opablo1

"miękkość" klamki po dociśnięciu Deore M6000

Rekomendowane odpowiedzi

opablo1

Panowie, 
czy Wy też tak macie (ja akurat Deore M6000) że jak dociśniecie klamkę do momentu kiedy okładziny mocno już dociskają tarczę i koło się blokuje(poprawne hamowanie) to i tak możecie jeszcze dociągnąć klamkę jeszcze trochę głębiej? 

załączam film żeby to bardziej zobrazować

 

Trochę mnie to denerwuje bo mogę sobie kostki od reszty palców dociskać. 
Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka
Napisano (edytowane)

Parę mm jeszcze mi klamka wchodzi ale to tak po prostu ma, bo nie działają 0-1 a modulacyjnie. Czy jakoś tak... O ile z samym mechanizmem nic nie zrobisz o tyle możesz pokombinować w ustawieniami kokpitu i przyzwyczajeniami, tzn. odsuń klamki od gripów bardziej do wewnętrznej tak aby hamować jednym palcem. Co za tym idzie problem obijania kłykci palców klamką znika.

Edytowane przez PrzeLuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Tak ma być, nie szukaj dziury w całym.

Możesz odrobinę oleju mineralnego do hamulców dolać jak Cię to tak bardzo drażni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piter614
Napisano (edytowane)

Zrób jak pisał  PrzeLuka wyregulować dobrze trzeba tak byś naciskał klamkę jednym palcem to w zupełności wystarczy

Edytowane przez piter614

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Tak działają te nowe heble od Shimaniaka nie mają 0-1 działania, dolej sobie oleju przez lejek na klamce to na pewno CI trochę skróci skok klamki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Franz Mauer

Nawiązując do hebli shimano...ostatnio usłyszałem ciekawą teorię, która osobiście wydaje mi się całkiem realna. Dotyczy hamulców z systemem sevo-wave, które wbrew powszechnej opinii przez ten system mają gorszą modulację niż bez tego systemu. Akurat mam w domu porównanie miedzy XT-M8000 i XTR-M9000 i rzeczywiście coś w tym jest. 

Wracając do problemu Deore M6000...

Wg. mnie jest to normalne działanie klamki, ponieważ nigdy w układzie nie będzie na tyle dużo oleju, aby było "pod sam korek". Oczywiście zakładam, że serwis został przeprowadzony zgodnie z zaleceniami producenta. Wpływ na taką pracę klamki ma też rozszerzalność cieczy. Ta klamka inaczej będzie zachowywać się przy wyższych temperaturach np. w lecie a inaczej przy niskich w zimie. Kolejna sprawa związana jest z tym, że tylny hamulec z uwagi na stosunkowo długi przewód zwykle działa bardziej gumiasto, aby nie powiedzieć gorzej, niż przód. Wynika to z faktu, że rzadko podczas serwisu komukolwiek chce się wypisać cały przewód z ramy aby wisiał niemalże prostopadle w dół w stosunku do klamki, przez co często mniej skutecznie się taki układ odpowietrza. Sam producent w swojej instrukcji zaleca dla skuteczniejszego serwisu zawieszenie roweru wyżej, aby przewód szedł prostopadle w dół. Bywa to problemem i dlatego tylny hamulec działa jak działa. Przerabiałem to od hamulców Alivio, przez Deore, XT do XTR. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwe

Mam tę klamkę połączoną z zaciskiem BR-M615 ,jako tylny zestaw. Według katalogu shimano są kompatybilne.Oddałem to do złożenia do serwisu rowerowego,odebrałem z tym samym efektem co na filmiku,dodatkowo po kilkukrotnym szybkim wciśnięciu klamki stawała się twardsza.Wiadomo o co chodziło,nie odpowietrzone tak jak się należy.Zaniosłem do innego serwisu,15-20 lat doświadczenia,serwisant mówił że "przelał" zestaw dwa razy,sam zauważył że klamkę jeszcze pod koniec można dodatkowo docisnąć. Nie wiedział czy tak ma być bo wtedy była to nowość i nie miał z nimi jeszcze do czynienia.Po dwóch wypadach na górki stwierdziłem że coś jest nie tak bo to dodatkowe dociskanie nie dawało żadnej dodatkowej siły do hamowania,aż nagle blokowało koło.Jak kolega wyżej już podpowiedział,odkręciłem zacisk z ramy,rower zawiesiłem na stojaku,przewód hamulcowy opuściłem prostopadle,klamkę wypoziomowałem i wkręciłem w nią lejek.Bąbelki same sobie wypływały w lejku...popstrykałem jeszcze trochę po przewodzie żeby ewentualne powietrze zmusić do pójścia w górę.Uzupełniłem olej i do dziś jest ok.Jest delikatnie wyczuwalny efekt tego dodatkowego dociskania ale z tym co było na początku nie można już tego porównać.Jeszcze drobna rada na przyszłość.Jeśli będziesz odpowietrzał te hamulce to zrób to w tradycyjny sposób.Tzn. nie wciskaj oleju strzykawką przez zacisk tylko wlewaj od góry przez lejek,tak jak robi się to samemu w motocyklach i samochodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

O kompatybilności klamek z zaciskami Shimano wieeele nie mówi i jest to całkiem inaczej, wiem z doświadczenia.

 

To że hamulec mógł być zapowietrzony to tak uważałem bo serio, uwielbiam heble, dla mnie to obowiązek mieć mocne i dobrze odpowietrzone hamulce. To że serwis nie potrafi dobrze odpowietrzyć wynika z prostej reguły... dobrze odpowietrzone heble wymagają czasu, nie półgodziny a godzinę, czasami dwie lub trzy, na które serwisanci nie mają czasu lub im się nie chce. Hamulec ma działać w pewny określony sposób, każdy z danej rodziny (czyt. Shimano, Sram, Magura itp. ) mają bardzo podobny lecz minimalnie inny zakres pracy. Jak się nauczy człowiek raz jak dany hebel ma się zachowywać to już mniej więcej kuma jak inny podobny np. Shimano ma działać.

 

Jak czasami uda mi się wyrwać na zakupach do sklepu z rowerami lub nawet decathlony to zaraz sprawdzam heble i co? Nigdy, przenigdy, jak tyle klamek wymacałem :P nigdy nie było to działanie na 100 % a nawet na 95% jak powinno być. Ciężko to opisać w słowach ale wierz mi Drogi Uwe, da się to wyczuć. 

 

P.S. tak, jestem poj...ny na tle hamulców :D :P

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwe
9 godzin temu, Kruk napisał:

O kompatybilności klamek z zaciskami Shimano wieeele nie mówi i jest to całkiem inaczej, wiem z doświadczenia.

Tej części nie rozumiem,nie wiem co chcesz przez to powiedzieć. Klamkę kupiłem w sklepie stacjonarnym, sprzedawca przy mnie sprawdzał w książce czy jest ona kompatybilna z moim zaciskiem. Z resztą wypowiedzi zgadzam się po całości, szczególnie na temat serwisów. Jakbyś wiedział,serwisant wysłał mnie na spacer po mieście i kazał wrócić za pół godziny  po odbiór hamulca. Może to byłeś Ty😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk
Napisano (edytowane)

Uwe...na serio wierzysz że to co Shimano powie to tylko tak jest? :) 

 

Powiem tak, moja Luba ma w swoim rowerze Klamki Deorki z zaciskiem Alivio, zaś ja mam Klamki SLX z zaciskiem Saint...coś jeszcze mam napisać? :) Post wyżej pisałem że jestem walnięty na tle hamulców i u mnie ma albo działać za..rąbiście albo wcale także ta kompatybilność "książkowa" Shimano względem hamulców hydraulicznych ( i nie tylko hamulców) jest gruuube niedopowiedzenie.

W pół godziny to nawet dobrze się nie weźmie człowiek za hamulec. tutaj mamy do czynienia z cieczą która musi być szczelnie zamknięta bez innych substancji( w tym wypadku powietrza) to nie tak od razu aby hamulec był twardy, zresztą rozmawiam z serwisantami i sami to mówią, że albo za mało czasu mają albo im się nie chce po prostu za tą stawkę pracy, oczywiście są i serwisanci z przypadku ale należy pamiętać że jest wielu dobrych fachowców.

Edytowane przez Kruk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwe

Staram się opierać przede wszystkim na oficjalnych informacjach producentów bo nie mam własnego doświadczenia ze sprzętem rowerowym. Ale jednocześnie interesują mnie cudze doświadczenia z pierwszej ręki,tak jak w przypadku twoich hamulców. To co można wyczytać na forach w jednym wątku, często prowadzi w przeciwne strony. Jeden napisze tak,inny siak. Dlatego najpierw sprawdzam oficjalne informacje, później te z pierwszej ręki. Piszemy już nie na temat wątku ☺Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruk

Temat się wyczerpał bo nic kolega nie pisze to chyba sobie poradził.

 

Ja już dawno się mało co trzymam to co oficjalne gazetki Shimano mówią ( nie znam się na Sramie to się nie wypowiem). Ja Ci powiem tak, nie chcesz, nie wierz mi, nie musisz, ale to tylko ze stratą możliwą dla Ciebie :). Hamulce rowerowe Shimano to mój bzik, kupę heblów przetestowałem, łączyłem różne zestawy, jedno wiem, trzeba mieć swój rozum i nie słuchać do końca to co piszą oficjale. 

I tak jak zawsze podkreślam, jestem cholernie skrupulatny co do hamulców i jakby mi połączenie np. klamki SLX z zaciskiem Saint nie działało tak jak sobie życzę to momentalnie bym klamkę zmienił na Saint;a, a póki co jeszcze mam SLX'ową klamkę, ciekawe czemu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się