Skocz do zawartości

Lekkie opony 29 cali


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poszukuje bardzo lekkich (nie za drogich) opon 29 cali szerokość od 2.0 do 2.25(2.3) jeśli jest tu jakaś osoba orientująca się w dobrych wyścigowych oponach proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Franz Mauer

Zacznę trywialnie - wszystko zależy od terenu i warunkach w jakiś zazwyczaj się ścigasz i ile jesteś skłonny w to zainwestować?

Ja na wyścigi używam:

Schwalbe - Racing Ralph (Zwijane)Tubless Easy, EVO 29x2,35, waga ok.700g

Schwalbe - Rocket Ron (zwijane) 29x2.2,waga ok.580g

Continental - Race KING (zwijane) - 29x2.2, waga ok. 650g

Maxxis - IKON 29x2.2 EXC 120 TPI - 29x2.2, waga ok.560g

Continental X-KING (zwijane) 29x2.2, waga ok. 680g

 

We wszystkich przypadkach jeżdżę na mleku lateksowym. Zestawienia opon jakie stosuję to:

Przód/Tył

Racing Ralph 29x2.35 / Race King 29x2.2

Rocket Ron 29x2.2 / Race King 29x2.2

Raing Ralph 29x2.35 / Ikon 29x2.2

 

Można jeszcze:

Racing Ralph 29x2.35 / Ikon 29x2.2

Rocket Ron 29x2.2 / Ikon 29x2.2

Ikon 29x2.2 / Race King 29x2.2

 

Zestawiajać opony staram się na przód wsadzać zawsze te, które mają lepsze właściwości trakcyjne (prowadzące) tj. z szerzej (rzadziej) rozstawionymi klockami, a na tył wsadzam opony z gęstym bieżnikiem - jako napędowe. Wyjątkiem jest tu Racing Ralph, który również robi za oponę prowadzącą, ale to ze względu na dużą szerokość i jazdę z mniejszą ilością powietrza. Inaczej wylądowałby na tyle. Oczywiście można też zestawiać takie same opony na tył i na przód - kwestia wyboru.

W całym zestawieniu stosunkowo najtańsze są Race King a najdroższe Racing Ralph. Najbardziej uniwersalne i odporne to X-KING i Maxxis IKON.

Wszystkie używam z mlekiem i uszczelniaja się bez problemu, choć konieczne jest uzywanie kompresora zamiast zwykłej pompki, czy nawet pompki na nabój. Racing Ralphy uszczelniłem na samą wodę z mydlinami ;), ale to pewnie dzięki systemowi Tubless Easy, podobnie szybko uszczelniły mi się X-King oraz IKON. Trochę więcej czasu potrzebowały Race King, ale to ze względu na zbyt dużą porowatość wewnętrzną opony , która wymagała zastosowania większej ilości mleka - najpierw do wypełnienia niedoskonałości materiału, a dopiero potem można było już wlać mleko i bez problemowo jeździć.

 

I Continentale i Maxxis'y posiadają wersje stricte wyścigowe, których cena waha się od 180-250 PLN.  W przypadku Continentala są to opony z oznaczeniem RaceSport, a w przypadku Maxxis to np. EXO 3C MaxxSpeed. Waga waha się od 520g do 580g w zalezności od szerokości opony. Ja jak widzisz preferuję min. 2.2,bo jeździ mi się na nich zdecydowanie bardziej komfortowo i mam wrażenie, że mają zdecydowanie lepsza styczność z podłożem niż węższe, a tym samym można skuteczniej przekazać energię na koło ;)

 

 

 

Edytowane przez Franz Mauer
  • Pomógł 4
Odnośnik do komentarza

Witam niska cena plus niska waga nie idą w parze bedzie cieżko znalesc poniżej 100zł za szt 

  • Furious Fred 29x2.0 Evo LS 2016 BS  waga 360g
  • Speed King RaceSport CONTINENTAL waga 460g

  • niżej tylko już tylko na samej dędce zostaje smigać hehe

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Dnia 3.05.2017 o 20:54, Filip napisał:

Witam. Poszukuje bardzo lekkich (nie za drogich) opon 29 cali szerokość od 2.0 do 2.25(2.3) jeśli jest tu jakaś osoba orientująca się w dobrych wyścigowych oponach proszę o pomoc

W miarę lekkie i nie za drogie to raczej średnie i na bezdętce bo Jeśli masz obręcze dedykowane to bez problemu uszczelnisz każdą oponę ale jeśli nie to zainteresuj się Ghetto Tubless (na 1enduro.pl jest dobrze opisane jak je wykonać). 

Wracając do samego wyboru opony. Zainteresuj sie Maxxis Ikon, Schwalbe Racing Ralph lub Vredesein Spotted Cat.

Odnośnik do komentarza

Witam temat jest podobny nie chcę zakładać nowego. 9_9 Proszę Kolegów o wskazanie najlepszej opony z wymienionych poniżej (możliwe że będą montowane bez dętki):

Maxxis ikon 29 zwijana

http://biketires.pl/product-pol-9020-Opona-zwijana-Maxxis-IKON-29x2-20-120TPI.html

Maxxis ardent race exo tr zwijana 29’

IMG_20170509_153019.jpg

Continental x-king zwijana 29

IMG_20170509_152945.jpg

Schwalbe rocket ron evo liteskin 29’

IMG_20170509_143324.jpg

Z góry dziękuję za poradę wdzięczny marek.:D

Odnośnik do komentarza
Franz Mauer

Najbardziej uniwersalne zestawienie: X-KINGI na oba koła. Są pośrednim rozwiązaniem między szybkimi Race King a wytrzymałymi w górzystym terenie Mountain King. Osobiście byłem na nich w Himalajach. Żadnych problemów.

Jeśli się ścigasz to sprawdzą sie zarówno Maxxis Ardent jak i Schwalbe Rocket Ron.

Ardent na szybkie techniczne trasy. Miałem, ale nie zdążyłem jeździć,bo zamieniłem za Rocket Rona ;)

Rocket Ron ta opona prawie wcale się nie brudzi ;) i w dodatku przy jej lekkości ma super przyczepność. Świetnie nadaje się w zestawie, ale także jako opona prowadząca, gdy mieszasz marki. Ja lubię większe balony 2.2 i wtedy Rocket ląduje na przodzie, jakaś inna opona o gęstszym bieżniku na tył jako napęd np. Race King, X-King, Racing Ralph, a teraz mam Maxxis Ikon (te zestawienia mam przetestowane).

 

W zasadzie, gdybyś kupił to co Ci się bardziej podoba lub opłaca to i tak będziesz zadowolony ;)

  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza

Z własnego doświadczenia odradzał bym Conti Race King. Papierowe boki dały mi popalić na korzeniatych trasach. Po 1 miesiącu rozerwana jedna i powrót z buta. Po kolejnych 2 miesiącach druga strzeliła na odcinku Ok 10cm. Waga wagą ale bok z bibuły :/ Przesiadłem się na zapomniane już Kendy SBE i póki jest sucho dają radę. Po mokrym oczywiście walka o życie, ale i na kingach było to samo ? 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Franz Mauer
Dnia 11.05.2017 o 21:35, marekctr napisał:

Dzięki Panowie opony wybrane :D 

IMG_20170511_202919.jpg

Świetny wybór! Na pewno będziesz zadowolony. Ja również, będę przesiadał się w całości na Ikony. Na razie używam ją jako na tyle. I co najlepsze - wszystkie Ikony zwijane można skutecznie uszczelnić mlekiem :)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Franz Mauer napisał:

 Na pewno będziesz zadowolony. 

Na pewno mało powiedziane.:P Dzisiaj byłem przetestować nowe opony zamiast tego jeździłem na nowym szybkim i bardzo przyczepnym sprzęcie!!!!!!!!!!!!!!!:D

Radość z jazdy była tak jak świeżo po zakupie roweraB|

 

Edytowane przez marekctr
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Podepnę się do tematu żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Dlaczego na tej aukcji zwijane ikony są takie tanie, inna wersja/podróby coś innego o czym nie wiem? http://allegro.pl/maxxis-ikon-29er-29x2-2-silkworm-dual-60a-70a-i6834295745.html 

Druga sprawa to czy te opony sprawdzą się również w Beskidach, jazda bez większych szaleństw. Dopiero zaczynam przygodę MTB i ta opona wydaje się na początek najbardziej uniwersalna biorąc pod uwagę fakt że wykorzystywałbym ją również na szutrowych drogach i czasami asfalcie.

Odnośnik do komentarza

Wyprzedaż magazynowa i tyle. Możesz brać śmiało. Czy sprawdza się w Beskidzie nie mam pojęcia ale jest to uniwersalna opona i na szutrach i asfaltach jest całkiem okej. Na suchej ubitej nawierzchni też daje radę.

Odnośnik do komentarza
Dnia 14.06.2017 o 00:04, Red napisał:

Zgodnie z kierunkiem. Niewiele jest opon które warto założyć odwrotnie aby zwiększyć ich przyczepność.

Czyli Maxxis Ikon nie zakłada się na tylną oś odwrotnie?

Odnośnik do komentarza

Ja nigdy tego nie robiłem. Założenie opony odwrotnie generuje większą przyczepność ale też większe opory toczenia a jeśli rower służy ci na każdy teren to a) załóż według zaleceń producenta b) na tył wybierz coś niekierunkowego.

Odnośnik do komentarza

Mogę polecić rara Evo LS. Poza tym że nie udało mi się ich obsadzić idealnie prosto (mają bicie widoczne ale niewyczuwalne) idealnie się uszczelniły i cały sezon się na nich ścigałem jako prowadzące. Z tyłu różne kombinacje. 0 problemów. Obecnie trafiły na tył do treningowca na zimę na szosę. Zobaczę ile pożyją. Dla porównania RoRo Evo LS nie dość że mega rozbieżności wagowe to jeszcze jedna traci powietrze pomimo nadmiaru uszczelniacza. Widzę wycieki. 

W przyszłym sezonie spróbuję jeszcze kombinacji rara Evo LS na p + race King sport na tył jako wyjściowy setup z opcją przebucia na inną kombinację np RoRo/rara RoRo/RoRo w zależności od warunków. 

 

Po głowie chodzi mi też maxxlite na prostsze trasy ale trochę obawiam się o ochronę obręczy przy tych oponach. Ktoś próbował? Da się na tym maraton pojechać np na mazowszu lub w podobnych warunkach?

 

PZW,

MCC

Edytowane przez MCC
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...