Skocz do zawartości

"miękkość" klamki po dociśnięciu Deore M6000


opablo1

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, 
czy Wy też tak macie (ja akurat Deore M6000) że jak dociśniecie klamkę do momentu kiedy okładziny mocno już dociskają tarczę i koło się blokuje(poprawne hamowanie) to i tak możecie jeszcze dociągnąć klamkę jeszcze trochę głębiej? 

załączam film żeby to bardziej zobrazować

 

Trochę mnie to denerwuje bo mogę sobie kostki od reszty palców dociskać. 
Pozdro

Odnośnik do komentarza

Parę mm jeszcze mi klamka wchodzi ale to tak po prostu ma, bo nie działają 0-1 a modulacyjnie. Czy jakoś tak... O ile z samym mechanizmem nic nie zrobisz o tyle możesz pokombinować w ustawieniami kokpitu i przyzwyczajeniami, tzn. odsuń klamki od gripów bardziej do wewnętrznej tak aby hamować jednym palcem. Co za tym idzie problem obijania kłykci palców klamką znika.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Nawiązując do hebli shimano...ostatnio usłyszałem ciekawą teorię, która osobiście wydaje mi się całkiem realna. Dotyczy hamulców z systemem sevo-wave, które wbrew powszechnej opinii przez ten system mają gorszą modulację niż bez tego systemu. Akurat mam w domu porównanie miedzy XT-M8000 i XTR-M9000 i rzeczywiście coś w tym jest. 

Wracając do problemu Deore M6000...

Wg. mnie jest to normalne działanie klamki, ponieważ nigdy w układzie nie będzie na tyle dużo oleju, aby było "pod sam korek". Oczywiście zakładam, że serwis został przeprowadzony zgodnie z zaleceniami producenta. Wpływ na taką pracę klamki ma też rozszerzalność cieczy. Ta klamka inaczej będzie zachowywać się przy wyższych temperaturach np. w lecie a inaczej przy niskich w zimie. Kolejna sprawa związana jest z tym, że tylny hamulec z uwagi na stosunkowo długi przewód zwykle działa bardziej gumiasto, aby nie powiedzieć gorzej, niż przód. Wynika to z faktu, że rzadko podczas serwisu komukolwiek chce się wypisać cały przewód z ramy aby wisiał niemalże prostopadle w dół w stosunku do klamki, przez co często mniej skutecznie się taki układ odpowietrza. Sam producent w swojej instrukcji zaleca dla skuteczniejszego serwisu zawieszenie roweru wyżej, aby przewód szedł prostopadle w dół. Bywa to problemem i dlatego tylny hamulec działa jak działa. Przerabiałem to od hamulców Alivio, przez Deore, XT do XTR. 

Odnośnik do komentarza

Mam tę klamkę połączoną z zaciskiem BR-M615 ,jako tylny zestaw. Według katalogu shimano są kompatybilne.Oddałem to do złożenia do serwisu rowerowego,odebrałem z tym samym efektem co na filmiku,dodatkowo po kilkukrotnym szybkim wciśnięciu klamki stawała się twardsza.Wiadomo o co chodziło,nie odpowietrzone tak jak się należy.Zaniosłem do innego serwisu,15-20 lat doświadczenia,serwisant mówił że "przelał" zestaw dwa razy,sam zauważył że klamkę jeszcze pod koniec można dodatkowo docisnąć. Nie wiedział czy tak ma być bo wtedy była to nowość i nie miał z nimi jeszcze do czynienia.Po dwóch wypadach na górki stwierdziłem że coś jest nie tak bo to dodatkowe dociskanie nie dawało żadnej dodatkowej siły do hamowania,aż nagle blokowało koło.Jak kolega wyżej już podpowiedział,odkręciłem zacisk z ramy,rower zawiesiłem na stojaku,przewód hamulcowy opuściłem prostopadle,klamkę wypoziomowałem i wkręciłem w nią lejek.Bąbelki same sobie wypływały w lejku...popstrykałem jeszcze trochę po przewodzie żeby ewentualne powietrze zmusić do pójścia w górę.Uzupełniłem olej i do dziś jest ok.Jest delikatnie wyczuwalny efekt tego dodatkowego dociskania ale z tym co było na początku nie można już tego porównać.Jeszcze drobna rada na przyszłość.Jeśli będziesz odpowietrzał te hamulce to zrób to w tradycyjny sposób.Tzn. nie wciskaj oleju strzykawką przez zacisk tylko wlewaj od góry przez lejek,tak jak robi się to samemu w motocyklach i samochodach.

Odnośnik do komentarza

O kompatybilności klamek z zaciskami Shimano wieeele nie mówi i jest to całkiem inaczej, wiem z doświadczenia.

 

To że hamulec mógł być zapowietrzony to tak uważałem bo serio, uwielbiam heble, dla mnie to obowiązek mieć mocne i dobrze odpowietrzone hamulce. To że serwis nie potrafi dobrze odpowietrzyć wynika z prostej reguły... dobrze odpowietrzone heble wymagają czasu, nie półgodziny a godzinę, czasami dwie lub trzy, na które serwisanci nie mają czasu lub im się nie chce. Hamulec ma działać w pewny określony sposób, każdy z danej rodziny (czyt. Shimano, Sram, Magura itp. ) mają bardzo podobny lecz minimalnie inny zakres pracy. Jak się nauczy człowiek raz jak dany hebel ma się zachowywać to już mniej więcej kuma jak inny podobny np. Shimano ma działać.

 

Jak czasami uda mi się wyrwać na zakupach do sklepu z rowerami lub nawet decathlony to zaraz sprawdzam heble i co? Nigdy, przenigdy, jak tyle klamek wymacałem :P nigdy nie było to działanie na 100 % a nawet na 95% jak powinno być. Ciężko to opisać w słowach ale wierz mi Drogi Uwe, da się to wyczuć. 

 

P.S. tak, jestem poj...ny na tle hamulców :D :P

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Kruk napisał:

O kompatybilności klamek z zaciskami Shimano wieeele nie mówi i jest to całkiem inaczej, wiem z doświadczenia.

Tej części nie rozumiem,nie wiem co chcesz przez to powiedzieć. Klamkę kupiłem w sklepie stacjonarnym, sprzedawca przy mnie sprawdzał w książce czy jest ona kompatybilna z moim zaciskiem. Z resztą wypowiedzi zgadzam się po całości, szczególnie na temat serwisów. Jakbyś wiedział,serwisant wysłał mnie na spacer po mieście i kazał wrócić za pół godziny  po odbiór hamulca. Może to byłeś Ty😆

Odnośnik do komentarza

Uwe...na serio wierzysz że to co Shimano powie to tylko tak jest? :) 

 

Powiem tak, moja Luba ma w swoim rowerze Klamki Deorki z zaciskiem Alivio, zaś ja mam Klamki SLX z zaciskiem Saint...coś jeszcze mam napisać? :) Post wyżej pisałem że jestem walnięty na tle hamulców i u mnie ma albo działać za..rąbiście albo wcale także ta kompatybilność "książkowa" Shimano względem hamulców hydraulicznych ( i nie tylko hamulców) jest gruuube niedopowiedzenie.

W pół godziny to nawet dobrze się nie weźmie człowiek za hamulec. tutaj mamy do czynienia z cieczą która musi być szczelnie zamknięta bez innych substancji( w tym wypadku powietrza) to nie tak od razu aby hamulec był twardy, zresztą rozmawiam z serwisantami i sami to mówią, że albo za mało czasu mają albo im się nie chce po prostu za tą stawkę pracy, oczywiście są i serwisanci z przypadku ale należy pamiętać że jest wielu dobrych fachowców.

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza

Staram się opierać przede wszystkim na oficjalnych informacjach producentów bo nie mam własnego doświadczenia ze sprzętem rowerowym. Ale jednocześnie interesują mnie cudze doświadczenia z pierwszej ręki,tak jak w przypadku twoich hamulców. To co można wyczytać na forach w jednym wątku, często prowadzi w przeciwne strony. Jeden napisze tak,inny siak. Dlatego najpierw sprawdzam oficjalne informacje, później te z pierwszej ręki. Piszemy już nie na temat wątku ☺Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Temat się wyczerpał bo nic kolega nie pisze to chyba sobie poradził.

 

Ja już dawno się mało co trzymam to co oficjalne gazetki Shimano mówią ( nie znam się na Sramie to się nie wypowiem). Ja Ci powiem tak, nie chcesz, nie wierz mi, nie musisz, ale to tylko ze stratą możliwą dla Ciebie :). Hamulce rowerowe Shimano to mój bzik, kupę heblów przetestowałem, łączyłem różne zestawy, jedno wiem, trzeba mieć swój rozum i nie słuchać do końca to co piszą oficjale. 

I tak jak zawsze podkreślam, jestem cholernie skrupulatny co do hamulców i jakby mi połączenie np. klamki SLX z zaciskiem Saint nie działało tak jak sobie życzę to momentalnie bym klamkę zmienił na Saint;a, a póki co jeszcze mam SLX'ową klamkę, ciekawe czemu :)

Odnośnik do komentarza

Niestety I ja muszę potwierdzić. Dziś zakupiłem komplet przód i tył M6000 zarówno klamka jak i manetka. Przednia jak najbardziej ok. Twarda jak trzeba. Tylna miękka. Odpowietrzalem. Do kiedy jest gruby (ten żółty) klocek w zacisku jest twarda. Po przełożeniu na klocki hamulcowe klamka znów mięknie.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Piotr_Antonik napisał:

Dziś zakupiłem komplet przód i tył M6000

Na początku gratuluję dobrego wyboru :D

11 godzin temu, Piotr_Antonik napisał:

Po przełożeniu na klocki hamulcowe klamka znów mięknie. emoji848.png

Zrób tak.

Po odpowietrzeniu nie zdejmuj zbiorniczka z klamki. Załóż klocki i zamontuj zacisk.

Teraz ponaciskaj kilka razy klamkę. Powinna po którymś razie stwardnieć. Jak to nastąpi. Zdejmujesz zbiorniczek i zakręcasz korek od klamki ;)

Odnośnik do komentarza

Pełna profesjonalna amatorka. Nie masz stojaka to sobie radź. Przewód hamulca praktycznie w pionie co widać (chyba) na zdjęciu. Odpowietrzalem chyba ze 4x na różne sposoby. Ostatni raz nie demonrowalem klocków wylko zablokowałem je tym cieńszym blokerem i tak odpowietrzalem. W sumie siedziałem w piwnicy od ok 19 30 do 2 w nocy. Niestety, twardość tylnej klamki mnie niepokoi. Mocno odbiega od przedniej. Jest ciut lepiej niż było no ale.... Dziś dokręcam zaciski i próba, tyle że wszystko łącznie z tarczami nowe, więc wielkiego wow się nie spodziewam. d7b804c68e071ef3aeab1b2f34ffc593.jpg

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Piotr_Antonik napisał:

Nie mogę otworzyć tego linku.

Zmieniłem tam opis o twój problem i moderator musi zaakceptować 

Ps. Jak coś piszesz,to zacytuj cześć mojej odpowiedzi,będę wtedy wiedział że odpisałeś

@PrzeLuka mógłbyś odblokować/zaakceptować poradnik?

Dopisałem tam do 5pkt to.

2 godziny temu, Accent_Szaj napisał:

Po odpowietrzeniu nie zdejmuj zbiorniczka z klamki. Załóż klocki i zamontuj zacisk.

Teraz ponaciskaj kilka razy klamkę. Powinna po którymś razie stwardnieć. Jak to nastąpi. Zdejmujesz zbiorniczek i zakręcasz korek od klamki

 

Odnośnik do komentarza
Możesz odrobinę dobić olej 
Jak w pkt 5. W twoim wypadku nie masz śrubki FS,więc porada jest pod filmikiem
 
Dziś spróbuję odpowietrzyć jeszcze raz. Zobaczymy czy pompowanie klamką coś da. Byłem w rowerowym i sprawdzałem klamkę xt. Zdecydowanie twardsza niż moja.
Mnie się widzi że shimano zrobiło buble, niedopracowane technicznie produkty i tyle. Często jest w tych czasach właśnie tak że sprzęt projektują marketingowcy a nie inżynierowie. Zwykły v brake z marketowego roweru sprawia mniej kłopotu niż niby zaawansowany sprzęt.
Choćby skały sr@ly klamka do końca koło ma być zablokowane. Innej opcji nie ma. Jeśli Deore tego nie potrafi wraca do producenta a ja poproszę o zwrot pieniążków.
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Piotr_Antonik napisał:

Nie mogę otworzyć tego linku.

Już działa.

1 godzinę temu, Piotr_Antonik napisał:

Zdecydowanie twardsza niż moja

 Nie od razu Rzym zbudowano. Z każdym razem odpowietrzenie i ustawianie hamulców będzie ci szło coraz lepiej.

Poczytaj dokładnie poradnik, a zobaczysz że będziesz z M6000 zadowolony 

Odnośnik do komentarza

Przepuszczałem olej kilka razy przez układ strzykawką. Niestety robiłem to samemu więc nie wiem czy bąble pokazywały się w lejku. Idę jeszcze raz. Dzwoniłem do sprzedawcy że są problemy z tą klamką i powiedział że nie ma problemu, mam mu dać tylny zestaw a on da mi zupełnie nowy mimo iż linka była skrócona. Zobaczymy jaki efekt będzie dziś.

Przepuszczałem olej kilka razy przez układ strzykawką. Niestety robiłem to samemu więc nie wiem czy bąble pokazywały się w lejku. Idę jeszcze raz. Dzwoniłem do sprzedawcy że są problemy z tą klamką i powiedział że nie ma problemu, mam mu dać tylny zestaw a on da mi zupełnie nowy mimo iż linka była skrócona. Zobaczymy jaki efekt będzie dziś.


Job done! Twardy jakby łyknął niebieską tabletkę. Co zrobiłem? Tak jak mi się wydawało nie przypuszczałem że w układzie jest powietrze. Poprosiłem o pomoc ojca. Zamontowałem lejek nalałem do niego oleju. Klamka do poziomu, poluzowałem regulacją klamkę tak by oddaliła się na max od kierownicy. Demontaż zacisku, strzykawka z olejem i heja. Najpierw ZASSAŁEM olej z układu do strzykawki gdyż wiedziałem że na połączeniu wężyka a odpowietrznika będzie pęcherzyk. Później pompowanie. Ojciec obserwował. Zero baniek. Zrobiłem tak kilka razy. Zakręciłem na dole i podpompowałem. Zdemontowałem gruby klocek i założyłem klocki hamulcowe i na tarczę. Znów pompowanie. Wiele nie musiałem gdyż klamka sama z siebie była miło twarda. Poskładałem do kupy i próba. W trasie jest ok, zestaw jeszcze nie hamuje gdyż wszystko łącznie z tarczami nie zrobiło nawet 5 km.
Chciałbym wszystkim podziękować za podpowiedzi i sugestie. Zadziałało. 756ac57091728076d54d10b51d005f02.jpg
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Piotr_Antonik napisał:

Chciałbym wszystkim podziękować za podpowiedzi i sugestie. Zadziałało. emoji106.png

Wszyscy mówią,nie ma sprawy ;)

Mówiłem że z M6000 będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...