Filip Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Witam. Poszukuje bardzo lekkich (nie za drogich) opon 29 cali szerokość od 2.0 do 2.25(2.3) jeśli jest tu jakaś osoba orientująca się w dobrych wyścigowych oponach proszę o pomoc
Franz Mauer Opublikowano 4 Maja 2017 Opublikowano 4 Maja 2017 (edytowane) Zacznę trywialnie - wszystko zależy od terenu i warunkach w jakiś zazwyczaj się ścigasz i ile jesteś skłonny w to zainwestować? Ja na wyścigi używam: Schwalbe - Racing Ralph (Zwijane)Tubless Easy, EVO 29x2,35, waga ok.700g Schwalbe - Rocket Ron (zwijane) 29x2.2,waga ok.580g Continental - Race KING (zwijane) - 29x2.2, waga ok. 650g Maxxis - IKON 29x2.2 EXC 120 TPI - 29x2.2, waga ok.560g Continental X-KING (zwijane) 29x2.2, waga ok. 680g We wszystkich przypadkach jeżdżę na mleku lateksowym. Zestawienia opon jakie stosuję to: Przód/Tył Racing Ralph 29x2.35 / Race King 29x2.2 Rocket Ron 29x2.2 / Race King 29x2.2 Raing Ralph 29x2.35 / Ikon 29x2.2 Można jeszcze: Racing Ralph 29x2.35 / Ikon 29x2.2 Rocket Ron 29x2.2 / Ikon 29x2.2 Ikon 29x2.2 / Race King 29x2.2 Zestawiajać opony staram się na przód wsadzać zawsze te, które mają lepsze właściwości trakcyjne (prowadzące) tj. z szerzej (rzadziej) rozstawionymi klockami, a na tył wsadzam opony z gęstym bieżnikiem - jako napędowe. Wyjątkiem jest tu Racing Ralph, który również robi za oponę prowadzącą, ale to ze względu na dużą szerokość i jazdę z mniejszą ilością powietrza. Inaczej wylądowałby na tyle. Oczywiście można też zestawiać takie same opony na tył i na przód - kwestia wyboru. W całym zestawieniu stosunkowo najtańsze są Race King a najdroższe Racing Ralph. Najbardziej uniwersalne i odporne to X-KING i Maxxis IKON. Wszystkie używam z mlekiem i uszczelniaja się bez problemu, choć konieczne jest uzywanie kompresora zamiast zwykłej pompki, czy nawet pompki na nabój. Racing Ralphy uszczelniłem na samą wodę z mydlinami ;), ale to pewnie dzięki systemowi Tubless Easy, podobnie szybko uszczelniły mi się X-King oraz IKON. Trochę więcej czasu potrzebowały Race King, ale to ze względu na zbyt dużą porowatość wewnętrzną opony , która wymagała zastosowania większej ilości mleka - najpierw do wypełnienia niedoskonałości materiału, a dopiero potem można było już wlać mleko i bez problemowo jeździć. I Continentale i Maxxis'y posiadają wersje stricte wyścigowe, których cena waha się od 180-250 PLN. W przypadku Continentala są to opony z oznaczeniem RaceSport, a w przypadku Maxxis to np. EXO 3C MaxxSpeed. Waga waha się od 520g do 580g w zalezności od szerokości opony. Ja jak widzisz preferuję min. 2.2,bo jeździ mi się na nich zdecydowanie bardziej komfortowo i mam wrażenie, że mają zdecydowanie lepsza styczność z podłożem niż węższe, a tym samym można skuteczniej przekazać energię na koło Edytowane 4 Maja 2017 przez Franz Mauer 4
Filip Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Opublikowano 4 Maja 2017 Dzięki bardzo mi pomogłeś Teraz poczekam jeszcze na innych urzytkowników
mateuszP Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Witam niska cena plus niska waga nie idą w parze bedzie cieżko znalesc poniżej 100zł za szt Furious Fred 29x2.0 Evo LS 2016 BS waga 360g Speed King RaceSport CONTINENTAL waga 460g niżej tylko już tylko na samej dędce zostaje smigać hehe 1
Red Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Dnia 3.05.2017 o 20:54, Filip napisał: Witam. Poszukuje bardzo lekkich (nie za drogich) opon 29 cali szerokość od 2.0 do 2.25(2.3) jeśli jest tu jakaś osoba orientująca się w dobrych wyścigowych oponach proszę o pomoc W miarę lekkie i nie za drogie to raczej średnie i na bezdętce bo Jeśli masz obręcze dedykowane to bez problemu uszczelnisz każdą oponę ale jeśli nie to zainteresuj się Ghetto Tubless (na 1enduro.pl jest dobrze opisane jak je wykonać). Wracając do samego wyboru opony. Zainteresuj sie Maxxis Ikon, Schwalbe Racing Ralph lub Vredesein Spotted Cat.
marekctr Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Witam temat jest podobny nie chcę zakładać nowego. Proszę Kolegów o wskazanie najlepszej opony z wymienionych poniżej (możliwe że będą montowane bez dętki): Maxxis ikon 29 zwijana http://biketires.pl/product-pol-9020-Opona-zwijana-Maxxis-IKON-29x2-20-120TPI.html Maxxis ardent race exo tr zwijana 29’ Continental x-king zwijana 29 Schwalbe rocket ron evo liteskin 29’ Z góry dziękuję za poradę wdzięczny marek.
Franz Mauer Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 Najbardziej uniwersalne zestawienie: X-KINGI na oba koła. Są pośrednim rozwiązaniem między szybkimi Race King a wytrzymałymi w górzystym terenie Mountain King. Osobiście byłem na nich w Himalajach. Żadnych problemów. Jeśli się ścigasz to sprawdzą sie zarówno Maxxis Ardent jak i Schwalbe Rocket Ron. Ardent na szybkie techniczne trasy. Miałem, ale nie zdążyłem jeździć,bo zamieniłem za Rocket Rona Rocket Ron ta opona prawie wcale się nie brudzi i w dodatku przy jej lekkości ma super przyczepność. Świetnie nadaje się w zestawie, ale także jako opona prowadząca, gdy mieszasz marki. Ja lubię większe balony 2.2 i wtedy Rocket ląduje na przodzie, jakaś inna opona o gęstszym bieżniku na tył jako napęd np. Race King, X-King, Racing Ralph, a teraz mam Maxxis Ikon (te zestawienia mam przetestowane). W zasadzie, gdybyś kupił to co Ci się bardziej podoba lub opłaca to i tak będziesz zadowolony 2
marekctr Opublikowano 11 Maja 2017 Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) Dzięki Panowie opony wybrane Edytowane 11 Maja 2017 przez marekctr 1
homzal Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 Z własnego doświadczenia odradzał bym Conti Race King. Papierowe boki dały mi popalić na korzeniatych trasach. Po 1 miesiącu rozerwana jedna i powrót z buta. Po kolejnych 2 miesiącach druga strzeliła na odcinku Ok 10cm. Waga wagą ale bok z bibuły Przesiadłem się na zapomniane już Kendy SBE i póki jest sucho dają radę. Po mokrym oczywiście walka o życie, ale i na kingach było to samo ? 1
Franz Mauer Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 Dnia 11.05.2017 o 21:35, marekctr napisał: Dzięki Panowie opony wybrane Świetny wybór! Na pewno będziesz zadowolony. Ja również, będę przesiadał się w całości na Ikony. Na razie używam ją jako na tyle. I co najlepsze - wszystkie Ikony zwijane można skutecznie uszczelnić mlekiem 1
marekctr Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 (edytowane) 5 godzin temu, Franz Mauer napisał: Na pewno będziesz zadowolony. Na pewno mało powiedziane. Dzisiaj byłem przetestować nowe opony zamiast tego jeździłem na nowym szybkim i bardzo przyczepnym sprzęcie!!!!!!!!!!!!!!! Radość z jazdy była tak jak świeżo po zakupie rowera Edytowane 13 Maja 2017 przez marekctr 1
marekctr Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Jeszcze jedno pytanie czy opony Maxxis ikon na tylnej osi zakłada się odwrotnie do kierunku rotacji określonej przez producenta czy zgodnie z kierunkiem opisanym na oponie?
Red Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Zgodnie z kierunkiem. Niewiele jest opon które warto założyć odwrotnie aby zwiększyć ich przyczepność.
Tuptam Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Podepnę się do tematu żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Dlaczego na tej aukcji zwijane ikony są takie tanie, inna wersja/podróby coś innego o czym nie wiem? http://allegro.pl/maxxis-ikon-29er-29x2-2-silkworm-dual-60a-70a-i6834295745.html Druga sprawa to czy te opony sprawdzą się również w Beskidach, jazda bez większych szaleństw. Dopiero zaczynam przygodę MTB i ta opona wydaje się na początek najbardziej uniwersalna biorąc pod uwagę fakt że wykorzystywałbym ją również na szutrowych drogach i czasami asfalcie.
Red Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Wyprzedaż magazynowa i tyle. Możesz brać śmiało. Czy sprawdza się w Beskidzie nie mam pojęcia ale jest to uniwersalna opona i na szutrach i asfaltach jest całkiem okej. Na suchej ubitej nawierzchni też daje radę.
Tuptam Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 RED średnio mi doradziłeś, jest dużo różnych wersji tej opony stąd ta niższa cena. Teraz jeszcze chciałbym zapytać czy kupując wersję EXO tej opony będę mógł tam włożyć normalną dętkę bez zalewania mleczkiem? Opona z tej aukcji http://allegro.pl/maxxis-ikon-29x2-20-60tpi-dual-exo-tr-tr-mx534-zwi-i6725358317.html
Red Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Nie ma przeciwwskazań aby w oponach Tubless użyć dętki 1
Tuptam Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 super, a w razie gdybym chciał kiedyś zalać je mleczkiem to będzie taka możliwość w przypadku kół alexrims md17?
Red Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Nie wiem jak MD17 ale wszystkie szersze obręcze z serii MD są Tubless ready.
marekctr Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Dnia 14.06.2017 o 00:04, Red napisał: Zgodnie z kierunkiem. Niewiele jest opon które warto założyć odwrotnie aby zwiększyć ich przyczepność. Czyli Maxxis Ikon nie zakłada się na tylną oś odwrotnie?
Red Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Ja nigdy tego nie robiłem. Założenie opony odwrotnie generuje większą przyczepność ale też większe opory toczenia a jeśli rower służy ci na każdy teren to a) załóż według zaleceń producenta b) na tył wybierz coś niekierunkowego.
MCC Opublikowano 24 Stycznia 2018 Opublikowano 24 Stycznia 2018 (edytowane) Mogę polecić rara Evo LS. Poza tym że nie udało mi się ich obsadzić idealnie prosto (mają bicie widoczne ale niewyczuwalne) idealnie się uszczelniły i cały sezon się na nich ścigałem jako prowadzące. Z tyłu różne kombinacje. 0 problemów. Obecnie trafiły na tył do treningowca na zimę na szosę. Zobaczę ile pożyją. Dla porównania RoRo Evo LS nie dość że mega rozbieżności wagowe to jeszcze jedna traci powietrze pomimo nadmiaru uszczelniacza. Widzę wycieki. W przyszłym sezonie spróbuję jeszcze kombinacji rara Evo LS na p + race King sport na tył jako wyjściowy setup z opcją przebucia na inną kombinację np RoRo/rara RoRo/RoRo w zależności od warunków. Po głowie chodzi mi też maxxlite na prostsze trasy ale trochę obawiam się o ochronę obręczy przy tych oponach. Ktoś próbował? Da się na tym maraton pojechać np na mazowszu lub w podobnych warunkach? PZW, MCC Edytowane 24 Stycznia 2018 przez MCC
Khemlish Opublikowano 5 Stycznia 2023 Opublikowano 5 Stycznia 2023 W dniu 7.05.2017 o 11:47, mateuszP napisał: Witam niska cena plus niska waga nie idą w parze bedzie cieżko znalesc poniżej 100zł za szt Furious Fred 29x2.0 Evo LS 2016 BS waga 360g Speed King RaceSport CONTINENTAL waga 460g niżej tylko już tylko na samej dędce zostaje smigać hehe Pierwsze już nie do kupienia, drugie w rozmiarze 27,5" się znajdą w 29" to już trudno dostępne lub wcale no i cena. Aktualnie najlepiej chyba wypadają CST Jack Rabbit II PRO - 450g deklarowane natomiast realne 490g chyba że ktoś zna jakieś inne to będzie super jak się wypowie bo sam szukam lekkich zamienników za moje druciarskie Maxxis'y
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się