wandzios Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Witam, jestem kolarzem amatorem ,obecnie jeżdżę na krosie VENTO 2.0 w tygodniu przejeżdżam od 200 do 350 km. Z początku rower jak dla początkującego wydawał się idealny, teraz wraz z jakimś doświadczeniem odczuwam braki tego sprzętu i przygnębienie myśląc ciaglę o tym ,że taki sprzęt blokuje mi coraz lepsze osiągi . Teraz moje pytanie czy sprzęt droższy powiedzmy o 2 tysiace + cena KROSSA =4500/5000 będzie dużo lepsza ?Przemęczyć się na tym rowerze do końca sezonu czy już teraz kupić jakiś lepszy sprzęt (nie ukrywam ,że w przyszłości chciałbym wystartować w jakichś zawodach stąd mój zapał do rozwoju) .Może dozbierać jeszcze trochę i kupić klasę wyżej w następnym sezonie ? P.S :Uprzedzając możliwe pytania, jeździłem kilkoma dużo lepszymi rowerami i odczuwam różnice w komforcie ,ale sam nie potrafię ocenić czy w takim przedziale cenowym rower będzie dużo lepszy . Pozdrawiam Wandzios.
koloziom338 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Cześć ja uważam że na razie jeździj tym rowerem który masz. Gdy kupisz rower lepszy o lepszym osprzęcie pewnie znowu po kilku miesiącach bedziesz chciał się przesiąśc na rower jeszcze lepszy. Na pewno jest różnica między rowerem np : Kross Vento 4.0 ale czy na tyle warto dołożyć te 2 tysiące dla powiedzmy nieznacznie lub trochę lepszych osiągów. Jest to twój wybór , ja jeżeli miałbym pieniądze na pewno zdecydował bym się na lepszy rower. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdro
GBike Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 2 godziny temu, wandzios napisał: Witam, jestem kolarzem amatorem ,obecnie jeżdżę na krosie VENTO 2.0 w miesiącu przejeżdżam od 200 do 350 km. Nie prościej wymienić osprzęt claris'a na coś z wyższej półki. Napisz z którego roku jest twój vento
Gość Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Przy takich miesięcznych przebiegach nie warto zmieniać roweru ani osprzętu, na prawdę. Szczerze mówiąc jak na szosę to strasznie mało...
artfal Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Faktycznie rower więcej stoi niż jeździ. Jak zaczniesz robić więcej km to pomyśl nad zmianą.
iza Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Zainwestuj lepiej we własną kondycję taki przebieg miesięczny jest nie Warty inwestowania w sprzęt
alfine-11 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Karolu teraz sprzedaj rower kiedy jest jeszcze młody początek sezonu to dobry czas aby się pozbyć starego i kupić nowy
mtz Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Witam serdecznie wszystkich. Może i nie mam doświadczenia zwłaszcza w szosówkach, ale mimo to chciałbym dołożyć swoje trzy grosze. Otóż sam na zwykłym przysłowiowym "góralu" tj: Kross Hexagon X6 jeżdżąc codziennie spokojnie do pracy w Warszawie miesięcznie robię po 500 km lub więcej. Przy takich lub niższych przebiegach na szosie wg. mnie na prawdę nie ma sensu zmiana na wyższy model. To nie jest broń Boże jakiś przytyk, ale najpierw skupiłbym się na szlifowaniu formy. Nie wierzę w to, że tego typu rower ogranicza na tyle, że nie można poprawić własnych osiągów, a nawet jeśli to może rzeczywiście warto przemyśleć kwestię ew. wymiany części, które mogą mieć rzeczywisty wpływ na lepszą jazdę. Niemniej jednak ja bym przynajmniej dwa, trzy miesiące jeszcze pojeździł na tym modelu z trochę większymi przebiegami. 1
Gość Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Kross Vento 2.0 nie jest jakąś tragiczną maszyną. Jeśli coś Cię blokuje, to raczej nie jest to jeszcze rower - przy takich przebiegach podejrzewam, że Twoja kondycja nie pozwala Ci jeszcze nawet dojść do poziomu ograniczeń tej maszyny. Z całym szacunkiem - 200 - 350 km to są dla szosowca dwa, trzy, góra cztery treningi. Twój Vento jeszcze może Ci dużo dać, nie rezygnuj z niego tak łatwo. Chcesz kupić rower za 4500/5000? To na razie przejedź na obecnym jakieś 4500/5000.
wandzios Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Opublikowano 1 Maja 2017 (edytowane) Dziękuje za wszystkie odpowiedzi ,narazie czas pozwala mi na ok 20 treningów w miesiącu, jak dla mnie to i tak spory wynik .Wiekszość z was ma rację narazie podkręce swoją kondycje i wymienie po prostu clarisa, bo ten napęd to porażka ,a rower jeśli się zdecyduje kupię w następnym sezonie .Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje 23 godziny temu, mtz napisał: Witam serdecznie wszystkich. Może i nie mam doświadczenia zwłaszcza w szosówkach, ale mimo to chciałbym dołożyć swoje trzy grosze. Otóż sam na zwykłym przysłowiowym "góralu" tj: Kross Hexagon X6 jeżdżąc codziennie spokojnie do pracy w Warszawie miesięcznie robię po 500 km lub więcej. Przy takich lub niższych przebiegach na szosie wg. mnie na prawdę nie ma sensu zmiana na wyższy model. To nie jest broń Boże jakiś przytyk, ale najpierw skupiłbym się na szlifowaniu formy. Nie wierzę w to, że tego typu rower ogranicza na tyle, że nie można poprawić własnych osiągów, a nawet jeśli to może rzeczywiście warto przemyśleć kwestię ew. wymiany części, które mogą mieć rzeczywisty wpływ na lepszą jazdę. Niemniej jednak ja bym przynajmniej dwa, trzy miesiące jeszcze pojeździł na tym modelu z trochę większymi przebiegami. Chodziło mi bardziej, o sam komfort jazdy na takim rowerze i całym osprzęcie ,niż bardziej na jakichś wyśrubowanych osiągach, może żle sie wyraziłem , ale z całym kontekstem wypowiedzi się zgadzam .Dzięki! Dnia 30.04.2017 o 14:37, GBike napisał: Nie prościej wymienić osprzęt claris'a na coś z wyższej półki. Napisz z którego roku jest twój vento 2015 200-350 w tygodniu przy 4-5ciu treningach .Przepraszam za istotny błąd sam nie zauważyłem ehhh Edytowane 1 Maja 2017 przez wandzios
GBike Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 1 godzinę temu, wandzios napisał: Chodziło mi bardziej, o sam komfort jazdy na takim rowerze i całym osprzęcie ,niż bardziej na jakichś wyśrubowanych osiągach, może żle sie wyraziłem , ale z całym kontekstem wypowiedzi się zgadzam .Dzięki Dobra to powiedz dokładniej co cię denerwuje i przeszkadza bo model 2015 ma ładną ramę i bez sensu się z nim rozstawać.
Gość Opublikowano 1 Maja 2017 Opublikowano 1 Maja 2017 3 godziny temu, GBike napisał: model 2015 ma ładną ramę i bez sensu się z nim rozstawać. I takie "polskie" malowanie, biało czerwone... Ładny jest, fakt. Nie pozbywaj się go, podrasuj, popraw to, co Ci nie wystarcza, a zmienić rower na całkiem lepszy jeszcze zdążysz.
Lotnik Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Sam posiadam Vento 2.0 i jedyne co by poprawiło komfort jazdy to wymiana widelca aluminiowego na karbon, aczkolwiek na aluminiaku mam przejechane już jakieś 4 tyś km i jakoś zbytnio nie narzekam, a drogi jakieś super gładkie w moich rejonach nie są. Lepszy osprzęt jakoś szczególnie nie poprawi twoich osiągów, będziesz miał więcej przełożeń, biegi będą się zmieniać precyzyjniej,ale według mnie szybszy nie będziesz. Ja mam w planach po zajeżdżeniu napędu wymianę na Sorę i myślę, że jest to posunięcie najbardziej optymalne finansowo. 1
de Villars Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Dnia 1.05.2017 o 19:36, GBike napisał: Dobra to powiedz dokładniej co cię denerwuje i przeszkadza bo model 2015 ma ładną ramę i bez sensu się z nim rozstawać. Kurczę, naprawdę ładny, czerwony jak jakieś Ferrari
darek8585 Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Dnia 3.05.2017 o 09:44, Lotnik napisał: Sam posiadam Vento 2.0 i jedyne co by poprawiło komfort jazdy to wymiana widelca aluminiowego na karbon, aczkolwiek na aluminiaku mam przejechane już jakieś 4 tyś km i jakoś zbytnio nie narzekam, a drogi jakieś super gładkie w moich rejonach nie są. Lepszy osprzęt jakoś szczególnie nie poprawi twoich osiągów, będziesz miał więcej przełożeń, biegi będą się zmieniać precyzyjniej,ale według mnie szybszy nie będziesz. Ja mam w planach po zajeżdżeniu napędu wymianę na Sorę i myślę, że jest to posunięcie najbardziej optymalne finansowo. Racja dla początkującego ten rower jest ok,sam na nim zrobiłem około 1000 km i na początku wymieniłem siodełko i owijkę a tak poza tym wszystko ok, zwłaszcza za około 2 k
Rolo Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 Dnia 30.04.2017 o 12:23, wandzios napisał: odczuwam braki tego sprzętu Dnia 30.04.2017 o 12:23, wandzios napisał: odczuwam różnice w komforcie Dnia 1.05.2017 o 18:10, wandzios napisał: bo ten napęd to porażka Cześć, Można wiedzieć czym konkretnie się objawiają braki tego sprzętu lub różnice w komforcie? - Pytam z czystej ciekawości Ja, wnioskując po Twojej wypowiedzi, pogrzebałbym w rowerze. Sam nie jestem zwolennikiem bezsensownego wyrzucania kasy, gdy nie muszę. Sprawdź czy rower jest dobrze ustawiony pod Ciebie - długość mostka, wysokość siodełka, położenie łap. Sprawdź ustawienia przerzutek, baw się rowerem i dopiero jak odczujesz, ze to nic nie daje, zastanawiaj się nad jego wymianą. Kolega, z którym zdarza mi się jeździć, ma "Huragana" na Clarisie i co jak co, ale narzeka jedynie na rozregulowującą się tylną przerzutkę. Przed każdym treningiem ją sprawdza i poprawia, poza tym nic się nie dzieje. Liczę, że uda Ci się dogadać z rowerkiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się