Rekomendowane odpowiedzi

Patrykk

Witam, mam zamiar wymienić koła w moim rowerze MTB ponieważ obecne są za ciężkie(2240g+1650g opony). Mój budżet to ok.1100zł a waga jaką bym chciał osiągnąć to 1500-1600 gram. 

Wymagania: 29cali, Centerlock, bębenek shimano 10s.

Znalazłem dwie opcje, oceńcie czy się nadają:

Zestaw 1

Obręcze DT Swiss XR 331 29" 
Piasty: DT Swiss 370 Centerlock straightpull czarne 
Szprychy: Sapim D-Light czarne 
Nyple: Sapim alu czerwone secure lock 
Waga kół wyniesie ok 1540g. Cena 1100zł

Zestaw 2

Obręcze: DT Swiss XR 331 29" 
Piasty przód Novatec D771SB MTB ty łNovatec D772SB MTB 
Szprychy: Dt Swiss competition 2.0/1.8/2.0 
Nyple: Sapim SILS sLock polyax aluminium
Waga kół wyniesie ok 1540g. Cena 1100zł.

A może najlepiej by było gdybym na początku zrzucił 500g na oponach za które dał bym ok.300zł a na koła oszczędził trochę więcej kasy i kupił lepsze? Co o tym sądzicie ? Zaoszczędził bym 800zł a waga by spadła porównywalnie, bo z kół ok. 600g byłbym w stanie zrzucić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas
Napisano (edytowane)

Zdecydowanie zacznij od zmiany opon na lżejsze ale niestety trzeba będzie wydać na zestaw około 300 złotych, na oponach będzie największy zysk wagowy, nie napisałeś czy chcesz mieć dętki czy bez dętki jak dętki to ultralight, zysk wagowy na dętkach to 250 gramów podobnie gdy zrobisz to bez dętek. W cieniowane szprychy raczej bym nie szedł, im cieńsza szprycha tym sztywność konstrukcji koła spada i wtedy będzie efekt plastelinowego koła w połączeniu z bardzo lekką obręczą ten efekt jest potęgowany. Jeżeli jeździsz zimą to aluminiowe nyple i woda i śnieg zmieszany z solą to proszenie się o kłopoty, zysk wagowy na alu nyplach niewielki, gra niewarta świeczki.

Edytowane przez leejoonidas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrykk
2 minuty temu, leejoonidas napisał:

Zdecydowanie zacznij od zmiany opon na lżejsze ale niestety trzeba będzie wydać na zestaw około 300 złotych, na oponach będzie największy zysk wagowy, nie napisałeś czy chcesz mieć dętki czy bez dętki jak dętki to ultralight, zysk wagowy na dętkach to 250 gramów podobnie gdy zrobisz to bez dętek. W cieniowane szprych raczej bym nie szedł, im cieńsza szprycha tym sztywność konstrukcji koła spada i wtedy bedzie efekt plastelinowego koła w połączeniu z bardzo lekką obręczą ten efekt jest potęgowany.

No tak opony to koszt 300zł ale koła to koszt 1000 i więcej i chyba faktycznie zaczne od opon. Narazie będę jeździł na dętkach ale nie jestem przekonany do  ultralight bo słyszałem że łatwo je przebić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas

Ja jeżdżę na dętkach ultralight w terenie i po czterech tysiącach kilometrów zero kapcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrykk
Teraz, leejoonidas napisał:

Ja jeżdżę na dętkach ultralight w terenie i po czterech tysiącach kilometrów zero kapcia.

A jakie masz opony ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leejoonidas

Schwalbe thunder burt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMTB

Ile ważysz? Jak jeździsz? XC, enduro? Jakie opony planujesz? QR czy jakieś sztywne osie?

Pozdrawiam

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrykk
Teraz, KrzysiekMTB napisał:

Ile ważysz? Jak jeździsz? XC, enduro? Jakie opony planujesz? QR czy jakieś sztywne osie?

Pozdrawiam

Krzysiek

Waże ok.70kg. Jeżdżę głównie maratony ale Xc tez się zdarzy. Opony planuje Maxxis Icon.  QR. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMTB

W tej cenie i z tą wagą ciężko znaleźć coś lepszego. Generalnie może pomyśl nad dt350 są droższe ale oparte na mechanizmie zaziębiającym jak w 240.

Przy Twojej wadze nie powinno być problemów ze stabilnością. Novatec czy Dt sam nie wiem... Piast DT nie udało mi się jeszcze zniszczyć, Novatec nie miałem. 

Jednak zgadzam się z kolegą, że najlepiej zacząć od opon. Tylko kup te z mieszanką 3C, nie ma co oszczędzać na oponach - słabe opony kastrują możliwości roweru i rowerzysty. Także polecam tubeless, jeśli jeździsz regularnie. Zejść kilogram z kół to już bardzo dużo.

Pozdrawiam

 

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrykk
2 minuty temu, KrzysiekMTB napisał:

W tej cenie i z tą wagą ciężko znaleźć coś lepszego. Generalnie może pomyśl nad dt350 są droższe ale oparte na mechanizmie zaziębiającym jak w 240.

Przy Twojej wadze nie powinno być problemów ze stabilnością. Novatec czy Dt sam nie wiem... Piast DT nie udało mi się jeszcze zniszczyć, Novatec nie miałem. 

Jednak zgadzam się z kolegą, że najlepiej zacząć od opon. Tylko kup te z mieszanką 3C, nie ma co oszczędzać na oponach - słabe opony kastrują możliwości roweru i rowerzysty. Także polecam tubeless, jeśli jeździsz regularnie. Zejść kilogram z kół to już bardzo dużo.

Pozdrawiam

 

Krzysiek

Ok to zacznę w takim razie od opon a o kołach pomyśle później. A jakie opony mi polecasz ? Te Ikony będą dobre ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekMTB

Nie siedzę w XC, ale Ikon i generalnie Maxxis ma zbiera bardzo pochlebne opinie. Też mam Maxxisy na moim hardtailu (DHF i DHR). Ale bierz co najwyżej 2.2, zakładam, że masz wąskie (<25mm) felgi.

Pozdrawiam

 

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomasz555
Napisano (edytowane)
W dniu 10.01.2019 o 17:38, Patrykk napisał:

Witam, mam zamiar wymienić koła w moim rowerze MTB ponieważ obecne są za ciężkie(2240g+1650g opony). Mój budżet to ok.1100zł a waga jaką bym chciał osiągnąć to 1500-1600 gram. 

Wymagania: 29cali, Centerlock, bębenek shimano 10s.

Znalazłem dwie opcje, oceńcie czy się nadają:

Zestaw 1

Obręcze DT Swiss XR 331 29" 
Piasty: DT Swiss 370 Centerlock straightpull czarne 
Szprychy: Sapim D-Light czarne 
Nyple: Sapim alu czerwone secure lock 
Waga kół wyniesie ok 1540g. Cena 1100zł

Zestaw 2

Obręcze: DT Swiss XR 331 29" 
Piasty przód Novatec D771SB MTB ty łNovatec D772SB MTB 
Szprychy: Dt Swiss competition 2.0/1.8/2.0 
Nyple: Sapim SILS sLock polyax aluminium
Waga kół wyniesie ok 1540g. Cena 1100zł.

A może najlepiej by było gdybym na początku zrzucił 500g na oponach za które dał bym ok.300zł a na koła oszczędził trochę więcej kasy i kupił lepsze? Co o tym sądzicie ? Zaoszczędził bym 800zł a waga by spadła porównywalnie, bo z kół ok. 600g byłbym w stanie zrzucić.

Hej  jak chcesz to mam koła do sprzedaży ,dt swiss x1600 cl spline.

 

 

Edytowane przez tomasz555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się