Radosław, wr Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Witam. Chce zacząć przygodę z rowerem górskim, pomóżcie proszę zdecydować się lub doradzić coś innego. http://sklep.rovelove.pl/?do=theme&id=2754 Czy http://allegro.pl/rower-gorski-cannondale-f600-kola-26-i6806558567.html Oczywiście budżet nie jest porażający... Maks 1500- 2000zł
LukasFR22 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Moim zdaniem do 1500 nic lepszego nie znajdziesz ten pierwszy rower w linku jest na strasznie kipeskim osprzecie i do tego waży sporo w porównaniu do F600. Bierz f600 a nie będziesz żałować ja złożyłem sobie f400 na headshoku i doczekałem się roweru przy którym zostanę na lata. I nie chodzi tutaj o to że na forum sa miłośnicy C, po prostu są to bardzo dobre rowery jakościowo i technicznie zaawansowane.
Yan Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Zacznijmy od pytania do czego potrzebujesz tego roweru? Czy do jazdy po utwardzonych drogach, asfalcie czy tylko las z korzeniami? Rekreacja, ściganie czy może dojazdy do pracy? Z pośród rowerów które podesłałeś nie wybrał bym żadnego. Demo ze względu na to ze nie znam marki a drugie to ma lipne hamulce tarczowe mechaniczne. Jeżeli o Cannondale to osprzęty wygląda na 10 letni albo i więcej. Przerzutka XT wygląda jak moje 8 letnie deore. Hamulce to jakieś eksperyment.
LukasFR22 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) 22 minuty temu, Yan napisał: Zacznijmy od pytania do czego potrzebujesz tego roweru? Czy do jazdy po utwardzonych drogach, asfalcie czy tylko las z korzeniami? Rekreacja, ściganie czy może dojazdy do pracy? Z pośród rowerów które podesłałeś nie wybrał bym żadnego. Demo ze względu na to ze nie znam marki a drugie to ma lipne hamulce tarczowe mechaniczne. Jeżeli o Cannondale to osprzęty wygląda na 10 letni albo i więcej. Przerzutka XT wygląda jak moje 8 letnie deore. Hamulce to jakieś eksperyment. Przepraszam ale jeżeli kolega nie zna HS33 od Magury to prosiłbym sie wcale nie wypowiadać na żaden temat hamulcy rowerowych Są to tak kultowe hamulce że to juz legendy, kiedyś królowały na rynku, kto je miał w dodatku w jaskrawym kolorze to był cool. Do dzisiaj mam je w innym sprzęcie i z wiekiem nie straciły na pracy i mocy, a nawet powiem wiecej 60% hamulcy tarczowych jak i szczękowych nie ma polotu z pracą HS33 jak i HS22. A przerzutka to XT RD-M760 bardzo dobra przerzutka jakościowo jak i pod wzgledem pracy. Do dzisiaj można kupić części zamienne co po tylu latach i tak nie ejst potrzebne. Jeżeli kolega rozgląda sie za rowerami typu XC to pewnie szuka w tym przedziale a sa to rowery tak uniwersalne że na miasto, teren, asfalt nadaja sie lepiej niż nie jeden typ roweru Edytowane 5 Maja 2017 przez LukasFR22
Yan Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 Kupowanie przyrdzewiałego klasyka na osprzęcie z początków nowego stulecia raczej nie jest dobrym pomysłem dla osoby początkującej w tematyce rowerów. Kupienie nowego sprawnego roweru w cenie poniżej 2000PLN jest lepszym pomysłem. W warsztatach nie będzie problemów z klasycznymi hamulcami albo nietypowym amortyzatorem. Jeżeli chodzi o hamulce Magury to faktycznie nie miałem z nimi do czynienia. Patrząc na ich konstrukcje to wyglądają jak okres przejściowy między hamulcami szczękowymi a tarczowymi hydraulicznymi. Nie warto się cofać w czasie tylko iść do przodu 1
LukasFR22 Opublikowano 5 Maja 2017 Opublikowano 5 Maja 2017 (edytowane) To co jest nowe to nie koniecznie dobre i to co jest już stare tak samo. Lecz headshok jest lepszą konstrukcją pod względem serwisu ponieważ przeserwisowany headshok potrafi popracowa bez serwisu przejściowego nawet kilka ale to kilka dobrych sezonów. Co do hamulców to każdy porządny serwis robi takie hamulce chyba że uważa się za "dobry serwis" i nigdy ich nie serwisował. I najlepszym pomysłem było by przeznaczyć te 500zł na kask ubranie i inne akcesoria do roweru, niż kupić nowy rower za 2000zł z 5x na gorszym osprzęcie tylko że najnowszy rocznik... A potem jeszcze przyjdzie sezonie 2max wymiana "amortyzatora" i możliwe reszty podzespołów. A taki rower typu cannondale ma już tyle lat i widzimy w jakim jest stanie fakt faktem może był mało eksploatowany lecz wytrzyma osprzęt znacznie dłużej niż ten fabryczny ładowany do nowych rowerów w dzisiejszych czsach. W dodatku w przyszłości nikt nie będzie chciał kupic używanego roweru od nieznanej marki typu Dema Barro (mi nic ona nie mówi) A taki F600 tylko pójdzie na wartości. O komforcie jazdy nie wspomnę bo było by bluźnierstwem porównywać Headshoka do tego typu widelca jaki widnieje w Dema Edytowane 5 Maja 2017 przez LukasFR22
artfal Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Wiadmo, że zawsze najlepiej jest kupować rzeczy nowe bo mamy gwarancję i jeżeli ktoś dba o sprzęt to będzie cieszył się długo bezawaryjną jazdą. Ale ten Demo to raczej bardzo słaby sprzęt, którego ja osobiście na pewno bym nie kupił. Biorą pod uwagę te dwa modele bez wahania wziąłbym cannondale f600 pomimo, iż jest już wiekowy. Wygląda na dość zdbany egzemplarz. Radziłbym Ci poszukać też innych modeli, może w kasie do 2k znajdziesz coś lepszego. Jak na początek to nie jest wcale taki słaby budżet. Zaczynałem od roweru na 1600 pln i bardzo miło go wspominam 1
Tejot Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Pojadę trochę motoryzacyjną klasyką: Co było lepsze?? 15 - letni Mercedes, czy nowy Polonez?? Z rowerami jest dokładnie tak samo! 1
Flesz Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Tejot napisał: 15 - letni Mercedes, czy nowy Polonez?? Oczywiście że Polonez, z Mercedesem jest bardzo duże prawdopodobieństwo że go ukradną A co do roweru to brałbym F-600 Edytowane 6 Maja 2017 przez Flesz
grzechu84 Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Dnia 5.05.2017 o 23:03, Radosław, wr napisał: Witam. Chce zacząć przygodę z rowerem górskim, pomóżcie proszę zdecydować się lub doradzić coś innego. http://sklep.rovelove.pl/?do=theme&id=2754 Czy http://allegro.pl/rower-gorski-cannondale-f600-kola-26-i6806558567.html Oczywiście budżet nie jest porażający... Maks 1500- 2000zł Kupując używany rower należy koniecznie pomacać towar przed zakupem, co z tego że pisze " rower w bdb stanie " skoro np. za 1000km skończy się napęd i trzeba będzie inwestować grube pieniądze, miałem okazję oglądać takie wynalazki które z bliska okazały się starymi odpicowanymi " kiblami " co nie znaczy że akurat ten cannon nie będzie ok.
PYTONG Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Szukałem używanego roweru do 1300 zł. Trwało to 2 miesiące, ale się opłacało. Znalazłem Specializeda na osprzecie slx, amorku nrx dlo, hamulcom hydr. Shimanowskich i supportem hollowtech Przebieg 50km. 1
Tejot Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 8 minut temu, PYTONG napisał: Trwało to 2 miesiące, ale się opłacało Generalna zasada w przypadku używek, to cierpliwość. Lepiej poszukać dłużej, przejrzeć kilkadziesiąt rowerów niż kupić na wariata. Można wyszarpać perełkę.
Janao Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 https://forum.szajbajk.pl/topic/1081-wycena-author-traction/ Może zagadaj do @Maki
PYTONG Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Przed chwilą, Tejot napisał: Generalna zasada w przypadku używek, to cierpliwość. Lepiej poszukać dłużej, przejrzeć kilkadziesiąt rowerów niż kupić na wariata. Można wyszarpać perełkę. Popieram w 100%!!! 1
Radosław, wr Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 cześć, Dziękuje za wszystkie uwagi, są bardzo ważne dla mnie jako laika rowerowego, dopiero się wczytuje w to wszystko, Myślę, że jednak pójdę drogą czegoś nowego. Może nie za 1500zł, ale poszukałem, pooglądałem, posłuchałem, przyjąłem dużo informacji z tego bloga, Dotarłem do takiego roweru http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r2 najwyżej nadszarpnę swój budżet. Nie mam doświadczenia żeby samemu kupować używany rower, kupić rower jest dosyć łatwo, tylko przykro się robi jeżeli okaże się że nie ma przyjemności z jazdy bo już na początku trzeba inwestować. Mam nadzieję że nie zbesztacie mnie za taki wybór krossa. pozdrawiam, Radek
Tejot Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 Dla mnie całkiem nie głupi pomysł na dzień dobry, o ile tylko geometria ramy będzie Ci pasować. Warto podreptać do sklepu i się do roweru przymierzyć. Skoro, jak mówisz, jesteś laikiem w temacie roweru, samodzielny zakup używki wiąże się ze sporym ryzykiem.
Radosław, wr Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 no, bez przymiarki się nie obędzie, jak już coś będę wiedział konkretnego to napisze....
Yan Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 Patrzyłem jeszcze na Rometa oraz na Unibika i mimo wszystko najlepiej w cenie do 2000 wychodzi Kross. W tym przedziale różnica 300 PLN na plus czy minus to zmiana grupy. 1
Radosław, wr Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Opublikowano 8 Maja 2017 Witam, Panowie Chyba znalazłem świętego grala na początek dla siebie. Kross level R2. Na moje gabaryty rozmiar 17 jest git. Jednak sprzedawca załadował mi ćwieka, pokazał mi coś jeszcze Unibike fusion trochę lepszy osprzęt, i co najgorsze też jest niczego sobie. Jechałem na przymiarke z myślą o Krossie, więc pewnie zostanę przy tym wyborze. Mam noc do przemyślenia. Jutro finalizuje zakup. Dzięki za wszystkie informacje. Pozdrawiam serdecznie. Radek. Jak się rozjeżdże trochę - napisze. 1
Radosław, wr Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Opublikowano 10 Maja 2017 Hej, No i stało się. Kupiłem Kross level R2. Super sprawa, jednak co nowa sztuka to nowa. Działa jak należy. Teraz jeszcze jakiś ubiór i w nieznane. Co do Unibike Fusion to też był super, nawet osprzęt miał trochę lepszy, jednak o wyborze zdecydowała rama. Dzięki i może do zobaczenia... Gdzieś na jakichś szlakach. Pozdrawiam, Radek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się