Skocz do zawartości

Giant Anthem 29er 3 (2018)


mgr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Poniżej przedstawiam Wam sprzęt, który ostatecznie wybrałem dzięki podpowiedziom koleżeństwa z forum (za co serdecznie dziękuję!).

Dotychczas śmigałem na kilkunastoletnim sztywniaku z 26" kołami, wielką ramą, hamulcami v-brake, na osprzęcie Alivio z ciekawostką w postaci grip shift'ów. Przez wiele lat nie dostrzegałem wielu niedoskonałości tego sprzętu lub niespecjalnie mi one przeszkadzały. Zresztą wybierając się na szybkie przejażdżki nie było czasu na dłuższe dywagacje. Któregoś dnia przyszedł jednak czas na "zintensyfikowanie" treningów, pierwsze zawody MTB i w końcu powiedziałem sobie, że czas na zmianę. Forma sporo urosła, waga zmalała i trzeba było przesiąść się na "wyższy level" :)

Wybór nie był prosty, ponieważ przez ostatnie lata wypadłem z tematu osprzętu i hasła typu sztywne osie, boosty, czy nawet SAG były mi obce.

Wśród różnych opcji przewijały się zarówno HT - m.in. Kellys Gate, Specialized Chisel Expert 2x, Treki, jak i fulle typu Cube Stereo 120, Scott Spark 970. Większa część poszukiwań odbywała się wirtualnie z racji końca sezonu i ograniczonych zapasów w okolicznych sklepach. Niektóre rowery mogłem tylko pomacać, na innych udało mi się nawet kilka minut pojeździć. Przysiadając się do każdego kolejnego sprzętu dostrzegałem sporo różnic i wiedza z neta zaczęła się w końcu materializować.

Ostatecznie zapadła ważna decyzja - biorę jednak full'a. Jazda po okolicznych lasach i po przeoranych traktorami polach nie należy do najprzyjemniejszych jak rower wali Cię w dupsko, jakby chciał połamać kręgosłup. Z mojego rekonesansu i Waszych opinii wychodziło, że do rozważań warto dołożyć Gianta Anthema 29er 3. Kiedy trafiła się okazja - 40% zniżka - nie czekałem dłużej z wyborem.

Jak oceniam decyzję? 11/10 :)

Na razie przejechane koło 500 km, w różnych warunkach i coś już mogę powiedzieć/napisać.

Biorąc fulla bałem się przede wszystkim pompowania przy pedałowaniu - po przyzwyczajeniu się, poprawnym ustawieniu SAG'u w amorach nie dostrzegam absolutnie żadnego problemu i  nie blokuję dampera nawet jak jadę 20 km po asfalcie (po zablokowaniu go rower wręcz wydaje mi się jakiś ułomny).  Rower po prostu płynie! Zresztą ulice bywają czasem w gorszym stanie niż ścieżki w lesie, także tym bardziej full się tutaj spisuje. Jestem w stanie wykręcić większe prędkości niż dotychczas (zapewne zasługa dużych kół). Podjazdy na niemalże pionowe góry są bezproblemowe - dotychczas zsiadałem z roweru w połowie! Rekordy na testowych trasach pobite o kilkanaście procent...

Na początku zszokowała mnie szeroka kierownica - 780 mm. Teraz nie wyobrażam sobie krótszej. Fakt, że jadąc wąskim przesmykiem chciałoby się ją nieco złożyć i można o coś zahaczyć, ale z drugiej strony dodaje dużo stabilności i pewności siebie.

Rama - piękne wykończenie, super kolor, linki poprowadzone wewnętrznie, tylny trójkąt solidnie zabezpieczony (osłona Gianta). Ramę prawie całą okleiłem folią 3M Scotchgard 200um, którą polecili mi w studiu zajmującym się oklejaniem aut... Po naklejeniu (na mokro) ledwo można ją dostrzec. Jest mega mocna i póki co (błotko, mycie ramy itp.) nic się z nią nie dzieje. Jedynie co musiałem zrobić to pewne elementy podzielić na 2-3 części bo na raz nie udawało mi się zbyt ładnie tego zrobić na raz (pewnie kwestia doświadczenia, sprzętu itd.).

Co ważne (a może i nie bo doświadczenia z tym nie mam) to producent daje dożywotnią gwarancję na ramę po zarejestrowaniu roweru.

Osprzęt - płynna praca, szybka zmiana przełożeń. Nie ważne, czy w lesie, czy w dół, czy pod górkę. Obawiałem się napędów 1x - nadal nie wiem, czy słusznie ale jestem bardzo zadowolony z 2x. Sprawdza się zwłaszcza w krętym, pagórkowatym terenie gdzie nie trzeba wachlować tylną przerzutką tylko przy nagłej stromej górce jedno cyknięcie przodem i sprawa załatwiona. Z początku czułem pewną dziurę na przełożeniach, o których wspominał zresztą w swoich filmach Daniel oceniając napęd Deore, ale szybko mi przeszło po chwili jazdy i wyczuciu nowego napędu - odpowiednia kadencja i jest super. Przy mojej jeździe (lasy, mniej i bardziej strome górki, czy większe prędkości na długich prostych) absolutnie nie brakuje mi przełożeń.

Hamulce - dobre. Zatrzymują rower jak trzeba, świetna modulacja i jak na razie wszystko działa cichutko.

Opony Ikony - małe opory toczenia i dobra przyczepność w terenie, chociaż na śliskim nie testowałem granic ich możliwości...

Siodełko - pierwsze tak wygodne z "defaultowych".

Koła zalane mlekiem (dodawanym do zestawu).

Waga roweru - po dołożeniu pedałów Xpedo Spry - razem 13,2 kg. Myślę, że to mało jak na fulla przy tym budżecie (jeden z ważnych argumentów przy wyborze roweru).

Dokupiłem trochę gadżetów z krajów azjatyckich (lampka USB 400 LM za 35 zł, tylna gadżeciarska z fajnymi efektami za 30 zł, dzwonek a'la Knog tylko że za 6 zł, a nie 80 zł).

Wspomniane platformy (waga coś koło 240 g!, polecane w necie) również zakupiłem w krajach dalekowschodnich płacąc ok.140 zł zamiast 250 zł. Spisują się dobrze. Do tego Black Friday na Five Ten'y za 1/3 ceny i tak się przyoszczędziło trochę grosza (czy raczej mniej wydało).

Zakupiłem jeszcze lekki jak piórko koszyk na bidon Gianta, a także mini-błotnik na przód. Zaopatrzyłem się również w czyścidła, stojak itp. bo w  końcu jak się dba tak się ma ;)

Na razie nie planuję modyfikacji, nacieszę się tym co mam i poczekam, aż coś się zacznie zużywać czy psuć. Oczywiście doczytałem już ile można oszczędzić na kołach, Rebie, no i to co faktycznie by się przydało to regulowana sztyca... Pomyślimy, zobaczymy ;)

Uff... na razie tyle wywodu. Czas na specyfikację i zdjęcia:

Rozmiar M (176 cm wzrostu)

Rama    Aluminium - ALUXX SL, system zawieszenia Maestro 90mm
Widelec    ROCKSHOX Recon RL, skok 100mm, Solo Air , oś Boost QR15x110, Tapered
Tylny amortyzator    ROCKSHOX Deluxe RT, Trunnion Mount
Kierownica    Giant Contact Trail, 780x31.8mm
Wspornik kierownicy    GIANT Contact, 70mm, 8°
Wspornik siodła    Giant Contact, 27.2mm
Siodło    GIANT Contact, (przednie)
Manetki    SHIMANO Deore SL-M6000, 2x10
Przerzutka przednia    SHIMANO Deore FD-M6020
Przerzutka tylna    SHIMANO Deore RD-M6000 GS
Hamulce    SHIMANO BR-MT500, tarcza [P] 180mm [T] 160mm, hydrauliczne
Dźwignie hamulca    SHIMANO MT500
Kaseta / Wolnobieg    SHIMANO CSHG500, 11x42T, 10s.
Łańcuch    KMC X10
Mechanizm korbowy    SHIMANO Deore M6000, 36/26T
Środek suportu    SHIMANO PressFit BB-MT500
Obręcze    GIANT XC-1 Disc 29", Tubeless Ready, szerokość wew. 21mm, 28H/28H
Piasty    [P] GIANT Tracker, oś Boost 15x110, łożyska maszynowe [T] GIANT Tracker Boost 12x148, łożyska maszynowe
Szprychy    SAPIM Race
Opony    MAXXIS Ikon 29x2.2 , zwijane, 60 TPI, TR/EXO, Tubeless

(na zewnątrz brak teraz dobrych warunków do fotek, zwłaszcza że ostatnio śmigam nocami...)

1.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 6.jpeg 7.jpeg

Edytowane przez mgr
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...