Skocz do zawartości

Deore M6000


Rekomendowane odpowiedzi

Różnica między M625 a M6000 dotyczy przede wszystkim konstrukcji ramion i designu. M6000 może podobać się bardziej niż M625 (jednak jest to kwestia indywidualna). Obie posiadają sztywną oś przelotową, czyli Hollowtech (czasem nazywane Hollowtech I), która znacząco wpływa na sztywność korby, co z kolei przekładać się może na skuteczniejsze przekazywanie mocy na napęd. M625 posiada kute ramiona, co wówczas mocno wpłynęło na osiągnięcie niższej wagi w rowerze tego elementu, ale wymyślono Hollowtech II, czyli puste, o cieńszych ściankach ramiona korby jak w M6000. Pozwoliło to urwać kolejne kilkadziesiąt gram bez straty na sztywności. Czy ta waga będzie odczuwalna, aby była warta dopłaty 80 zł??? Nie sądzę, ale ja np. dopłaciłbym te 80 zł z uwagi na design, który mi przypadł do gustu bardziej niż M625. Jednak, gdybym miał już zamontowaną M625 i nie szukałbym oszczędności wagi roweru  to dla samego designu szkoda byłoby mi dokładać te 80 zł.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, martines80 napisał:

@Red napisz proszę jak się ma korba M60000 do M625. Pomijam wielkość zębatek bo to wiadomo ale czy jest sens dopłacać ok 80 zł do nowszego modelu.

Planuję wymianę całego napędu w rowerze żony i zastanawiam się nad korbą. Na pewno będzie 2x10 w turystycznym góralu na kołach 27,5'

Może podpowiecie jakie komponenty dobrać aby nie zrujnowało kieszeni i było całkiem znośnie.

Rożnica cenowa między napędem na starszych komponentach a M-6000 nie będzie wcale duża. Jeśli planujesz wymienić CAŁY napęd to szedłbym raczej w stronę pełnego Deore 6000. Tak na szybko porównałem ceny i wyszło mi:

Korba 280 / 305 zł (M625/M 6000)
Manetki 160/160 (SLX670/Deore M6000)
Przerzutka przód 70/90 SLX670/M6000
Przerzutka tył 150/150 SLX670/M6000
Kaseta 110/130 (11-36 / 11-42)

Czyli łącznie 65 zł różnicy na  całej grupie. Chyba że masz jakieś inne ceny, patrzyłem mniej-więcej na najtańsze komponenty na allegro albo w popularnych sklepach internetowych.

Plusem napędu na Deore M6000 jest to że gdybyś chciał przejść na 1xX - wyrzucasz przednią przerzutkę, zmieniasz tarczę na NW i gotowe (przerzutka obsługuje kasety do 42 zębów). Przednia przerzutka w nowych grupach też chodzi znacznie lepiej - dzięki temu, że jest różnica tylko 10 zębów, zmienia się bardzo fajnie. Zakres biegów taki sam czy nawet lepszy od starego SLX-a. No i masz nowsza grupę, bardziej podatną na późniejsze ewentualne modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, Red napisał:

Inna sprawa że M6000 wymaga wymiany przedniej przerzutki o pojemności max 10T (chwilę używałem z przerzutką o pojemności 14T ale ładnie to nie działa - łańcuch ociera na skrajnych przełożeniach). Koszty przejścia na M6000 są więc dużo większe niż 50zł.

No właśnie a ja o tym zapomniałem. Chciałem pełną grupę M6000 a tylko korbę M625 i umknęła mi pojemność przedniej przerzutki. Czyli będzie raczej M6000 34/24, niech będzie miękko i tak żonka nigdzie nie dokręca. 

 

21 godzin temu, Nurek_ napisał:

Rożnica cenowa między napędem na starszych komponentach a M-6000 nie będzie wcale duża. Jeśli planujesz wymienić CAŁY napęd to szedłbym raczej w stronę pełnego Deore 6000. Tak na szybko porównałem ceny i wyszło mi:

Korba 280 / 305 zł (M625/M 6000)
Manetki 160/160 (SLX670/Deore M6000)
Przerzutka przód 70/90 SLX670/M6000
Przerzutka tył 150/150 SLX670/M6000
Kaseta 110/130 (11-36 / 11-42)

Czyli łącznie 65 zł różnicy na  całej grupie. Chyba że masz jakieś inne ceny, patrzyłem mniej-więcej na najtańsze komponenty na allegro albo w popularnych sklepach internetowych.

Ale Ty porównujesz starego SLX-a do nowego deore. Wyższą grupę do niższej to wtedy będą małe różnice w cenie. 

Teraz już wiem, że będzie pełna deorka na M6000 bez hebli bo ma BR-M395, BL-M396 które w zupełności wystarczają.

 

Dzięki chłopaki za naprowadzenie na właściwe tory. 

Odnośnik do komentarza
No właśnie a ja o tym zapomniałem. Chciałem pełną grupę M6000 a tylko korbę M625 i umknęła mi pojemność przedniej przerzutki. Czyli będzie raczej M6000 34/24, niech będzie miękko i tak żonka nigdzie nie dokręca. 

Skoro żona nie jest sprinterką to 34-24 będzie okej. Przy zakupie przerzutki zwróc uwagę na ciąg linki ponieważ M6025-L (top swing - dolna obejma) ma jedynie dolny ciąg i w przypadku ram gdzie linka do przerzutki montowana jest od góry zwyczajnie nie pasuje. Jedynie FD-M6026-H (down swing - taka jak na zdjęciu zamieszczonym w poście wyżej) ma podwójny ciąg i pasuje do wszystkich ram.

 

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, martines80 napisał:

Ale Ty porównujesz starego SLX-a do nowego deore. Wyższą grupę do niższej to wtedy będą małe różnice w cenie.

Bez sensu byłoby porównywanie starego Deore do nowego, bo stare Deore jest 9-rzedowe. Chcąc poskładać 10 rzędowy napęd na starej grupie musisz wrzucić manetki, przerzutkę i kasetę minimum SLX-a bo inaczej się nie da. Dlatego porównywałem takie a nie inne komponenty.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...