Skocz do zawartości

Kupiony gravel, jest świetnie mały problem z napedem.


akduj

Rekomendowane odpowiedzi

Przejscie z crossa na sportowego gravela był strzałem w 10 tke. Inna jazda. Mały problem z zębatką 50 T. Jednak dla mnie za duza Rower Schimano Tiagra. Co mam zrobić dokładnie, by wyniemic samą zebatke na 46. skąd mam ją wziąc, czy tiagra dysponuje nimi, czy bedzie to kompatybilne z manetkami łancuchem biegami itp. Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza

Z innych wątków zgaduję że kolega kupił Treka Checkpointa na Tiagrze 4700, więc pająk 4 ramienny BCD 110. Jedyne co na szybko znajduję to zębatka 46z z Ultegry 6800 za ponad 300zł 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
25 minut temu, leejoonidas napisał:

Podaj model korby lub zrób jej zdjęcie, podaj ilość śrub mocujących tarczę, a najlepiej wszystko razem wtedy można próbować coś znaleźć.

trek checkpoint al 4 2019 shimano tiagra 50/34

15 minut temu, nctrns napisał:

Z innych wątków zgaduję że kolega kupił Treka Checkpointa na Tiagrze 4700, więc pająk 4 ramienny BCD 110. Jedyne co na szybko znajduję to zębatka 46z z Ultegry 6800 za ponad 300zł ojej, ale trudno. czyli wystarczy kupić i zamienić. a małą tez musze i inne częsci, manetke. I czy bedzie chodziło jak w oryginale?

 

 

15 minut temu, nctrns napisał:

 

 

 

Edytowane przez akduj
Odnośnik do komentarza

Będzie trudno coś znaleźć poniżej 300 złotych, w tej cenie jest cała trzyrzędowa korba Tiagra, jedyna nadzieja to w niezależnych producentach zębatek. Poniżej znalazłem w niemieckim sklepie Bike24  zębatki 46T.

IMG_20190216_112618.jpg IMG_20190216_112452.jpg

Edytowane przez leejoonidas
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, leejoonidas napisał:

Będzie trudno coś znaleźć poniżej 300 złotych, w tej cenie jest cała trzyrzędowa korba Tiagra, jedyna nadzieja to w niezależnych producentach zębatek. Poniżej znalazłem w niemieckim sklepie Bike24  zębatki 46T.

IMG_20190216_112618.jpg IMG_20190216_112452.jpg

ok super dzięki, a jesli nawet kupie zebatke ultegry, to druga moge zostawic 34 t, i czy bedzie działało z tymi komponentami co mam jak w oryginale?

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, leejoonidas napisał:

To już tylko jest kwestia podregulowania przedniej przerzutki do nowego układu zębatek i powinno to działać. 

to jeszcze ostatnie pytanie, nie boje sie trzyrzędowej korby tiagra, ile by kosztowała i co jeszccze bede musiał wymusić. Pierwszeńśtwo ma rower, rachunki mogą poczekaxddd

Odnośnik do komentarza

Musisz kupić nową korbę trzyrzędową, klamkomanetkę, przednią przerzutkę, koszty tej opercji będą jak dla mnie ogromne, około 650 złotych, raczej gra niewarta świeczki, lepiej wstawić zębatkę 46 za 300 złotych i cieszyć się z jazdy.

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza

a z blatem 48 byloby łatwiej  i taniej, zawsze to coś

36 minut temu, leejoonidas napisał:

Musisz kupić nową korbę trzyrzędową, klamkomanetkę, przednią przerzutkę, koszty tej opercji będą jak dla mnie ogromne, około 650 złotych, raczej gra niewarta świeczki, lepiej wstawić zębatkę 46 za 300 złotych i cieszyć się z jazdy.

 

1 minutę temu, akduj napisał:

a z blatem 48 byloby łatwiej  i taniej, zawsze to coś? bedzie coś taniej i łatwiej dostępne?

 

 

Edytowane przez akduj
Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem najtaniej i najbardziej optymalnie będzie zostawić te zębatki w korbie tak jak to jest obecnie i wymienić kasetę z tyłu na taką z większymi zębatkami na przykład na takie coś jak poniżej lub większe.

IMG_20190216_125319.jpg

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, leejoonidas napisał:

Moim zdaniem najtaniej i najbardziej optymalnie będzie zostawić te zębatki w korbie tak jak to jest obecnie i wymienić kasetę z tyłu na taką z większymi zębatkami na przykład na takie coś jak poniżej lub większe.

IMG_20190216_125319.jpg

no chyba taką mam oryginalnie

Odnośnik do komentarza

a ja trochę nie kumam. Zmienianie dla samego zmieniania. Za chwilę się okaże, że na asfalcie można by dokręcić ale brakło przełożenia.

Ja mam w Domane korbę kompakt, kaseta 11-32 i nawet po szutrach, lasach i błocie da radę jechać z dużego blatu. Ogólnie zauważyłem - im szybciej się jedzie tym lepiej, mniej trzęsie, mniej telepie ;)

Nogi nie mam, na asfaltach 10 i 11 koronki używam chyba tylko na zjazdach . Po prostu normalnie jedzie się z dużego blatu i na średnich koronkach kasety, tyle 

Edytowane przez trollu
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, trollu napisał:

a ja trochę nie kumam. Zmienianie dla samego zmieniania. Za chwilę się okaże, że na asfalcie można by dokręcić ale brakło przełożenia.

Ja mam w Domane korbę kompakt, kaseta 11-32 i nawet po szutrach, lasach i błocie da radę jechać z dużego blatu. Ogólnie zauważyłem - im szybciej się jedzie tym lepiej, mniej trzęsie, mniej telepie ;)

Nogi nie mam, na asfaltach 10 i 11 koronki używam chyba tylko na zjazdach . Po prostu normalnie jedzie się z dużego blatu i na średnich koronkach kasety, tyle 

może masz racje, męsko jasno, jutro ruszam w trase 80 km zobaczymy.

Odnośnik do komentarza

5 przełożeń (bez tych skrajnych na kasecie) z dużego blatu korby będzie miało swój odpowiednik na małym, jeżeli akurat z tych przełożeń będziesz głównie korzystał, to imo najlepiej jeździć na małym blacie

1) koronki na kasecie są tam ciaśniej zestopniowane,

2) jest 3-krotnie tańszy od dużego,

3) nie ma profilowanych zębów - może być trwalszy,

 

PS. warto mieć węższe nogawki lub korzystać z jakiejś opaski, bo można sobie spodnie załatwić :(

Edytowane przez Nath_147
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...