Patryk93 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 (edytowane) Witam wszystkich Posiadam rower giant fathom 2 i chciałbym się dowiedzieć jak bardzo ten rower nadaje się na ścieżki rowerowe po po lesie . Jeżdżę już jakiś czas i nie jestem "pro riderem" ale coś tam troszke już potrafie i jako tako daje radę . Mam kilka pytań do osób które dość dobrze znają ten temat . Po pierwsze czy rama tego roweru o kącie główki 67° jest dość wystarczająca i brak sztywnej tylnej osi można pominąć i całkiem dobrze jeździć na tym czy niestety to nie przejdzie ? Czy amortyzator sr suntor raidon 120mm da radę sobie czy lepiej wymienić go na jakiegoś rockhoxa 140mm i czy wogule jest sens wymieniać amortyxator w tym rowerze ? Czy obręcze o szerokości 21 mm są wystarczające na opony maxxis ardent o grubości 2.40 (fabrycznie były maxxis ardent 2.25) lub czy będzie z tego efekt żarówki a skoro tak to jaka nadawała by się maksymalna grubość opon do tych obręczy ? Z góry dziękuję za pomóc. Pozdrawiam Edytowane 24 Grudnia 2018 przez Patryk93
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Zmiana amortyzatora może negatywnie wpłynąć na geometrie i popsyjesz swoją pozycję na rowerze c co może objawić się np bólem w nadgarstkaSztywne osie uważam że też jakoś specjalnie nie są potrzebne na początek przygodyOpony jakie masz 2.4 są tak dość szerokie i dobrze wybiorą niektóre elementy nawierzchni
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Jest to rower Giant z linii trailowej podobnie jak mój Stance. Kąt główki już pozwoli fajnie pojeździć, omijaj A-Line'y i będzie dobrze. Jedno jest jeszcze przez Gianta spaprane, długość mostka, ja w moim Stance mam 60mm od Bontragera z płaska 720mm kiera także od tego producenta. Krótszy mostek poprawi Ci nieco manewrowość tego roweru i bardziej go "utrailowi". Co do amorka, 120mm w trailu wystarcza, sztywna oś przedniego koła by się przydała, ale niezbędna nie jest żeby sobie fajnie pojeździć. Odnośnie opon, 2.3" to moim zdaniem max dla tych obręczy. Sam Maxxis Ardent także w tej bieda wersji jest taki sobie. Tutaj mogę polecić Ci dobre i nie kosmicznie drogie opony do jazdy po ścieżkach, Specialized Slaughter Grid na tył i Butcher Control na przód, mam taki zestaw i jestem nimi zachwycony w każdych warunkach, także i na dojazdach po asfalcie. Do tego trzeba szlifować umiejętności, nabrać doświadczenia i mieć olej w głowie. P.S. Nie tytułujemy tak postów! Popraw tytuł. Tytuł ma nawiązywać do zapytania/treści posta.
Patryk93 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2018 Dzięki za pomoc i przepraszam za tytuł taki ale jestem pierwszy raz na takim forum i nie zwrócilem uwagi w którym miejscu to napisałem ale już jest poprawione . Mam nadzieję że teraz jest ok . Co do roweru to mostek był wymieniony w dzień zakupu roweru bo w standardzie był mostek gianta 90mm (masakra) dlatego wymieniłem go na mostek raceface 45 i jest idealny a po czasie wymieniłem również kierownice na bardziej płaską ale gianta równierz i teraz prowadzenie jest idealne jak dla mnie . Jeśli chodzi o teren to rozpędzam się w lesie do około 40 kmh na niektórych odcinkach i boje się że ten amortyzator może być nie wystarczający bo z tego co wiem to jest prosta zasada że im bardziej ostrzejsza jazda tym większy skok amora jest potrzebny . To dla mnie dylemat choć mimo wszystko narazie daje radę ten amor ale korci żeby go wymienić na coś większego 10-20 mm i lepszego
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Większy skok amortyzatora ta zgodzę się jest potrzebny do ostrzejsze jazdyAle enduro lub dhA nie do jazdy po leśnych ścieżkach gdzie tak naprawdę nie jest tobie potrzebny taki skok jak 140 - 160mm
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 (edytowane) W Raidon'ie zmiana skoku (w tym modelu dla rozmiaru koła 27,5 max. skok to 130 mm) jest dziecinnie prosta, wiec zanim kupisz nowy amor warto przymierzyć się większego skoku. Zmiana skoku o 20 mm nie powinna być dla ramy aż takim obciążeniem ale liczyć się musisz z spadkiem sterowności roweru w zakrętach. Zmienia się skok i geometria roweru ale geometria samej ramy się nie zmienia. Informacje na temat zmiany skoku w Raidon'ie znajdziesz w wątku serwisowym dot. tego amora a co do kompatybilności opon z obręczami to też istnieją na forum stosowne wątki. Polecam poszperać. Niemniej 130 mm skoku spokojnie Ci wystarczy by poszaleć w lesie o ile nie będziesz katował roweru na trasach do DH. Edytowane 24 Grudnia 2018 przez Gość
Ares Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Godzinę temu, Patryk93 napisał: Boje się że ten amortyzator może być nie wystarczający bo z tego co wiem to jest prosta zasada że im bardziej ostrzejsza jazda tym większy skok amora jest potrzebny . To dla mnie dylemat choć mimo wszystko narazie daje radę ten amor ale korci żeby go wymienić na coś większego 10-20 mm i lepszego Niby tak ale wysokość skoku w pewnych już okolicznościach powinna być wymuszona pracą tylnego zawieszenia a tego nie masz i mieć nie będziesz miał. Innymi słowy full to zupełnie inna jazda niż sztywniak. Sprawa druga to nie ma sensu pakować kasę w inny amor w tym większy skok kiedy kuleje reszta. Masz nadmiar gotówki to zainwestuj w hamulce, napęd, ... A tak w ogóle jeżdzij i jak coś padnie to będziesz wymieniał. Sam rower ma takie możliwości, że z kimś kto umie jeżdzić objedzie większość tras, ścieżek w naszych górach.
Patryk93 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2018 Czyli jednak będę musiał odpuścić sobie ten amor a jeśli chodzi o napęd to właśnie chce zmienić z deore 2×9 na slx 1×11 już ze sprzęgłem w przerzutce bo stary napęd już powoli kuleje . A Jeśli chodzi o "A-line'y" co to oznacza ?
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 To jest trasa rowerowaTego typuA co do napędu polecam grupę shimano M7000 będziesz zadowolony i fortuny nie wydasz
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 W dniu 24.12.2018 o 16:50, piter614 napisał: A co do napędu polecam grupę shimano M7000 będziesz zadowolony i fortuny nie wydasz Prawda ale manetkę weź XT. Będzie twardsza ale szybsza w działaniu.
Patryk93 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 W dniu 24.12.2018 o 19:18, PrzeLuka napisał: Prawda ale manetkę weź XT. Będzie twardsza ale szybsza w działaniu. A jeśli mam hamulce slx z tym że męczy mnie długa klamka do hamowania i chciałem ją zamienić na krótką to może być to klamka xt również ?
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Dlugie klamki, więc to pewnie wersja trekkingowa. Spokojnie możesz wymienić klamki na Deore, SLX czy XT.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się