Skocz do zawartości

Obręcz dt swiss xr 361


Mateusz Mazurek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zamierzam kupić obręcz jaką jest dt swiss xr 361 i jest ona asymetryczna czy coś to zmienia? 

Opublikowano

Przez to koło jest sztywniejsze i bardziej równomiernie rozkładane są naprężenia. Dzięki takiemu kształtowi w całym kole stosuje się szprychy tej samej długości, więc trudno się pomylić przy ich zakupie 😉

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Podsumowując jest lepsza niż takie tradycyjne? :D

Jeszcze mam jedno pytanie trzeba zastosować do tej obręczy jakołś specjalną piaste? Czy tradycyjny dt swiss 350 będzie ok?

Edytowane przez Mateusz Mazurek
Opublikowano (edytowane)

Podstawową zaletą obręczy asymetrycznych jest możliwość niemalże równomiernego naciągania szprychy po obu stronach koła, co daje większą sztywność koła i wytrzymałość na strzały podczas jazdy. W standardowych jedna strona zwykle jest naciągnięta lżej od drugiej. 

Piasta będzie pasować. 

Czy jest lepsza od standardowych? Wg. mnie sprawdza się przy konieczności budowy mocniejszych kół np. do enduro lub przy zdecydowanie cięższych rowerzystach.

Edytowane przez Franz Mauer
  • Pomógł 1
Opublikowano

I najważniejsze... wskazany przez Ciebie model obręczy DT Swiss jest przeznaczony do ścigania się w cross country 😁

Opublikowano

Hehe wiem o tym :) To koło ma być do mojego roweru na którym się ścigam.

W wakacje jak dozbieram trochę kasy to przejdę sobie na bezdętki. Ale na szczęście nie przebiłem jeszcze dętki po 3k kilometrów.

Opublikowano
36 minut temu, Mateusz Mazurek napisał:

To koło ma być do mojego roweru na którym się ścigam.

To moim zdaniem zakup jest jak najbardziej uzasadniony ;) 

Opublikowano

Jeszcze jedno jakbyś mógł mi napisać co sądzisz o szprychach sabim race? Lub polecić jakieś inne w tej cenie. Wiem że są one dosyć podstawowe ale nie mam kasy żeby kupić szprychy 10 zł za jedną. 

Dokładnie chodzi mi o model w wersji black

Opublikowano (edytowane)

Nie są złe. Osobiście  przy swojej wadze 105kg miałem doświadczenie ze szprychami SAPIM D-LIGHT, które pozwalają obniżyć wagę koła, a przy tym sa dość mocne. W sezonie tylko raz strzeliła mi szprycha, ale to nawet nie sama szprycha, ale aluminiowy nypel. Zatem mogę powiedzieć, że dają radę :) 

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

Pisałem Ci że to są podstawowe szprychy ale przemawia za nimi nawet w wersji podstawowej że są twardsze od podstawowych dt czy spokeya. Osobiście sprawdzałem w pracy twardomierzem. Pytasz o to samo w drugim wątku więc troszkę za dużo tematów na temat tych komponentów ale szprychy lepiej kupić u lokalnego sprzedawcy podczas składania kół bo domyślam się że sam tego nie będziesz robić!

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, specialized34 napisał:

Pisałem Ci że to są podstawowe szprychy ale przemawia za nimi nawet w wersji podstawowej że są twardsze od podstawowych dt czy spokeya. Osobiście sprawdzałem w pracy twardomierzem. Pytasz o to samo w drugim wątku więc troszkę za dużo tematów na temat tych komponentów ale szprychy lepiej kupić u lokalnego sprzedawcy podczas składania kół bo domyślam się że sam tego nie będziesz robić!

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Sry wiem że za dużo tych wątków założyłem tylko że nie mogłem znaleźć informacji o tej konkretniej obręczy a co do szprych to tylko pytam o opinie następnej osoby nie zaśmiecając tego forum następnym wątkiem.

Co do składania kół to prawda sam tego robił nie będę bo się nie znam tylko chciałem się dowiedzieć co warto kupić a co nie i jaka obręcz będzie spełniała moje wymagania w 100% Ale już mam takie informacije i nie będę już robił następnych wątków na ten temat

Edytowane przez Mateusz Mazurek
Opublikowano
Sry wiem że za dużo tych wątków założyłem tylko że nie mogłem znaleźć informacji o tej konkretniej obręczy a co do szprych to tylko pytam o opinie następnej osoby nie zaśmiecając tego forum następnym wątkiem.
O obręczy nie znajdziesz dużo tak jak ja i przedmówca ci napisał o niej ze jest asymetryczna i dość wytrzymała napisał ci to samo co ja w poprzednim wątku więc śmiało możesz brać z czystym sumieniem mogę polecić. Na zdjęciu są te same dt xr361 a szprychy podstawowe spokojnie wystarcza i proponuję do tego mosiężne nyple i będziesz zadowolony z kół spokojnie na zawody przy twojej wadze wystarcza25c61775e9b34995c6f459ee03b987e1.jpgb663881d66ecd01e20124b1d0804bb37.jpg

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  • Pomógł 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...