądałem ja na wszystkie strony i bez tej czerwonej strzałki w życiu bym nie znalazł. Niestety mam 812 :{ Śmieszne ze na podstawie ramy mowią ze 810

Ech cały Kross. Dodam tylko,że jak tłumaczyli się z 812ki to argumentowali to też tym, że 812 ma sprzęgło. Jakby 810ka nie miała xD

Opublikowano (edytowane)

Model 2021 czy 2020? Bo jak 2021 to niezły burdel tam mają. Po fali reklamacji z 2020 chyba wypadało by już przypilnować, żeby historia się nie powtórzyła. U mnie na szczęście przerzutka jest ok czyli 810.

Edytowane przez Chromikson
Opublikowano
Godzinę temu, Chromikson napisał:

Model 2021 czy 2020? Bo jak 2021 to niezły burdel tam mają. Po fali reklamacji z 2020 chyba wypadało by już przypilnować, żeby historia się nie powtórzyła. U mnie na szczęście przerzutka jest ok czyli 810.

Kupowałem w sklepie, nawet nie wiem która to wersja

Opublikowano
13 godzin temu, Nahor napisał:

Kupowałem w sklepie, nawet nie wiem która to wersja

Cześć. Po zdjęciach Twoich i Fraglesa widac, że macie różne przerzutki. Ty masz 812. Oznaczenie jest widoczne patrząc od strony koła, przez szprychy. Z tego forum wiem, że Kross wymienia te przerzutki.

Ja swojego odbierałem 17 lutego (o dziś miesięcznica) ale mogłem sprawdzić przerzutkę przed odbiorem bo stał zapomniany na wystawie - cena wyjsciowa za to była jak z 2021 r. Ja mam 810.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...