Skocz do zawartości

Kreatyna w kolarstwie


MichałR

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie co myślicie o stosowaniu kreatyny w kolarstwie. Czy naprawdę zwiększa siłę a po zaprzestaniu jej brania nie opadnie?

Czytałem że branie kreatyny w postaci mono może spompować mięśnie podczas treningów/wyścigów.

 

Edytowane przez MichałR
Odnośnik do komentarza

Na interwały jeszcze może być ale na długie jazdy mija się z celem. Stosować z głową nie zaszkodzi aczkolwiek długodystansowej wytrzymałości nie zwiększy. Sprawdzałem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Ale powinna poprawić wytrzymałość mięśni co się wiąże z większą kondycją
Jak na siłowni gdy regularnie stosujesz zwiększa wytrzymałość i szybciej się mięśnie regenerują
Tak było w moim przypadku
Ja używam jej jedynie przez okres gdy jeżdżę więcej i ciężej teraz z racji tego że mamy co mamy za oknem jeździ się mniej lub krótsze dystansy

Odnośnik do komentarza

Kreatyna jest szczególnie przydatna w kolarstwie jeżeli jedziesz pod obciążeniem siłowym (ćwiczysz podjazdy). Kreatyna powoduje szybsze odnawianie się ATP (którego zapas zgromadzony w mięśniach potrafi się wyczerpać w sekundę), dlatego wspomaganie się podczas szybkich, krótkotrwałych, mocnych skurczy mięśni faktycznie na dłuższą metę może przynieść efekty (i wyhodować dodatkową objętość mięśni). Na przykładzie siłowni, wygląda to tak, że jak nie suplementujesz dodatkowo kreatyny, jesteś w stanie wycisnąć sztangę 80kg x10 powtórzeń. Suplementacja kreatyny po jakimś okresie stosowania (zazwyczaj po 2-3 tyg) może przynieść efekt w postaci jednego wyciśnięcia więcej co w przypadku jednostki treningowej zwiększa jej objętość.

Moim zdaniem stosowanie kreatyny w kolarstwie w sposób ciągły przyniesie jakieś efekty, ale nie jakieś mega spektakularne. Plus jest taki, że jako suplement nie wychodzi drogo i może być stosowana cały rok :).

Odnośnik do komentarza

Jest to ogólnie polecany suplement. Kreatyna jest niezłym środkiem poprawiającym szybkość i wytrzymałość podczas dużego wysilku.. Niektóre badania pokazują również, że kreatyna może pomóc w lepszym wykorzystaniu tlenu, dzięki polepszeniu wydolności wysiłkowej co oznacza mniej ciężkiego oddychania oraz większą moc przy pedałowaniu.

Czasami warto zastanowić się też nad przedtrenigówką https://swiatsupli.pl/pl/przedtreningowki-mocne/972-aps-mesomorph-388g-z-geranium--811836022247.html

pobudzaja

dodają energii

jak również poprawiaja wytrzymałość

Edytowane przez Eibher
Odnośnik do komentarza

Witam, używałem kreatyny nie raz, zarówno kiedyś w sportach siłowych jak i teraz w kolarstwie. Jednak jeśli chodzi o kolarstwo, to brałem jej mniej dziennie czyli jedną tabletkę, max dwie, zamiast zalecanych czterech dziennie, a dłużej, czyli więcej tygodni, kreatyna ma zdolność do zatrzymywania wody, i o to chodzi - trudniej się odwodnić podczas treningu czy też wyścigu.

Odnośnik do komentarza

Nie trzymanie wody obciąża nerki, wzrost poziomu kreatyniny. Aczkolwiek jak ktoś ma dwie zdrowe nerki, to nie ma czym się przejmować kompletnie. 

Ja muszę niestety 😅. Aczkolwiek jadłem kreatynę przez 10 lat bez świadomości o braku jednej nerki i pozostałej nic się nie stało 😉

Edytowane przez Łukasz_P
Odnośnik do komentarza
artur_gryt92@wp.pl
W dniu 23.08.2019 o 13:31, Hcaos napisał:

Przez to że trzyma wodę obciąża nerki strasznie więc wszystko z głową 😉

Co ma woda potrzebna jako rozpuczalnik dla ATP w komórce do nerek? To obecnie najbardziej przebadany suplement na świecie z tysiącami badań bardzo dobrej jakości. Żadne nie wykazały negatywnych efektów ani problemów z nerkami z tytułu suplementacji, nawet nieprzerwanej przez wiele miesięcy. Proszę weryfikujcie swoją wiedzę zanim ja puszczacie w świat bo szkodzicie zamiast pomagać 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...