kbn Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Cześć, będąc w serwisie gdzieś przy 3000 km, gość powiedział mi że kaseta jest już na wykończeniu... W szczególności druga połowa (tych cięższych). Jest to kaseta Shimano 105. Czy jesteście w stanie ocenić ją po zdjęciach? Przejechałem 6000 km na tej kasecie i na jednym łańcuchu KMC (ponoć to błąd i powinienem jeździć na kilku łańcuchach na zmianę - tu też dajcie info). Jakie kroki podjąć przez rozpoczęciem sezonu na wiosnę? Z góry dziękuję jak zwykle za pomoc Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
seraph Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Jazda na jeden łańcuch to błąd tylko jeśli chcesz oszczędzać zębatki. Jeśli nie chcesz i wolisz zmieniać od razu cały napęd to nie ma obowiązku żonglowania łańcuchami. Tym bardziej, że po kasecie widać, że jeździsz lekko. Napęd działa? Jak działa to wymyj, załóż i jeździj dalej. Kaseta wygląda OK i pewnie jeszcze sporo przejedzie nawet z tym łańcuchem. Jak zacznie skakać to wymień wszystko i już, bo nowy łańcuch już raczej się nie przyjmie na mniejszych zębatkach.
Kruk Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Ja też nie widzę tragedii, jak w jakiejś zębatce są mocne zadziory, wżery czy inne uszkodzenia/ubytki to wymień tą zębatkę czy tam jakieś 2-3 najbardziej katowane a tak to nie widzę sensu chyba że składasz nowy napęd.
M.C Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Czyli jeżeli nie chce się wymieniać całego napędu to lepiej kupić sobie dodatkowy łańcuch i zmieniać?
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Kup przymiar do łańcucha (ja polecam Bitula.) Albo jeździj na 3 łańcuchy, albo jak przymiar wykaże zużycie od o,7 do 1% załóż nowy (wtedy kaseta powinna go przyjąć, może ewentualnie wymagać chwili ułożenia)
seraph Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 44 minuty temu, M.C napisał: Czyli jeżeli nie chce się wymieniać całego napędu to lepiej kupić sobie dodatkowy łańcuch i zmieniać? Pod warunkiem, że dotychczasowy łańcuch nie nadgryzł już kasety na tyle, że nie dogada się z nowym. Można wymieniać łańcuchy na nowe jak kolega wyżej opisał, a można od razu kupić 2 lub 3 i co 500 km zmieniać na najkrótszy. A jak kaseta tania to kupić 1 jak najlepszy łańcuch i jeździć do odcięcia przejmując się tylko smarowaniem.
M.C Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 1 godzinę temu, seraph napisał: Pod warunkiem, że dotychczasowy łańcuch nie nadgryzł już kasety na tyle, że nie dogada się z nowym. Można wymieniać łańcuchy na nowe jak kolega wyżej opisał, a można od razu kupić 2 lub 3 i co 500 km zmieniać na najkrótszy. A jak kaseta tania to kupić 1 jak najlepszy łańcuch i jeździć do odcięcia przejmując się tylko smarowaniem. Dziękuję za odpowiedź, jeżdzę rowerem do pracy (150km tygodniowo), więc zastanawiam się co robić żeby jak najdłużej mi służył. Łańcuch smaruję regularnie co 1-2 tygodnie (w zależności czy padało, bo wtedy szybciej wymywa olej). Aktualnie łańcuch ma jakieś 3,000km z czego 1,000 zrobione po górach.
Mikołaj1988 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Mysle ze 6000km to moze juz troche najechane ale bez przesady jak na szose. Spokojnie jeszcze 3000km przejedziesz. Ja w MTB robie na jednym lancuchu przebiegi 4-5 tys.km. A ze rotuje 3 lancuchy to przebieg 12-14 tys to normalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się