Skocz do zawartości

[Wyczerpany] osłona największej zębatki


srebrny lis

Rekomendowane odpowiedzi

srebrny lis

czy zdjęcie tej plastikowej osłony z największej tarczy  ma znaczenie dla jazdy?  Czy zdjęcie nie wywoła jakichś przykrych konsekwencji? Czy można ją zdjąć?

Odnośnik do komentarza
Przed chwilą, srebrny lis napisał:

czy zdjęcie tej plastikowej osłony z największej tarczy  ma znaczenie dla jazdy?  Czy zdjęcie nie wywoła jakichś przykrych konsekwencji? Czy można ją zdjąć?

nie ma znaczenia dla jazdy , to jest tylko osłona byś sobie nogawki spodni nie ubrudził bądź by Ci łańcuch nie wkręcilł jej w korbę , w droższych korbach osłony już brak

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
18 minut temu, srebrny lis napisał:

w korbach bez osłony jest śrubka pomiędzy tarczą a korbą, czy ona jest konieczna?

nie wiem o jaką śrubkę chodzi, możesz to na zdjęciu pokazać ?

Odnośnik do komentarza
srebrny lis

śrubka przechodzi przez tarcze w stronę korby, jakby osłona dla spadającego łańcucha między korbe a tarcze. Ja takiej nie mam bo miałem osłone. Jednak mam otwór gwintowany na wysokości korby, patrząc z boku nie widać go. Korba zasłania ten otwór. Otwór ma miejszą średnicę niż otwory po śrubkach osłony

Odnośnik do komentarza

chodzi Ci o ten boleć zaznaczony na zdjęciu na czerwono? to jest bolec by łańcuch nie spadł miedzy tarcze a ramię korby ( choć nigdy mi się to nie zdarzyło)

Shimano-Deore-Kurbelgarnitur-FC-M615-silver-170-0-mm-28-40-35383-107621-1481256537.jpeg
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

po pierwsze to ten bolec jest chyba na stałe , więc nie wiem czy w ogóle tam coś wkręcisz , a po drugie też nie widzę sensu demontażu tej osłony , korzyści z tego i tak mieć nie będziesz, ale zrobisz jak uważasz

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, samuel_87 napisał:

w droższych korbach osłony już brak

Wielu zawodników płaci do dzisiaj duże pieniądze za dorobienie osłon łańcucha do korb w których ich brak za niektóre węglowe czy tytanowe osłony trzeba zapłacić nawet ponad 200 US $

00000000000000000000000000000000000000000oda.jpg 000000000000000000000000000000000000000000000000000000oz.jpg 00000000000000000000000000000000000000000000000000xtr.jpg 000000000000000000000000000000000000oz.jpg

00000000000000000000000000000000000000000xx1.jpg

Edytowane przez alfine-11
dodanie grafiki
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
12 minut temu, alfine-11 napisał:

Wielu zawodników płaci do dzisiaj duże pieniądze za dorobienie osłon łańcucha do korb w których ich brak za niektóre węglowe czy tytanowe osłony trzeba zapłacić nawet ponad 200 US $

Zaciekawiłeś mnie tą informacją, masz może info, po co im te osłony? :) Przecież, pro jeansach nie jeżdżą:D

Odnośnik do komentarza

Osłona chroni nasze ciało przed bezpośrednimi urazami zębatki w czasie kraksy zmniejsza też ryzyko spadnięcia łańcuch na zewnątrz oraz utrudnia wpadnięcie i wkręcenie się patyków , trawy itp. itd. pomiędzy łańcuch i zębatkę na korbie0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000ow.thumb.jpg.92c4e1e627b28070504e3aebaac2d880.jpg śliczna węglowa osłona :) 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

tylko trzeba sobie zdać z tego sprawę,że raczej nikt na forum nie jest na tyle szalony by wydawać 200$ na kawałek carbonu czy metalu

Edytowane przez samuel_87
Odnośnik do komentarza

Ta osłona potocznie nazywa się rockring lub bashguard. Chroni zębatkę przed uderzeniem kamieni czy powieszeniu się na przeszkodzie np. jak przejeżdża się przez powalone drzewo.

p0pb14340712.jpg
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Kiedyś rockring uratował mnie od sporego urazu, gdzie przy kraksie rower wylądował mi na plecach i miałem odbity rockring na łopatce. Pomyśleć co by było jak bym nie miał go :P 

W jezdzie na trasach gdzie są wysokie kamienie chroni też od pogięcia blatu.

Domyślam się że chcesz sie pozbyć z roweru do Xc ? jeżeli nigdy się tobie nogawka nie wkręciła to nie potrzebujesz lecz z wagi nie zejdziesz, chyba ze jest paskudny i się tobie nie podoba to lepiej coś poszukać albo samemu zrobić ;)

Edytowane przez LukasFR22
Odnośnik do komentarza
Dnia 8.05.2017 o 20:50, martinb3 napisał:

Można ściągnąć osłone bez rozkręcania korby?

Po wewnętrznej stronie największego blatu odkręcasz tylko śrubki i zdejmujesz osłonę

_________________________________

Miałem podobny dylemat... mieć czy nie mieć osłony na korbie. Mam rower Unibike górski, w którym pękła osłona korby, więc zwyczajnie ją wymontowałem, bo nieciekawie to wyglądało. Wizualnie o wiele lepiej wygląda korba bez tej osłony. Kolega w pierwszym komentarzu napisał, że osłona służy przede wszystkim do tego, aby nogawka nie wkręcała się w łańcuch. No tak... jeżeli jesteś stereotypowym niedzielnym rowerzystą, który wybiera się na rowerowanie w dżinsach czy jakichś luźnych dresach to taka osłonka ma wtedy sens.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...