HUN Opublikowano 30 Grudnia 2018 Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) 2018-12-30 Poniesiony modą na gravele, oraz kierując się internetowymi recenzjami pozbyłem się 7000 zł w zamian za powystawowy używany rower prawie nieznanej marki sprzedającej swoje rowery przez internet bez pośredników. Osoby które szukały gravela pewnie też spotkały się z problemem szybkiego wyprzedania się popularnych rozmiarów (W moim przypadku L). Dlatego gdy pojawiło się ogłoszenie na zagranicznych forach sprzedaży sporej partii testowych rowerów kilku marek, w ciemno zakupiłem jeden z nich. (Potem wysłałem przyjaciela aby się jednak przyjrzał rowerowi na żywo). Nie bałem się doboru wielkości ramy, ponieważ bike-fiting pod ten konkretny egzemplarz zrobiłem już pół roku wcześniej nie wiedząc że mojej ramy nie ma już w żadnym sklepie. Podzespoły w rowerze są bardzo dobre i na pewno kosztują grubo powyżej 7000 zł, dlatego najwyżej w późniejszym czasie kupie po prostu ciekawszą ramę bardziej znanej firmy. Wybrane podzespoły: Korba easton ec90sl 1x ... jedna z najlżejszych na rynku sporo lżejsza od sram red czy shimano dura ace (455g) Koła sram roam 50 ... koła ze świata MTB o masie jakie niejedne szosowe "mavicy" mogą pozazdrościć (1655g) Pełna grupa sram force 1 hydr (oczywiście z wyłączeniem korby ). Nie wiem ile sama rama (aluminiowa) waży, według różnych źródeł 1550 g. - 2070 g. Przedni widelec jest karbonowy i waży około 450 g. Masa całkowita roweru zmierzona domowymi sposobami to około 8,2 kg w rozmiarze L. Link do pełnej specyfikacji: https://www.votec.de/produkt/votec-vrx-elite-petrol-black-2017/ Jeżeli kogoś będą interesować szczegóły, recenzja oraz więcej zdjęć mogę w przyszłości załączyć. Aha mój poprzedni rower ( którym nadal jeżdżę) to Dahon Ciao d5 z bardzo rzadką przekładnią planetarną sturmey archer, w moim rodzinnym Krakowie nikt nie chce podjąć się jej serwisowania Niemniej jestem z niego niesamowicie zadowolony, dzięki niemu zrezygnowałem z samochodu w 90% gdyż jest świetnym commuterem także zimowym no i ciężko go ukraść . Moje starsze rowery pokradli. EDIT: 2019-01-04 Koniec oszczędzania roweru, wziąłem dziś go na pierwszą wycieczkę po Krakowie. Zdjęcia powyżej. Na twarzy mi banan co chwilę wyskakiwał, widząc jak szybko przejeżdżam na tym rowerze odcinki dróg które dobrze znam eksplorując je wcześniej na innych rowerach. Jazda po lodzie bardzo stabilna, nawet jak pojawił się uślizg tylnego koła bardzo łatwo go jest przywrócić na prawidłowy tor jazdy. Przednie koło sporo mocniej jest dociążone masą ciała niż na rowerach górskich, uślizgu żadnego nie miałem zresztą nie pamiętam czy kiedykolwiek miałem uślizg przedniego koła nie zakończony mniejszą lub większą glebą. Opony Schwalbe G One zbierały mieszane recenzje, natomiast jak narazie nie miałem lepszych opon w swoim życiu z przeznaczeniem asfalt i teren jednocześnie. Zakupię opony Panaracer Gravel King to wtedy porównam te dwie opony. Chcę wszystkich wahających się namówić na zimowe przejażdżki przy temperaturze poniżej zera. Nie ma wtedy chlapy, człowiek i rower prawie w ogóle się nie brudzi (nie mam jeszcze błotników) a sól, piasek nie lecą na ramę, osprzęt jak przy temperaturze np 5 stopni. Sam byłem zdziwiony jaki mam czysty łańcuch. Edytowane 4 Stycznia 2019 przez HUN 1
Gjoy Opublikowano 11 Stycznia 2019 Opublikowano 11 Stycznia 2019 Naprawdę bardzo ciekawy rowerek! Nie kojarze żebym widział coś innego tej marki. Osprzęt klasa i niezła masa jak na przełaj. A co do zimowych wypraw to potwierdzam, zabawa jest przednia! A sprzęt, wg moich doświadczeń, daje rade do - 7 ÷ -8. Koło -10 da się odczuć zwiększenie oporów pracy. Pozdr! 🙂 1
HUN Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2019 W dniu 11.01.2019 o 10:08, Gjoy napisał: Naprawdę bardzo ciekawy rowerek! Nie kojarze żebym widział coś innego tej marki. Osprzęt klasa i niezła masa jak na przełaj. A co do zimowych wypraw to potwierdzam, zabawa jest przednia! A sprzęt, wg moich doświadczeń, daje rade do - 7 ÷ -8. Koło -10 da się odczuć zwiększenie oporów pracy. Pozdr! 🙂 Cześć Masz też gravela oprócz huragana? Nigdy nie widziałem drugiego Voteca w Polsce na żywo. Jest to marka walcząca przede wszystkim ceną. Najwięksi konkurenci to ROSE oraz Canyon. Wszyscy są niemieckimi producentami sprzedającymi tylko przez internet. Wszystkie te marki nie schodzą ze specyfikacją poniżej shimano 105 (Canyon teraz już niestety zaczął instalować tiagrę) i cenami od około 1000 euro w zwyż. p.s. Osobiście uważam że shimano 105 jest najlepszą opcją cena/jakość na rynku. Np kaseta SRAM do mojego jak się zużyje to kwota 500zł na promocji za nową.. Shimano kosztuje od 135zł czyli do przełknięcia. Sram force 1 jest bardzo dobrym osprzętem, ale niech każdy się zastanowi czy go stać na drogi serwis. p.p.s. Mój rower dostanie nowe koła karbonowe na chińskich podzespołach i dokupię drugą kasetę , aby łatwo było przekładać koła w zależności od potrzeb. Będę mieć wtedy dokładne porównanie między gravelem a szosą na tej samej ramie
HUN Opublikowano 4 Maja 2021 Autor Opublikowano 4 Maja 2021 Kilka osób zarzuca mi, że kłamię pisząc, iż mój rower waż poniżej 8 kg. Niedowiarkom wrzucam zdjęcie z ważenia z ciężkimi oponami 30c od Schwalbe Modyfikacje do fabrycznego roweru: Lżejsze opony Schwalbe pro one 30c Lżejsze siodełko Specialized power pro Lżejsza kaseta Sram XG 1180 Cięższy, dłuższy łańcuch od KMC Cięższy przedni blat od AbsolutBlack 44T Cięższa przerzutka tylna Rival 1
KonradTrek800 Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 Tylko, że to są koła typowo szosowe, więc waga jak najbardziej ok. Z Gravelem ten rower ma niewiele wspólnego. Podoba mi się, gratulacje!
HUN Opublikowano 4 Maja 2021 Autor Opublikowano 4 Maja 2021 (edytowane) 16 minut temu, KonradTrek800 napisał: Tylko, że to są koła typowo szosowe, więc waga jak najbardziej ok. Z Gravelem ten rower ma niewiele wspólnego. Podoba mi się, gratulacje! Poluje na opony Rene Herse Bon Jon Pass 35c, ale dostęp ciężki albo, cena 200 dolców z przesyłką. Powinny ważyć tyle co pro one . Zdjęcia z ważenia na schwalbe g-one 35c nie mam, ale jest około 7,9 kg opon maksymalnie wchodzą opony 42c. Lub 47b. Rama jest z 2017 roku, więc to jeden z pierwszych graveli. Edytowane 4 Maja 2021 przez HUN
KonradTrek800 Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 Składam gravela, który z kołami 50-622 zmieści się w 9kg 1
HUN Opublikowano 4 Maja 2021 Autor Opublikowano 4 Maja 2021 1 godzinę temu, KonradTrek800 napisał: Składam gravela, który z kołami 50-622 zmieści się w 9kg Wow nieźle
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się