Skocz do zawartości

Wymiana samych zacisków i klamek a szczelność M315/MT500


Michal2008

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam pytanie czy przy zmianie samych klamek i zaciskow pozostawiajac stary przewod moga byc jakies problemy ze szczelniscia takiego zestawu? Oba zestawy po malym przebiegu, używane przez jeden sezon. Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Edytowane przez Michal2008
Błąd w tytule
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Michal2008 napisał:

Tak o hamulce

Mozna gdzies dostac same oliwki? Od strony zacisku jest takie samo rozwiazanie na przewodzie jak od strony klamki?

Można, sprawdź tylko jaki masz przewód BH59 czy BH90

https://www.rowertour.com/p/48710/shimano-oliwka-i-koncowka-przewodu-hydraulicznego-sm-bh59

https://www.rowertour.com/p/48709/shimano-oliwka-i-koncowka-przewodu-hydraulicznego-sm-bh90

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Michal2008 napisał:

Ale myślę że starczy wymienić samą oliwke? Końcówkę zostawiam stara?

Nie jestem pewien ale ja właśnie 2dni temu to robiłem i wymieniłem również końcówkę. Nie jest to trudne a skoro dostajesz nową w zestawie to warto to zrobić, niż później się męczyć jak będą ciekły.

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Michal2008 napisał:

I czy do całego zestawu przód i tyl potrzeba 2 czy 4 oliwki bo nie wiem jakie rozwiązanie jest przy zacisku?

Ok spoko dzieki za odp...

Rozumiem że chodzi o zacisk MT500? Jeżeli tak to potrzebujesz 4 oliwki na obydwa hamulce

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kruk napisał:

Aha, to jeśli rześka używka to tak.

jeszcze mnie tak gniecie czy faktycznie wymieniać samą oliwkę czy końcówkę przewodu również, bo jak była wbita na ciasno jako nowa (w mój przewód który zostaje) to nie wiem czy warto ją wyciągać i wbijać nową i tak uszczelnia na czole..? jak myślicie?

i jeszcze jedna kwestia: żółty klocek do odpowietrzania zacisku od shimano. Znacie może jego szerokość? Myślę zrobić jakąś samoróbkę, w jakiej pozycji powinny być tłoczki przy odpowietrzaniu max wciśnięte i zablokowane?

Odnośnik do komentarza

Baryłka oliwki podczas wkręcania w klamkę wciska się w przewód deformując jego końcówkę, także musisz odciąć baryłkę z z tym trzpieniem i dać świeże.

Ja tylko zalewam układ jak nowy na klocku zaś odpowietrzam na kole już z roweeu, daje to najlepszy efekt.

Odnośnik do komentarza

@Michal2008 ja bym nie zmieniał oliwki, bo i po co?
Zmień klamki i przelej nowym olejem.

Jeżeli będzie pojawiał się olej na przewodzie to dokręć bardziej śrubę.

Oliwki nie trzeba wymieniać jak nie skraca się przewodu, a przecież tego nie chcesz.

Nic na tym nie stracisz, a przewód zawsze możesz skrócić później.

Odnośnik do komentarza

Teoretycznie tak lecz może się okazać, że jednak nawet po mocnym dokręceniu z klamki lub co gorsze z zacisku, ja przynajmniej na zacisku dałbym świeżą oliwkę.

 

W ogóle to czemu nie chcesz dawać nowych oliwek? Nie potrafisz zarobić końca od hamulca?

Odnośnik do komentarza

od początku, zamówiłem już 4 oliwki to nie problem. Pytam jak najlepiej zrobić raz a dobrze. Przewody zostają moje "stare" tył idzie w ramie i nie chcę się z nim bawić. Wiec przewodów nie skraca. Wymieniam tylko klamkę i zacisk. Oliwki wymieniam wszystkie, tylko zostaje jeszcze kwestia czy warto wymienić wkład przewodu czy zostawić stary? bo myślę, że jak go wyciągnę, i bez skracania wsadzę nowy, to nie wiem czy to nie będzie gorzej jak zostawić stary?

1_max.jpg

Edytowane przez Michal2008
Odnośnik do komentarza
Nie dlatego piszę Ci że jak wyciągniesz to baryłka oliwki będzie rozgnieciona na kablu i nie zdejmiesz samej baryłki musisz albo wszystko wymienić albo nie ruszać i zostawić wszystko stare.

Ale przecież nie da się chyba wymienić oliwki bez skracania przewodu ?

Jak wyjmiesz ze środka bolec i zdejmiesz oliwkę nie rozwalając przewodu? Przecież on jest już zgnieciony przez oliwkę.

Niegdy tego nie robiłem, ale tak się chyba nie da?

Zdejmowałem u siebie przewód i zakładałem na inną klamkę bez wymiany oliwki i nic mi nie cieknie.

To samo robiłem od strony zacisku.

 

Odnośnik do komentarza

Mam jeszcze jedno pytanie: 

przy wymianie klamki i zacisku warto opróżnić stary układ z oleju przed demontażem? czy nie ma takiej potrzeby? jak będzie wygodniej? Za odpowiedź z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...