Skocz do zawartości

SRAM NX Eagle - okiem użytkownika


malkontent

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się nie zgadza bo ja mam sprzęgło ale niech ci będzie, tylko my tu pitu pitu o przerzutce a ja wciąż mam na myśli współpracowanie Korba 12 speed<Kaseta 10 speed, aaa już wiem o co biega, podałem specyfikacje przerzutki przód ty znalazłeś , przerzutke tył, a przerzutke na tył mam  wg. specyfikacji 
Shimano XT RD-M786 Shadow Tech Plus.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Nie ta, wystarczy wejść na forum i zobaczyć o jakim sprzęcie mówię i jaki posiadam. Nie mam zamiaru się kłócić bo nie chciało ci się przeczytać o jakim rowerze mówię, ja swój wykład kończę bo nie mam zamiaru robić burzy, z tego co widzę na forum nie znajdę pomocy a jedynie domysły a szkoda.Poszukam pomocy gdzie indziej, na pewno nie tylko ja na taki mix wpadłem, Pozdrawiam PatryS

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Nie wiesz nawet jaka masz przerzutkę a ja mam wiedzieć jaki masz rower, chce cię ostrzec że jak zmienisz kasetę to możesz się zdziwić , wybacz że cię uraziłem   nie każdy lubi słuchać prawd niewygodnych , jak widać nie wielu wpada na taki pomysł , ponieś ryzyko i spróbuj  

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Patryś napisał:

 Z tego co widzę na forum nie znajdę pomocy a jedynie domysły a szkoda.Poszukam pomocy gdzie indziej, na pewno nie tylko ja na taki mix wpadłem, Pozdrawiam PatryS

No raczej nie znajdziesz nikogo kto wstawia korbę 12-kę do kasety 10 rzędowej. Jest raczej tak, że wstawia się korbę z blatem narrow wide i tyle. Do tego jest kaseta 11-42 i już. Obrażasz się jak dzieciak gdzie sam z tego co piszesz dokładnie nawet nie wynika co chcesz zrobić i po co musisz mieć korbę 12-kę. Zwykła SLX czy Sram pod 11 rzędów to już nie koszerne jest? 

Edytowane przez Ares
Odnośnik do komentarza

Kolega ma chyba  fatbike , a korby sram są przystępne cenowo  jak na ten standard , ja bym zaryzykował  najwyżej podmieni  zębatkę od producenta niezależnego   ,  ja bym poszukał na początek zębatki do korby która posiada  , ale trzeba pokombinować i wiedzieć co się robi w tym celu warto poczytać , niektórzy zadają pytania  i liczą na gotową odpowiedź  , a często wystarczy użyć wyszukiwarki Google

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Patryś napisał:

tylko wciąż nie wiem czy 12 rzędowa korba nie będzie się gryzła z 10 rzędową kasetą, Pozdrawiam.

Skoro szerokość wewnętrzna dla łańcucha 10, 11, czy 12 jest taka sama (szerokości zewnętrzne są różne) to raczej nie powinno się gryźć.

Odnośnik do komentarza

W teoretyzowaniu to każdy jest mądry, fsa to wymarły gatunek tym bardziej w fatbiku, lepiej iść za postępem niż używać całkowitej chińszczyzny i potem płakać w trasie bo korba się zbuntowała. Dobrze dla większości osób faty są be i pase i spoko ja to rozumiem, trzeba się po prostu przekonać. Większość osób potrzebuje zębatek z 30t i więcej na przód, ja potrzebuje minimum 24-26t lub oval 26-28t. Przeglądając forum zagraniczne są bardziej wyrozumiali, rower to rower a czy ma 26", 27,5",28",29" czy 36 " to wszystko zależy od potrzeb użytkowników. Ciekawe że tylko w Polsce jest jakby zawiść, a na co ci 1x12 skoro 1x11 jest super?A może lepiej jest zmienić zębatkę przednią bo będzie taniej(to też jest rozwiązanie ale na krótką metę) wystarczy mała awaria i za duża moc w nogach i po zębatce. Dziękuje za każdą odpowiedź teoretyczną, zawsze to coś.

Przypominam ze forum ma zjednać sobie ludzi i jest od pomocy a nie obrzucanie błotem bo fatbike i już fee. Zapraszam w teren chętnie obrzucę błotem, Pozdrawiam PatryS.

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, Patryś napisał:

Większość osób potrzebuje zębatek z 30t i więcej na przód, ja potrzebuje minimum 24-26t lub oval 26-28t.

No to masz problem jeśli chodzi o tak mały rozmiar pod 1x12 NW.

shimano: jedynie 28T https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-xt-m8100/SM-CRM85.html
Przez długi czas niedostępna w Polsce. Dopiero parę tygodni temu przyszła dostawa (wciągu paru dni dostałem kilka powiadomień e-mailowych z różnych sklepów)

Trochę większy wybór jest pod SRAM (mocowanie na 3 śruby).
Podobno nawet jest 26T. Podobno.
Ale o 24T NW to raczej zapomnij.

PS. Widzę, że banless.pl wypuścił trochę zębatek 26T; wcześniej tego nie miał.

PS2. Chyba chciałeś napisać "maksimum"

 

Edytowane przez Motke
Odnośnik do komentarza
47 minut temu, Patryś napisał:

Przypominam ze forum ma zjednać sobie ludzi i jest od pomocy a nie obrzucanie błotem bo fatbike i już fee. Zapraszam w teren chętnie obrzucę błotem, Pozdrawiam PatryS.

Chyba coś przeoczyłem bo ja nawet nie wiem, że rozchodzi się o fata. Dalej piszesz jakieś dziwne rzeczy, których za bardzo nie ogarniam. Jaka zawiść? Korba to korba i czy będzie 11 czy 12 to nie ma znaczenia tak ogólnie. Byle by zęby trzymały łańcuch. Gdyby było inaczej nie było by takiego wyboru zębatek w tym nie pochodzących od 2 podstawowych firm. Zawiść jak już może dotyczyć kasety ale Ty nie o to pytasz tylko o najmniej istotną sprawę czyli korbę. O co biega z tą awarią zębatki w korbie, dużą mocą to też nie wiem. Zdarza się wyrwać ząb w kasecie ale by to samo zrobić w korbie 1x czy by pękła to przynajmniej ja się nie spotkałem. Chcesz zmiękczyć napęd u siebie i jest na to kilka sposobów a jak mam wrażenie, że chcesz to max utrudnić. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Patryś napisał:

W teoretyzowaniu to każdy jest mądry, fsa to wymarły gatunek tym bardziej w fatbiku, lepiej iść za postępem niż używać całkowitej chińszczyzny i potem płakać w trasie bo korba się zbuntowała. Dobrze dla większości osób faty są be i pase i spoko ja to rozumiem, trzeba się po prostu przekonać. Większość osób potrzebuje zębatek z 30t i więcej na przód, ja potrzebuje minimum 24-26t lub oval 26-28t. Przeglądając forum zagraniczne są bardziej wyrozumiali, rower to rower a czy ma 26", 27,5",28",29" czy 36 " to wszystko zależy od potrzeb użytkowników. Ciekawe że tylko w Polsce jest jakby zawiść, a na co ci 1x12 skoro 1x11 jest super?A może lepiej jest zmienić zębatkę przednią bo będzie taniej(to też jest rozwiązanie ale na krótką metę) wystarczy mała awaria i za duża moc w nogach i po zębatce. Dziękuje za każdą odpowiedź teoretyczną, zawsze to coś.

Przypominam ze forum ma zjednać sobie ludzi i jest od pomocy a nie obrzucanie błotem bo fatbike i już fee. Zapraszam w teren chętnie obrzucę błotem, Pozdrawiam PatryS.

A czego oczekujesz  oprócz teorii , zadajesz pytanie jakbyś  chciał załatwić sprawę po taniości to polecam najtańsze rozwiązanie  , chcesz mieć pewność że będzie działać kup pełną grupę 1x12  , będziesz miał nawet gwarancję producenta   a jak chcesz kombinować to się trochę doedukuj w temacie  

Odnośnik do komentarza

Cóż jestem "szczęśliwym" posiadaczem przerzutki GX i od nowości na śrubie mocującej też jest luz. Po 100km prawie 100% teren i zero oszczędzania  już to nie chodzi tak dobrze, straciło tą twardość i pewność przełożeń. Zobaczymy jak dalej, alivo dawało mi radę parę sezonów działać to chyba gx się nie rozleci? lol

Wygląda na to, że stare gx powinno mieć podkładkę jak tutaj: https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-gx-eagle-rear-derailleur-mounting-kit-846846?delivery_country=138&gclid=CjwKCAiA1rPyBRAREiwA1UIy8H0d6mRiGW5Sm3i5vfs6-HOCxfpw0jx7GOAtY7LgMpA7SV1P5tl2FBoCgMMQAvD_BwE

Trochę poczytałem i ludzie montują śrubę z X0 z O-rigami. https://r2-bike.com/SRAM-Mounting-Kit-HEX5-for-XX1-Eagle-X01-Eagle-Rear-Derailleur-black

W wolnym czasie zobaczę jak to u mnie wygląda i ewentualnie kupię.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Ten luz możesz chyba olać. Sprężyna jest tak mocna, że blokuje luzy. No chyba, że lata ci przerzutka na boki jak jest rozpięta na łańcuchu. Poruszaj palcem i prześlij filmik.

 

Skup się na tym, czy hak jest prosty! Nie wystarczy metoda na pręt. Trzeba użyć przyrządu do prostowania. To jest najważniejsze w 12s.

A jak chcesz modyfikacji to możesz spróbować kupić sam o-ring za kilka groszy, rozebrać i włożyć do siebie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
michnej.tomasz@gmail.com

 

Witam....

Potrzebuje zrobic upgrade napedu mam sys.10tkowy (kaseta 10rz  11-36 jest to hg 62-10  schimano) no i malo tego. cieżko na zawodach. potrzebuje system 12 stkowy 12 Rz 11-51.

wiem  ze to spory koszt,

trzeba bedzie kasete,manetke,przezutke,łancuch no i czy wejdzie zamiast tej 10 tki  czy zmiana piasty kola?

 

Prosze mi to przedstawic jakos. napisac a w razie czego moj nr 729883096

Odnośnik do komentarza
To normalne czy reklamować?
[/url] Bez sprzęgła
 


A czym się różnią te dwa filmy, że na jednym lata, a na drugim trzyma?

U mnie też latał NX 11s, co mnie wkurzało, więc pomiędzy podkładkami zakręciłem pojedynczy pręcik od linki i w ten sposób zlikwidowałem luz.
Teraz ta przerzutka siedzi w rowerze mojej córki i działa bez zarzutu

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...