Skocz do zawartości

Tigra Leader '90


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Postanowiłem zbudować klasyczny rower szosowy z nowoczesnymi podzespołami. Niektórzy powiedzą że to profanacja... Ale co tam ;)

Tigra Leader. Jest to rama stalowa CroMo. Wykonała ją szwajcarska, już nie istniejąca, manofaktura. Zaciekawiła mnie ona z tego powodu że poza extra wyglądem jest to szczyt technologii ram stalowych na mufach. Rurki CroMo są cieniowane olejowo, zastosowano francuskie mufy Bacoma.

Specyfikacja:

·        Rama Tigra Leader '90

·        Mostek Atax aero, 110mm

·        Baranek noł nejm

·        Klamki Shimano Claris R2000 + przerzutki przód/tył R2000

·        Korba FSA Tempo 34/50z + suport FSA 

·        Kaseta Shinamo HG50 - 8s  13/26z

·        Łańcuch Shimano HG40 6/7/8 s

·        Linki i Pancerze Shimano

·        Koła: Przód Mavic Aksium, a tył Aksium Race
·        Opony Michelin Pro Race 3 i 4

·        Hamulce Shimano Tiagra

·        Siodło Wittkop Medicus GEL

·        Sztyca podsiodłowa Accent SP-252

·        Owijka Valo biała

Podsumowując, rower szybki, bardzo sprawny i sztywny. Zakres przełożeń, póki co, wystarczający. Samo przerzucanie biegów bardzo zadowalające. Wygoda, jak na kolarkę nieźle, dużo w tym zasługi siodła, które jest wygodne i zbudowane anatomicznie. Klamkomanetki Shimano bardzo wygodne i można je pewnie chwycić. Ponieważ złożyłem go na początku grudnia to jeszcze dużo nie pojeździłem, a już mnie strasznie świerzbi żeby go mocniej popróbować :)  Co do wyglądu, to już sprawa indywidualne. Mi osobiście się bardzo podoba, ale mogę być nieobiektywny ;)

P.S. Na ostatnim foto moje Świąteczne prezenty ;)

IMG_20181018_205141_6.jpg IMG_20181108_160911_9.jpg ham2.JPG IMG_20181202_155604_2.jpg IMG_20181206_212747_2.jpg IMG_20181208_130235_4.jpg IMG_20181223_214710_1.jpg IMG_20181223_214836_2.jpg

IMG_20181227_002826_6.jpg

Edytowane przez Gjoy
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Gjoy napisał:

profanacja

Tak jak pisałem Ci już w temacie o kasetach, średnio to wygląda. Campa, ze swoimi klasycznymi kształtami na pewno pasowałaby lepiej niż plastikowy claris. Swoją drogą te klamki masz zamontowane o wiele za wysoko, popraw zanim zaczną się problemy z nadgarstkami, chyba, że kształt kierownicy na to nie pozwala to ok.

Jeśli nie masz jakiegoś "fetyszu" w temacie naklejek mavic'a to zdjąłbym farbę/naklejkę z obręczy, powinno się to lepiej komponować. 

Pilnuj zużycia łańcucha. Te hg40 są zrobione z nowego stopu - gównolitu. Jak już się zużyje zainwestuj w jakikolwiek łańcuch 9rz, w niczym to nie przeszkadza a będzie duuuużo trwalszy, nawet taki sram 951 będzie o niebo lepszy.

Nooo i jak najwięcej kilometrów w nowym roku.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za opinię. 

Co do kiery to testowałem już wiele ustawień i ten zdecydowanie mi najbardziej pasuje. Ale faktycznie wygląda na za wysoko ustawiony. No cóż, potestuje i w razie co zmienie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.12.2018 o 23:23, Gjoy napisał:

Jest to rama stalowa CroMo. Wykonała ją szwajcarska, już nie istniejąca, manofaktura. Zaciekawiła mnie ona z tego powodu że poza extra wyglądem jest to szczyt technologii ram stalowych na mufach.

Chrommolibden to stara technologia jak świat, to tak jakby porównywać kamień łupany do technologi stopów stali jakiej używali producenci tychże ram. Szczytem były ramy na rurach Reynoldsa 953, gdzie 531 dawał już znakomite parametry :) Równolegle można spotkać wyroby na rurach Columbusa, równie świetne zresztą.

Do szwajcarskich wyrobów podchodze bardzo sceptycznie, często jest to przerost formy nad treścią przepchana marketingiem.

Sam rower może się podobać, do tego tematu podchodzę bardziej praktycznie jak wizualnie.

Klamki rzeczywiście nie ten teges, łańcuch 9-kowy minimum.

CN-HG40 starczył mi na krótko jak testowałem, może na 500 km, zdecydowanie dłużej żył accent 8-kowy za 28 pln.

Odnośnik do komentarza

Kurcze muszę chyba wymienić ten łańcuch, może z sezon go pomęczę bo jest całkiem nowy. Ale dzięki za uwagi!

 

Co do rurek ramy to dokładniej jest to Oria ML25 od Mannesmann Steel Works, tej samej huty co podobno zaopatrywała też Columbusa. Rurki są podwójnie cieniowane. Wiadomo że wygląd ważny, jednak rurki ramy też swoją rolę mają 😝

Edytowane przez Gjoy
Odnośnik do komentarza

Bardzo fajny rowerek.

Może nie czekaj do końca sezonu z wymianą łańcucha, najlepiej go sprawdzaj jak się wyciąga żeby nie uszkodzić zębatek.

Potencjał do dalszego tuningu jest zwłaszcza koła nie wiem ile Ci wytrzymają... dużo ważysz?

Odnośnik do komentarza

To że rurki moga być od jednego producenta nie oznacza ,że sa takie same.  Stal jest stopem i to  chyba o największej możliwości konfiguracji składników.

Aksiumy są akurat pancerne tylko trochę cięższe. Do tego roweru z czasem założyłbym Ultegry np 6700.

Odnośnik do komentarza

Jeździj dopóki się nie rozpadną, wagę masz OK :)

Jak się zużyją to rozważ koła składane, ponieważ serwis systemowych kół jest drogi czasem nawet nie możliwy ( producent woli aby klient kupił nowe koła niż je ciągle naprawiał).

Poza tym składane koła są tańsze.

Trzecia nie głupia opcja to karbonowe koła z alieexpress ( chyba że wolisz jednak aluminium).

Odnośnik do komentarza

Co do serwisu piast Aksium to akurat ceny nie są może niskie, ale ja w swoim tylnym kole zmieniałem ostatnio wszystkie łożyska oraz klekotki bębenka, jak i sam bębenek. Doszedłem do 1/4 wartości całego nowego koła, co jakoś tragedią nie jest.

Za to nie wiem jak będzie w przypadku serwisu kół Shimano, ale tak ze słyszenia to chyba nie ma z tym większych problemów. Aczkolwiek sam nigdy kół rodem z japonii nie miałem..więc mogę być w błędzie.

Koła z chin i to carbon?? kurcze, nie wiem czy aż tak odważny jestem! 😉

Edytowane przez Gjoy
Odnośnik do komentarza

Troszkę chłopaków poniosło z tą wymianą kół xd Aksium'y to mega wytrzymałe koła zarówno jeśli chodzi o uszkodzenia mechaniczne jak i piasty. Jeśli zrobiłeś dobrze ten serwis to masz spokój na kilkanaście tysięcy kilometrów

Odnośnik do komentarza

Mi się rozsypały koła dość szybko. Szprychy pękały mi tygodniowo czasem po 3. Zakupiłem nowe kółka od chińczyka leciutkie aluminiowe i już od pół roku nie widziałem pękniętej szprychy, no wtedy ważyłem prawie 100 kilo i ścieżka rowerowa w Suchej Beskidzkiej gdzie jeżdżę na weekendy wygląda tak, że jest ostry wysoki krawężnik co 50 metrów.... Tak jak chłopaki napisali. Jeździć póki się nie rozsypią a potem się zastanawiać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Rowerowa Szajba

A mi sie ten rower podoba. Serce i czas poświecony na jego złożenie. Sam bym cos podobnego sobie złozył jako rower na szose tylko jak na razie dopieszczam moje MTB na kole 26 cali.

 

Odnośnik do komentarza

Brzydki nie brzydki kwestia gustu. Ważne,że udało się samemu poskładać.  To Ty będziesz nim śmigać ,więc nic nam do tego. Przyznaję ,że te klamki ujęły mu uroku starego pomykacza. Życzę gładkich kilometrów;-)

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Rowerowa Szajba napisał:

A mi sie ten rower podoba. Serce i czas poświecony na jego złożenie. Sam bym cos podobnego sobie złozył jako rower na szose tylko jak na razie dopieszczam moje MTB na kole 26 cali.

 

MTB oczywiście też mam i bardzo lubię! A 26' to moim zdaniem najlepszy rozmiar jak masz zamiar pośmigać na korzeniach po lesie - ja glównie po to mam MTB;-) 

A nad czym tak pracujesz? Ja 9 lat temu złożyłem swojego gorala na ramce Merida TFS 900.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...