Kruk Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Witam. Mam taką zagwozdkę. Korba M8000 XT jest do rowerów typu XC zaś korba M8000-2 XT do XC boost i trail która ma przesunięcie od osi o 3mm i teraz moje pytanie. Czy Shiamano chciało się robić drugą korbę o przesunięciu 3 mm od suportu czy są to zębatki przesunięte w prawo o 3 mm? Dedykowany napęd to w systemie Boost 148 jak chodzi o korbę M8000-2 z racji tego przesunięcia generującego Boost aby linia łańcucha była lepsza przy booście. Kumpel ma do kupienia właśnie M8000-2 z przesunięciem 3 mm, tarcze 36-26 i pytanie czy to zębatki przesunięte są czy jednak cała korba? Edytowane 21 Grudnia 2018 przez Kruk
Gość Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Tylko zębatki mają przesunięcie tj offset 3mm.
Kruk Opublikowano 21 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Jesteś tego pewny? Wiesz, potrzebuje potwierdzonego info. Edytowane 21 Grudnia 2018 przez Kruk
Franz Mauer Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Do systemu boost dedykowane są korby Shimano z ozn. B: FC-M8000-B1 - jednoblat, linia łańcucha 53, 4mm FC-M8000-B2 - dwublat, linia łańcucha 51,8mm Standardowe to: FC - M8000-1-jednoblat,linia łańcucha 50 4mm FC-M8000-2-dwublat,linia łańcucha 48,8mm FC M785 pod dwublat też ma linię łańcucha 48,8mm. Zatem kupowania przez kumpla korba nie jest pod boost. Zgadzam się natomiast z @Pucmen odnośnie zębatek. To one dają offset. 2
Gość Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 No są z offsetem na pewno jestem pewny nawet Franz Mauer Ci napisał to na stronie shimano też to jest.
tommoo Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Witam, pozwolę sobie się podłączyć do dyskusji. Mam taką zagwozdkę czy korba FC-M8000-1 i FC-M8000-2 to te same korby różnią się tylko zębatkami? Innymi słowy jeżeli kupie korbę pod jeden blat to czy w przyszłości będę mógł założyć dwie tarcze, czy będzie się to wiązało z kupnem nowej korby? Podobno do 2-blatowej da się zamontować jedną tarczę ale czy działa to w drugą stronę? Słyszałem, że w niektórych rowerach z napędem 1x nie można zamontować dwóch zębatek bo otwory pod śruby są zaspawane/spiłowane. Ale czy to wymysł tylko producentów rowerów czy już odgórnie shimano wymyśliło? Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
Ares Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Tak po kupnie samej korby 1x da się zrobić 2 a nawet 3 blatową.
Motke Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 3 godziny temu, tommoo napisał: Mam taką zagwozdkę czy korba FC-M8000-1 i FC-M8000-2 to te same korby różnią się tylko zębatkami? Tak, to te same korby. 3 godziny temu, tommoo napisał: Innymi słowy jeżeli kupie korbę pod jeden blat to czy w przyszłości będę mógł założyć dwie tarcze, Tak ale finansowo mało opłacalne. Jeśli planujesz 2x11 to już teraz kup komplet z 2 tarczami i osobno jedną tarczę pod 1x11 3 godziny temu, tommoo napisał: Słyszałem, że w niektórych rowerach z napędem 1x nie można zamontować dwóch zębatek bo otwory pod śruby są zaspawane/spiłowane. A komu by się chciało coś specjalnie niszczyć bez powodu? 2 godziny temu, Ares napisał: Tak po kupnie samej korby 1x da się zrobić 2 a nawet 3 blatową. Bez przesady z tą 3-blatową. To już jest inna korba (otwory przelotowe)
ichtis Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 (edytowane) Znalazłem problem, bo w specyfikacji jest podane: https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-FC-M8000-3849B.pdf Z tego wynika, że tylko koronki w zestawie korby: FC-M8000-B1 - jednoblat, linia łańcucha 53, 4mm FC-M8000-1 jednoblat, linia łańcucha 50,4mm są inne. ISMCRM80A0 Chainring 30T (SM-CRM80) ISMCRM80A2 Chainring 32T (SM-CRM80) ISMCRM80A4 Chainring 34T (SM-CRM80) ISMCRM81A0 Chainring 30T (SM-CRM81) ISMCRM81A2 Chainring 32T (SM-CRM81) ISMCRM81A4 Chainring 34T (SM-CRM81) Kiedy mają kompilację 1x2 koronki są takie same a różnią się korbą FC-M8000-B2 - dwublat, linia łańcucha 51,8mm FC-M8000-2-dwublat, linia łańcucha 48,8mm Mała koronka Y1RL24000 Chainring 24T-BB for 34-24T Y1RL26000 Chainring 26T-BC for 36-26T Y1RL28000 Chainring 28T-BD for 38-28T Duża koronka Y1RL98070 Chainring 34T-BB for 34-24T Y1RL98080 Chainring 36T-BC for 36-26T Y1RL98090 Chainring 38T-BD for 38-28T Proszę o pomoc, bo nie ma w specyfikacji podanych innych koronek dla systemu Boost 1x2 Edytowane 19 Października 2019 przez ichtis
Motke Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 8 minut temu, ichtis napisał: Proszę o pomoc Z chęcią ale może na początek zadaj pytanie.
Tomaszek1988 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 (edytowane) Mam pytanie odnośnie modelu niższego, dokładnie Deore M6000-B2 (+ support bb52). Wymieniłem korbę ze Stouta 36/22 wraz w supportem na powyższy model. Tylna piasta 12x148. Mufa ma 73mm, w prawej strony dałem jedną podkładkę 2,5, została druga taka sama oraz dwie chyba po 1,25. Po tym zabiegu powstał problem gdyż przy przełożeniach 9 i 10 na dużym blacie łańcuch ociera o przerzutkę. Pytanie jest następujące czy w takim przypadku należy regulować przerzutkę przednią, czy może lepiej po prostu mniejszą podkładkę z prawej strony ? W jakim celu zamiast 3 2,5 do korby byłyby dołączone 2x2,5 i 2x1,25 ? Edytowane 1 Grudnia 2019 przez Tomaszek1988
Kruk Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2019 Logicznie, jeśli dasz więcej lub mniej podkładek pod suport, niezgodnie z przeznaczeniem, ramiona korby uciekną lub się przybliżą do ramy i może okazać się, że z jednej strony ramie trze o widełki ramy. Jeśli Ci trze na małym blacie z przodu i na 9 i 10 z tyłu to trzeba wyregulować przerzutkę, lub sprawdzić jej prostopadłe położenie z korbą, tak jak jest w manualu do korb Shimano; https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-FD0001-03-POL.pdf Srtrona 9, podpunkt montaż, rysunek między punktem 2 a 3 ładnie pokazuje o co chodzi.
Tomaszek1988 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Opublikowano 5 Stycznia 2020 Finalnie okazało się, że zamontowana przerzutka, ma jedynie linię łańcucha 48,8, a nie jest kompatybilna z korbami z przesuniętą zębatką o 3mm. Zamontowaną mam https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m610/FD-M618-H.html nie korzystałem z https://productinfo.shimano.com/#/com?cid=C-432&acid=C-442 i teraz już wiem, jaka przerzutka (np. FD-6025D) będzie kompatybilna. Za karę ustawiam sobie tę stronę jako główną w przeglądarce.
turzol Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Mam korbę fc-m8000-B czyli pod ramę z Boost jak mniemam. Zamontowałem dzisiaj tarcze owalna z Absolute Black i pytanie czy to normalne ze zębatka jak i samo ramie korby są tak spasowane na dosłownie palec względem tylnego widelca?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
PiotrekGT Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 A czemu nie? przeciez zadne z nich sie nie przemieszcza ani odksztalca, to wystarczajacy luz, kanionu byś sie spodziewal?
Accent_Szaj Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Tak,to normalne. Zamontuj resztę i sprawdź jak to wszystko działa
Motke Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 6 minut temu, turzol napisał: Zamontowałem dzisiaj tarcze owalna z Absolute Black i pytanie czy to normalne ze zębatka jak i samo ramie korby są tak spasowane na dosłownie palec względem tylnego widelca? "Palec" to baardzo dużo.
turzol Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Ok jutro dokończę montaż o dam znać. Myślałem ze brakuje mi jakiegoś dystansu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kruk Opublikowano 3 Marca 2020 Autor Opublikowano 3 Marca 2020 Spoko to kupa luzu, ja mam między ramieniem a widełkami trójkąta ramy około 2,5 mm
turzol Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 Czy oś supportu przed montażem smarujecie smarem czy wystarczy przesmarować tylko połączenie gwintowane jak zaleca Shimano w swojej serwisówce?
Kruk Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Opublikowano 4 Marca 2020 Całą oś się lekko smaruje, ma być tylko film smarny.
vdcmike Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 Smar na osi ma uszczlnić połączenie z plastikowym adapterem łożyka. Najważniejsze żeby był na zewnątrz wokół os z jednej i drugiej strony. W miskach shimano wbrew pozorom woda dostaje się do łożysk właśnie od strony wewnętrzej (tam gdzie jest uszczelnienie fabryczne łożyska a nie uszczelnienie wymyślone przez shimano). A wnika do środka właśnie między osią korby a plastikowymi adapterami łożysk.
Kruk Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Opublikowano 4 Marca 2020 42 minuty temu, vdcmike napisał: Smar na osi ma uszczlnić połączenie z plastikowym adapterem łożyka Oczywiście jeśli ktoś ma suport Shimano Bo normalnie jest bezpośrednio łożysko na oś ale to tylko takie wtrącenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się