Skocz do zawartości

Canyon Endurance AL 7.0 vs. Focus Izalco Race 105 Carbon. Który wybrać ?


Marcin1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc w wyborze roweru i doborze rozmiaru.

Mam do wyboru:

Canyon Endurance AL 7.0 

Focus Izalco Race 105 Carbon

Oba w podobnej cenie. 

Jak dla mnie Canyon na plus koła Mavic i subiektywnie wygląd.

Za Focusem przemawia jedynie rama Karbonowa. Pytanie co mi to da? Canyon w rozmiarze M waży 8,2kg dla Focusa nie mogę znaleźć danych odnośnie wagi.

Co uważacie Szajbajki?

Dodatkowo proszę o pomoc w doborze rozmiaru. Dla Focusa mam tylko dostępny L57cm dla Canyona pełen zakres.

Mój wzrost to 182cm, przekrok 85cm, ręka 59cm.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza

Focus waży niby 8,5

BTW rowery mają inną geometrię ramy i to jest podstawowa różnica. Canyon to endurance czyli rama, która powinna być bardziej komfortowa, pozycja bardziej wyprostowana, lepiej sprawdzi się na dłuższych wycieczkach.

Focus jak sama nazwa wskazuje jest rowerem o geometrii "race"

Zapewne jest to Twoja pierwsza szosa więc imo lepszym wyborem będzie canyon ze względu na alu ramę - wybaczy więcej obić, wywrotek czy obcierek.

Możesz też zerknąć na rose pro sl. Budżet podobny, pełna 105, na aksium'ach a geometria to coś pomiędzy canyon'em a focusem

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Nie ma takiego roweru jak Canyon Endurance jest tylko Endurace. I jego geometra jak sama nazwa wskazuje leży w pół drogi pomiedzy "race" i "endurance".

Co do wagi Canyona to spokojnie do tego co jest napisane możesz + 0,5 kg dołożyć. 

Jeżeli oba rowery do dostania za podobne pieniadze to ja brałbym Focusa. Rozmiar powinien pasować.

 

 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Tak, pierwsza szosa. Nie doświadczyłem różnicy pomiędzy alu a karbonem ale nie chcę za pół roku stwierdzić, że jednak mogłem brać karbon więc pytam specjalistów.

Oczywiście ENDURACE, odruchowo z angielskiego napisałem endurance ;)

Widzę zdania są podzielone. Zastanawiam się nad geometrią - lubię długie przejażdżki (do tej pory robiłem 100-150km na swoim Evado 5.0 od Krossa) i celuję w amatorskie

starty w triathlonie IM gdzie dystans rowerowy to 90km lub 180km. Pytanie, który będzie wygodniejszy na 180km. 

Jaki rozmiar dla Canyona?

Wzrostem jestem na granicy M i L. 

 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Marcin1990 napisał:

Tak, pierwsza szosa. Nie doświadczyłem różnicy pomiędzy alu a karbonem ale nie chcę za pół roku stwierdzić, że jednak mogłem brać karbon więc pytam specjalistów.

Oczywiście ENDURACE, odruchowo z angielskiego napisałem endurance ;)

Widzę zdania są podzielone. Zastanawiam się nad geometrią - lubię długie przejażdżki (do tej pory robiłem 100-150km na swoim Evado 5.0 od Krossa) i celuję w amatorskie

starty w triathlonie IM gdzie dystans rowerowy to 90km lub 180km. Pytanie, który będzie wygodniejszy na 180km. 

Jaki rozmiar dla Canyona?

Wzrostem jestem na granicy M i L. 

 

W tym wypadku wymiana roweru Alu na Alu mija się z celem skoro możesz zmieścić się w swoim budżecie z ramą karbonową. Ja odczułem różnice znaczną w tłumieniu drgań. Naprawdę jest różnica a jeśli lubisz tak długie dystanse karbon będzie idealny. 

Osobiście Canyona będę polecał każdemu !

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

To ja zamieszam, carbon nie jest zawsze wygodniejszy od alu, są bardzo komfortowe ramy alu i mega sztywne karbonowe, więcej komfortu da raczej szersza opona. Ale ja proponuję skupić się na czymś innym, skoro planujesz starty w triathlonie gdzie drafting jest zazwyczaj zabroniony, szukaj roweru, który będzie bardziej aero, niż komfortowy, za jakiś czas założysz do niego lemondkę, sztycę fast forward i koła na wysokim stożku i zaczniesz kręcić średnie około 40 km/h.

Odnośnik do komentarza

Trochę spędziłem też szukając szosy aero, natrafiłem nawet na fajną promocję Giant Propel Advanced 2 ale sprzątnęli mi go sprzed nosa.

Teraz aero odpuściłem bo starty w triathlonie to raz czy dwa razy w roku a cały pozostały czas to długie wycieczki gdzie preferowałbym pozycję wygodniejszą.

Może spróbuję też sił w amatorskich zawodach szosowych. Pytanie jak się spodoba jazda na szosie ;)

 

Odnośnik do komentarza

W tej cenie, wg mnie, raczej nie warto celować w Alu.
Co do geometrii - to tez wg mnie bez znaczenia bo i tak wszystko będzie Ci bolec po pierwszych jazdach - wiec co za różnica czy przyzwyczaisz się do geo sportowego czy innego.

Ja na pierwsza szosę wybrałem Focusa Cayo i po trzeciej jeździe wszystko przestało bolec.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...