PiotrS Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 Witam, Stalem sie wlascicielem takiej oto uzywanej korby Shimano XTR FC-M970. Chcialbym posmigac na niej jeszcze troche czasu, ale mam pytanie odnosnie renowacji tego sprzetu. Jakie macie pomysly, najlepiej sprawdzone w praktyce, jesli chodzi o polerowanie korb oraz odnawianie oryginalnych napisow ? Ktos robil cos podobnego ? Druga sprawa, czy do tego modelu produkuje sie blaty niekoniecznie shimanowskie i niekoniecznie za milion euro ? Dzieki
mmaarbryc84 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Temat dość stary, ale napiszę co sam zrobiłem by odświeżyć wygląd tej korby. Co do polerki to weź wodny papier i zetrzyj ta srebrną powierzchnie razem z napisami a potem znajdz sklep grawerski. Mi koleś naniósł logo Xtr za 60 zł w dwóch ramionach, tylko trzeba mu zanieść oryginalne wymiary loga i pokazać w jakim miejscu ma być, wyszło u mnie idealnie tylko z bliska widać ze logo jest czarne a w oryginale było w kolorze korby czyli taki grafit, ale mi to nie przeszkadza. Przeszlifowaną cześć z nowym logiem laserowo naniesionym zabezpieczyłem folią ochronna bezbarwną 3m by spolerowane aluminium nie utleniło się. Jeżdzę tak już cały sezon w tym zima i wszystko gra ramiona wyglądają jak nowe
Franz Mauer Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Po co wogóle ten napis? Wyczyść korbe i oddaj do piaskowania. W czerni będzie wyglądała równie pięknie
Puncu Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Po co wogóle ten napis? Wyczyść korbe i oddaj do piaskowania. W czerni będzie wyglądała równie pięknie Albo coś pomyliłeś albo ja źle kojarze. Po piaskowaniu korba będzie w kolorze aluminium, po malowaniu proszkowym może być w czarnym. Wtedy słowo proszkowanie miało by tu większy sens
Franz Mauer Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 2 godziny temu, Puncu napisał: Albo coś pomyliłeś albo ja źle kojarze. Po piaskowaniu korba będzie w kolorze aluminium, po malowaniu proszkowym może być w czarnym. Miałem na myśli piaskowanie, czyli poddawanie korby działaniu materiału ściernego pod ciśnieniem, aby powierzchnia była gładka i gotowa do malowania. Wówczas można pomalować na czarno. Może być metodą proszkową lub we własnym zakresie. Rzeczywiście skrót myślowy wprowadził zamieszanie
mmaarbryc84 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Bzdura piaskować i poddać malowaniu proszkowemu, czemu? Wzrosnie waga malowanie proszkowe, to podklad i farba calosc ma okolo 1mm grubosci i waga xtr wzrośnie a to już profanacja, bo nie poto się ma xtr by ważył jak slx Edytowane 11 Stycznia 2018 przez mmaarbryc84
Franz Mauer Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 @mmaarbryc84 można zrobić to porządnie, albo Twoją metodą chałupniczą. Każdy sposób jest dobry w zależności kto co chce uzyskać. Dla mnie np. dorabianie napisów na korbie to wiocha.Każdy co innego lubi Grubość powłoki lakierniczej nanoszonej metodą malowania proszkowego zgodnie ze standardami nie powinna być niższa niż 50/60 mikrometrów, czyli nie więcej niż 0,06mm. Z zasady dla poprawienia właściwej wytrzymałości i ochrony elementu przed czynnikami zewnętrznymi stosuje się warstwę grubości między 100/160 mikrometrów, czyli nie więcej niż 0,16mm. Skąd więc 1 mm u Ciebie? Piaskowanie można zastosować celem uzyskania idealnie gładkiej powierzchni, pozbycia się rys itp. Co prawda w przypadku aluminium nie jest to zalecane, szczególnie w rękach partaczy i zaleca się chemiczne pozbywanie się warstwy starej farby.
mmaarbryc84 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Franz Mauer znawca metod niewiochowych Polerowanie tej nawierzchni daje dużo lepszy wygląd niż jakies piaskowanie w kolorze czarnym a naniesienie loga czy też jego poprawienie metodą laserową to już nie chałupnicza robota no ale Franz Mauer pewnie ma na chacie taki laser i nanosi go Cyfrowo. Dla mnie wiochą jest natomiast nakładanie farby i podnoszenie tym wagi korby XTR. Powłoka uzyskana malowaniem proszkowym jest cięzszą od anody choć bardziej trwała, wiem bo sam kiedyś dałem korbe xtr960 do malowania proszkowego waga wzrosła już nie pamietam ile to gramow było ale było ciut wiecej co mi sie niezbyt spodobało A z grubością lakierniczą strzeliłem gdyż po jakimś czasie ramiona się od kamieni poobijały i było widać gołe aluminium. Wgłebienie może nie miało az 1mm ale zmierzyłem organoleptycznie. A teraz pytanie do Ciebie Franz : odnawiałeś swoja korbę w taki sposób malowaniem proszkowym?? lub inną cześć rowerową ??? Edytowane 11 Stycznia 2018 przez mmaarbryc84
Franz Mauer Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Dla jasności - dla mnie logo na elementach roweru mogłoby w ogóle nie istnieć. Dlatego nie zwracał bym sobie tym w ogóle głowy. A wydawanie ma to dodatkowo pieniędzy to już mija się z celem. Ale to jest moje zdanie. Osobiście w rowerze nic nie odmawiałem, bo dbam o osprzęt. Jednak mam kolegów, którym odnawianie części sprawia przyjemność i wielokrotnie widziałem jakie efekty uzyskiwali stosując metody, o których pisałem np. golenie amortyzatora. Nikt Tobie nie zabrania stosowania innej metody. Wszystko zależy od stopnia zużycia elementu. Negując czyjąś wypowiedź podaj bardziej wiarygodny niż organoleptyczny argument. Jak sądzisz, o ile podniesiono by wagę korby przy renowacji stosując malowanie proszkowe warstwą 150 um? Moim zdaniem nawet jakby doszło do zwiększenia wagi tej korby to marne szanse, że sięgnęła by ona wagi nawet XT...
mmaarbryc84 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Słuchaj "Franek" to nie apteka, ja na wikipedie nie wchodzę jak ty by podawać dokładnie ile ma powłoka malowania proszkowego, w przeciwieństwie do Ciebie ja odnawiałem tak rzeczy poza korbą też sztyce do momentu gdzie chowa się ona w rurze podsiodłowej pod moj wzrost, bo malowanie proszkowe zwiększyło na tyle średnicę, że z 31,6 zrobiło się 32 wiec gdyby się pomalowało całą sztyce nie schowała by się w rurze podsiodłowej. I tak waga korby wzrosła i był to wynik w gramach sprawdzany na wadze kuchennej było to coś około 5g więc sporo jak dla mnie. Skoro nie masz empirycznych doświadczeń z takimi przeróbkami to chociaż nie trolluj byle coś mądrego napisać, nie wystarczy zobaczyć jak wygląda to u kolegi. Ale zauważyłem to przypadłość na wielu forach zawsze znajdzie się ktoś kto zna się w każdym temacie najlepiej byle by zabłysnąć ( łowca postów) Od malowania proszkowego lepsze jest malowanie metodą nanoszenia powłoki ceramicznej "Ceramic coating" lżejsze i trwalsze niż malowanie proszkowe ale nigdzie nie znalazłem fachowca by mi taką powłokę naniósł, ale założe się, że Franek mi to zrobi bo się zna PS ja też dbam o sprzęt ale nie każdego stać na nową korbę xtr za 1500zł, wówczas kupuje się używkę, która po przemyślanej renowacji wygląda jak nowa, a nie z makrokeszu po malowaniu proszkowym. Dlatego zaprzestałem takich przeróbek, bo tylko podnosi wagę i po kilku razach w ostrzejszym terenie z duzą ilością luźnych kamieni powłoka malowania dostaje obić i wyglada to kiepsko. Cytuje : "Dla jasności - dla mnie logo na elementach roweru mogłoby w ogóle nie istnieć. Dlatego nie zwracał bym sobie tym w ogóle głowy. A wydawanie ma to dodatkowo pieniędzy to już mija się z celem" Rozumiem z powyższego twojego zdanią, które zacytowałem, ze malowanie proszkowe jest za darmo?? hehe I tak płacisz i tak, czy za malowanie proszkowe czy naniesienie loga laserowo Można nanieść laserowo też w kolorze ale ja nie znałem koloru wg. Ral dla XTR 970, dlatego wybrałem czarny. Ramiona korby wyglądają jak nowe i to się nazywa renowacja a malowanie proszkowe to już przeróbka i tyle w temacie. Tak prezentuje się moja korba po renowacji, chyba zamyka temat co do malowania proszkowego, iście chałupnicza robota Edytowane 11 Stycznia 2018 przez mmaarbryc84
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Ładna robota... Nie pstrykajcie sie już tak... Każdy ma swój gust. Ja bym zrobił tak jak @mmaarbryc84 Wygląda jak nówka faktycznie.
mmaarbryc84 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Tu nie chodzi o pstrykanie się, to nie temat "malowanie proszkowe vs polerka i odnowienie loga xtr". Twórca tematu napisał jasno cytuje : ""Jakie macie pomysly, najlepiej sprawdzone w praktyce, jesli chodzi o polerowanie korb oraz odnawianie oryginalnych napisow ? Ktos robil cos podobnego ? " Także odpowiedziałem jak ja na własnym przykładzie to zrobiłem jak je odnowiłem. Oczywiście Franek musiał dodać swoją wypowiedz zresztą z dupy- po co wogóle logo, że to wiocha, a płacić za to się z celem mija kim ty jestes koleś jakimś autorytetem, to żę trolujesz odpowiadając nie na pytania już udowodniłeś. Również odniosłem się do polerki, bo w temacie też było o to pytanie. Ale jak ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem i za wszelką cenę nabija sobie sztucznie posty, to później taki śmietnik się robi. Jestem tu nowy i jakiś czas Temu założyłem temat o Kierownicy kcnc sc bone, gdzie w treści podałem aby udzielały sie tylko te osoby które ją uzytkowały. Oczywiście pojawił się nasz "Franek łowca postów" dodał od siebie jakiąś nic nie znaczącą treść po czym wkleił linka traktującym o tej korbie, który zresztą już czytałem. Po co to człowieku robisz?? Płacą ci za to ogarnij się i już nie trolluj 1
SI2WY Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 mmaarbryc84 wyglada świetnie. Taka robote lubie. To bardziej rękodzieło niż chałupnicza metoda. A tak na marginesie nie kazdy zaklad chce piaskować aluminium bo raczej sie tego nie zaleca. Do czysczenia aluminium sa inne technologie.
Franz Mauer Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) @mmaarbryc84 wyluzuj. Nie rozumie o co się tak podniecasz? Wypowiedziałeś się się w temacie zupełnie tak jak ja. Po to jest formum, prawda? Przecież nie zanegowałem Twojego sposobu odnowienia korby, tylko przedstawiłem swój i uargumentowałem,bo podobnie jak Ty miałem z tym do czynienia, choć jak wspomniałem nie dotyczyło mojego sprzętu. Tak na marginesie - jeśli kruszysz kopie o 5g różnicy w wadze na korbie to nie ma o czym mówić. Pisząc o "chałupniczej robocie" nie miałem nic złego na myśli. Może źle się wyraziłem, ale potraktowałem to jako przeciwwagę do oddania korby do zakładu, i tyle w temacie. Jeśli nie pasują Ci moje posty to mnie zablokuj to nie będziesz miał powodów się unosić i daruj sobie swoje niegrzeczne uwagi. Edytowane 12 Stycznia 2018 przez Franz Mauer
mmaarbryc84 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) 18 godzin temu, mmaarbryc84 napisał: Słuchaj "Franek" to nie apteka, ja na wikipedie nie wchodzę jak ty by podawać dokładnie ile ma powłoka malowania proszkowego, w przeciwieństwie do Ciebie ja odnawiałem tak rzeczy poza korbą też sztyce do momentu gdzie chowa się ona w rurze podsiodłowej pod moj wzrost, bo malowanie proszkowe zwiększyło na tyle średnicę, że z 31,6 zrobiło się 36,2 wiec gdyby się pomalowało całą sztyce nie schowała by się w rurze podsiodłowej. I tak waga korby wzrosła i był to wynik w gramach sprawdzany na wadze kuchennej było to coś około 5g więc sporo jak dla mnie. Skoro nie masz empirycznych doświadczeń z takimi przeróbkami to chociaż nie trolluj byle coś mądrego napisać, nie wystarczy zobaczyć jak wygląda to u kolegi. Ale zauważyłem to przypadłość na wielu forach zawsze znajdzie się ktoś kto zna się w każdym temacie najlepiej byle by zabłysnąć Od malowania proszkowego lepsze jest malowanie metodą nanoszenia powłoki ceramicznej "Ceramic coating" lżejsze i trwalsze niż malowanie proszkowe ale nigdzie nie znalazłem fachowca by mi taką powłokę naniósł, ale założe się, że Franek mi to zrobi bo się zna PS ja też dbam o sprzęt ale nie każdego stać na nową korbę xtr za 1500zł, wówczas kupuje się używkę, która po przemyślanej renowacji wygląda jak nowa, a nie z makrokeszu po malowaniu proszkowym. Dlatego zaprzestałem takich przeróbek, bo tylko podnosi wagę i po kilku razach w ostrzejszym terenie z duzą ilością luźnych kamieni powłoka malowania dostaje obić i wyglada to kiepsko. Cytuje : "Dla jasności - dla mnie logo na elementach roweru mogłoby w ogóle nie istnieć. Dlatego nie zwracał bym sobie tym w ogóle głowy. A wydawanie ma to dodatkowo pieniędzy to już mija się z celem" Rozumiem z powyższego twojego zdanią, które zacytowałem, ze malowanie proszkowe jest za darmo?? hehe I tak płacisz i tak, czy za malowanie proszkowe czy naniesienie loga laserowo Można nanieść laserowo też w kolorze ale ja nie znałem koloru wg. Ral dla XTR 970, dlatego wybrałem czarny. Ramiona korby wyglądają jak nowe i to się nazywa renowacja a malowanie proszkowe to już przeróbka i tyle w temacie. Tak prezentuje się moja korba po renowacji, chyba zamyka temat co do malowania proszkowego, iście chałupnicza robota Tylko w odróżnieniu od Ciebie ja wypowiedziałem się w temacie a ty nie, Ogarnij słowo "Renowacja" , bo ono było słowem kluczem. Co do zablokowania ciebie to dokładnie tak zrobię, bo nie lubię jak ktoś pisze nie w temacie i go zaśmieca, byle by nabić posta Trollowaniu na forach mówię stanowczo NIE !!! Edytowane 12 Stycznia 2018 przez mmaarbryc84
Franz Mauer Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Wybawicielu na białym koniu. Cieszę się, że zawitałeś do naszego grona...
mmaarbryc84 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Na kolana podczaszy, a zostanie ci wybaczone
Franz Mauer Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Masz ja w ruskim banku, klenczem ja nie godzien twego lica ujrzeć
mmaarbryc84 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 W końcu skrucha, znaj swoje miejsce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się