Skocz do zawartości

Korba M8000 i M8000-2 czyli 3 mm przesunięcia.


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taką zagwozdkę. Korba M8000 XT jest do rowerów typu XC zaś korba M8000-2 XT do XC boost i trail która ma przesunięcie od osi o 3mm i teraz moje pytanie. Czy Shiamano chciało się robić drugą korbę o przesunięciu 3 mm od suportu czy są to zębatki przesunięte w prawo o 3 mm? Dedykowany napęd to w systemie Boost 148 jak chodzi o korbę M8000-2 z racji tego przesunięcia generującego Boost aby linia łańcucha była lepsza przy booście.

 

Kumpel ma do kupienia właśnie M8000-2 z przesunięciem 3 mm, tarcze 36-26 i pytanie czy to zębatki przesunięte są czy jednak cała korba?

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza

Do systemu boost dedykowane są korby Shimano z ozn. B:

FC-M8000-B1 - jednoblat, linia łańcucha 53, 4mm

FC-M8000-B2 - dwublat, linia łańcucha 51,8mm

Standardowe to:

FC - M8000-1-jednoblat,linia łańcucha 50 4mm

FC-M8000-2-dwublat,linia łańcucha 48,8mm

FC M785 pod dwublat też ma linię łańcucha 48,8mm.

Zatem kupowania przez kumpla korba nie jest pod boost. 

 

Zgadzam się natomiast z @Pucmen odnośnie zębatek. To one dają offset. 

 

  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza

Witam, 

pozwolę sobie się podłączyć do dyskusji. 

Mam taką zagwozdkę czy korba FC-M8000-1 i FC-M8000-2 to te same korby różnią się tylko zębatkami? Innymi słowy jeżeli kupie korbę pod jeden blat to czy w przyszłości będę mógł założyć dwie tarcze, czy będzie się to wiązało z kupnem nowej korby? Podobno do 2-blatowej da się zamontować jedną tarczę ale czy działa to w drugą stronę? Słyszałem, że w niektórych rowerach z napędem 1x nie można zamontować dwóch zębatek bo otwory pod śruby są zaspawane/spiłowane. Ale czy to wymysł tylko producentów rowerów czy już odgórnie shimano wymyśliło? 

Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, tommoo napisał:

Mam taką zagwozdkę czy korba FC-M8000-1 i FC-M8000-2 to te same korby różnią się tylko zębatkami?

Tak, to te same korby.

3 godziny temu, tommoo napisał:

Innymi słowy jeżeli kupie korbę pod jeden blat to czy w przyszłości będę mógł założyć dwie tarcze,

Tak ale finansowo mało opłacalne.
Jeśli planujesz 2x11 to już teraz kup komplet z 2 tarczami i osobno jedną tarczę pod 1x11

3 godziny temu, tommoo napisał:

Słyszałem, że w niektórych rowerach z napędem 1x nie można zamontować dwóch zębatek bo otwory pod śruby są zaspawane/spiłowane.

A komu by się chciało coś specjalnie niszczyć bez powodu?

2 godziny temu, Ares napisał:

Tak po kupnie samej korby 1x da się zrobić 2 a nawet 3 blatową. 

Bez przesady z tą 3-blatową. To już jest inna korba (otwory przelotowe)

Odnośnik do komentarza

Znalazłem problem, bo w specyfikacji jest podane:

https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-FC-M8000-3849B.pdf 

Z tego wynika, że  tylko koronki w zestawie korby: 

FC-M8000-B1 - jednoblat, linia łańcucha 53, 4mm 

FC-M8000-1 jednoblat, linia łańcucha 50,4mm są inne.

ISMCRM80A0 Chainring 30T (SM-CRM80)
ISMCRM80A2 Chainring 32T (SM-CRM80)
ISMCRM80A4 Chainring 34T (SM-CRM80)

ISMCRM81A0 Chainring 30T (SM-CRM81)
ISMCRM81A2 Chainring 32T (SM-CRM81)
ISMCRM81A4 Chainring 34T (SM-CRM81)

Kiedy mają kompilację 1x2 koronki są takie same a różnią się korbą 

FC-M8000-B2 - dwublat, linia łańcucha 51,8mm   

FC-M8000-2-dwublat, linia łańcucha 48,8mm

Mała koronka

Y1RL24000 Chainring 24T-BB for 34-24T
Y1RL26000 Chainring 26T-BC for 36-26T
Y1RL28000 Chainring 28T-BD for 38-28T

Duża koronka

Y1RL98070 Chainring 34T-BB for 34-24T
Y1RL98080 Chainring 36T-BC for 36-26T
Y1RL98090 Chainring 38T-BD for 38-28T

Proszę o pomoc, bo nie ma w specyfikacji podanych innych koronek dla systemu Boost 1x2

Edytowane przez ichtis
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie odnośnie modelu niższego, dokładnie Deore M6000-B2 (+ support bb52).

Wymieniłem korbę ze Stouta 36/22 wraz w supportem na powyższy model. Tylna piasta 12x148.

Mufa ma 73mm, w prawej strony dałem jedną podkładkę 2,5, została druga taka sama oraz dwie chyba po 1,25.

Po tym zabiegu powstał problem gdyż przy przełożeniach 9 i 10 na dużym blacie łańcuch ociera o przerzutkę.

Pytanie jest następujące czy w takim przypadku należy regulować przerzutkę przednią, czy może lepiej po prostu mniejszą podkładkę z prawej strony ?

W jakim celu zamiast 3 2,5 do korby byłyby dołączone  2x2,5 i 2x1,25 ?

 

 

Edytowane przez Tomaszek1988
Odnośnik do komentarza

Logicznie, jeśli dasz więcej lub mniej podkładek pod suport, niezgodnie z przeznaczeniem, ramiona korby uciekną lub się przybliżą do ramy i może okazać się, że z jednej strony ramie trze o widełki ramy.

Jeśli Ci trze na małym blacie z przodu i na 9 i 10 z tyłu to trzeba wyregulować przerzutkę, lub sprawdzić jej prostopadłe położenie z korbą, tak jak jest w manualu do korb Shimano;

https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-FD0001-03-POL.pdf

Srtrona 9, podpunkt montaż, rysunek między punktem 2 a 3 ładnie pokazuje o co chodzi.

Odnośnik do komentarza

Finalnie okazało się, że zamontowana przerzutka, ma jedynie linię łańcucha 48,8, a nie jest kompatybilna z korbami z przesuniętą zębatką o 3mm.

Zamontowaną mam https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m610/FD-M618-H.html

nie korzystałem z https://productinfo.shimano.com/#/com?cid=C-432&acid=C-442

i teraz już wiem, jaka przerzutka (np. FD-6025D) będzie kompatybilna. Za karę ustawiam sobie tę stronę jako główną w przeglądarce.

Odnośnik do komentarza

Mam korbę fc-m8000-B czyli pod ramę z Boost jak mniemam.
Zamontowałem dzisiaj tarcze owalna z Absolute Black i pytanie czy to normalne ze zębatka jak i samo ramie korby są tak spasowane na dosłownie palec względem tylnego widelca?

2f6a3ad05bbf3b72c661f31d8e2955cf.jpg

cec00090fa9c4ce619b1b7834991e5f9.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, turzol napisał:

Zamontowałem dzisiaj tarcze owalna z Absolute Black i pytanie czy to normalne ze zębatka jak i samo ramie korby są tak spasowane na dosłownie palec względem tylnego widelca?

"Palec" to baardzo dużo. 

Odnośnik do komentarza

Smar na osi ma uszczlnić połączenie z plastikowym adapterem łożyka. Najważniejsze żeby był na zewnątrz wokół os z jednej i drugiej strony. W miskach shimano wbrew pozorom woda dostaje się do łożysk właśnie od strony wewnętrzej (tam gdzie jest uszczelnienie fabryczne łożyska a nie uszczelnienie wymyślone przez shimano). A wnika do środka właśnie między osią korby a plastikowymi adapterami łożysk.

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, vdcmike napisał:

Smar na osi ma uszczlnić połączenie z plastikowym adapterem łożyka

Oczywiście jeśli ktoś ma suport Shimano :)  Bo normalnie jest bezpośrednio łożysko na oś ale to tylko takie wtrącenie :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...