33wwww33

Przełaj- mniejszy od szosy?

Rekomendowane odpowiedzi

33wwww33

Stoję przed zakupem pierwszego roweru przełajowego (Merida Cyclo Cross 100 lub 300)- nie do wyścigów a raczej do jazdy 80% szosa 20% szuter. Mam 172cm wzrostu, 80cm przekrok (mierzone bez butów). Do tej pory jeździłem na szosie (rozmiar 52, górna rura 535, dobrana wg mnie super, kierownica zasłania oś przedniej piasty itp., w MTB najlepiej się czuję na 17").

Wg tabelek rozmiarów opartych na wzroście oraz przekroku wychodzi mi  53-54cm górna róra, tabelki Meridy podpowiadają rozmiar S/M (52cm, 54cm górna rura efektywnie). Czy w rowerze przełajowym ma być tak samo? Nie zastanawiałbym się, jednak natknąłem się na wzmiankę aby zwracać uwagę na przekrok- rama w rozmiarze S/M ma 781mm. 

Celować w S/M? Czy raczej S-ka? Bo o ile wiem jaka szosa/ MTB na mnie pasuje to z przełajem doświadczenie zerowe... a ma zastąpić mi właśnie szosę;). 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SzpiceR

Kupno przełaja do jazdy głównie po asfalcie to imo słaba sprawa. Rower ma bardziej agresywną geometrię, jest wyższy (temat przekroku), sztywniejszy a przede wszystkim krótszy - przez to zwrotniejszy ale bardziej "nerwowy".

Lepiej sprawdzi Ci się gravel albo jakaś szosa do której zapakujesz szersze opony.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nctrns

@SzpiceR Akurat Merida Cyclocross w wersji alu nie ma aż tak typowo przełajowej geometrii. Da się jeździć po szosie, a dla wygody zapakowanie opon 35-38 mm może sporo dać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33wwww33

Porównywałem geometrię tej Meridy do Accent Furious- polecany wszędzie gravel i w sumie alternatywa. Wymiary- jak dla mnie bez większych różnic.... obniżenie suportu różnica 5mm, baza kół 3mm różnicy (porównuję S/M z Ską accenta), kąt widelca taki sam. Ja tam różnic nie widzę wielkich, błotniki tu i tu mogę założyć, wypraw z sakwami nie przewiduję ;) 

Typową szosę mam i właśnie chcę zamienić na CX głównie ze względu na szersze opony, tarczówki. Poza tym chyba nastała moda na przełaje/gravele ;). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nath_147

Skoro szukasz roweru nie do wyścigów, to kup taki który wymiarami będzie najbardziej zbliżony do tego którego do tej pory używałeś, jak był idealnie dobrany.

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się