revolta1 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Po ostatniej podrozy stracilem jedna szpryche od strony tarczy szpryche wyjalem zlamala sie w nyplu tak wiec i nypel i szprycha do wymiany Jutro bede zakaldal nowa , kolo jest proste , moge cos zepsuc zakladajac ta jedna szpryche ? Jak mocna naciagnac ? Jakies wskazowki ?
alfine-11 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 24 minuty temu, revolta1 napisał: Jutro bede zakaldal nowa , kolo jest proste , moge cos zepsuc zakladajac ta jedna szpryche ? Jak mocna naciagnac ? Wymiana jednej szprychy i nypla jest banalnie prosta ale i tak można coś zepsuć naciągnij ją tak aby koło nie było scentrowane , jeśli teraz koło jest proste to coś jest nie tak
revolta1 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Dlaczego cos nie tak ? Moze co do 1mm nie jest az tak nie patrzylem
alfine-11 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 (edytowane) 42 minuty temu, revolta1 napisał: Dlaczego cos nie tak ? Moze co do 1mm nie jest az tak nie patrzylem Ok z tego się nie strzela , ale są tylko dwie możliwości nastawienia koła jako proste i scentrowane , przy braku nawet jednej szprychy jeśli koło jest teraz proste to oznacza , że ze wszystkimi szprychami musiało być scentrowane lub pęknięta szprycha była zupełnie luźna , a nie mogła być luźna bo pękła w nyplu Edytowane 3 Maja 2017 przez alfine-11
revolta1 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Opublikowano 3 Maja 2017 Zobaczymy , zaloze i zobacze co sie bedzie dzialo .jak bedzie centra dam do fachowca . Jeszcze jedno . odkrecalem tarcze hamulcowa zeby wyjac szpryche na srubach byla niebieska maz mysle ze to po to zeby te sruby sie nie odkrecily tak bylo fabrycznie , jest to potrzebne ponownie ? Potrafi sie tarcza odkrecac ? Czy poprostu ponownie skrecic mocno tarcze ?
wojciechu Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 Przedwczoraj wymieniałem ok 10 nypli. Jeśli masz scentrowanie koło, to możesz jak najbardziej centrować je sam, pod warunkiem, że masz specjalny klucz do tego (w Tesco można dostać za 15zł). Zasada jest taka, że jeśli koło bije w lewą stronę (tj. w stronę tarczy hamulca), to w miejscu bicia dokręcasz nypel, który jest poprowadzony do piasty od strony kasety/wolnobiegu, a dwa sąsiednie nyple (które są poprowadzone do piasty od strony tarczy hamulca odkręcasz. Oczywiście odkręcanie/dokręcanie nypli należy robić stopniowo (np. po 1/4 obrotu) i metodą prób i błędów wycentrujesz koło bez większych problemów. Mi się to udało zrobić bez centrownicy wymieniając aż 10 nypli, więc Ty z jedną na pewno nie będziesz miał problemu
revolta1 Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Opublikowano 11 Maja 2017 I nie bylo problemu . zawsse jest ten pierwszy raz i udalo sie .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się