Skocz do zawartości

[Było, było było...] Wybór licznika Lezyne vs. Sigma vs. Bryton


Eddek

Rekomendowane odpowiedzi

Dodaje swoje pytanie jeszcze raz, bo w temacie komputerków utonęło ;)

Koledzy i koleżanki, poradźcie, bo im więcej czytam tym mniej wiem i mniej jestem zdecydowany, a nie chcę tworzyć kolejnego tematu.

Obecnie na kierownicy siedzi ROX 6.0 i ogólnie pod kątem wyświetlanych informacji, dokładności itp. pasuje mi OK. Jedyny problem, to czujnik kadencji na STS, który nie działa.

W związku z tym zastanawiam się nad zmianą na coś innego z ANT+ i mam w założonym budżecie  - 800zł - 3 opcje:

  • Sigma ROX 11.0 SET
  • Lezyne Super GPS HR Loaded - nie jest to cały set, ale czujnik prędkości/kadencji na ANT+ już mam, więc po dołożeniu drugiego będzie cały komplet.
  • Bryton 310T

Ogólnie chciałbym cały komplet na raz - z czujnikiem prędkości, kadencji i pulsometrem oraz chciałbym żeby pochodził z krajowej dystrybucji (wiem, że majfrendy sprzedają taniej, ale w razie coś nie chcę odsyłać tego pół świata). Nie podchodzę do swoich przejażdżek jak do profi treningów przed ultra-maratonami, ale lubię widzieć w miarę dokładne statystyki swoich poczynań. Nie jestem też aptekarzem, żeby liczyć każdy gram i każdy promil współczynnika oporu powietrza przy doborze sprzętu  

Najważniejsze moje wymagania od licznika są następujące:

  1. Ma na jednym ekranie pokazywać aktualną prędkość z czujnika, bieżące HR, bieżącą kadencję, bieżącą wysokość i godzinę. Jak będzie pokazywać nachylenie to fajnie, ale nie wymagane.
  2. Musi pamiętać całkowity przebieg, a najlepiej wszystkie ustawienia przy padzie baterii (niby oczywiste, a jednak nie zawsze tak jest).
  3. Musi pracować stabilnie, bez zawieszania czy losowych resetów się w połowie trasy.
  4. Wyświetlacz musi być czytelny w słoneczne dni. Na kolorowym mi nie zależy.
  5. Eksport do Stravy albo chociaż do plików gpx mile widziany.
  6. Połączenie z telefonem - powiadomienia o SMS/połączeniach - bardzo mile widziane, bo o sterowaniu apką z muzyką to chyba nie ma co śnić
  7. Nawigacja nie potrzebna, szlajam się znanymi mi trasami lub takimi, które przemyślałem wcześniej, a w razie coś zawsze mam telefon przy sobie z mapami offline.

Wiem, że jest trochę osób, które używały każdego z tych trzech modeli, sam skłaniam się najbardziej w stronę Lyzene, bo w wersji z pulsometrem idzie to dostać ~720zł, czujnik kadencji mam, czujnik prędkości ANT+ to też 70-100zł, więc się zmieści. Na drugim miejscu mam ROXa 11.0, cały set idzie dostać 780zł, chociaż po przebojach z działaniem czujnika kadencji w obecnym ROX 6.0 mam pewne wątpliwości co do Sigmy. Ostatni jest Bryton, który w komplecie jest co prawda najtańszy, ale też chyba najbardziej "orientalny" z całej trójki.

I tym sposobem jestem w kropce, bo rozpiętość cenowa jest dość znaczna, klasy sprzętu też są dość różne, a nie chciałbym po 2 miesiącach żałować zakupu.

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Eddek napisał:

 

  1. Musi pamiętać całkowity przebieg, a najlepiej wszystkie ustawienia przy padzie baterii (niby oczywiste, a jednak nie zawsze tak jest).
  2. Musi pracować stabilnie, bez zawieszania czy losowych resetów się w połowie trasy.
  3. Wyświetlacz musi być czytelny w słoneczne dni. Na kolorowym mi nie 

Na drugim miejscu mam ROXa 11.0, cały set idzie dostać 780zł, chociaż po przebojach z działaniem czujnika kadencji w obecnym ROX 6.0 mam pewne wątpliwości co do Sigmy. 

Mam rox11set i nigdy nie miałem problemów z czujnikiem. 

Padu baterii nigdy nie zaliczyłem. Jak się zczytuje dane po USB to przy okazji się też ładuje. Mam ustawione że po 5 min postoju sam się wyłącza. Po ponownym uruchomueniu nigdy nie było z kontynuowaniem "treningu".

Do wyświetlacza też nie mam zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza

Ja z kolei używam Brytona 310 i złego słowa powiedzieć nie mogę. Z wymagań które przedstawiłeś nie spełnia chyba tylko tego o powiadomieniach sms/tel i oczywiście nawigacji. 

Ja swojego zamowiłem  z Ali i doszedł w chyba poniżej 3 tygodni, a różnica w cenie spora.

Odnośnik do komentarza

Bryton u majfrendow na Ali faktycznie sporo taniej wychodzi, bardziej wypasiony set i <500zł. Nie wiem jednak czy jestem do niego na 100% przekonany. W Lezyne podoba mi się, że pokazuje stan baterii w czujnikach i ma powiadomienia z telefonu, ale tego z kolei, podobnie jak ROX-a na Ali nie widzę :/

@Papynsky, długo używasz tego Brytona? Miał okazje powypiekać się w naszym ubiegłorocznym słoneczku?

Odnośnik do komentarza

Poobserwuję temat, sama mam dylemat: Czy rox 11 czy lezyne super GPS. Cena w jednym ze sklepów rowerowych bardzo zbliżona (za wersję bez czujników) Funkcjonalności na pierwszy rzut oka te same. Ciekawy jestem opinii na temat nawigacji i prowadzenia po śladzie, pojemności baterii no i bezawaryjności. 

Odnośnik do komentarza

Zamiast Brytona 310 rozważ 410 - jest jego następcą i ma to czego potrzebujesz. Szukaj wersji T - są z czujnikami cad i hr i w podobnej cenie co Lezyne. Wiedz, że do L nie spasujesz innego mocowania niż firmowe, oczywiście to w przypadku większej ilości pędzideł. Eksport plików do strawy załatwia synchronizacja dzięki apkom lub www.

@Edwin91 - Bryton 450, Lezyne mega Xl lub mega C. Drożej ale z mapami choć OSM nie wszędzie jest dokładne - prowadzenie po kresce to porażka, takie mam doświadczenia. Chyba że jeździsz tylko po asfalcie i masz info o zakrętach. A jeśli z tych dwóch to L.

Odnośnik do komentarza

Spojrzałem na 410T, w PL idzie kupić za te same pieniądze, co u majfrendów (różnica 30zł). W sumie różnice między 310 są dość niewielkie, większy ekran o 0.4" i chyba w 310 nie ma termometru? W sumie nie zauważyłem tego wcześniej, a przydaje się...

Hmm, no i z 3 opcji zrobiły się 4 :/

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Eddek napisał:

różnice między 310 są dość niewielkie, większy ekran o 0.4"

+ 0,5" - nie wiem czy to wystarczy ale na 1,8" 6 pól to trochę naciupciane.

+ czujniki BT (ale to akurat ci rybka)

+ większa dokładność bo łączy się ze "sputnikami" i innymi

+ barometr ale taki prawdziwy a nie z gps.

Jeśli miałbym brać Brytona to 410.

 

bryton.jpg
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Podsumowując, ostatecznie padło na Brytona 410T, zamówiony dziś w SBike.pl, pochwalę się jak dojdzie (raczej po nowym roku). Aura na razie mało wypadowa, ale zobaczymy, co styczeń przyniesie ;) 

Odnośnik do komentarza

Generalnie mamy podobne wymagania tylko, że mi zależy jeszcze na nawigacji. Czasem lubię sobie pojechać w nowym kierunku. Wtedy zawsze sprawdzam drogę więc powinna wystarczyć jazda po kresce. Istotne by dało się ta kreskę przygotować np w mobilnej aplikacji i wysłać ją po bluetooth bo komputerka. Z tego co widzę w grę wchodzi zatem Sigma rox 11 lub używany bryton 330 ( u majfrendów brak nowych). No chyba że możecie zasugerować coś innego...

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

I tak jak wspomniałem, zakupiłem Brytona 410 w wariancie T, czyli z pulsometrem i czujnikiem kadencji w komplecie. Dzięki @Medzamir za uświadomienie alternatywy :)

Licznik jest z polskiej dystrybucji, konkretnie kupiony w SBike.pl. Piszą o realizacji w 5 dni, zamówione 27 grudnia, doszło 4 stycznia. Dokładnie 5 dni :)

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, licznik jest dość spory, ale za to czytelny. Dla porównania, mój ROX 6.0:

20190105_113821.thumb.jpg.1649e58dbf88e18ff0276342c6ab5831.jpg

W komplecie było wszystko to co, potrzebne: licznik, czujnik kadencji na korbę, opaska z pulsometrem (oba z radiami ANT+, licznik obsługuje zarówno ANT+ jak i BTE), uchwyt na kierownicę wraz z dwoma gumowymi podkładkami - grubszej i cieńszej, mają delikatnie różnie wyprofilowane krzywizny, żeby lepiej dopasować się do różnych rozmiarów kierownic czy mostków - komplety o-ringów do zamocowania uchwytu i czujnika, sznurek bezpieczeństwa oraz kabelek USB-MicroUSB o trochę śmiesznej długości 20cm.

20190105_113654.thumb.jpg.4ef3a6a824e4f7077f814efe0bc67900.jpg20190105_113901.thumb.jpg.42892952351fea6f59db96cc4ead641e.jpg 

Do kompletu zamówiłem sobie jeszcze f-mount, ale w pośpiechu nie sprawdziłem średnicy mocowania do kierownicy i muszę ulepić jakiś adapter, więc na razie licznik siedzi na standardowym uchwycie. Ten, zapięty na dwa ciasne oringi trzyma się kierownicy stabilnie, chociaż u mnie na profilowanej kierownicy jedyne sensowne miejsce jest blisko mostka, a to trochę utrudnia zapinanie licznika.

Producent zaleca przy pierwszym uruchomieniu upgrade firmware (aplikacja do tego jest na stronie supportu), co też od razu zrobiłem. Reszta konfiguracji możliwa jest albo z poziomu samego licznika albo aplikacji na telefon. Podoba mi się, że odczyt prędkości można priorytetować, mi został czujnik SPD/CAD, Meilan C1, który kupiłem jakiś czas temu, dał się sparować bez problemu i obecnie wisi na osi koła jako czujnik prędkości właśnie, mający priorytet nad GPS (jak czujnik padnie, to licznik zacznie brać prędkość z GPS).

To, co ma być wyświetlane na ekranie można ułożyć w niemal dowolny sposób, dzieląc to na maksymalnie 7 ekranów i 2-8 statystyk w każdym. Dodatkowo można ustawić automatycznie cykliczne przełączanie ekranów w odstępie kilku sekund. Podoba mi się też, że podświetlenie można włączyć i wyłączyć jednym klawiszem w dowolnym momencie (w ROX6 po włączeniu podświetlenia zapalało się ono na kilka sekund po naciśnięciu dowolnego przycisku). Wygodne jest też kalibrowanie wysokości z poziomu aplikacji na podstawie sygnału GPS, chociaż przy pierwszej jeździe i powrocie do domu pokazał mi wysokość o 10m niższą, niż faktycznie jest i jaka była ustawiana na początku jazdy.

Synchronizacja ze Stravą działa OK, robi się to przez apkę (najpierw zaciągnięcie zdarzenia z licznika, apka może automatycznie synchronizować po pobraniu danych z licznika). Idzie ładnie całość ze wszystkich dostępnych czujników, nawet temperatura (miło). Nie mam czujników mocy w pedałach, więc nie wypowiem się jak to działa, ale licznik to obsługuje.

Jak na razie jestem zadowolony z zakupu i mam cichą nadzieję, że podobnie jak użytkownicy 330-tek i innych Brytonów tak pozostanie przez długi czas :)

Odnośnik do komentarza
W dniu 6.01.2019 o 10:56, Eddek napisał:

I tak jak wspomniałem, zakupiłem Brytona 410 w wariancie T, czyli z pulsometrem i czujnikiem kadencji w komplecie. Dzięki @Medzamir za uświadomienie alternatywy :)

Licznik jest z polskiej dystrybucji, konkretnie kupiony w SBike.pl. Piszą o realizacji w 5 dni, zamówione 27 grudnia, doszło 4 stycznia. Dokładnie 5 dni :)

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, licznik jest dość spory, ale za to czytelny. Dla porównania, mój ROX 6.0:

20190105_113821.thumb.jpg.1649e58dbf88e18ff0276342c6ab5831.jpg

W komplecie było wszystko to co, potrzebne: licznik, czujnik kadencji na korbę, opaska z pulsometrem (oba z radiami ANT+, licznik obsługuje zarówno ANT+ jak i BTE), uchwyt na kierownicę wraz z dwoma gumowymi podkładkami - grubszej i cieńszej, mają delikatnie różnie wyprofilowane krzywizny, żeby lepiej dopasować się do różnych rozmiarów kierownic czy mostków - komplety o-ringów do zamocowania uchwytu i czujnika, sznurek bezpieczeństwa oraz kabelek USB-MicroUSB o trochę śmiesznej długości 20cm.

20190105_113654.thumb.jpg.4ef3a6a824e4f7077f814efe0bc67900.jpg20190105_113901.thumb.jpg.42892952351fea6f59db96cc4ead641e.jpg 

Do kompletu zamówiłem sobie jeszcze f-mount, ale w pośpiechu nie sprawdziłem średnicy mocowania do kierownicy i muszę ulepić jakiś adapter, więc na razie licznik siedzi na standardowym uchwycie. Ten, zapięty na dwa ciasne oringi trzyma się kierownicy stabilnie, chociaż u mnie na profilowanej kierownicy jedyne sensowne miejsce jest blisko mostka, a to trochę utrudnia zapinanie licznika.

Producent zaleca przy pierwszym uruchomieniu upgrade firmware (aplikacja do tego jest na stronie supportu), co też od razu zrobiłem. Reszta konfiguracji możliwa jest albo z poziomu samego licznika albo aplikacji na telefon. Podoba mi się, że odczyt prędkości można priorytetować, mi został czujnik SPD/CAD, Meilan C1, który kupiłem jakiś czas temu, dał się sparować bez problemu i obecnie wisi na osi koła jako czujnik prędkości właśnie, mający priorytet nad GPS (jak czujnik padnie, to licznik zacznie brać prędkość z GPS).

To, co ma być wyświetlane na ekranie można ułożyć w niemal dowolny sposób, dzieląc to na maksymalnie 7 ekranów i 2-8 statystyk w każdym. Dodatkowo można ustawić automatycznie cykliczne przełączanie ekranów w odstępie kilku sekund. Podoba mi się też, że podświetlenie można włączyć i wyłączyć jednym klawiszem w dowolnym momencie (w ROX6 po włączeniu podświetlenia zapalało się ono na kilka sekund po naciśnięciu dowolnego przycisku). Wygodne jest też kalibrowanie wysokości z poziomu aplikacji na podstawie sygnału GPS, chociaż przy pierwszej jeździe i powrocie do domu pokazał mi wysokość o 10m niższą, niż faktycznie jest i jaka była ustawiana na początku jazdy.

Synchronizacja ze Stravą działa OK, robi się to przez apkę (najpierw zaciągnięcie zdarzenia z licznika, apka może automatycznie synchronizować po pobraniu danych z licznika). Idzie ładnie całość ze wszystkich dostępnych czujników, nawet temperatura (miło). Nie mam czujników mocy w pedałach, więc nie wypowiem się jak to działa, ale licznik to obsługuje.

Jak na razie jestem zadowolony z zakupu i mam cichą nadzieję, że podobnie jak użytkownicy 330-tek i innych Brytonów tak pozostanie przez długi czas :)

A mógłbyś napisać coś o baterii i jej długości działania na jednym ładowaniu? Bo z tego co widzę to producent zapewnia że bateria trzyma do 32 godzin natomiast w jakimś teście tego komputerka piszą że realna wytrzymałość z podpiętymi czujnikami bateria wytrzymuje tylko do 9 godzin. Pytam bo sam zastanawiam się nad zakupem Brytona 410T. Nie mniej jednak bateria ma dla mnie bardzo istotne znaczenie. Gdyż zdarzają mi się tripy całodzienne które nie rzadko przekraczają 12 godzin ;- )

Odnośnik do komentarza

U mnie 410 jest ustawiona na pracę GPS+Glonass z zapisem co 1 sek. (fabrycznie jest yntelygentne aftomatyczne cośtam) i z podpiętym HR+SPD+CAD od pełnego naładowania potrafię zrobić 2 tripy w weekend po 3-5h, później jakieś 2 x 1.5h w tygodniu i dopiero na następny weekend wskaźnik baterii spada do wskazania 75%. Na tym etapie zwykle i tak podpinam go pod kompa, żeby zrobić update, przez co się podładowuje, więc jeszcze nigdy mi się nie rozładował do zera. Natomiast nigdy nie robiłem mu testów wytrzymałościowych :)

Ok, zrobiłem weekendowy test. Dwa tripy, jeden 5h30m, drugi 4h46m. Zapis co 1sek, GPS+Glonass, podłączone po ANT+ czujniki CAD, SPD i HR, wyłączone podświetlenie ekranu. Po tych dwóch tripach wskazanie baterii nie zeszło z "pełny" do "1/3" (licznik pokazuje FULL, 2/3, 1/3, pusta). Na bazie tych obserwacji mogę stwierdzić, że 12h wytrzyma leciutko, jak się uda, to może rozszerze test na tygodniu (tj. jak czas i pogoda pozwolą).
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...