Skocz do zawartości

Kross Vento 2.0 - czy warto zmieniać na wyższy model ?


wandzios

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem  kolarzem amatorem  ,obecnie jeżdżę na krosie VENTO 2.0 w tygodniu  przejeżdżam od 200 do 350 km. Z początku rower jak dla początkującego wydawał się idealny, teraz wraz z jakimś doświadczeniem odczuwam braki tego sprzętu i przygnębienie myśląc ciaglę o tym ,że taki sprzęt blokuje mi coraz lepsze osiągi . Teraz moje pytanie czy sprzęt droższy powiedzmy o 2 tysiace + cena KROSSA =4500/5000 będzie dużo lepsza ?Przemęczyć się na tym rowerze do końca sezonu czy już teraz kupić jakiś lepszy sprzęt (nie ukrywam ,że w przyszłości chciałbym wystartować w jakichś zawodach stąd mój zapał do rozwoju) .Może dozbierać jeszcze trochę i kupić klasę wyżej w następnym sezonie ? 

P.S :Uprzedzając możliwe pytania, jeździłem kilkoma dużo lepszymi rowerami i odczuwam różnice w komforcie ,ale sam nie potrafię ocenić czy w takim przedziale cenowym rower będzie dużo lepszy .

Pozdrawiam Wandzios.

Opublikowano

Cześć ja uważam że na razie jeździj tym rowerem który masz. Gdy kupisz rower lepszy o lepszym osprzęcie pewnie znowu po kilku miesiącach bedziesz chciał się przesiąśc na rower jeszcze lepszy. Na pewno jest różnica między rowerem np : Kross Vento 4.0 ale czy na tyle warto dołożyć te 2 tysiące dla powiedzmy nieznacznie lub trochę lepszych osiągów. Jest to twój wybór , ja jeżeli miałbym pieniądze na pewno zdecydował bym się na lepszy rower. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdro

Opublikowano
2 godziny temu, wandzios napisał:

Witam, jestem  kolarzem amatorem  ,obecnie jeżdżę na krosie VENTO 2.0 w miesiącu przejeżdżam od 200 do 350 km. 

Nie prościej wymienić osprzęt claris'a na coś z wyższej półki. Napisz z którego roku jest twój vento 

Opublikowano

Przy takich miesięcznych przebiegach nie warto zmieniać roweru ani osprzętu, na prawdę.

Szczerze mówiąc jak na szosę to strasznie mało...

Opublikowano

Faktycznie rower więcej stoi niż jeździ. Jak zaczniesz robić więcej km to pomyśl nad zmianą.

Opublikowano

Zainwestuj lepiej we własną kondycję ;) taki przebieg miesięczny jest nie Warty inwestowania w sprzęt

Opublikowano

Karolu teraz sprzedaj rower kiedy jest jeszcze młody początek sezonu to dobry czas aby się pozbyć starego i kupić nowy

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich. Może i nie mam doświadczenia zwłaszcza w szosówkach, ale mimo to chciałbym dołożyć swoje trzy grosze. Otóż sam na zwykłym przysłowiowym "góralu" tj: Kross Hexagon X6 jeżdżąc codziennie spokojnie do pracy w Warszawie miesięcznie robię po 500 km lub więcej. Przy takich lub niższych przebiegach na szosie wg. mnie na prawdę nie ma sensu zmiana na wyższy model. To nie jest broń Boże jakiś przytyk, ale najpierw skupiłbym się na szlifowaniu formy. Nie wierzę w to, że tego typu rower ogranicza na tyle, że nie można poprawić własnych osiągów, a nawet jeśli to może rzeczywiście warto przemyśleć kwestię ew. wymiany części, które mogą mieć rzeczywisty wpływ na lepszą jazdę. Niemniej jednak ja bym przynajmniej dwa, trzy miesiące jeszcze pojeździł na tym modelu z trochę większymi przebiegami.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Kross Vento 2.0 nie jest jakąś tragiczną maszyną. Jeśli coś Cię blokuje, to raczej nie jest to jeszcze rower - przy takich przebiegach podejrzewam, że Twoja kondycja nie pozwala Ci jeszcze nawet dojść do poziomu ograniczeń tej maszyny. Z całym szacunkiem - 200 - 350 km to są dla szosowca dwa, trzy, góra cztery treningi. Twój Vento jeszcze może Ci dużo dać, nie rezygnuj z niego tak łatwo. Chcesz kupić rower za 4500/5000? To na razie przejedź na obecnym jakieś 4500/5000.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi ,narazie czas pozwala mi na ok 20 treningów w  miesiącu, jak dla mnie to i tak spory wynik .Wiekszość z was ma rację narazie podkręce swoją kondycje i wymienie po prostu  clarisa, bo ten napęd to porażka ,a rower jeśli się zdecyduje kupię w następnym sezonie .Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje 

23 godziny temu, mtz napisał:

Witam serdecznie wszystkich. Może i nie mam doświadczenia zwłaszcza w szosówkach, ale mimo to chciałbym dołożyć swoje trzy grosze. Otóż sam na zwykłym przysłowiowym "góralu" tj: Kross Hexagon X6 jeżdżąc codziennie spokojnie do pracy w Warszawie miesięcznie robię po 500 km lub więcej. Przy takich lub niższych przebiegach na szosie wg. mnie na prawdę nie ma sensu zmiana na wyższy model. To nie jest broń Boże jakiś przytyk, ale najpierw skupiłbym się na szlifowaniu formy. Nie wierzę w to, że tego typu rower ogranicza na tyle, że nie można poprawić własnych osiągów, a nawet jeśli to może rzeczywiście warto przemyśleć kwestię ew. wymiany części, które mogą mieć rzeczywisty wpływ na lepszą jazdę. Niemniej jednak ja bym przynajmniej dwa, trzy miesiące jeszcze pojeździł na tym modelu z trochę większymi przebiegami.

Chodziło mi bardziej, o sam komfort jazdy na takim rowerze i całym osprzęcie ,niż bardziej na jakichś wyśrubowanych osiągach, może żle sie wyraziłem , ale z całym kontekstem wypowiedzi się zgadzam .Dzięki!

Dnia 30.04.2017 o 14:37, GBike napisał:

Nie prościej wymienić osprzęt claris'a na coś z wyższej półki. Napisz z którego roku jest twój vento 

2015

200-350 w tygodniu przy 4-5ciu treningach .Przepraszam za istotny błąd sam nie zauważyłem ehhh

Edytowane przez wandzios
Opublikowano
1 godzinę temu, wandzios napisał:

Chodziło mi bardziej, o sam komfort jazdy na takim rowerze i całym osprzęcie ,niż bardziej na jakichś wyśrubowanych osiągach, może żle sie wyraziłem , ale z całym kontekstem wypowiedzi się zgadzam .Dzięki

Dobra to powiedz dokładniej co cię denerwuje  i przeszkadza bo model 2015 ma ładną ramę i bez sensu się z nim rozstawać.

Opublikowano
3 godziny temu, GBike napisał:

model 2015 ma ładną ramę i bez sensu się z nim rozstawać.

I takie "polskie" malowanie, biało czerwone... :) Ładny jest, fakt. Nie pozbywaj się go, podrasuj, popraw to, co Ci nie wystarcza, a zmienić rower na całkiem lepszy jeszcze zdążysz.

Opublikowano

Sam posiadam Vento 2.0 i jedyne co by poprawiło komfort jazdy to wymiana widelca aluminiowego na karbon, aczkolwiek na aluminiaku mam przejechane już jakieś 4 tyś km i jakoś zbytnio nie narzekam, a drogi jakieś super gładkie w moich rejonach nie są. Lepszy osprzęt jakoś szczególnie nie poprawi twoich osiągów, będziesz miał więcej przełożeń, biegi będą się zmieniać precyzyjniej,ale według mnie szybszy nie będziesz. Ja mam w planach po zajeżdżeniu napędu wymianę na Sorę i myślę, że jest to posunięcie najbardziej optymalne finansowo.

  • Pomógł 1
Opublikowano
Dnia 1.05.2017 o 19:36, GBike napisał:

Dobra to powiedz dokładniej co cię denerwuje  i przeszkadza bo model 2015 ma ładną ramę i bez sensu się z nim rozstawać.

Kurczę, naprawdę ładny, czerwony jak jakieś Ferrari ;)

Opublikowano
Dnia 3.05.2017 o 09:44, Lotnik napisał:

Sam posiadam Vento 2.0 i jedyne co by poprawiło komfort jazdy to wymiana widelca aluminiowego na karbon, aczkolwiek na aluminiaku mam przejechane już jakieś 4 tyś km i jakoś zbytnio nie narzekam, a drogi jakieś super gładkie w moich rejonach nie są. Lepszy osprzęt jakoś szczególnie nie poprawi twoich osiągów, będziesz miał więcej przełożeń, biegi będą się zmieniać precyzyjniej,ale według mnie szybszy nie będziesz. Ja mam w planach po zajeżdżeniu napędu wymianę na Sorę i myślę, że jest to posunięcie najbardziej optymalne finansowo.

Racja dla początkującego ten rower jest ok,sam na nim zrobiłem około 1000 km i na początku wymieniłem siodełko i owijkę a tak poza tym wszystko ok, zwłaszcza za około 2 k

Opublikowano
Dnia 30.04.2017 o 12:23, wandzios napisał:

odczuwam braki tego sprzętu

 

Dnia 30.04.2017 o 12:23, wandzios napisał:

odczuwam różnice w komforcie

 

Dnia 1.05.2017 o 18:10, wandzios napisał:

bo ten napęd to porażka

Cześć, 

Można wiedzieć czym konkretnie się objawiają braki tego sprzętu lub różnice w komforcie? - Pytam z czystej ciekawości

Ja, wnioskując po Twojej wypowiedzi, pogrzebałbym w rowerze. Sam nie jestem zwolennikiem bezsensownego wyrzucania kasy, gdy nie muszę. Sprawdź czy rower jest dobrze ustawiony pod Ciebie - długość mostka, wysokość siodełka, położenie łap. Sprawdź ustawienia przerzutek, baw się rowerem i dopiero jak odczujesz, ze to nic nie daje, zastanawiaj się nad jego wymianą. Kolega, z którym zdarza mi się jeździć, ma "Huragana" na Clarisie i co jak co, ale narzeka jedynie na rozregulowującą się tylną przerzutkę. Przed każdym treningiem ją sprawdza i poprawia, poza tym nic się nie dzieje. Liczę, że uda Ci się dogadać z rowerkiem.


 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...